Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Juu, vanhemmassa väykyssä on noin ( vuosimallit 1995-1997 kenties, en oo varma).hotari kirjoitti:Väykän kuummit on 205/65-15 tai 205/60-16
Mulla oli vakiokoko 215/55-16.
Tuntuu olevanhotari kirjoitti:Niin tuohan leveys myös ääntä ja varsinkin noksut, on talvi kummeista epälisin että äännekkäimmät.
Nämä on Hakkapeliitta 4 -mallia.
Jani katseli paistovuodenkin, oli 2007.
Onko se rikki, vai miksi lippiksen hikinauha kostui?Ari66 kirjoitti:Täysautomaatti-ilmastointi, kuten edellisessäkin.kilander kirjoitti:Tuosta tulikin mieleen,onkos tässä nyt automaatti vai manuaali ilmastointi
Se on varuste, josta en ensimmäisenä tingi.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Täh
Eiks se nyt selvinnyt kirjoituksestani, miksi tuli hiki?
No selitetään vielä, siis siitä syystä että piti pakkasella laittaa huurteenpoisto päälle, kun satoi vettä.
Meinas siis lasi muuraantua umpeen, ulkopuolelta.
Kaikkihan eivät koskaan elämänsä aikana moiseen tilanteeseen joudu, joten ymmärrän ettei luettua ole ymmärretty
Eiks se nyt selvinnyt kirjoituksestani, miksi tuli hiki?
No selitetään vielä, siis siitä syystä että piti pakkasella laittaa huurteenpoisto päälle, kun satoi vettä.
Meinas siis lasi muuraantua umpeen, ulkopuolelta.
Kaikkihan eivät koskaan elämänsä aikana moiseen tilanteeseen joudu, joten ymmärrän ettei luettua ole ymmärretty
2007 vuodelta olevat renkaat... Eiköhän nuo ole kovettuneet pilalle? Varsinkin kun kyseessä on talvirenkaat. Taisi olla tyypillinen käytetty auto, ajetaan niillä renkailla mitkä on aikanaan ostettu ja eikä raskita päivittää niitä. (ensimmäisen omistajan nuukuutta).
Seuraava omistaja joutuu heti "otsa hiessä" lompakon tyhjennykseen. Olisiko kannattanut jo kaupanteon hetkellä kurkata, että autossa on vanhentuneet renkaat? Liekkö nuo olisi Vehollakaan vastaan tulleet uusien renkaiden muodossa.
P.s mielenkiintoinen topicci, 3 sivua asiaa ja autosta on postimerkin kokoinen kuva tarjottu kansalle.
Seuraava omistaja joutuu heti "otsa hiessä" lompakon tyhjennykseen. Olisiko kannattanut jo kaupanteon hetkellä kurkata, että autossa on vanhentuneet renkaat? Liekkö nuo olisi Vehollakaan vastaan tulleet uusien renkaiden muodossa.
P.s mielenkiintoinen topicci, 3 sivua asiaa ja autosta on postimerkin kokoinen kuva tarjottu kansalle.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
07 ja vanhat renkaat? eikai,just mitsuun ruuvvasin hakka4 paistoaika 03 vuodelta,hyvin on pitoja.Pappi kirjoitti:2007 vuodelta olevat renkaat... Eiköhän nuo ole kovettuneet pilalle? Varsinkin kun kyseessä on talvirenkaat. Taisi olla tyypillinen käytetty auto, ajetaan niillä renkailla mitkä on aikanaan ostettu ja eikä raskita päivittää niitä. (ensimmäisen omistajan nuukuutta).
Seuraava omistaja joutuu heti "otsa hiessä" lompakon tyhjennykseen. Olisiko kannattanut jo kaupanteon hetkellä kurkata, että autossa on vanhentuneet renkaat? Liekkö nuo olisi Vehollakaan vastaan tulleet uusien renkaiden muodossa.
