Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Kai se lämpöinen vesi voi jotain auttaakin, ainakin halkaisee lasin jos ei muuta.
Ainakin laiha seos tulee pakkasellakin sulana jäätyäkseen sitten lasiin ja peittäen näkyvyyden lähes täydellisesti :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Öh... sekoitinko akkumallit...
Olikos se joku geeliakku mikä piti ladata älylaturilla?
Ja AGM -akku ei siis ole geeliakku?
Vai olikohan mulla sitten aiemmin joku Extremen geeliakku ja sen takia ostin C-Tekin laturin....
Menee sekaisin jo näissä, mutta silti.. AGM:n hinta versus kestävyys... niin en enää AGM:ää osta.

Ja joo todellakin, pesunestesäiliötä ei lämmitetä sähköllä, se on tiedossa. Suuttimet ja letkut kyllä.

Ehkä se 3 km ajo suuntaansa voi ollakin vielä akkua säästävää ? Mene ja tiedä.
Mutta kun kaikki sähkölaitteet (pl. penkinlämmittimet kun en niitä juuri käytä) ovat päällä 10 km työmatkalla madellen lähes tyhjäkäyntiä (eli auton oma laturi ei arvatenkaan juuri lataa, mutta sähköä kuluu silti), niin lisälatausta tarvitaan ahkerasti.

Olen tuota asiaa yrittänyt kompensoida silläkin että ajaa vain max. kolmosvaihteella jotta laturi kiertäisi.
Harvakseltaan vaan on tilanteita että kolmosellakaan kierrokset nousisivat "riittävästi" ja kakkonen taas sitten välillä huudattaa liiankin kanssa.
Pitäis kepittää jatkuvasti :?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ari66 kirjoitti: Olen tuota asiaa yrittänyt kompensoida silläkin että ajaa vain max. kolmosvaihteella jotta laturi kiertäisi.
?
Onko moottorin kierroksilla mitään merkitystä kun laturin jännitteensäädin pitää latausjännitteen vakiona? Lataako laturi isommalla virralla, jos kierrättää konetta? Itse olen aina ajatellut, että kierrättäminen ei auta, mutta jos se nostaa latausvirtaa, niin sittenhän se onkin jo toinen juttu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29219
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

AGM akku ottaa virtaa vastaan paremmin myös pakkasessa, mm. siksi ainut suositeltava 211-korisiin joissa virrankulutusta riittää :wink:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ari66 kirjoitti:Ehkä se 3 km ajo suuntaansa voi ollakin vielä akkua säästävää ? Mene ja tiedä.
Mutta kun kaikki sähkölaitteet (pl. penkinlämmittimet kun en niitä juuri käytä) ovat päällä 10 km työmatkalla madellen lähes tyhjäkäyntiä (eli auton oma laturi ei arvatenkaan juuri lataa, mutta sähköä kuluu silti), niin lisälatausta tarvitaan ahkerasti.
Voi olla tosiaan noin. Niin sulla on kyllä melko kuluttava ruuhkatyömatka-olikos se edelleen Viikki-Pitsku?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:AGM akku ottaa virtaa vastaan paremmin myös pakkasessa, mm. siksi ainut suositeltava 211-korisiin joissa virrankulutusta riittää :wink:
Suositelkaa vaan, mutta halvemmaks tulee se akku per vuosi.....
Ja on ainakin uusi akku aina....


kardaani kirjoitti:Niin sulla on kyllä melko kuluttava ruuhkatyömatka-olikos se edelleen Viikki-Pitsku?
Juuh.
Semmoset 9,8 km suuntaansa tyhjäkäynnillä koko matka :D
Lataa siinä sit akkua... vai lataako se laturi muka noilla kierroksilla.. en tiä....
Akku vielä kylmäkin mennen, tullen.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kyllähän se lataa jo tyhjäkäynniltä alkaen mutta täydellä virralla vasta sitten isommilla kiekoilla. Muistaakseni laturin kyljessä luki itselläni millä kiekoilla tulee minkäkin verran virtaa. Näin siis iänikuisessa 606:ssa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Multiviri kirjoitti:Kyllähän se lataa jo tyhjäkäynniltä alkaen.....
Lataa, lataa... mutta riittääkö se edes auton perustoiminnoille plus peilien lämmitykselle, pesunesteletkujen- ja suuttimien lämmitykselle, valoille ja lämmityslaitteen puhaltimelle... ?

