w210 puhallin heijaa
w210 puhallin heijaa
No niin eli isäukon autoa vaivaa moinen vika että puhaltimen jotkut nopeudet heijaa mutta esim. 1, 4 ja 5 nopeudet toimivat ainakin suht normaalisti. Noilla 2 ja 3 nopeuksillakaan puhallin ei missään vaiheessa sammu kokonaan vaan tippuu ilmeisesti 1-tasolle ja vaihtelee sen ja valitun nopeuden väliä? Autossa oli muutama vuosi sitten vastaava ongelma mutta silloin puhallin meni aika ajoin kokonaan mykäksi mutta puhaltimen moottorin vaihto poisti silloin vian.
Eli... mistä tuota vikaa alkaisi etsimään? Mun käsittääkseni tuonne vaihdettiin (isäukkokaan ei tarkkaan muistanut) vain ja ainoastaan tuo puhaltimen moottori eikä mitään esivastuksia tai muutakaan joten voiko vika olla tuossa esivastuksessa vai onko tuossa itse säätimessä jotain tyyppivikaa? Lämppäri on siis mallia puoli-automaatti vai mikä tuo perusmalli olikaan ja muuten kaikki toimii niin kuin pitääkin.
Eli... mistä tuota vikaa alkaisi etsimään? Mun käsittääkseni tuonne vaihdettiin (isäukkokaan ei tarkkaan muistanut) vain ja ainoastaan tuo puhaltimen moottori eikä mitään esivastuksia tai muutakaan joten voiko vika olla tuossa esivastuksessa vai onko tuossa itse säätimessä jotain tyyppivikaa? Lämppäri on siis mallia puoli-automaatti vai mikä tuo perusmalli olikaan ja muuten kaikki toimii niin kuin pitääkin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Itse asiassa hämärä muistikuva olisi että jos sitä katkaisijaa heiluttelee akselin poikittaissuunnassa niin se vaikuttaa tuohon puhaltimeen... Irroitiko sä siis sen koko piirilevy-hässäkän sieltä?
Sinäänsä ikävä vika että kun moottori on vasta haaleasti lämmin niin juuri tuo 2-3 nopeus olisi optimaalinen puhallusnopeus
Sinäänsä ikävä vika että kun moottori on vasta haaleasti lämmin niin juuri tuo 2-3 nopeus olisi optimaalinen puhallusnopeus
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Se paneeli lähtee kohtuu kivuttomasti kun näpräilee eka jallopuut pois edestä. Olikohan itse paneeli sitten parilla ruuvilla kiinni+1 liitin. Irroitetusta säätöpaneelista lähti sitten takakansi (muistaakseni) irti jonka jälkeen potikan näkee. Pitäisi kokeillakin jollain oikealla elektroniikan putsausspayllä, jospa auttaisi pitemmän aikaa.
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Eli jotkut asennot toimi paremmin kuin toiset? Mulla kävi mielessä että olisiko tuossa voinnut alunperinkin olla joku kosketushäikkä siinä etuvastuksessa mikä lähti pelaamaan kun sitä moottoria ropellettiin? Vaikka toisaalta viime kertaisesta viasta mulla olisi sellainen muistikuva että kun puhallusnopeuden sääti yli tietyn nopeuden niin meni koko toosa pimeäksi mikä vissiin viittaisi moottorin hiiliin? Saako tuota etuvastuksen kuntoa testattu mitenkään?Josef Matula kirjoitti:Mulla käyttäytyi w202 rikkinäisella etuvastuksella juuri kuvattulla tavalla.
Noissa sen vian kuitenki luulisi olevan jommassa kummassa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Nostellaans vanhaa threadia.
Kyseessä W208 missä puhallin puhaltaa kokoajan,siis vaikka sammutat virran niin siltikin. Eikä reagoi säätökytkimeen.
Olisko mahdollista että esivastus olisi palanut jotenkin sillain että antaa kokoajan virtaa?
Esivastus ilmeisesti sijaitsee apparin jalkatilan luona,ko kö?
E: kysessä 01 vuosimalli jos auttaa asiaan...
Kyseessä W208 missä puhallin puhaltaa kokoajan,siis vaikka sammutat virran niin siltikin. Eikä reagoi säätökytkimeen.
