Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
JaaHans, pittäisköhä tuota itekki rueta tutkiskelee onko vuoto ku hukannu nestettä sen verra että merkkivalo sytty tuossa enne kovia pakkasia ja jo syssyllä huomasin ku pisti kylymäkonnee pois päältä että rupes pukkaa kevyttä kenttähuurua akkunalle ja samanmoine kalavo ilimesty tuulilasille ku tuossa papin linkkaaman kennonvaihto topikin alotus kuvassa.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Lämmöt täysille, kone lämpimäksi... Puhallus vaikka keskisuulakkeisiin ja nuuhkimaan. Jos puhallus tuoksuu glykolille niin mukavoo tiijossa. Huuru ikkunoissa maistuu sormeen makealta. Jos varmuuden haluaa niin nyppää lattiaverhoilua irti ja kurkkoo tuonne keskikonsoliin. Jos jalkotiloissa on kosteeta joka tuntuu liukkaalta sormissa niin kenno vuotaa. Yksi vuotokohta voi olla myös nesteputkien o-renkaat, mutta samalla vauhdilla menee uusi kennokin paikalleen. Minä en vaihtanut o-renkaita uusiin koska niitä ei ollut saatavilla... (laiskuutta kun ei viittinyt käyvä marmoritiskillä). Nuo o-renkaat on semmoset kantikkaat. Käyn maanantaina kysymässä löytyskö tuon mitoilla paikaillisesta työkalutukusta passelit, ihan varalta.
Hommana tuo on nyt semmonen, että ei kehtoo kauaa haistella glykolia. Lämmintä tulee mutta lasit ei pysy sulana... Viimenen niitti oli keskiviikko yönä kun tulin töistä kotiin. Pukkasin yhestä rekasta ohi ja yks kaks tuulilasi huuruun, semmoset silmänreiät vaan alareunassa sulana
Tämmöstä se on kun ostaa autoksi nettiauton ensimmäisellä sivulla olevan kulkineen...
Hommana tuo on nyt semmonen, että ei kehtoo kauaa haistella glykolia. Lämmintä tulee mutta lasit ei pysy sulana... Viimenen niitti oli keskiviikko yönä kun tulin töistä kotiin. Pukkasin yhestä rekasta ohi ja yks kaks tuulilasi huuruun, semmoset silmänreiät vaan alareunassa sulana
Tämmöstä se on kun ostaa autoksi nettiauton ensimmäisellä sivulla olevan kulkineen...
Lattiat kyllä on kuivat ja KUIVAT (ei siis liukkaat)
Eikä ainakaa oo tullu huomattua pahemmi lykoli hajuakaa vielä kabiinissa (tosin saattaa johtua iän tuomasta hajureseptoreitten toiminnan heikkenemisestäki ettei havaitse)
Ainuat ilmenemiset on tosiaan tuo nesteen väheneminen, nelijäs vuosi taitaa olla omistuksessa ja sen desi pari kadonnu tuona aikana (tosin nii tarkkaa tullu seurattua onko vähenny tasasee vai vasta viime aikoina) ja outo huurtuminen viliposemmilla kesä keleillä ku ei enää tarve käyttää kylymäkonetta.
Talavi-keleillä ei vielä ainakaa oo tapahtunu isompaa huurtumista.
Eikä ainakaa oo tullu huomattua pahemmi lykoli hajuakaa vielä kabiinissa (tosin saattaa johtua iän tuomasta hajureseptoreitten toiminnan heikkenemisestäki ettei havaitse)
Ainuat ilmenemiset on tosiaan tuo nesteen väheneminen, nelijäs vuosi taitaa olla omistuksessa ja sen desi pari kadonnu tuona aikana (tosin nii tarkkaa tullu seurattua onko vähenny tasasee vai vasta viime aikoina) ja outo huurtuminen viliposemmilla kesä keleillä ku ei enää tarve käyttää kylymäkonetta.
Talavi-keleillä ei vielä ainakaa oo tapahtunu isompaa huurtumista.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Mie nappasin tuosta mustasta raitisilma filtterin jorpakkoon talveksi. Jos suodatin on tukkoinen niin sekin voi aiheuttaa huurtumista.
Lisätään vielä tuosta kosteudesta... Sen huomaa sitten kun nostaa pohjaverhoilun ylös. Tuossakin tuntui kuivalta kun kokeili maton alta, mutta kun mentiin syvemmälle niin totuus paljastui.