Siihen kun pukkaa penkinlämmittimet ja takalasinlämmittimen päälle, niin akku on tyhjä kun pääsee kotoa töihin tai toisinpäin :lol:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Portterissa 90A laturi puskee tyhjäkäynnillä kaikki sähkövimpulat päällä 35A eli luulisi nahkahousun älykkyyden multihuipentuman kykenevän siihen samaan tai jopa ehkä parempaankin nykytekniikan turvin.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Multiviri kirjoitti:Kyllähän se lataa jo tyhjäkäynniltä alkaen mutta täydellä virralla vasta sitten isommilla kiekoilla. Muistaakseni laturin kyljessä luki itselläni millä kiekoilla tulee minkäkin verran virtaa. Näin siis iänikuisessa 606:ssa
Pakkaskeleissä kylmää akkua lataillessa virta ei ole se "juttu", vaan jännite. Kylmässä akku tarvitsee isompaa jännitettä latautuakseen kuin lämpimässä.
veppe kirjoitti:Onko moottorin kierroksilla mitään merkitystä kun laturin jännitteensäädin pitää latausjännitteen vakiona?
Onko noissa jännitteen säätimissä mitään älyä? Jos autoinsinööri ymmärtäisi sähkötekniikkaa, niin silloin pakkaskeleissä säätimen pitäisi nostaa latausjännitettä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Tässä autosta ja akuista lisää.

Joko tässäkuussa Ari saa kuvia autosta?

Etsi ensin w211 ,,,,,,

http://www.mercedestechstore.com/pdfs/index.htm
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29219
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ari kirjoitti:
dealer kirjoitti:AGM akku ottaa virtaa vastaan paremmin myös pakkasessa, mm. siksi ainut suositeltava 211-korisiin joissa virrankulutusta riittää :wink:
Suositelkaa vaan, mutta halvemmaks tulee se akku per vuosi.....
Ja on ainakin uusi akku aina....


kardaani kirjoitti:Niin sulla on kyllä melko kuluttava ruuhkatyömatka-olikos se edelleen Viikki-Pitsku?
Juuh.
Semmoset 9,8 km suuntaansa tyhjäkäynnillä koko matka :D
Lataa siinä sit akkua... vai lataako se laturi muka noilla kierroksilla.. en tiä....
Akku vielä kylmäkin mennen, tullen.
Yritä nyt päättää :lol:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Sampo N. kirjoitti:No ei halvattu, avasin tän topikin varmaan sadannen kerran eikä vieläkään niitä kuvia. Eikö sillä Njollakin saa edes kuvia. :evil:
Eikös jokainen Meseläinen oo nähny tuommosen S211 korisen mersun, varsinkin taksissa nuita oli ja on yhä kohtuu paljon.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vesqju kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:No ei halvattu, avasin tän topikin varmaan sadannen kerran eikä vieläkään niitä kuvia. Eikö sillä Njollakin saa edes kuvia. :evil:
Eikös jokainen Meseläinen oo nähny tuommosen S211 korisen mersun, varsinkin taksissa nuita oli ja on yhä kohtuu paljon.. :shock:
Kerran olen päässyt taksissa istumaan ison empun kyytiin. :cry:
Kein siknatuur
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Järkytys oli suuri kun kävin laittamassa auton lämmitykseen ja akun latautumaan.
Perä makaa maassa :eec:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10703
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sehän on sitten yhteneväinen Citroeniin... Mitä ei kestäisi pehmeän ja eleettömän kyydin vuoksi.

8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sampo N. kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:No ei halvattu, avasin tän topikin varmaan sadannen kerran eikä vieläkään niitä kuvia. Eikö sillä Njollakin saa edes kuvia. :evil:
Eikös jokainen Meseläinen oo nähny tuommosen S211 korisen mersun, varsinkin taksissa nuita oli ja on yhä kohtuu paljon.. :shock:
Kerran olen päässyt taksissa istumaan ison empun kyytiin. :cry:
Niin, mitäpä nuita kuvatuksia mistään laittamaan kun kaikesta löytyy googlen kuvahaulla jostain internetin ihmeellisestä maailmasta :lol: Silti ois kiva nähdä kuvaa tästä nimenomaisesta yksilöstä :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ari66 kirjoitti:Järkytys oli suuri kun kävin laittamassa auton lämmitykseen ja akun latautumaan.
Perä makaa maassa :eec:
Eli nyt vastasit sitten mun 31.1 tässä topicissa esittämään kysymykseen perän asennosta. Kysyin tätä silloin juuri siitä syystä, koska oletin, että näin tulee käymään. Minun mielipide on se, että perän ilmajousituksella ei tee MITÄÄN! Sopivat teräsjouset olisivat (tehdas ei ymmärtänyt) aivan mainiot farkunkin taka-akselille.
Mutta ei sulla välttämättä ole mitään hätää. Perä noussee, kun saa koneen tulilla-se ei vaan pidä parkissa sitä ylhäällä-ei kai se sitten maailmaa kaada. Joku voisi sanoe, että tällaiset järjestelmät ei toimi Suomessa. No ei ehkä, mutta vaikka toimiikin, niin niillä vaan ei tee mitään etelässäkään. Ja tämä on vain mielipide. Hauska seurailla näiden uusien lelujen kanssa leikkimistä. Ei ne tunnu montaa viikkoa nipussa pysyvän-aina vaan on jotain pientä kiusaa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nooh.. ei hätä ole tämän näköinen.
Onneksi penkin etureuntaa voi laskea, niin näkee ajaessa muutakin kuin taivasta :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ari66 kirjoitti:Nooh.. ei hätä ole tämän näköinen.
Onneksi penkin etureuntaa voi laskea, niin näkee ajaessa muutakin kuin taivasta :D
Ai joo sitä vartenhan se säätö on sinne varmaan laittetukkin-ja vielä sähköllä :wink: Sekin vie sun akun tyhjäksi.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

