Pakkaset yllätti w124:sen
Pakkaset yllätti w124:sen
Tulipa sitten mokattua en tarkistanut jäähdytin nesteiden pakkasen kestävyyttä ja tänään aamulla kun lähdin töihin niin auton lämmöt
nousi tosi nopiaan siihen 80-82 missä ne normaalistikin on ja ei pukkaa
lämmintä yhtään kabiiniin.No stoppasin ja sammutin auton ja katsomaan ovatko jäähdytin nesteet jäässä ei ainankaan letkut olleet kovat eikä paisarissakaan ollut hyhmää no ajoin takasin kotiin ja auto talliin ja emännän autolla töihin.
Illalla mittasin nesteiden pakkasen kestävyyden ja mittari näytti että peräti kahdeksan astetta sit hakemaan uudet nesteet ja termari ja vaihtaan
no nyt se tekee sellaista että lämmöt mittarin mukaan edelleen nousee 80-82 asteeseen mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä hetken niin lämmöt tippuu noin 60 asteeseen ja jos puhaltimen laittaa täysille niin tippuu vielä nopeammin.Niin ja semmoinen vielä että lämmönsäätö kiekoista kun laittaa vaikka kuumalta kylmälle niin reakoi tosi hitaasti. Kysynkin nyt että tuliko nyt jotain suurempaa tuhoa vai
voiko tonne jäähdytys järjestelmään jäädä helposti ilmaa.
nousi tosi nopiaan siihen 80-82 missä ne normaalistikin on ja ei pukkaa
lämmintä yhtään kabiiniin.No stoppasin ja sammutin auton ja katsomaan ovatko jäähdytin nesteet jäässä ei ainankaan letkut olleet kovat eikä paisarissakaan ollut hyhmää no ajoin takasin kotiin ja auto talliin ja emännän autolla töihin.
Illalla mittasin nesteiden pakkasen kestävyyden ja mittari näytti että peräti kahdeksan astetta sit hakemaan uudet nesteet ja termari ja vaihtaan
no nyt se tekee sellaista että lämmöt mittarin mukaan edelleen nousee 80-82 asteeseen mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä hetken niin lämmöt tippuu noin 60 asteeseen ja jos puhaltimen laittaa täysille niin tippuu vielä nopeammin.Niin ja semmoinen vielä että lämmönsäätö kiekoista kun laittaa vaikka kuumalta kylmälle niin reakoi tosi hitaasti. Kysynkin nyt että tuliko nyt jotain suurempaa tuhoa vai
voiko tonne jäähdytys järjestelmään jäädä helposti ilmaa.
Millä koneella? Kyllähän sinne voi ilmaa jäähä mut kuulostaa vähä oudolta että nuin seilaa lämmöt. Ootko ilmaillu sillee että sisältä lämmöt täysillä ja lisäillyt nestettä sitten kun vähenee? Savuttaako normaalia enempi?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
ja kannen päädystä se pikkuletku irti joka menee paisariin tai mielummin tietty vielä paisarin päästä irralleen niin saat ilmailtua sen paremmin + noi edellä meinitut konstit.
en usko että olet tuolla ajolla vielä saanu mitään tuhoja aikaan
en usko että olet tuolla ajolla vielä saanu mitään tuhoja aikaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tosiaan 250d:n tämä auto on.En ainakaan huomannu että olisi enemmän tuprutellu ajoinkin autolla noin 10km ja lisäsin nestettä mutta toisen lenkin jälkeen ei pinta paisarissa tippunut juurikaan.Pinta on noin sentin vajaa siitä paisarin sauma kohdasta.
Käyn sillä huomenna töissä noin 130 km niin täytyy katsoa mikä on tilanne sen jälkeen.
Käyn sillä huomenna töissä noin 130 km niin täytyy katsoa mikä on tilanne sen jälkeen.
Ei se ainakaan jäätymällä ole hajonnut, lämmityspuolella on ollut nesteet vähän hyhmässä, vaan ei se noilla pakkasilla vielä ole umpijäähän mennyt, kun kerran seassa on muutakin kuin vettä.
Koneessa on liemi kiertänyt varmaan normaalisti, kun kerran lämmöt ei mittarissa nousseet yli normaalin.
Koneessa on liemi kiertänyt varmaan normaalisti, kun kerran lämmöt ei mittarissa nousseet yli normaalin.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Kannattaa kokeilla kaataa se nestesäiliö ihan piripintaan asti. Itellä joskus tehny sellasta että vaikka näyttäs että nestettä on tarpeeksi eli noin puoli välissä ja kun säiliöön kaataa niin sitä saattaa vielä litra mennä kun kiertoon lähtee.. sitten kun ei enään mee niin vaikka jollai imasee ylimääräset pois.