Kennohan on tuolla:
Lisätään vielä tuosta kosteudesta... Sen huomaa sitten kun nostaa pohjaverhoilun ylös. Tuossakin tuntui kuivalta kun kokeili maton alta, mutta kun mentiin syvemmälle niin totuus paljastui.
Kennohan on tuolla:
Oho, tuli vastattua aika vanhaan viestiin, mutta menköön...Pappi kirjoitti:tuumasin, että oisivat ne voineet käydä tekemässä lumitestit tuolla autolla. Tuossa sedanissa kun takakontin luukku tulee puskurin päälle...
Göteborg on sen verran etelässä, että talvi on vähän satunnainen ilmiö, joten rajalliset talviresurssit on jouduttu priorisoimaan ajamisen kannalta kriittisten elintoimintojen varmistamiseen.
Näin ollen takaluukkutiimi on usean korimallin suunnittelun aikana joutunut kärsimään puutteellisista talvitestausolosuhteista.
240 suksiluukku on laskettelusuksille pieni.
740 suksiluukku vaatii lisäksi vanhojen suorien suksien (siis vaikkapa 740 GLE Original Equipment - nimisten) lastaamisen kikkaillen ja kiemurrellen, koska luukku ei aukea takapuskurista alkaen. Takaluukun päällä ollut lumi valahtaa peräkonttiin luukkua avatessa (paitsi mulla, kun on uudemman turbon tippalista)
V70 I takapuskurin päälle kertyvä lumi jumittaa luukun kiinni, ellei harjaa sitä mukaa kun lunta sataa.
S80 suksiluukun avaussalpa on kaivomaisen syvän peräkontin perillä takaselkänojassa.
V70 III: BINGO: kolmiosaisen penkin koko keskipala kaatuu auki ja paljastaa mahtavan tilan hirmuiselle suksiroviolle.
Mutta nyt siitä puuttuu suksiluukkuakin välttämättömämpi talvivaruste, kardaani.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Huomattu tänä talvena... Molemmista kulkineista on saanut tuon puskurin päällisen rapata melkeen petkeleellä puhtaaksi pariin otteeseen...740 GLE kirjoitti:V70 I takapuskurin päälle kertyvä lumi jumittaa luukun kiinni, ellei harjaa sitä mukaa kun lunta sataa.
Vaikka on tuo pikkusen fiksumpi rakenteeltaan kuin Mondeon ja Focuksen vastaava yritelmä. Siinä kun takaluukun reuna menee puskurin päällä olevaan syvennykseen.
No, mondeossakin on sama vika... Kardaani puuttuu
AM, jos maltat niin otappa kuva väykyn takapuskurin päällisestä. Mie otan vastaavan kuvan huomenna tuosta Volvosta.
Nämä on semmosia pikkusia rakenteellisia juttuja, jotka saa ainakin minut puntaroimaan autonvalinta kysymyksiä Harvemmin tuota farkun konttia omissa ajoissa tarttee...
Pitää kaivella kuva myös mondeosta jos sattuu olemaan arkistossa.
Nämä on semmosia pikkusia rakenteellisia juttuja, jotka saa ainakin minut puntaroimaan autonvalinta kysymyksiä Harvemmin tuota farkun konttia omissa ajoissa tarttee...
Pitää kaivella kuva myös mondeosta jos sattuu olemaan arkistossa.
Pitäskös mun sit ottaa kuva mun Mondeon luukusta
meni volvo lunastukseen niin tuli -04 tdci 115 hp farkku manuaali hommattua.
Oliskos tietoa kun kylmänä starttaa niin syttyy vikavalo ja käy hetken kolmella pytyllä. vikavalo sammuu melkein heti ja käy sitten normaalisti. Hehku pimeänä?
225tkm ajettu ja 1,5V sitten 190tkm kohdilla uusittu kaikki suuttimet.
meni volvo lunastukseen niin tuli -04 tdci 115 hp farkku manuaali hommattua.
Oliskos tietoa kun kylmänä starttaa niin syttyy vikavalo ja käy hetken kolmella pytyllä. vikavalo sammuu melkein heti ja käy sitten normaalisti. Hehku pimeänä?
225tkm ajettu ja 1,5V sitten 190tkm kohdilla uusittu kaikki suuttimet.
Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
Vikakoodit luettu pajalla ja nollattu, mutta eipä auttanut käynnistysvikaan. Totesivat vain että vie Fordille
Vikakoodit oli :
B1681 PATS Transceiver Module Signal Is Not Received
P1608 Internal EMC (electronic control module) malfunction
P2288 ????
