Toyota vastaan Mersu...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Toyota vastaan Mersu...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Okej...

Mersun olen omistanut nyt vuoden ja laskua on kertynyt vajaa 2000€. Autolla on ajettu minun aikana 30tkm. Muuten mittarissa on 485tkm.

Carinan, joka oli kasattu enklannissa omistin 5 vuotta, ajoin sillä 150 tuhatta. Korjaus kulut oli jotain 1000€ ja tuohon on laskettu mukaan pakolliset remmien vaihdot. Ainoa iso remontti oli vaihteiston vaihto ja kytkin. Auto oli kolme ensimmäistä vuotta taksina kirkkonummella, koulukyydissä. Olisin varmaan pitänyt Carinan vielä, mutta siihen olis pitänyt vaihtaa kaikki iskarit, jouset ja jarruosat. Vaihtoon se meni 370tkm ajettuna.

Tässä vaiheessa on pakko vetää happea ja todeta, että olin toisaalta tyhmä kun ostin ees tuon Mersun.

500tkm ajettu diesel carina ei ole mikään ihme. Jostain kumman syystä, Toyotan osuus noussut melko merkittäväksi taksissakin. Oliskohan taustalla ylläpitokulut?

Oma mielipiteeni perustuu kokemukseen. Jos joku väittää Carinaa huonoksi autoksi pelkästään mutu tuntumalla ei voi kun todeta "sääliksi käy".

Seuraava autoni saattaa hyvinkin olla Avensis, mutta vuosimalli on vielä avoin.

Jos Mersuun tekisi kaikki huoltotoimet, mitä täydellinen autonpito vaatii, joutuisin kerjuulle jo alkumetreillä. Kyyti on hyvää, mutta Toyota laatuun voi luottaa. Kyllä ne Japanin miehet osaa tehä autoja, siksi talossa onkin Nissani kakkosautona, jolla pääsen liikkumaan kun tuo lavetti on Dealerin hoivassa...

Toivon, että tähän topicciin tulee asiallisia vastauksia... Kykeneekö Mersun omistaja suhtautumaan kriittisesti omaan ajoneuvoonsa?

EDIT:
Ottakaapa huvikseen vaikka sadomasokistisessa mielessänne haku nettiautosta. E Carina, farkku, diesel... Katsokaa kilometrit ja hinnat.
Viimeksi muokannut Pappi, 07.6.2006 21:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kappas Pappia. :shock:

Minä osaan tunnetusti suhtautua kriittiseti Mersuihin, mutta tässä voinen jättää kommentoinnin hieman vähemmälle.

Korjaan sitten tarvittaessa karkeimpia asiavirheitä, niitähän tulee väkisin paatuneimmilta Mersumiehiltä tämmöiseen aiheeseen.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Ostaa vaan c-mallin mersun, niin sehän on kuulemma, kuin avensis... :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Haikara kirjoitti:Ostaa vaan c-mallin mersun, niin sehän on kuulemma, kuin avensis... :lol:
Joo, meillä on. 8) On muuten ihme romu, ajettu keväästä 30tkm, ainoastaan maski on vaihdettu (2krt) ja kertaalleen öljyt. :shock: Ei muuta vikaa, vielä. :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Kappas Pappia. :shock:
Oliko yllätys, että kommentoin Mersua näin? Onhan tuo ihan hyvä ajaa, mutta se tekninen varmuus mikä Toyotassa oli ilman lisähintaa jäi kaiveluttamaan... (ikävä on harmaavarpusta).

Kunhan nuo veronpalautukset tulee tilille, tulen varmaan teitin pajalle... Jos tuolla sitten taas ajelis seuraavat 30tkm ilman suurempaa stressiä...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Carina on ikiliikkuja parhaasta päästä mutta kun en voi sietää sitä pellin boijoijoing ääntä kun oven nykäisee kiinni :evil: Toinen on sitten se ylenpalttinen muovisuus sisällä ja kolmantena alusta, siitä saa varmaan hyvänkin mutta niissä, millä kävin koeajoilla niin voi pyhä jyssäys sentään. Mutta - ikiliikkuja :lol:

Mutta ikiliikkujana pidän 200d:kin (W124). En ole monella, en varmaan millään, autolla niin edullisia kilometrejä ajanut... ehkä Nissan BB menee lähelle, peräkolarista saatujen rahojen myötä meni aika paljon plussalle kun hörhöt vielä varastivat sen (tosin muutama päivä takaiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen - hinta 3 x mb:n vastaavat hilut :cry: ) Tuollainen 300TDT härnättynä taas vie kaiken mitä lompsassa on :shock:
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Kyllä kyllä, Mersu on ihan paska, romu, onneton ruostuva lotja, kaikki yli 10-vuotiaat paaliin p*rkele heti, samantien, nyt. Koko ajan jotain rikki, paska mikä paska. :cry:

Honda senkun porskuttaa vuodesta toiseen, ilman huoltoja ja korjauksia. Ja on lähes ruosteetonkin. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Oliko yllätys, että kommentoin Mersua näin?"