C250TDT -98
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kiitos kaikille vinkeistä,auto toimii taas normaalisti enkä tehnyt muuta kuin lisäsin vielä nestettä ja eiku kovaa ajoa töihin ja takas,itseasiassa rupesi jo aamulla noin 30km jälkeen toimiin normaalisti kun pysähdyin huoltsikalle ja annoin käydä tyhjäkäyntiä kun hain kahvit ja polttelin tupakit niin mittari ei laskenut kun noin 82asteeseen kun ajossa olivat sen noin 87-88 astetta mittarin mukaan eli kait siellä ehkä oli sitten ilmaa kun se noin kauan kesti
et rupesi normaalisti toimiin.ihmeellistä kyllä et se noin kauan kesti.
Termarin hain motonetista merkkiä en muista(85astetta)
Missä ne lämmöt kuuluisi mittarin mukaan?
et rupesi normaalisti toimiin.ihmeellistä kyllä et se noin kauan kesti.
Termarin hain motonetista merkkiä en muista(85astetta)
Missä ne lämmöt kuuluisi mittarin mukaan?
Kannattaa hommata behr merkkinen termostaatti. Nuissa on ollu uusissaki tuota ongelmaa, ettei piä lämpöjä. Jos termostaatti toimii oikeen, niin yli 10 pakkasilla pelekällä tyhyjäkynnillä saa lämmöt sinne 80 nurkille.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Onko kellään kokemusta yli 25 asteen pakkasista BEHR,illä?Pitääkö lämmöt?
Nykyistä termerin merkkijä en tiedä,mutta tiputtaa lämmöt muutamassa minuutissa alle 60 asteeseen.Puhaltaa kyllä lämmintä,tietty,mut sais kyllä pysyä kuumempana
Nykyistä termerin merkkijä en tiedä,mutta tiputtaa lämmöt muutamassa minuutissa alle 60 asteeseen.Puhaltaa kyllä lämmintä,tietty,mut sais kyllä pysyä kuumempana
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Yhden Behrin tällä autolla koeajoin mutta se ei toiminut. Hilasi kovilla pakkasilla lämmöt ensin korkeuksiin, jonka jälkeen tiputti kuuteenkymppiin. Muutaman iteraatiokierroksen jälkeen tasaantui jotakuinkin normilämpöihin. Sitten ostin marmoritiskiltä jonkun tuntemattoman merkkisen termarin. Se on pelannut. Tämä siis M104:ssa.
Sitä siis vaan, että maanantaikappaleita tulee Behriltäkin.
t.
Risto
Sitä siis vaan, että maanantaikappaleita tulee Behriltäkin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
lainaan aihetta omalla ongelmalla jos ei ole pahitteeksi.
200D ei lämpiä ja sisällä ei oikein tarkene, mitä kovempaa ajaa sitä lämpimämpää ilmaa yrittää hönkiä, mutta mitään tulista ilmaa ei saa tulemaan ja heti vauhdin/kierrosten laskiessa viilenee.
2 puhallus asento on suurin mitä voi käyttää muuten viilentää liikaa.
alavesiletku ei lämpene vaikka mitä tekee.
vaihdettu viimeaikoina: termostaatti (orkkis), syyläri, lohkolämmitin että onko ilman jäännin mahdollisuutta?
pahvikin löytyy keulasta.
ONko mahdollista että paineet ei jotenki riitä kierrättämään nestettä kennolle asti vai mitä tässä mättää?
200D ei lämpiä ja sisällä ei oikein tarkene, mitä kovempaa ajaa sitä lämpimämpää ilmaa yrittää hönkiä, mutta mitään tulista ilmaa ei saa tulemaan ja heti vauhdin/kierrosten laskiessa viilenee.
2 puhallus asento on suurin mitä voi käyttää muuten viilentää liikaa.
alavesiletku ei lämpene vaikka mitä tekee.
vaihdettu viimeaikoina: termostaatti (orkkis), syyläri, lohkolämmitin että onko ilman jäännin mahdollisuutta?
pahvikin löytyy keulasta.
ONko mahdollista että paineet ei jotenki riitä kierrättämään nestettä kennolle asti vai mitä tässä mättää?
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Kyllä 2 litraisessa pensatenavassakin täysillä puhallustehoilla rupeaa viileäksi käymään täkäläisillä n. 25 degC pyörivillä pakkasilla. Koneen lämpö pysyy päällä 80, ei siis siinä ongelmaa. Vaihtaisin lämppärikennon ellei se olisi niin iso työ, varsinkin "Pohjolan Tallissa".MB-smo kirjoitti:lainaan aihetta omalla ongelmalla jos ei ole pahitteeksi.
