Dieselin kierrätys 6500rpm asti mahdollista?
Dieselin kierrätys 6500rpm asti mahdollista?
Moi en tiedä tuliko oikeaan topikkiin, mutta mielessäni pyörii että voiko mesen dieseliä kierrättää tuonne asti ja mitä vaatii että kestää jos mahdollista?
Mun käsittääkseni tuollaista suoraruiskudieseliä ei voi kierrättää noin korkealle. Niissä pelataan suuttimen ruiskutusajalla ja 6500rpm tasolla aikaikkuna jolloin dieseliä ehtii ruiskuttamaan sylinteriin käy liian pieneksi. Jos sinne tuupataan sitä ainetta väärään aikaan niin siitä ei hyvä seuraa.
Tai siis onhan kaikki mahdollista, pitäisi varmaan nostaa railipainetta rankasti, kehittää uuden tyyppiset suuttimet ja säätää ohjelmaa.
Tai siis onhan kaikki mahdollista, pitäisi varmaan nostaa railipainetta rankasti, kehittää uuden tyyppiset suuttimet ja säätää ohjelmaa.
Taitaa kunnolla vetävät 6500rpm loppujen lopuksi jäädä siitä kiinni, ettei polttoaine kerkiä syttymään suoraruutassa vaikka kuin nostaisi painetta, isontaisi suuttimia tai muokkaisi ohjelmaa. Johtuu dieselin ominaisuuksista. Tietysti em. toimenpiteet auttaa tiettyyn pisteeseen asti.Kone kirjoitti:Mun käsittääkseni tuollaista suoraruiskudieseliä ei voi kierrättää noin korkealle. Niissä pelataan suuttimen ruiskutusajalla ja 6500rpm tasolla aikaikkuna jolloin dieseliä ehtii ruiskuttamaan sylinteriin käy liian pieneksi. Jos sinne tuupataan sitä ainetta väärään aikaan niin siitä ei hyvä seuraa.
Tai siis onhan kaikki mahdollista, pitäisi varmaan nostaa railipainetta rankasti, kehittää uuden tyyppiset suuttimet ja säätää ohjelmaa.
Esikammiomoottorissa palaminen alkaa jo siellä esikammiossa, joten aikaa on enempi.
"ooämmiä" on tosiaan melko monenlaista, liekkö kaikki mersun dieselit?
Ainakin 603 kestää kierrättää 7000rpm kevyesti jos on tasapainotettu. Apulaitteet tosin pyörii jo semmoista kyytiä että esim moniurahihna on tiukilla ja jos on esim tandempumppu niin korvakot on tiukilla. Tuon jälkeen ainakin omassa oli kannen hilppeiden kanssa ongelmia. Meni nostajaa jne.W124Demec kirjoitti:Joo tosiaan olimpas viksu elikkä 602konen moottori kyseessä
Niin ja mihin asti tohtii kierrättää vakio hiluilla ilman pelkoa täystuhosta?
Re: Dieselin kierrätys 6500rpm asti mahdollista?
Kuten edellä on todettu, niin esikammiomoottori ehtii polttamaan tuossaW124Demec kirjoitti:Moi en tiedä tuliko oikeaan topikkiin, mutta mielessäni pyörii että voiko mesen dieseliä kierrättää tuonne asti ja mitä vaatii että kestää jos mahdollista?
nopeudessa ja kestää ainakin hetkellisesti ilman kuormitusta.
Kestävyys huononee varmasti eli alkuperäisellä tavalla ei kestä. Riippuu
sitten vaatimuksista, katsotaanko moottorin kestävän vaiko eikö, kun
kestävyys ei ole kyllä/ei vaan mitataan esim. ajassa tai matkassa
tietynlaisessa käytössä.