P.s mielenkiintoinen topicci, 3 sivua asiaa ja autosta on postimerkin kokoinen kuva tarjottu kansalle.
"Kuinka kauan renkaat kestävät?
Renkaiden turvallinen ikä käytössä on kuusi (6) vuotta. Maksimi-ikä on kymmenen (10) vuotta. Turvallinen minimiuransyvyys talvirenkailla on 4 mm. Emme suosittele talvirenkaiden (M+S) käyttöä kesäolosuhteissa. Renkaat tulee säilyttää kausien välissä viileässä, pimeässä ja kuivassa tilassa. Renkaat eivät saa olla kosketuksissa liuottaviin aineisiin, kuten öljyyn, bensiiniin tai voiteluaineisiin."
LÄHDE: http://www.nokianrenkaat.fi/usein_kysyttya
Rengastehdaskin suosittelee, että 6 vuotta on turvaraja.
Renkaiden turvallinen ikä käytössä on kuusi (6) vuotta. Maksimi-ikä on kymmenen (10) vuotta. Turvallinen minimiuransyvyys talvirenkailla on 4 mm. Emme suosittele talvirenkaiden (M+S) käyttöä kesäolosuhteissa. Renkaat tulee säilyttää kausien välissä viileässä, pimeässä ja kuivassa tilassa. Renkaat eivät saa olla kosketuksissa liuottaviin aineisiin, kuten öljyyn, bensiiniin tai voiteluaineisiin."
LÄHDE: http://www.nokianrenkaat.fi/usein_kysyttya
Rengastehdaskin suosittelee, että 6 vuotta on turvaraja.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
211:ssä on aina automaatti-ilmastointi. Vaihtoehdot on 2-alue tai 4-alue malli.Pappi kirjoitti:Närhenmunat jumissa piuhan nokkaan...kilander kirjoitti:onkos tässä nyt automaatti vai manuaali ilmastointiAri66 kirjoitti: päästä kun tuli hiki.....
211:ssä ei jää närhenmunat auki, siinä on moottorikäyttöinen vesiventtiili joka voi jättää auton kylmäksi. Lämmönsäätö tapahtuu ilmavirtausta ohjaavilla läpillä (maksimaalista jäähdytystä tarvittaessa venttiilillä on vaikutusta).
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No ei innosta tonne pakkaseen ja loskaan mennä kuvaamaan autoa, joka on täysin ravan peitossa ja lumipaakut roikkuu joka nurkastaPappi kirjoitti:P.s mielenkiintoinen topicci, 3 sivua asiaa ja autosta on postimerkin kokoinen kuva tarjottu kansalle.
Valoisaakin on vain osan aikaa päivästä, tarviis ostaa studiosalamavehkeet kuvaamista varten.
P.S.
Se avatar -kuvakin on netistä lainattu, ei itse kuvattu eikä todellakaan tästä nimenomaisesta autosta.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Ai ei ole tuo oli jo muutenkin ihan liian häiritsevä ja perinteitä rikkova tuo sinun avatar-kuvan vaihto ja nyt sanot että se vaihtuu tod.näk. kohta vielä kertaalleen ja kun saat otettua kesällä OOOOooooiken hienon kuvan autosta niin sitten kolmannen kerranAri66 kirjoitti:...
Se avatar -kuvakin on netistä lainattu, ei itse kuvattu eikä todellakaan tästä nimenomaisesta autosta.
Ei täällä ole kohta enää mitään pysyvää paitsi osa noista etusivun kuvan autoista
® Mesen linttaklubi
Kumma juttu, kyllä tähän asti kaikki W211 on ollu hiljasempia kuin W210(vaikka ekassa olisi nastat ja jälkimmäisessä kitkat.), myös alustaltaan paljon hienostuneempi matkustajan vinkkelistä. Ettei olis alusta läpiväljä jokapaikasta tai laitettu uretaanipuslia tai sitten Ari on vain hieman ylikriittinen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Juu olen, se on totta.Mulqvist kirjoitti:...tai sitten Ari on vain hieman ylikriittinen.
