Miksi sisäkierron valo vilkkuu??
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Miksi sisäkierron valo vilkkuu??
Hokasin tuossa että kovilla pakkasilla alkaa tuo sisäkierron napin valo vilkkuun itekseen.
Onko tuo muka niin fiksu systeemi että jos se ei jaksa lämmittää ulko-ilmaa tarpeeksi niin se ottaa osan tulo-ilmasta sisältä??
Auto on -91 200te manuaali-ilmastoinnilla. Mitään haittaahan tuosta ei ole eli lasit ei mene huuruun, mutta muuten vaan ihmettelen
Onko tuo muka niin fiksu systeemi että jos se ei jaksa lämmittää ulko-ilmaa tarpeeksi niin se ottaa osan tulo-ilmasta sisältä??
Auto on -91 200te manuaali-ilmastoinnilla. Mitään haittaahan tuosta ei ole eli lasit ei mene huuruun, mutta muuten vaan ihmettelen
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Mahtaisko olla että valon vilkuttelu meinaa ongelmaa ilmastoinnissa. Eli olisko tarkemmin niin että jos ilmastoinnin kylmäaineen paine on liian alhainen ja kompura ilmoittelee ettei halua lähteä käyntiin.
Kylmällä ilmallahan kylmäaine saattaa nesteytyä lauhduttimeen ja näin ollen paine laskee, varsinkin jos ainetta on valmiiksi jo vähän laisesti. Lämpimässä tilanne normalisoituu.
Noh, tämä vaan tämmöistä maallikkoarvailua.
Kylmällä ilmallahan kylmäaine saattaa nesteytyä lauhduttimeen ja näin ollen paine laskee, varsinkin jos ainetta on valmiiksi jo vähän laisesti. Lämpimässä tilanne normalisoituu.
Noh, tämä vaan tämmöistä maallikkoarvailua.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ilmastointijärjestelmässä ei ole kylmäaineita ollenkaan. Itse muistelen että EC napin valo alkaa vilkkua jos järjestelmässä on liian pienet paineetmherpman kirjoitti:Mahtaisko olla että valon vilkuttelu meinaa ongelmaa ilmastoinnissa. Eli olisko tarkemmin niin että jos ilmastoinnin kylmäaineen paine on liian alhainen ja kompura ilmoittelee ettei halua lähteä käyntiin.
Kylmällä ilmallahan kylmäaine saattaa nesteytyä lauhduttimeen ja näin ollen paine laskee, varsinkin jos ainetta on valmiiksi jo vähän laisesti. Lämpimässä tilanne normalisoituu.
Noh, tämä vaan tämmöistä maallikkoarvailua.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
jos paineet ovat poissa/matalat, EC valo pitäisi palaa jatkuvasti. Ja tästä päästään siihen että kun valo syttyy, se ei kerro mistään muusta kuin paineesta, eli tuo mherpmanin teoria sikäli voisi pitää paikkaansa?
Mutta että sisäilmankierron valo!? Mikä sitä voi vaivata?
Mutta että sisäilmankierron valo!? Mikä sitä voi vaivata?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
EC valo kyllä syttyy ja sammuu ku nappia painelee, se ei ole vilkkunu kertaakaan omatoimisesti vaikka järjestelmä on tyhjä.Sergey kirjoitti:jos paineet ovat poissa/matalat, EC valo pitäisi palaa jatkuvasti. Ja tästä päästään siihen että kun valo syttyy, se ei kerro mistään muusta kuin paineesta, eli tuo mherpmanin teoria sikäli voisi pitää paikkaansa?
Mutta että sisäilmankierron valo!? Mikä sitä voi vaivata?
Onko tuo Diavia ainut ilmastointi systeemi mitä 124:seen on saanu vai onko mersulla omakin systeemi??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
jaa, sulla o joku tarvikesysteemi siellä. Oletin että kyseessä on alkuperäinen mersun ilmastointi. Otappa kuva siitä systeemistä, noita tarvikemalleja on ollut mun tietojen mukaan ainakin 4 erilaista. Orginaali napit näyttää tältä, niitäkin on kaksi erilaista, vuosimallitiedot voi poiketa mutta muutos tuli n. 1991 aikoihin.
Ylin nappi on huurteen poisto, keskimäinen * tai EC on itse ilmastoinnin toiminta ja alimainen on sisäilmankierto.
ennen 1991 lumihiutalemalli, valon palaessa ilmastointilaite on päällä:
jälkeen 1991 EC-malli, valon palaessa ilmastointilaite on pois päältä. Valon palaessa keskisuuttimista tulee myös lämmintä ilmaa:
Ylin nappi on huurteen poisto, keskimäinen * tai EC on itse ilmastoinnin toiminta ja alimainen on sisäilmankierto.
ennen 1991 lumihiutalemalli, valon palaessa ilmastointilaite on päällä:
jälkeen 1991 EC-malli, valon palaessa ilmastointilaite on pois päältä. Valon palaessa keskisuuttimista tulee myös lämmintä ilmaa:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Joo, elikkä mulla on juurikin -91 vuoden kosla ja napit on samanlaiset kuin alemmassa kuvassa. Keskisuuttimista en ole saanut tulemaan lämmintä mitenkään. Toinenkin asia joka tuossa systeemissä askarruttaa on kylmäaineet, ku tuossa on täyttöliittimet pikakiinnitysmalliset niin kylmäainehan pitäis olla uudempaa sorttia, mutta onko näin??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
Hmmm...Sergey kirjoitti:jälkeen 1991 EC-malli, valon palaessa ilmastointilaite on pois päältä. Valon palaessa keskisuuttimista tulee myös lämmintä ilmaa:
Mulla taas valon palaessa EI tuu lämmintä ilmaa keskisuuttimista
Ja siis -92 mallinen (-91 otettu käyttöön).
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203