Käyttökokemuksia varmaan saa myös holysmoke.fi tai mersufoorum.net
-foorumeilta, tämän lisäksi.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
itseasias mullakin kiersi vaparina 602 kones liki 7ooo rpm melko helinän kera mutta olihan se vakio kamoilla rannettukin tulipa koitettua. paikallaan tokikin,en muista paljonko oli sitte vetävät jne. kyllähän tuo kierrosten ottaminen alkaa äkkiä maksamaan dieselissä ja turbo ei ainakaan helpota asiaa. se että mitä se vaatii niin sinun täytyy itseopiskella melkosen raakasti,siinä ei kauheesti foorumikyselyt enää riitä. romut pitää kevennellä jokapaikasta sopivammaksi ja silti katsoa että ne kestää sitä rääkkiä jonka tuleman pitää ja venttilijouset että ne jaksavat seurailla kierrosten noustessa jne.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jees, sillä mä sitä täältä ajattelin udella josko joku ajelis tuon verran kiertävällä tiisselillä ja olis myynnis jotain "bolt on" viriosaa, mutta pitääpä koittaa koitella josko se kestääs 6000 parkua hajoamatta kesään asti vakio hiluulla =D....
vois käyrä vaikka huvin vuoksi ku ei muutakaa tekemistä oo niin penkittämäs ku on kierroksia lisätty
ja iliman turpoa tuota huuratetaan ku ei jaksa asentaa kii vaikka kaikki olis valamiina hyllys...
vois käyrä vaikka huvin vuoksi ku ei muutakaa tekemistä oo niin penkittämäs ku on kierroksia lisätty
ja iliman turpoa tuota huuratetaan ku ei jaksa asentaa kii vaikka kaikki olis valamiina hyllys...
Mihin noita kiemuroita oikein tarvitaan Muistelen kaiholla 1978 vuosimallin Datsun 220C Cedric dieselin murhaavaa vääntöä Ei siinä moottorissa mitään vinkukierroksia tarvittu Väännöllä se auto kulkee!!!
Lisätään kuva kunnon autosta:
http://www.flickr.com/photos/34107011@N ... otostream/
Lisätään kuva kunnon autosta:
http://www.flickr.com/photos/34107011@N ... otostream/
Viimeksi muokannut kondivo, 14.2.2012 9:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Argghhh... Se oli tosiaan murhaavaa, kaiholla muistelen Yli 60 heppaa ja melkein 140 nyyttoniakondivo kirjoitti:Mihin noita kiemuroita oikein tarvitaan Muistelen kaiholla 1978 vuosimallin Datsun 220C Cedric dieselin murhaavaa vääntöä Ei siinä moottorissa mitään vinkukierroksia tarvittu
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Niinhän se tekee. Kenties aloittajan kysymyksen pointti olikin vetoakselilla eikä kytkinakselilla vaikuttava vääntö?kondivo kirjoitti:Väännöllä se auto kulkee!!!
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Osittai vapari mosan kestämättömyyttää hajos pska.Terho P kirjoitti:jemmullahan kiljui 7500rpm joskin vahingossa om605. ei se ainakaan niillä paineilla ja osilla sitä kestänyt mutta toimii kuitenkin
Ny tolla 550hv setulla värinätön woima witosen kierrosluku asetettu 7000rpm
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Juu, en tiedä kuinka paljon seittämän tonnin yli kierrähti tuo mun kutonen kun yläkerta tykkäs p*skaa mutta tuommosen 7000rpm tuo kapee kiertää kevyesti pikkasen jäykemmillä jousilla - varmaan vois jopa uusilla vakioillakin Yleensähän nuo ST-"low-budget"-versiot on tehty samalla koneistolla, mikä on jo puolisen miljoonaa kilsaa palvelleetjeemu kirjoitti:Osittai vapari mosan kestämättömyyttää hajos pska.Terho P kirjoitti:jemmullahan kiljui 7500rpm joskin vahingossa om605. ei se ainakaan niillä paineilla ja osilla sitä kestänyt mutta toimii kuitenkin
Ny tolla 550hv setulla värinätön woima witosen kierrosluku asetettu 7000rpm
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
sulla on näemmä näppis jääny kaappiin tai näyttö hukassa.. eiköös se oo slow-budjetXUX63 kirjoitti: ST-"low-budget"-versiot on tehty samalla koneistolla, mikä on jo puolisen miljoonaa kilsaa palvelleet
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
no onkohan siinä mitään järkeä vaparia kierrättää tai edes pikku turbolla. sitten kun sielä alkaa oleen jo oikeesti tehoa niin sillon mun mielestä kannattaa miettiä lisää niitä kierroksia.W124Demec kirjoitti:jees, sillä mä sitä täältä ajattelin udella josko joku ajelis tuon verran kiertävällä tiisselillä ja olis myynnis jotain "bolt on" viriosaa, mutta pitääpä koittaa koitella josko se kestääs 6000 parkua hajoamatta kesään asti vakio hiluulla =D....
