Mersu tielle jätti, jätkä kävelemään lähti,W211 - nyt kulkee

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Mersu tielle jätti, jätkä kävelemään lähti,W211 - nyt kulkee

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Kolmen perheen kanssa oltiin käymässä Varustelekassa Helsingin Konalassa katsomassa myymälää. Siellä kaikkea kivaa halvalla, sieltä jäänyt mm. sakujen päällystakkia ja vuoristojääkäreiden maihareita. No päästiin kauppaan ja oltiin lähdössä pois parkkikselta, niin parin metrin peruutuksen jälkeen MB sammahti. Oli kuin kanan lento, ei lähtenyt enään tulille vaikka akussa oli tulta. (AGM akku vaihdettu 2006 malliseen Eemeliin pari vuotta sitten) Soittelin vakuutusyhtiöön ja hinuri tuli puolen tunnin sisään. Meillä saatiin yhteistä hyvää aikaa ja perhejuhlan tynkää kun autoa vedettiin lavetille. Otin kuvia niin paljon kameralla kuin kerkisin, harvoin kuin tämmöistä tapahtuu :D

Hinauspalvelun jannu sanoi, että harvoin tilanne on näin hauska & kiinnostava. Otimme kaiken hyvän talteen ja kyyti kotiin saapui heti lavetilla saamisen jälkeen. Kiitos Niinalle :lol:

No, nyt tuntuu, että SBC-yksikkö ilmoitti vaan autolle että EI lähetä ajemaan autolla. Pari kuukautta sitten tuli eka ilmoitus että käy jarruhuollossa. Silloin Pitskun Veho sanoi että jarruyksikkö tulee vaihtaa. No säästäväisenä olen etsinyt muita vaihtoehtoja..Päivittelen maanantaina mitä matolaatikosta on löytynyt.

Silleen on hauskaa että *:rin tietsikka oli takakontissa, mutta piuhat oli lainassa eräällä forum-jäsenellä. Olisi pystynyt ite katsomaan.

Laitoin tekstareita tästä tapahtuma rikkaasta tapahtumasta ihan ziljoonasti tekstareilla, koska ilo pitää ottaa kaikesta;) Vastauksia tuli mm.
hinauta se XXXX Veholle eli himaan tai WWW.toyota.fi

Laitan maanantaina infoa mikä pysäytti MB:n, ohessa kuva iloisesta perhetapahtumasta..hinausmies (musta takki) oli otettu fiiliksestä mikä oli läsnä
Kuva :D
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, 17.1.2012 10:42. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

St**i pitäisi olla vakiovarusteena (mielellään integroitu) jokaisen mersun takakonttiin. Täytyy laittaa oma mittalaite tilaukseen.....
Kerro terveisiä vehon sedille :lol:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

juniorien kanssa se on paljon kivempi ottaa vastoinkäyminen seikkailuna kuin epäonnena. :)

ja hinausauton kuljettajat varmasti tottuneet että kaikki on hermona autoa noudettaessa.. joko läheltäpitikolari tai auto muuten vaan romuna ja reissu on seis.. joku iloisesti hengaileva joukko varmaan aiheuttaa hämmennystä.. ja hänkin muistaa pitkään sen "kivan keikan".
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siinähä oikee coupe tuntee olonsa kotoisaksi :) on se vaan hieno lisävaruste tuo täyden palvelun vakuutus.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

BTY; keskiviikkona ajelin ohi teijän (Maarianhamina) MB : liikkeen ohi. Käytiin luppoajalla sen linnan luona. Ei se laina Kolffi siellä linnan teillä vakuuttanut ESP:n osalta :x

Kulkeehan se coupe noinkin
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, 16.1.2012 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos SBC niin pitäis lähteä käyntiin kun johdon ottaa irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

SBC:n laskuri varmaankin saavutti ennelta asetetun rajan jarrupolkimen
painamiselle.

HP:n värilaser myös ilmoitti, että väri on "loppu" eikä enää tulostanut.
Onneksi valmistaja on laittanut valikoihin mahdollisuuden jatkaa
tulostusta, vaikka ennelta asetettu kopiomäärä on täynnä. Väriä on
yhä jäljellä ja asetusten muutoksen jälkeen voi taas tulostaa.

Muuten, jarrun painelua kannattaa välttää joka tapauksessa, koska se
kuluttaa polttoainetta. Silloin nimittäin polttoaineella hankittu liike-energia
muutetaan vasiten lämmöksi eli haaskataan. Kiihdytyksissä polttoaine
ei mene hukkaan vaan muuttuu tavoitelluksi liike-energiaksi eli hyödyksi.

Kumma, ettei verottaja verota jarruttamista, vaikka se tuottaa hiilidioksidia.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mainio kuva :D
En ole koskaan kuullut että jarruvika aiheuttaisi tuollaista, onko sitten niin että hiilien loppuessa loppuu ajokin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Veikaus polttoaine puoli,
olikos toi cityhinaus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

CDI203 kirjoitti:Veikaus polttoaine puoli,
olikos toi cityhinaus
Taisi olla cityhinaus ja autona Man, sanovat että nuo kasattu niistä osista mitkä jäänyt yli MB:n tehtaalta :lol:
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Pitäjänmäen Vehosta tuli eilen viesti, että MB käy ja kukkuu. Ei ollut SBC tai polttoiainevika. Moniurahihna, kiristinpyörä ja ohjaustehostimen hihnapyörä meni vaihtoon. Hihna riekaleina, hihnapyörästä puuttui pala (muovia) ja oli jotenkin kiilautunut. Ei vaan pimeessä huomannut itekkään mitään tarkempaa :roll:

Nyt matka jatkuu :D
650000tuttavuus
Viestit: 2158
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Minäkin olin perjantai aamuna eka kerran eläissäni hinurin kyydissä. Minä hytissä ja Möhkö lavalla.
Maanantaina antoi pyörän laakeri eka merkin heikkoudestaan. Keskiviikkona sain laakerit. Perjantai oli sovittu vaihtopäivä, mutta se oli n. 25 km liian myöhään.
Alkoi aamulla kuulua hirmu rohina ja ryske etusesta, yritin jatkaa varovaisemmin matkaa. Sitten syttyi absit ja etsit. Ajelin vielä muutamia kilometrejä hyvälle levikkeelle pyörän heittäessä n. 5 cm sivuille.
Tilasin siitä hinurin ja lämmittelin puoli tuntisen levikkellä autoa pyörittäen (ulkona -23 astetta).
Yli 500 000 km:han tuo kesti, mutta koskaan aiemmin ei ole tullut loppua noin nopeasti. Neulat oli rasvakupin sisällä, ja todettiin, että harvoin tulee käytettyä noin perusteellisesti osa loppuun.
Hyvä ettei pudonnut etupyörä ajaessa pois. Eikä tullut muuta suurempaa remppaakaan. Nyt jo ajeltu 700 km rempan jälkeen.
Odotellen miten pian menee ojan puolelta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”