Ei, ei ollut - onhan me aiheesta joskus ohimennen puhuttu.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No entäs mitsupisi? Eukko telläs lanserilla kun aamusumuun 150000, ei tarvinnu kun vaihtaa iskarit, takapönttö ja jarrupalat. Pari kertaa taidettiin muistaakseni kyllä tankatakkin. :roll:

Karmupeli se on mitsukin. 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Työkaverilla on Nissan Sunny N13, samanlainen kuin meillä. Mittarissa on rapiat 700tkm. Bensakoneelle aika hyvä lukema. Hyvin porskuttaa. Jos Mersun laatu olisi samanlaista kuin monella Japanilaisella merkillä, Dealer olisi varmaan työtön? :roll:

Itse joudun perustamaan auton omistamisen järkeen, mutta valitettavasti Mersun kanssa tunne voitti. Jos olisin tuntenut Dealerin niin olisipa ollut iso apu.

Kyllähän tuosta Mersustakin auton saa, mutta valuuttaa se vaan kysyy. Jos mittarilukema pitää paikkansa niin puolessa välissä mennään. Olisi vaan mukava päästä kokeilemaan aikuisten oikeesti Mersua, jolla on ajettu joku 900tkm. Onko se sitten enään niin hyvä?

Avensikset tuppaa olemaan yllättävän paljon ajettuja, vaikkakin eihän vajaa 300tkm ole kuin esileikki maanteidemme harmaavarpuselle.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Carina on ikiliikkuja parhaasta päästä
Liityn kannattamaan tuota kommentiiä, mutta en silti vaihtaisi Mersua siihen! Oma kokemukseni on Carina II:sta vm. -89, joka palveli vuoden vanhasta alkaen isälläni (silloin kun isäni osti sen niin kilometrejä oli 29000km). Isäni ajeli sillä 10 vuotta metodilla bensaa tankkiin ja pakolliset huollot ja huono hoito. Minä ostin sen isältäni vuonna 2000 jolloin mittarissa oli suunnilleen 250000 km. Väri oli siinä vaiheessa kaunis matta punainen ja täynnä ruostekukkasia ja muutamassa kohtaa ei enää kukkiakaan...

terde jouti tekemään lievää "ensiapua" pelleille ja purki lähes koko auton ulkoa päin ja paikkasi ja hitsasi ja muutama tuulen mukana mennyt pellin lipare piti ihan ostaakin tilalle. Auto kävi maalarilla ja oli jälleen nätti. Kävi ja kukkui kummasti eikä oikeastaan suurempaa vikaa ollut. Öljyä kului runsaasti mutta sen aiheuttavaa vikaa ei koskaan löydetty. Vaan ei se kulkuun vaikuttanut kun muisti lisäillä ajoissa. Taitaa olla Toyotalla tyyppivika.

Onhan se Mersun ja Toyotan ero kuin yöllä ja päivällä. Minä vannoin aina Toyotan nimeen ennen kuin pääsin ensimmäisen kerran Mersun rattiin :D Nyt tiedän millainen on oikea auto 8)

Eikä tarkoituksena ole haastaa riitaa, makuja on monia niin kuin jo Mustikin aikanaan sanoi vehkeitään nuollessa...
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Mitä nyt yhtä corollaa ajoin niin hirveä pelihän se oli(siis yleisolemus ei minulle istu), ei varsinaisesti mitään vikaa mutta joku siinä vaivasi(ennakkoasennetta?). Taas toisaalta voisin kyllä hyvinkin ajella seuraavat vuodet tojotalla. Varmasti olisi halvempaa kuin tämä johtotähdellä kurvailu. Eihän mesessä varsinaisesti ole mitään hyvää, mutta kovasti on pinttynyt päähän tuo tähden kuva, vaikka aikamoinen romu tuo tenavatähtikin on ollut. Rahaa menee vain kokoajan, mutta nyt ollaan jo ylitetty se raja ettei viitti luopuakkaan kun jää rahallisesti liikaa tappiolle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eräänlainen onnistumisen kliimaksi tuli kun ostimme tuon Nissanin Hiacen tilalle. Koeajolla totesin, että tässä toimii kaikki. Varma peli pitkäksi aikaa. Varmaankin tulee peltitöitä eteen, mutta on niitä jo tuossa Mersussakin tehty. Ainoa lohtu on Mersun peltitöissä on se, että sieltä ruosteen keskeltä saattaa löytyä vielä rautaa mihin hitsata paikka kiinni.

