Minkälainen savotta olisi jälkiasentaa penkinlämmittimien johdot 124:een?
Farkkuun on vaihdettu nahkapenkit, joissa on vastukset paikallaan. Tuo on tuontiauto, joten penkinlämppäreitä ei ole alunperin ollut - johdot siis puuttuvat.
Mitä kaikkea pitää hankkia, että penkinlämppärit saisi käyttöön? Nahkapenkit on melko kylmät pakkasella
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Ainakin persegrillien rele on takapenkin alla vasemmalla puolen, keltainen boxi. tarvinneeko siihen muuta kun johtosarja releelle ja sitten rele<>nappulat
Vanhemmissa(ainaskii -86) releet on molemmin puolin etupenkkiläisten jalkatilassa, niissä johtokouruissa on semmoset levennykset. Releet. johdot, napit ja niille katkaisijoille johonkin pitää reiätkin puuhastella.
Itse jälkiasennuksena siirsin purkuautosta, muutaman tunnin homma. Ainakin näissä vanhemmissa (-86) oli sen verran yksinkertaista että penkin ja lattiamatot pois että pääsee johtokoteloihin käsiksi, kuskin jalkatilasta vasemmalta edestä löytyy töpseleitä joka lähtöön. Purettavasta vaan seurailee lämppärin johtoja (molemmissa jalkatiloissa + katkaisimet). Joutuu availla suunnilleen kaikki nippusiteet kouruista, mutta yhtenä nippuna ne sieltä purkautuu. Asennus samalla tavalla, sinänsä aika yksinkertainen homma, työtä vaatii jonkin verran. Tiedä sitten uudemmista, onko se pistokejuttu samanlainen..
Veemäisin homma taitanee olla katkaisijoille reikien tekeminen, jos orkkispaikalle vaihdekeppipaneeliin haluaa, tarvii semmoisen missä on valmiina paikat, siellä alla on muovikehykset ja niiden kohdalta paneeli ohennettu. Tästä syystä henkilökohtaisesti päädyin asentelemaan yläpaneeliin, siinä oli takapuolella valmiiksi piirretty aukkojen paikat ja koko, johtoja joutui sen 30cm jatkaa.