Olen erittäin allerginen kaikelle epänormaalille vapinalle, tutinalle, ohjauksen puoltamiselle, rapinalle jne jne.
Niitä on takavuosina tuhansilla markoilla ja tuhansilla euroillakin metsästelty ja korjailtu.
Väännelty cambereita ja castereita, iskarin yläkiinnityksiin porattu uusia iskarin kiinnitysreikiä.
Vaihdettu kaikki alakerran puslat ja nivelet (kuten esim. väykkyyn).
En vaan voi sietää, että auto ei ole matka-ajossa sellainen kuin sen pitää olla.
Haluan istua täyteen tankattuun autoon, laittaa radionovan soimaan ja pikkusikarin palamaan.
Seuraavaan tuhanteen kilometriin en kaipaa minkäänlaista häiriötä, en pienintäkään.
Ja en todellakaan aio kuunnella nastojenkaan rallatusta
Kyllähän se tuon Arin vaatimustaso on sitä luokkaa että olisko kuitenkin pitänyt siirtyä S-luokkaan. Kyllähän ne ässät kuitenkin edustaa sitä MB:n parasta osaamista ajomukavuuden ja siihen liittyvien ominaisuuksien saralla.
Mutta uskoisinpa että Ari saa tuon eemelinkin pikkuhiljaa siihen kuosiin että matkanteko maittaa riittävän mukavasti.
Mutta uskoisinpa että Ari saa tuon eemelinkin pikkuhiljaa siihen kuosiin että matkanteko maittaa riittävän mukavasti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mielenkiintoista, tässä la-su yönä turvauduin W212 220Cdi:n kyytiin ja ihmettelin takapenkille kuuluvaa erittäin kovaa rengasmelua joka tuli tien pienistä lumipakkaumista. En tiedä oliko taksissa kovemmat rengaspaineet, super leveät takakummit vai mistä oli kyse. Meteli oli takana isompi kuin -06 mallin farkkupassatissa motarinopeudella. Asiaa pähkäilin kuskinkin kanssa, eteen se ääni ei kuulema kuulu niinkään. Mielenkiintoisia jousitusratkaisuja, tai rengaspaineet väärin. Paljonkos Arilla on renkaissa painetta?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Ainakin pre-faceliftissä W211 avandgardessa on rengaskokona 225-55-16.
Kunnon renkaat Arille! Ja jos ei auta, niin voihan sen sitten vaihtaa S-mersuun, sillä eihän rengasmelua tarvitse sietää tuon hintaluokan autossa. Etenkin kun Ari vetää pitkiä siivuja autollaan.
Ihmettelen edelleen esimerkiksi W204 mainontaa ja koeajoja, joissa väitetään, että rengasmelu on olemataton tien pinnasta riippumatta. Eli mainonnalla on kova vaikutus, jonka ei saa kyllä antaa vaikuttaa siihen, että miten itse kokee tilanteen. Jos rengasmelua on, niin sitä silloin on!
Hakkapeliitta 4 on oikein kuuluisa kovasta rengasmelustaan-siis todellakin!
Kunnon renkaat Arille! Ja jos ei auta, niin voihan sen sitten vaihtaa S-mersuun, sillä eihän rengasmelua tarvitse sietää tuon hintaluokan autossa. Etenkin kun Ari vetää pitkiä siivuja autollaan.
Ihmettelen edelleen esimerkiksi W204 mainontaa ja koeajoja, joissa väitetään, että rengasmelu on olemataton tien pinnasta riippumatta. Eli mainonnalla on kova vaikutus, jonka ei saa kyllä antaa vaikuttaa siihen, että miten itse kokee tilanteen. Jos rengasmelua on, niin sitä silloin on!