Vikakoodit oli :
B1681 PATS Transceiver Module Signal Is Not Received
P1608 Internal EMC (electronic control module) malfunction
P2288 ????
Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
Tältä näyttää "laatikon" perä kun ajetaan 10km pöllyävää tietä. Tuo kun jäätyy sopivasti niin luukun aukaisu on oma hommansa. Onneksi puskurin päällinen on tasainen.
www.tankkaus.com palvelu muutti nettisivustoaan todella paljon huonompaan suuntaan. Jatkossa tulee varmaan käytettyä vain "Tankroidia" tankkaustietojen lisäämiseen
www.tankkaus.com palvelu muutti nettisivustoaan todella paljon huonompaan suuntaan. Jatkossa tulee varmaan käytettyä vain "Tankroidia" tankkaustietojen lisäämiseen
Hmm... Googletin tuon "PATS" koodin. Viittaa ajonestoon. Kielimiehille kaavioita.
http://www.v8sho.com/SHO/Passive%20Anti ... 9-26-6.htm
Liekkö vastaavaan törmätty tuolla:
http://www.fordclub.fi/foorumi/
Jaa sulla olikin jo kysymys aiheeseen:
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... ts#p185136
http://www.v8sho.com/SHO/Passive%20Anti ... 9-26-6.htm
Liekkö vastaavaan törmätty tuolla:
http://www.fordclub.fi/foorumi/
Jaa sulla olikin jo kysymys aiheeseen:
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... ts#p185136
Tankkaus.comista tuli kyllä melkoisen sekava sivu. Itse ajattelin luoda tunnukset saksan "tankkaus.com":iin http://www.spritmonitor.de. Tuolla tuntuu olevan paljon vertailtavia autoja ja käyttöliittymä kohtuullisen selkeä.Pappi kirjoitti: www.tankkaus.com palvelu muutti nettisivustoaan todella paljon huonompaan suuntaan. Jatkossa tulee varmaan käytettyä vain "Tankroidia" tankkaustietojen lisäämiseen
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Tänään oli justiinsa puhetta, että saisivat tuonne tankkaus.comiin tehdä semmosen "samanmalliset" napin, jolla voi vertailla muiden samanlaisten autojen kulutuksia. Ei luulisi olevan ihan mahdoton ohjelmoida.
Itse käytän tuota nyt pääasiassa pelkästään kännykän kautta ja välillä käyn kurkkimassa käppyröitä websivun kautta.
Itse käytän tuota nyt pääasiassa pelkästään kännykän kautta ja välillä käyn kurkkimassa käppyröitä websivun kautta.
Kumpikin Volvo sai tänään keskuslukon/hälyttimen kauko-ohjaimiin uudet kuoret. Näitähän ei saa Marmoritiskiltä, eikä Biltemasta. Onneksi Motonetistä löytyy. "10€"/kpl. Kuorethan on mallia kertakäyttö, eli patterin- ja kuorten vaihto kannattaa sijoittaa samalle kertaa.
Tuossa punaisessa kun on hälytin niin sen pois kytkemiseen tarvitaan kaukosäädin. Pelkällä avaimella aukaistessa alkaa meteli, joka voisi kerrostalon pihalla aiheuttaa naapurisopuun hellasärön.
Mustassa alkaa olla 6000km täynnä yhteistä elämää. Tänään vaihdoin palaneita polttimoita ehjiin.
Tuossa punaisessa kun on hälytin niin sen pois kytkemiseen tarvitaan kaukosäädin. Pelkällä avaimella aukaistessa alkaa meteli, joka voisi kerrostalon pihalla aiheuttaa naapurisopuun hellasärön.
Mustassa alkaa olla 6000km täynnä yhteistä elämää. Tänään vaihdoin palaneita polttimoita ehjiin.
Jaa on vaiPappi kirjoitti: Kuorethan on mallia kertakäyttö, eli patterin- ja kuorten vaihto kannattaa sijoittaa samalle kertaa.
Minä ku vaihoi patterin nii pisti samat kuoret kiinni iliman mitää onkelmaa
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Nuo mitä meikäläisellä on käsissä käynyt niin sitä mukaa on kuoret vaihdettu uusiin kun pattereita vaihdan.