200D ei lämpiä ja sisällä ei oikein tarkene, mitä kovempaa ajaa sitä lämpimämpää ilmaa yrittää hönkiä, mutta mitään tulista ilmaa ei saa tulemaan ja heti vauhdin/kierrosten laskiessa viilenee.
2 puhallus asento on suurin mitä voi käyttää muuten viilentää liikaa.
alavesiletku ei lämpene vaikka mitä tekee.
vaihdettu viimeaikoina: termostaatti (orkkis), syyläri, lohkolämmitin että onko ilman jäännin mahdollisuutta?
pahvikin löytyy keulasta.
ONko mahdollista että paineet ei jotenki riitä kierrättämään nestettä kennolle asti vai mitä tässä mättää?
Minä tänään vaihdoin termarin, kiertovesipumpun, tiivisteen siihe mötikkään mihkä ylävesiletku menee, ku alko sieltä yhtäkkiä vuotamaan.
termarin vaihdoin sen takia ku katos eilen kaikki lämmöt sisältä, närhenmunat on putsattu ja koitettu ilman niille tulevaa virtaa ja ilmailtu on mielestäni riittävästi, siltikään ei lämmöt noussu yli 75 asteen noin 15km lenkillä, lämpimämpää tulee toki mitä eilen ja toissapäivänä, mutta ei ny hirveen kuumaks voi sitä lämpöä sanua.
Termeri on wahlerin ja asteet on 85 ni eikös sen ny pitäis lämpimämpää ollu ku kädenlämpö, vai onko mulla jossaki joku tukos
Ikkunat aukenee ulkopuolisesta huurusta ainaki nopiammin ku eilen ja toissapäivänä, mutta kapiinissa ei oikeen lämpöä tuntunu.
Kertokaapas arvailuja ni minä huomenissa niitä kattelen ja etin lämpöjen katoamiseen vikaa...tänään oli aikas holotna ulkona huomenna saattais olla vähempi pakkasta.
termarin vaihdoin sen takia ku katos eilen kaikki lämmöt sisältä, närhenmunat on putsattu ja koitettu ilman niille tulevaa virtaa ja ilmailtu on mielestäni riittävästi, siltikään ei lämmöt noussu yli 75 asteen noin 15km lenkillä, lämpimämpää tulee toki mitä eilen ja toissapäivänä, mutta ei ny hirveen kuumaks voi sitä lämpöä sanua.
Termeri on wahlerin ja asteet on 85 ni eikös sen ny pitäis lämpimämpää ollu ku kädenlämpö, vai onko mulla jossaki joku tukos
Ikkunat aukenee ulkopuolisesta huurusta ainaki nopiammin ku eilen ja toissapäivänä, mutta kapiinissa ei oikeen lämpöä tuntunu.
Kertokaapas arvailuja ni minä huomenissa niitä kattelen ja etin lämpöjen katoamiseen vikaa...tänään oli aikas holotna ulkona huomenna saattais olla vähempi pakkasta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Laittelin muutama päivä sitten tuohon farkkulinttaan toimivan kiertovesipumpun paikalleen. Nyt rupesi tarkenemaan Yllättävän iso vaikutus lämmön tuloon, puhaltaa lämmintä paikallaankin ja ajossakin puhaltaa kuumempaa kun neste kiertää kunnolla. Puhaltimen kolmosnopeudellakin riittää lämpöä, ennen tahtoi mennä viileäksi.
-30 pakkasta, farkkupaku ilman takapenkkejä eli ilmatilaakin on ja lämpöjä sai pienentää Eikä ole pahviakaan keulassa.
-30 pakkasta, farkkupaku ilman takapenkkejä eli ilmatilaakin on ja lämpöjä sai pienentää Eikä ole pahviakaan keulassa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mun pitää päivän valossa katella toimiiko se kv pumppu, ihan aattelin piuhoilla akusta vedellä ja törkkiä nastoihin kiinni, sillä selviäis ainaki se että tuleeko siihe pistokkeeseen ylipäätään virtaa.
Alko tulla lämpöä ku vaimo kävi pidemmän lenkin mersulla ajelemassa, ny alkaa kuulemma olemaan jo taas sopivan lämmin, mutta kokemuskesta tiedän että vaimon sopiva on mulle liika vähän..joten tutkitaan huomenna
Alko tulla lämpöä ku vaimo kävi pidemmän lenkin mersulla ajelemassa, ny alkaa kuulemma olemaan jo taas sopivan lämmin, mutta kokemuskesta tiedän että vaimon sopiva on mulle liika vähän..joten tutkitaan huomenna
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.