Onhan Mersu omalla tavallaan hyvä auto, mutta kun kaikki remontit joutuu korjaamolla teettämään niin pienikin remontti tympäsee... Jos joku tuumailee, että opettele korjaamaan itse niin ei kiitos. Rivarin pihalla taivasalla ei viitti renkaiden vaihtoa kummempaa tehä. Jos tuotakaan...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Just sain reklamaation valmiiksi. Jos se menee Saksassa läpi, ostan uuden Avensiksen. Mersun huoltoihin 11 kuukaudessa/40tkm on uponnut jo 4.000 eur ja lisää on menossa. Tosin takuurahaa, mutta kuitenkin. Eli ensin Avensis emännälle ja sitten itelle Lexus.
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Ainiin, joku ~95 Corolla sedan 2-litran dieselillä tuntui todella puhdikkaalta ja vääntävältä peliltä, kone kävi nätisti raksuttamatta ja täristämättä, vaihteet menivät heittämällä silmään, melutaso oli kohtuullinen, ei kolinoita/räminöitä, kaikinpuolin kelpo laatupeli käyttöautoksi. Ei valitettavaa, muovipuskuri kesti penkkaanajonkin. 8)
Peter J
Viestit: 7
Liittynyt: 23.10.2005 22:43

Viesti Kirjoittaja Peter J »

Papille: Ei taida kuitenkaan se sun edellisen toyotan ostanut kehua autoaan yhtä pienillä korjauskuluilla jos myit loppuunajetun auton eteenpäin. Näyttää käyneen vanhanaikaisesti ja sait samanlaisen tilalle :lol: Uudet avensikset on kyl varmaan hyviä, niin paljon niiden omistajat niitä kehuu.
Mut tuskin ne nyt sen parempii on kun nää mersutkaan, tiedä kun en viitti kokeilla.

Koskaan ite oo tykänny näist idänihmeistä.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

jusamb kirjoitti:Just sain reklamaation valmiiksi. Jos se menee Saksassa läpi, ostan uuden Avensiksen. Mersun huoltoihin 11 kuukaudessa/40tkm on uponnut jo 4.000 eur ja lisää on menossa. Tosin takuurahaa, mutta kuitenkin. Eli ensin Avensis emännälle ja sitten itelle Lexus.
Melkein samoin aatoksin. Paitsi että ei oo emäntää.

Hyvin useinhan näissä autoasioissa käy niin että oma on aina paras. Nyt on aika myöntää että ei ole. Huolettomin auto meikäläisellä on ollut Nissan Sunny. Toiseksi huolettomin edellistä edellinen auto joka oli Nissan Primera.

Japanialaisten laatu oli joskus 80 luvun alussa kuraa mutta sieltä on noustu. Nyt kun saisivat vielä markkinoille muutakin kuin niitä perus perheautoja. Lexus on hyvä alku.

Viimeisin herätys oli se kun erään tuttavan MV6 opelilla oltiin liikenteessä ja sen kyyti oli huomattavasti parempaa kuin oman mesen. Hinta ja ikäeroa huomattavasti mutta väärinpäin...
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Pösöllä nyt 24000 km takana. Häiriöitä tasan nolla. Mittari näyttää nyt 237000 kokonaislukemaa. Sori täähän oliki Tojota-miehille tämä topiikki...

Mersulla ajoin 130tkm kolmen vuoden aikana. Rahaa meni remonttiin erittäin vähän. Peltiremontti oli kallein eikä sekään ollu kallis ku ite turasin. Kuitenki siinä oli aina joku paikka rempallaan eikä semmosta päivää ollu ettei olis remonttia tiedossa. Olihan mulla se tojotakin joskus. Kaarina kakkonen -85 ja Diplomat eXecutive mallia vielä :lol:
Hiton heikkopeltinen se oli, vielä huonompi kuin mersu. Tekniikka taas pelas melkeen ku mersussa, öljyä vaan poltti vietävästi ja poltti se kansipahvinkin. :cry: Samalla palo käämit ja vaihdoin mersuun. Vaihdossa sain siitä tuhat markkaa vaikka oli just katsastettu ja kaksilla renkailla. Mersusta piti maksaa 39000 markkaa ja myydessä sain 800 erkkiä. Perä oli tosin melko rutussa.

