190 2,3E -90
190 2,3E -90
No niin nyt tuli minustakin sit onnellinen mersun omistaja mese siis 190 2,3E vm:90 kertokaapas te kokeneemmat tyyppi viat jos niitä nyt on.Auto on suomi auto olen kolmas omistaja aj:238700km viimosella omistajalla tullut 42000km 7 vuodessa ainoon ruoste pläntin löysin moottori antennin juuresta ei ilmeisesti alkuperäinen tai sit vaihdettu kun siitä alkanut kukkii. Tehoja kaikki 97 kw eli taitaa olla 8 venttiilinen ja sit olisko kellään kyseiseen autoon käyttö ohje kirjaa myynnissä oli patu hukannut jonnekkin tallelle se vanha panee vaan ei löydä
Tervetuloa Meselle, 161161, ja onnea uudelle ajopelillesi !
Onhan niitä Mersuissakin tyypillisiä vikoja, jonkinverran opit niistä selailemalla tätä sivustoa ja lukemalla Mersutiedon Mekkaa johon linkki tuossa etusivulla.
Korimallihan autossasi on W201, ja W124 on alustaltaan / moottoriltaan samoista osista tehty eli samat asiat pätevät aikalailla.
Mekasta löytyy W124 huolto-ohjeet joiden avulla voit tutkia ja huoltaa autoasi.
Tyyppivikoja varmaan listautuu tähänkin aikanaan mersumiehiltä...
Onhan niitä Mersuissakin tyypillisiä vikoja, jonkinverran opit niistä selailemalla tätä sivustoa ja lukemalla Mersutiedon Mekkaa johon linkki tuossa etusivulla.
Korimallihan autossasi on W201, ja W124 on alustaltaan / moottoriltaan samoista osista tehty eli samat asiat pätevät aikalailla.
Mekasta löytyy W124 huolto-ohjeet joiden avulla voit tutkia ja huoltaa autoasi.
Tyyppivikoja varmaan listautuu tähänkin aikanaan mersumiehiltä...
wiimax.fi
täytyy tutkia
niin manuaalihan toi on
Re: 190 2,3E -90
Tilasin omaan 190E 2.0:an suomenkielisen ohjekirjan paikalliselta mersukauppiaalta. Maksoi about 26 € ja tuli postissa himaan parissa päivässä.161161 kirjoitti:...olisko kellään kyseiseen autoon käyttö ohje kirjaa myynnissä oli patu hukannut jonnekkin...
tomant
Omia kokemuksia...
Allekirjoituksesta näkyy tuo vaimon kulkine. On vuotta vanhempi ja 2.3E manuaali sekin. Karvan pienempi on mittarilukema kuin topicin aloittaneella. Auton kunto vastaa mittarilukemaa joten se riittää ainakin meille. Huoltokirjakin löytyy....
Pientä laittoa on ollut kuten kaikissa vanhoissa autoissa. Vaihdettu mm.
- Satasentunnistin(flektin toiminta normaaliksi).
- Moniurahihna.
- Venttiilinohjurikumit(loppu öljyn kulutus).
- Venakopantiiviste.
- Takaiskarit(originaalit ja vahvistetut).
- Jotkut kumit alustaan taakse(epäiltiin kolinan tulleen sieltä, mutta ne olikin 2kk vanhat tarvike iskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut).
- Vesipumppu.
- Sähköosat(jakajankansi, pyörijä ja tulpanjohdot sekä tulpat).
- Pakoputkisto(rosterinen).
- Takajarrut(levyt/palat).
- Käsijarrunkengät.
- Etujouset(klassisesti toinen poikki).
- Koelaudanvalojen sulake mittariston takana.
- Kaikki nesteet(kytkin, jarru, ohjaustehostin, jäähdytin) vaihdettu.
Auton hintaan nähden olemme erittäin tyytyväisiä. Loistava ajaa ja ruostesuojausten ansiosta ei korroosio ongelmia ole esiintynyt. Perus öljyn/nesteiden vaihtoja on tehty 8000km välein ja kilometrejä on kertynyt mittariin jo n.20000. Hyvä auto!
Pientä laittoa on ollut kuten kaikissa vanhoissa autoissa. Vaihdettu mm.
- Satasentunnistin(flektin toiminta normaaliksi).
- Moniurahihna.
- Venttiilinohjurikumit(loppu öljyn kulutus).
- Venakopantiiviste.
- Takaiskarit(originaalit ja vahvistetut).
- Jotkut kumit alustaan taakse(epäiltiin kolinan tulleen sieltä, mutta ne olikin 2kk vanhat tarvike iskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut).
- Vesipumppu.
- Sähköosat(jakajankansi, pyörijä ja tulpanjohdot sekä tulpat).
- Pakoputkisto(rosterinen).
- Takajarrut(levyt/palat).
- Käsijarrunkengät.
- Etujouset(klassisesti toinen poikki).
- Koelaudanvalojen sulake mittariston takana.
- Kaikki nesteet(kytkin, jarru, ohjaustehostin, jäähdytin) vaihdettu.
Auton hintaan nähden olemme erittäin tyytyväisiä. Loistava ajaa ja ruostesuojausten ansiosta ei korroosio ongelmia ole esiintynyt. Perus öljyn/nesteiden vaihtoja on tehty 8000km välein ja kilometrejä on kertynyt mittariin jo n.20000. Hyvä auto!
tyyppivikoja W201 2.3 -90
kannattaa pyyhkiä ilmanputsarinkannen sisäpuolelta superloni pois joka on 16vuoden aikana kerennyt mennä aika haperoksi.lähtee asetonilla kätevästi.eikä juurikaan lisää imuilmaääntä.kulutus saattaa pienentyä.itsellä vastaava 7.1l/100km ajettu 217000 eikä syö öljyä eikä vuoda ulos.tunkinreikien ympärykset kannattaa tarkistaa.oli yksi laho.kallistuksenvakaajan kumit,helppo vaihtaa,käsijarru etupäästä ei tahdo liikkua kunnolla,alapallonivel+jousi piti vaihtaa.kaikki jarrulevyt ja palat.perän poskistefa toiselle puolen.mutta kaikki kannatti.HYVÄ VALINTA