Onneksi noita kuoria saa vielä edes jostain. Marmoritiskillä nostellaan käsiä pystyyn kun menee kysymään näihin museovehkeisiin osia.
Taannoin kun vaihdoin sen S70:sen C5:seen niin jobbari ihmetteli, että mistä olet saanut uusia kuoria kaukosäätimeen.
Jostain syystä tuo on semmonen malliltaan, että tuppaa ottamaan kipiää taskussa yms.
Onneksi noita kuoria saa vielä edes jostain. Marmoritiskillä nostellaan käsiä pystyyn kun menee kysymään näihin museovehkeisiin osia.
Taannoin kun vaihdoin sen S70:sen C5:seen niin jobbari ihmetteli, että mistä olet saanut uusia kuoria kaukosäätimeen.
Jostain syystä tuo on semmonen malliltaan, että tuppaa ottamaan kipiää taskussa yms.
Ettet vaan olisi käynyt väärässä museossa? Millainen kaukosäädin sulla on?Pappi kirjoitti:Onneksi noita kuoria saa vielä edes jostain. Marmoritiskillä nostellaan käsiä pystyyn kun menee kysymään näihin museovehkeisiin osia.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
STP Diesel Injector Cleaneriä tuli 2 putelia laitettu tankkiin ja nyt ei oo viikkoon ollu ongelmaa käynnistyksen kanssa. Vielä ku sais lisälämmittimen kuntoon (tänään webastokorjaamossa auto). Savuttaa niin perkl...sti.
pitäs joku ohitus kytkentä rakentaa lämmittimelle ku se lähtee päälle aina kun auto kylmä. ei tarviis käynnistyä ku esim vaan kaupassa käy, paskautuu turhaan. 400e osat plus työt jos oisivat nyt samalla liikkeessä asentaneet kellon kojetauluun. Antaapa olla ku on kuiteskin lohko autossa (sisähaarotussarja odottaa paketissa asennusta )
pitäs joku ohitus kytkentä rakentaa lämmittimelle ku se lähtee päälle aina kun auto kylmä. ei tarviis käynnistyä ku esim vaan kaupassa käy, paskautuu turhaan. 400e osat plus työt jos oisivat nyt samalla liikkeessä asentaneet kellon kojetauluun. Antaapa olla ku on kuiteskin lohko autossa (sisähaarotussarja odottaa paketissa asennusta )
Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
Papille kymysys. Miten tarkeni Mondeolla talviajossa? Edellinen oma Mondeo oli saksantuonti niin epäilen että siinä oli sähköinen lisävastus, kun lämpöä riitti mukavasti. eli jos toi lisälämmitin tästä suomipelistä joskus hajoaa niin taitaa aika vilposaa olla ajelut
Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
Kyllä kait siinä tarkeni. Yhden talven ajelin. Merkittävä juttu on se, että termostaatit on kunnossa. Nestepuolen ja öljypuolen. Foorti voorumilla oli juttua tuosta öljynkierrossa olevasta termostaatista.TonttuX kirjoitti:Papille kymysys. Miten tarkeni Mondeolla talviajossa?
Eberiä käytin pääasiassa esilämmitykseen ja tarvittaessa kaupungissa. Minulla tuo oli kellolla varustettu, joten sai päättää itse miten ja milloin käyttää.
Voortista juttua tuolla:
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... =2&t=25535
Varmaan olisi jatkossakin saattanut Mondeolla ajaa, mutta pikkujutut tekivät tehtävänsä ja mutkan kautta palauduin Volvoon. Todettakoon nyt vielä sekin, että välillä tulee katseltua mk3 koppasia monsuuneja, mutta onneksi autonvaihto ei ole nyt ajankohtaista.
noniin. eberi korjattu, tosin vielä savuttaa. Asentaja sanoi ettei pystynyt testaamaan kun oli lämmin kone. käski tuoda takasin jos 5. käyttökerran jälkeen vielä savuttaa.
Muuten fiilikset mondeosta hyvät. Vuosi sitten tuli vaihdettua edellinen mondeo pois ja ollu melkeen koko ajan katumapäällä
Kyllä tämä edellisen auton volvo v70 tdi pesee selvästi kaikessa, etenkin jämäkkyys maantiellä, mukava ajaa n. 600 km tullu ajeltua ja kulutus näyttää mittarin mukaan 5,9L
Lastu on vielä edellisestä autosta tallessa niin avot sitten on tehoa omiin tarpeisiin
Edit
kohta pitää varmaan oma topikki laittaa, Sori Papille ku sun topikkia tullut häirittyä!