Summa summarum: Mersu on ihmisille joille auto on enemmän kuin liikkumaväline, he nauttivat ajomukavuudesta ja ominaisuuksista. Komea elämä myös maksaa. Tojota taas liikku varmasti A:sta B:hen, mutta ei kyllä tarjoile mitään erityisiä naatintojakaan.

Pystyyhän jotku asumaan kerrostalossakin ja joillekki oma talo on ainoa vaihtoehto.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aamen
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Peter J kirjoitti:Papille: Ei taida kuitenkaan se sun edellisen toyotan ostanut kehua autoaan yhtä pienillä korjauskuluilla jos myit loppuunajetun auton eteenpäin. Näyttää käyneen vanhanaikaisesti ja sait samanlaisen tilalle :lol:
No tuota ehkä osittain joo. Nuo Mersussani olevat "ominaisuudet" olisi löytynyt, jos mukana olisi ollut Dealerin kaltainen asiantuntija...

Toisaalta olen katunut auton vaihtoa, mutta Mersulla on mukava ajaa. Ainoa lohtu tässä remontoinnissa on se, että osia saa ja ne kohtalaisen hintaisia. E Carinaan en saanut mitään tarvikkeena vaan kaikki piti ottaa merkkiliikkeen kautta. Varmaan tilanne on nyt muuttunut, mutta tuolloin tuon ison remontin hinta hirvitti sen verran paljon, että ajattelin vaihtaa autoa. Viisi vuotta saman ratin takana alkoi jo vähän tökkiä.

Mersussani pidän siitä, että lämmityslaite toimii oikein. Auto on tasaisen lämmin ja sitä lämpöä tulee tupaan asti kun ensin vaihdatti lämmityslaitteen moottorin.

Näillä polttoaineen hinnoilla Mersun taloudellisuus on plussaa. E Carina vei melkolailla litran enemmän satasella kuin tuo Mersuni. Jos vuodessa ajaa vaikka 30tkm, tulee siinä jo jonkilainen säästö. Tämä säästö on vaan omalta osaltani mennyt remontteihin.

Nyt kun olen katsellut sillä silmällä myynnissä olleita W124 korin mersuja, on hyvin monessa samat paikat remontin tarpeessa kuin tuossa omassakin. Kuka kusettaa ketä? no, mene ja tiedä. Täysin kunnossa oleva w124 maksaa ihan hurjana vielä tänäkin päivänä ja kovasti remontin tarpeessa olevista joutuu maksamaan niistäkin melkoiset kipurahat....

Jotain turhaakin on tullut korjattua mutta tykkään siitä, että auto on kunnossa myös pelleiltään... Etulokarit vaihdettuna oli 450€.

Viekö tähti konepellissä auton ostamisen tunnepuolelle...?
Viimeksi muokannut Pappi, 23.10.2005 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Pari talvena olen ajanut etelän entisiä taksi-avensiksia(2-4v vanhoja), jotakuin kymmenkunta pohjoiseen eräälle jobbarille, niistä saa täällä niin paljon paremmin ilman mittarinruuvailujakin(nuissa oli semmoista 300-500tkm lasissa).
Ei ne nyt enää mitään uusia ollut, vaikka siltä näyttivätkin..
Liki jokaisessa kytkin oli rempattu pariin otteeseen ja/tai se oli tohjo(ei irrottanut kunnolla), tietty ymmärtää kaupunkiajossa kun ovat. Yhdessä hirtti käsijarru jo lähtiessä, kaikissa oli jotakin sanomista.
Ja a-vectrakin kyllä on hiljaisempi ja parempi ajaa kuin nuo. :lol:
Jos nuo tosiaan ovat se parempi vaihtoehto, niin ihmetellä täytyy mikä on se huonompi? :shock:
Viimeksi muokannut Jarno.V, 23.10.2005 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Generig kirjoitti:Viimeisin herätys oli se kun erään tuttavan MV6 opelilla oltiin liikenteessä ja sen kyyti oli huomattavasti parempaa kuin oman mesen. Hinta ja ikäeroa huomattavasti mutta väärinpäin...
Noitahan saa nykyään aikas halvalla, saksantuonneissakin on mittavia ruostevaurioita jotka vaativat korjausta ja sähköt on mitä ovat, esim. moottoreiden johtosarjat lahoavat käsiin. Mutta kelpais kyllä käyttöpeliksi meikäläisellekin, on ihan nätin näkönenkin. Tuttu on ajellut vuosikaudet 2.5 V6:lla aikas huolettomasti ilman mitään isompia ongelmia, taitaa vaan päivä paistaa jo läpi takakaarista...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Itselläni on ollut kolme japsia.