vois käyrä vaikka huvin vuoksi ku ei muutakaa tekemistä oo niin penkittämäs ku on kierroksia lisätty
ja iliman turpoa tuota huuratetaan ku ei jaksa asentaa kii vaikka kaikki olis valamiina hyllys...
Oon kyllä täysin samaa mieltä sun kans, mutta ihan kokeilun halusta vainjukkis. kirjoitti:no onkohan siinä mitään järkeä vaparia kierrättää tai edes pikku turbolla. sitten kun sielä alkaa oleen jo oikeesti tehoa niin sillon mun mielestä kannattaa miettiä lisää niitä kierroksia.W124Demec kirjoitti:jees, sillä mä sitä täältä ajattelin udella josko joku ajelis tuon verran kiertävällä tiisselillä ja olis myynnis jotain "bolt on" viriosaa, mutta pitääpä koittaa koitella josko se kestääs 6000 parkua hajoamatta kesään asti vakio hiluulla =D....
vois käyrä vaikka huvin vuoksi ku ei muutakaa tekemistä oo niin penkittämäs ku on kierroksia lisätty
ja iliman turpoa tuota huuratetaan ku ei jaksa asentaa kii vaikka kaikki olis valamiina hyllys...
Saattaa olla oudot visiot, mutta on niin tyyristä tuo superin teko jotta pitää ny koittaa iliman pakokaasun sekoottajaa, ei tuo ny toki laiska oo 5500 vetävillä kierroksilla tuollaseksi panssari vaunuksi, plenumi sarjaa just rakentelen BUDJETTI mallista eli ehkä aivan paska, mutta kuinkas siinä nuo putkien pituudet vaikuttikaan moottorin toimintaan? lyhyet = enemmän vääntöä vai toista päi??
Ja toimiikos jälkiasennus öljynpaine mittari orkkis anturilla? oma mittari näyttää aivan mitä sattuuu vaikka anturi uus
W124Demec kirjoitti:Mitäs mää noilla???Jarkko N kirjoitti:Minulaa olisi vesivälijäähdytyskamat käyttämättöminä, pitäisi laittaa myyntiin.
Sain tekstistä sellaisen käsityksen, että saattaisit tarvita viritysosia.W124Demec kirjoitti:jees, sillä mä sitä täältä ajattelin udella josko joku ajelis tuon verran kiertävällä tiisselillä ja olis myynnis jotain "bolt on" viriosaa, mutta pitääpä koittaa koitella josko se kestääs 6000 parkua hajoamatta kesään asti vakio hiluulla =D....
vois käyrä vaikka huvin vuoksi ku ei muutakaa tekemistä oo niin penkittämäs ku on kierroksia lisätty
ja iliman turpoa tuota huuratetaan ku ei jaksa asentaa kii vaikka kaikki olis valamiina hyllys...
Jos dieseliä lähtee virittämään, välijäähdytys voisi olla hyvä jossain vaiheessa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Onpas kiva kuulla sieltä teiltä päin kommentteja piiiiiiiitkästä aikaahcmato kirjoitti:Noo jos ei järkeä mieti niin kyllä se OM606 kuulostaa hienolle kun ronkuu sen 6000+...visuaalinen mielipide
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.