veppe kirjoitti: Onko moottorin kierroksilla mitään merkitystä kun laturin jännitteensäädin pitää latausjännitteen vakiona? Lataako laturi isommalla virralla, jos kierrättää konetta?
Kyllä.

Laturi lataa paljon suuremmalla teholla kun sille saadaan kunnolla kierroksia.
Tosin ei siihen laturin täyden tehon saavuttamiseen tarvita kuin maks. 2000rpm koneeseen. Laturi pyörii silloin noin 6000-8000rpm/min.

Esim 150A laturi ei lataa tyhjäkäynnillä kuin maks ~40-50A Riippuu vähän miten on hihnapyörät välitetty.
Jännitteensäädin tottakai yrittää kompensoida kierrosvajetta puskemalla roottorin sisällä olevalle käämille lisää jännitettä mutta kun kierrokset ei riitä niin latausjännite tippuu jos on paljon kuormaa laturin perässä.

Kierroksilla se sitten jaksaa antaa täyden tehon ulos ja jännite nousee sinne säätimen säätämään arvoon.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Valokuvat ovat vanhanaikainen keksintö, videota se olla pitää nykypäivänä.

Nyt on mesestä videota:
http://www.youtube.com/watch?v=PJhO-xtC ... e=youtu.be

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ari66 kirjoitti:Valokuvat ovat vanhanaikainen keksintö, videota se olla pitää nykypäivänä.
Vähän näyttäisi siltä, että sulla ei ole nykypäivä vielä ihan hallinnassa, kun video ei tsuumautunut kertaakaan TALVIRENKAISIIN. :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Piude
Viestit: 695
Liittynyt: 04.8.2006 23:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Piude »

On se vaan HIENO :D !
[miitit]0000011101110010011101101[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jusamb kirjoitti:Vähän näyttäisi siltä, että sulla ei ole nykypäivä vielä ihan hallinnassa, kun video ei tsuumautunut kertaakaan TALVIRENKAISIIN. :wink:
Ens perjantain jälkeen zuumautuu.
Se asia korjaantuu silloin, vihdoinkin......

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jusamb kirjoitti: TALVIRENKAISIIN. :wink:
:happy:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuosta talvirenkaan mallia tietämättömille:
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/ultr ... /index.jsp

Nuo nastat on aivan järkyt, ei minkäänlaista pitoa, ei ajotuntumaa.
Ainoa riemu niistä on mahoton rallatus ja jollotus sekä tärinä joka johtaa metsurin tautiin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Mikä tuo pieni jäähdytin on tuossa syylärin edessä? Omassani sitä ei ole, muistaakseni.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Emmäävaantiärä... samaa on ihmetelty....
Jos se on takapenkkiläisten mukitelineen jäähdytin ?

:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Ari66 kirjoitti:Tuosta talvirenkaan mallia tietämättömille:
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/ultr ... /index.jsp

Nuo nastat on aivan järkyt, ei minkäänlaista pitoa, ei ajotuntumaa.
Ainoa riemu niistä on mahoton rallatus ja jollotus sekä tärinä joka johtaa metsurin tautiin.
On sulla paskat talvirenkaat.. Jos oikeasti oot sitä mieltä, ettei pitoja ole kitkarenkaan vertaa, niin joko on totaalisen maanantaikappaleet ne renkaat tai sitten pirruuttas inkutat..
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”