Moniurahihnan vaihto

Vastaa Viestiin
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Heips !
Nyt tarvitaan oivaa ohjetta nerokkaita vinkkejä ! mites hihnan saa löysälle ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nopeimpana konstina olen joskus käyttänyt veistä ... mutta mikähän lie moottori ?
Kiristimessä on 17 mm avainkanta, 12-kulmainen hylsy ainakin sopii.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tere

Paikansin kyllä sen rullan joka pitää löysätä,mutta eihän sinne väliin näe että missä on pultteja ym.
Kyseessä 320 cdi suoralla kutosella ja hihnan kiristys on ilmeisesti aivan erilainen kuin vanhempi systeemi jossa on jousi,iskari ja vielä se keinukin.
Utelun tarkoituksena on välttää turhaa työtä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinä koneessa on juurikin 17 mm kanta, jää vähän piiloon hihnan alle.
Piippuavain mahtuu joten kuten.
Olen tehnyt hylsystä ja lattaraudan pätkästä hyvän työkalun juuri tuota suoraa kuutosta varten.
Remmin saa vaihdettua sinne väliin.

http://www.merteil.fi/kuva-data/40317.jpg
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

dealer kirjoitti:Siinä koneessa on juurikin 17 mm kanta, jää vähän piiloon hihnan alle.
Piippuavain mahtuu joten kuten.
Olen tehnyt hylsystä ja lattaraudan pätkästä hyvän työkalun juuri tuota suoraa kuutosta varten.
Remmin saa vaihdettua sinne väliin.

http://www.merteil.fi/kuva-data/40317.jpg
Tohon toiseen reikään mahtuu suoraan tx60 torksi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moro
Kiitoksia vinkeistä !!!!
mukin pidintä koitin tuossa juuri äsken korjata muttei onnistunut (jousi tulee kiinni naurettavan pienien muovinystyröiden taakse joista toinen oli poikki) miksi kaikki tehdään nykyään niin "hyvin" :twisted:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Oisko tästä apua.
Eri kone mutta periaate sama.
Tuolla 16.30 jälkeen näät miten toimii tuo kiristäjä.

http://www.youtube.com/watch?v=X5U2wS9u ... er&list=UL
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

vaihdoin juuri tuon kiristäjän kun joskus talvipakkasilla kuormaa saadessaan pientä vikinää jo hihnalta alkoi kuulua (siis OM642 v6) Muutoin em ohjeita soveltaen mutta
Huomiona muille.
Uuden kiristimen jousikuorma on hämmästyttyvän suuri (INA). Vasta n 80 cm tukeva jatkoputki ja hyvälaatuinen 17mm 12-kanttinen lenkkiavain auttoivat uskonpuutteeseen.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Tuollakin sai väännettyä ihan hyvin sekä uuden että vanhan kiristimen, tosin om646 ja 642:en kiristimillä voi olla jotain eroa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Epäilemättä...
myös ero vanhassa ja uudessa INA:ssa oli aika selvä..
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

ChiquitaT kirjoitti:Epäilemättä...
myös ero vanhassa ja uudessa INA:ssa oli aika selvä..
Oliko uusi kireämpi vai löysempi?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

uusi kireämpi - jousi ei kuoleentunut vielä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”