Muuten fiilikset mondeosta hyvät. Vuosi sitten tuli vaihdettua edellinen mondeo pois ja ollu melkeen koko ajan katumapäällä
Kyllä tämä edellisen auton volvo v70 tdi pesee selvästi kaikessa, etenkin jämäkkyys maantiellä, mukava ajaa n. 600 km tullu ajeltua ja kulutus näyttää mittarin mukaan 5,9L
Lastu on vielä edellisestä autosta tallessa niin avot sitten on tehoa omiin tarpeisiin
Edit
kohta pitää varmaan oma topikki laittaa, Sori Papille ku sun topikkia tullut häirittyä!
Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
Ei tässä ketään häiritä... Avaa toki oma topicci mondeosta niin kerron omat havaintoni minulla olleesta. Lähtökohta on tietty vähän toinen kun se minulla ollut oli noin 430tkm rullattu vanha taksi. Ennen minulle tuloa auto oli vielä rakennusliikkeen käytössä, joten käytön jälkiä oli.TonttuX kirjoitti:Kyllä tämä edellisen auton volvo v70 tdi pesee selvästi kaikessa, etenkin jämäkkyys maantiellä, mukava ajaa n. 600 km tullu ajeltua ja kulutus näyttää mittarin mukaan 5,9L
kohta pitää varmaan oma topikki laittaa, Sori Papille ku sun topikkia tullut häirittyä!
Ajolleen ja tiloilleen nuo taunukset on kyllä hyviä vehkeitä, mutta se korroosion ja vetoakseleiden kesto eivät oikein naurattaneet.
Hope so, että sulla kestää nuo TDCI:n suuttimet. Käyntiääni minulla olleessa Duratorq dieselissä oli kovin ransittimainen.
Hankintahinnat ovat kyllä jo erittäin kuluttajaystävällisiä.
tähän on suuttimet uusittu 6/2010, 190tkm 1900€ , mikä osaltaan vaikutti, että juuri tämän yksilön ostin
Joo kyllä hinta oli myös ratkaiseva. Kävin kyllä Lahdessa Mega-Autossa 360tkm -04 W211 koeajamassa mutta oli sedan ja hinta 2x mondeo. No jos sit seuraavaks autoks taas mersu...
Joo kyllä hinta oli myös ratkaiseva. Kävin kyllä Lahdessa Mega-Autossa 360tkm -04 W211 koeajamassa mutta oli sedan ja hinta 2x mondeo. No jos sit seuraavaks autoks taas mersu...
Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex w202 220D A, 1995
Aika tylsää ja harmaata ajoa... Sopiva vaihde ja vakkarille töitä.
Perjantaista perjantaihin. Vakioreittiä pitkin anoppilan, Rouvan työpaikan ja kodin väliä...
Ajotietokoneen keskikulutus 1500km matkalta, tuohon voinee suhtautua kriittisesti, mutta seuraavalla tankkauksella saadaan selvyys. Tankissa on vielä reilusti polttoainetta.
"Musta" kotiutuu huomenna ja alkuviikosta edessä molempien pesua.
Perjantaista perjantaihin. Vakioreittiä pitkin anoppilan, Rouvan työpaikan ja kodin väliä...
Ajotietokoneen keskikulutus 1500km matkalta, tuohon voinee suhtautua kriittisesti, mutta seuraavalla tankkauksella saadaan selvyys. Tankissa on vielä reilusti polttoainetta.
"Musta" kotiutuu huomenna ja alkuviikosta edessä molempien pesua.
Mustaan näpläsin tänään uuden vetokoukun sähköpistokkeen. Entisestä oli kansi hävinnyt ja tympäsi aina sulatella pistoketta kun kärryn vedolle tuli tarvetta.
Oma hommansa kun entinen omistaja oli ensin käärinyt johtosarjan ympärille ilmastointiteipin ja varmistanut sen vielä eristenauhalla. Kuorin joutavat pois ja varmistin tarvittavat liitokset kutistesukalla.
Loppuviikosta tulee uudet jarrupalat ja levyt eteen.
Oma hommansa kun entinen omistaja oli ensin käärinyt johtosarjan ympärille ilmastointiteipin ja varmistanut sen vielä eristenauhalla. Kuorin joutavat pois ja varmistin tarvittavat liitokset kutistesukalla.
Loppuviikosta tulee uudet jarrupalat ja levyt eteen.