Olisko mahdollista että esivastus olisi palanut jotenkin sillain että antaa kokoajan virtaa?
Esivastus ilmeisesti sijaitsee apparin jalkatilan luona,ko kö?
E: kysessä 01 vuosimalli jos auttaa asiaan...
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 18.3.2013 21:32
Tuli tänään kaivettua tuo puhallin esiin sieltä vänkäirin jaloista, vehje kun oli pienen pätkimisen jälkeen hiljentynyt kokonaan pääsiäisreissun päätteeksi.
Kun en tiennyt onko vika ohjaiyksikössä, regulaattorissa vai itse moottorissa, harrastin hieman vianetsintää:
- otin moottorille menevän piuhan liittimen irti, liitin löytyy siitä laitteen etureunasta, punainen piuha leinee akun suunnalta ja musta regulaattorin kautta (en kyllä tarkistanut kummin päin navat on).
- laiton tuohon moottorin tilalle yleismittarin
- sähköt päälle, ja ohjausyksiköstä puhallus täysille (mulla automaatti -ilmastointi) --> yleismittari näytti karvan verran alle 12v
- tehoa alemmas ja jännite laski asteittain n. 8v tietämiin
- tämän jälkeen säätäminen ei muuttanut jännitettä, regulaattori varmaan katkoi virtasta osan aika, mutta sitä ei yleismittarilla pysty näkemään.
Tässä kohtaa epäilin jo että moottori on entinen (se on tietysti halvempi kuin ohjauseksikkö, joka multa on kerran mennyt), mutta sitten huomaisi virheää likaa pohjaluukussa, ja samaa tahraa oli myös avaamassani moottorin liittimessä
--> liittimen putsaus ja urospuolen haritus saivatkin moottirin toimimaan. Luulen että tuonne päääsee toisinaan kosteutta tai lunta sisään, ja se valuu moottorin johtimia pitkin alaspäin liittimen sisään aiheuttamaan korroosiota.
Jos olisin vienyt korjaamolle olisivat varmaan vaihtaneen moottorin, joten säästö on luettava tän foorumin ansioksi. Aikaakaan ei mennyt enempää kuin mamman citikan lampun vaihtoon .
Toivottavasti tuosta ylläolevasta vianetsinnästä yleismittarin kanssa on iloa toisille.
Ein Reich-Ein Wagen - Ein Farhrer
Kun en tiennyt onko vika ohjaiyksikössä, regulaattorissa vai itse moottorissa, harrastin hieman vianetsintää:
- otin moottorille menevän piuhan liittimen irti, liitin löytyy siitä laitteen etureunasta, punainen piuha leinee akun suunnalta ja musta regulaattorin kautta (en kyllä tarkistanut kummin päin navat on).
- laiton tuohon moottorin tilalle yleismittarin
- sähköt päälle, ja ohjausyksiköstä puhallus täysille (mulla automaatti -ilmastointi) --> yleismittari näytti karvan verran alle 12v
- tehoa alemmas ja jännite laski asteittain n. 8v tietämiin
- tämän jälkeen säätäminen ei muuttanut jännitettä, regulaattori varmaan katkoi virtasta osan aika, mutta sitä ei yleismittarilla pysty näkemään.
Tässä kohtaa epäilin jo että moottori on entinen (se on tietysti halvempi kuin ohjauseksikkö, joka multa on kerran mennyt), mutta sitten huomaisi virheää likaa pohjaluukussa, ja samaa tahraa oli myös avaamassani moottorin liittimessä
--> liittimen putsaus ja urospuolen haritus saivatkin moottirin toimimaan. Luulen että tuonne päääsee toisinaan kosteutta tai lunta sisään, ja se valuu moottorin johtimia pitkin alaspäin liittimen sisään aiheuttamaan korroosiota.
Jos olisin vienyt korjaamolle olisivat varmaan vaihtaneen moottorin, joten säästö on luettava tän foorumin ansioksi. Aikaakaan ei mennyt enempää kuin mamman citikan lampun vaihtoon .
Toivottavasti tuosta ylläolevasta vianetsinnästä yleismittarin kanssa on iloa toisille.
Ein Reich-Ein Wagen - Ein Farhrer