Ensimmäinen kokemus oli aikansa teinicorolla eli vm. 1975 sinapinvärinen alle satatuhatta ajettu KE20 1200ccm, jossa oli jotain vikaa.
Sen kun piti kulkea vain 145 km/h, mutta meni 165 km/h.
Ja kun tuli vaihtomoottorin aika eli tilalle 1300ccm KE30:n kone, niin jo meni 170 km/h.
Pienellä bensalla meni aikalaisekseen, suorituskykykin ok.
Talvella kuuma kuin sauna, mutta yhtä paljon oli ikkunatkin ummessa.
Ainoa auto, jolla olen jäänyt tasaisella parkkipaikalla kiinni :shock:

Toisena oli Carina II 1,6 vuosimallia 1984, jolla oli rullattu sadantonnin korvilla silläkin (ehkä 80-90 000).
Pieniruokainen ja rivakkaliikkeinen kokoisekseen.
Mutta kun koukkuun tarjosi pientäkin asuntovaunua, niin voi että kun se perä oli kuin itseään täynnä olevalla kävelevällä parikymppisellä kaunottarella. Liirasi kaistalta toiselle.
No way, auto romuksi ja seuraava alle....

Kolmantena vuorossa oli Toyota Crown 2,2 Diesel DeLuxe.
Mallivuosi 1984, rekisteröintipäivämäärä 19.11.1983 ajomäärän ollessa n. 180 000 km.
Auto oli kuin uusi sisältä ja päältä ja itse asiassa se ei liikkeessä edes oikeastaan myynnissäkään ollut.
Parin viikon painostuksen jälkeen oli :D
Se oli ensimmäinen japsi, jota tuli ikävä ja vieläkin hyväkuntoisen ostaisin.
Huippunopeus 66 hv:n dieselillä 145 km/h ja vaunu perässä 135 km/h.
Peileistä piti katsella, onko vielä koti perässä.
Tällä rullattiin maat ja mannut, n. 200 000 km. Hyvä peli.
Oikea maantieristeilijä, mukavaa keinuntaa kuten laatuautolta voi odottaa.
Kone vaan tuli pilattua väärällä öljyvalinnalla kesken taipaleen (täyssynteettinen Neste) ja vielä toinenkin kun en kerralla uskonut.
Ojaan rytinällä 2 kertaa, ensimmäisellä kerralla ei vaurioita, toisella kerralla lisäpitkät puskurin alta + sivuvilkku.
Kovaa rautaa.
Auton konepeltiä käytettiin työskentelyalustanakin, kun ei ollut aina tikkaita matkassa, kestää seisomisen.


Siinäpä ne.
Carinaa ei enää tule, eikä Avensistakaan.
Crownin ja Presidentialin voisin ottaa, jos mersulle vaihtoehtoja etsitään.
Taitaa vaan mennä "omamaahantuonniksi", sillä edellä mainittu Crown oli viimeisiä (jos ei peräti viimeinen), mitä silloinen Korpivaara toi Suomeen.
Sen jälkeenhän täällä ei olla Toyotalta autoja nähty.... 8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

PM kirjoitti: Noitahan saa nykyään aikas halvalla, saksantuonneissakin on mittavia ruostevaurioita jotka vaativat korjausta ja sähköt on mitä ovat, esim. moottoreiden johtosarjat lahoavat käsiin.
Tä? harvassa b-omegassa nyt on suomiautoissakaan kovin suuria ruostehommia, vanhimmissa alkaa olla, onhan ekat vuodelta -95.
Johtosarjat? :shock: täytyy sanoa ettei ensimmäistäkään johtosarjaa ole tarvinnut korjata, ainakaan minun.
Toki nuissa omegoissa sitä sähköpuolta varusteiden myötä on jo aika pirusti ja ne vikovat toisinaan, mutta ei kyllä voi sanoa että enemmän kuin muutkaan(eurooppalaiset)..
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mietin tuossa...