Hakkapeliitta 4 on oikein kuuluisa kovasta rengasmelustaan-siis todellakin!
taitavat toimia sähköllä nekin (sähkösätkiä siis)pp d kirjoitti:Mistäs sie olet nuin pitkiä pikkusikaria hommanuAri66 kirjoitti:
Haluan istua täyteen tankattuun autoon, laittaa radionovan soimaan ja pikkusikarin palamaan.
Seuraavaan tuhanteen kilometriin en kaipaa minkäänlaista häiriötä, en pienintäkään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kyllähän uudet mersut ovat hiljaisia hyväkuntoisella tiellä. Suomen karkeat tiet ovat vaan sellaisia että se melu kuuluu väkisinkin.
Olen ajanut suht paljon 203-204 C:llä ja 210-211-212 E:llä useilla eri renkailla. Tosiasia on että vanhemmat ovat aina uudempia hiljaisempia. Tai ainakin äänen sävy on vähemmän häiritsevää vaikka desibeleissä ei suuria eroja olisikaan. Paljon on myös kiinni renkaista. Jotkut sopivat paremmin ja jotkut huonommin.
Jos hiljaista autoa haluaa, niin kannattaa pysyä erossa nokian renkaista.
Olen ajanut suht paljon 203-204 C:llä ja 210-211-212 E:llä useilla eri renkailla. Tosiasia on että vanhemmat ovat aina uudempia hiljaisempia. Tai ainakin äänen sävy on vähemmän häiritsevää vaikka desibeleissä ei suuria eroja olisikaan. Paljon on myös kiinni renkaista. Jotkut sopivat paremmin ja jotkut huonommin.
Jos hiljaista autoa haluaa, niin kannattaa pysyä erossa nokian renkaista.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Joo-o... tänään tasapainotettiin renkaat huolella.
Ei mainittavaa vaikutusta, suurin heitto oli 10 grammaa.
Ilmanpaineitakin viilailtu.
Rallatus ja ulina ja tärinä jatkuu.
Lienee kaikki laakerit hajalla, tai sitten edelleen renkaissa vika.
Jostain pitää nyt saada renkaat alle, jotta pystyy saamaan autoon tuntumaa.
Tai sitten perua koko kauppa.
Ei mainittavaa vaikutusta, suurin heitto oli 10 grammaa.
Ilmanpaineitakin viilailtu.
Rallatus ja ulina ja tärinä jatkuu.
Lienee kaikki laakerit hajalla, tai sitten edelleen renkaissa vika.
Jostain pitää nyt saada renkaat alle, jotta pystyy saamaan autoon tuntumaa.
Tai sitten perua koko kauppa.
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Entäs 7:t ? Ovatko jo hiljaisemmat kuin 5:t ? Aiemminhan kuulinkin, että niissä pysyy jo nastat kiinni. Meinaan vaan, kun tarvii varmaan ostaa kohta puoleen 2kpl. Sitten olis edessä 5 ja takana 7 (ei renkaiden lukumäärä ).tupru kirjoitti:Hakkapeliitta 4 ja 5 ovat todella äänekkäitä.. Verrokkina mm. michelin northc ice xin 2, jotka ovat huomattavasti hiljaisemmat ja pitoa löytyy vähintään yhtä hyvin kuin nokialaisissakin..
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Miseliinin talavigummit alle niin jo on hyvät kyytit eikä liikaa melua.Ari66 kirjoitti:Joo-o... tänään tasapainotettiin renkaat huolella.
Ei mainittavaa vaikutusta, suurin heitto oli 10 grammaa.
Ilmanpaineitakin viilailtu.
Rallatus ja ulina ja tärinä jatkuu.
Lienee kaikki laakerit hajalla, tai sitten edelleen renkaissa vika.
Jostain pitää nyt saada renkaat alle, jotta pystyy saamaan autoon tuntumaa.
Tai sitten perua koko kauppa.
S204, AZT250