Entä sitten jos Avensiksessa onkin kytkin sökönä vajaassa 300tkm:ssa? Vaihtaa uudet hilut ja sen osalta mennään seuraavat 300tkm. Tiesin omassa Carinassani sen että laatikkoremppa tulee eteen koska kakkosen synkronointi oli noissa heikko kohta. Kun sitten vaihdatin laatikon ja samalla kytkimen, nuo murheet poistuivat.

Tottakait ammattikäyttö jättää jälkensä. Jos autolla ajetaan 300tkm kolmessa vuodessa niin onhan se auto silloin liikenteessä. Eihän auto voi olla enään uusi. Auto ei juurikaan ole parkissa vaan sillä tehdään isännälle rahaa ja rengithän käskee autoa kuin vierasta sikaa...

Vasta oli tuulilasissa kuukauden käytettynä entinen taksi mersu. Tarkastuspöytäkirjassa oli korjauskehoituksia vaikka kuinka paljon ja auto oli sentään huollettu liikkeessä. Esimerkiksi ovien tiivisteet oli vaihtokunnossa, koska ne olivat kuluneet melkein puhki.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Jarno.V kirjoitti:Johtosarjat? :shock: täytyy sanoa ettei ensimmäistäkään johtosarjaa ole tarvinnut korjata, ainakaan minun.
Toki nuissa omegoissa sitä sähköpuolta varusteiden myötä on jo aika pirusti ja ne vikovat toisinaan, mutta ei kyllä voi sanoa että enemmän kuin muutkaan(eurooppalaiset)..
No niin on isot poijaat kertoneet. :lol:

En tiedä onko sitten juuri tuon MV6:sen tyyppivikoja nuo sähköongelmat, joka tapauksessa olen pari MV6:sta nähnyt myynnissä joista moottorin johtosarja on kärvähtänyt ilmeisesti oikosulun seurauksena. Mutta samaa ongelmaahan on uudemmissa 6/8-koneisissa Mersuissakin, joten se siitä. :)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Mietin tuossa...
Niin minäkin :D

Pitääpä taas ensi kesänä saapua Kylpyläsaareen, niin puidaan näitä asioita oikein ajan kanssa ja ajatuksella.
Hyvässä seurassa, hyvissä ruuissa ja eritoten juomissa.
Eiköhän tähänkin asiaan tolkku saada :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jarno.V kirjoitti:Ei ne nyt enää mitään uusia ollut, vaikka siltä näyttivätkin..
Liki jokaisessa kytkin oli rempattu pariin otteeseen ja/tai se oli tohjo(ei irrottanut kunnolla), tietty ymmärtää kaupunkiajossa kun ovat. Yhdessä hirtti käsijarru jo lähtiessä, kaikissa oli jotakin sanomista.
Mitäpä muuta näihin loppuunajettuhin ex taxeihin oli vaihdettu? Omassa Carinassa ei oltu muuta tehty kuin huoltokirjan vaatimat huollot + remmienvaihdot.

Varmaankin tosiostaja olisi voinut näitä remontteja saada autokaupassa laitettua. Liikkeellehän on vaan hyvää bisnestä kun jobbarit hakee nämä vanhat taksit pois käsistä. Onhan Vehollakin oma myyntipiste, joka on erikoistunut näihin vanhoihin takseihin.

Kyselin eräältä tutulta jobbarilta, että miten nämä taksit yleensä myydään... Ei aluksi ollut halukas kertomaan, mutta sanoi sitten että autot myydään useamman auton kimpassa ostaja jobbarille, joka saa itse päättää mitä korjataan ja miten korjataan... Ota kolme, maksa kaksi...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ari66 kirjoitti:Pitääpä taas ensi kesänä saapua Kylpyläsaareen, niin puidaan näitä asioita oikein ajan kanssa ja ajatuksella.
Tuu vaan niin lähetään Pudasjärvelle mökille saunomaan ja pohtimaan elämän tosiasioita.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Pitääpä taas ensi kesänä saapua Kylpyläsaareen, niin puidaan näitä asioita oikein ajan kanssa ja ajatuksella.
Tuu vaan niin lähetään Pudasjärvelle mökille saunomaan ja pohtimaan elämän tosiasioita.
No perhana.
Täähän on sitten vaan päivämäärää vaille tämä homma :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”