Haaveilua teho diiselistä ja paljon teitämättömyyttä!

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
zozua
Viestit: 18
Liittynyt: 20.8.2011 14:28

Haaveilua teho diiselistä ja paljon teitämättömyyttä!

Viesti Kirjoittaja zozua »

Elikkä tuossa salaa pienessä mielessä haaveillu josko joskus(todennäkösesti ei koskaan) pistäisi tuohon toiseen saksalais valmisteiseen autoon mersun diiselin, kuitenkin tietous tässä asiassa on aika hukassa, elikkä mikä mahtaisi olla paras motti, turbollinen ja 3l. joka olisi mahdollisimman yksin kertainen tekniikalta. Ensimmäisenä tulee ett OM606 mutta missä tällaista mahtaa edes löyty, jos kokonaista auto aijatellaa? mitä nyt tuo autowiki ja äkkiseltään tietoa kattelleena tuo turbodiiseli jota 124 on on 603? ja vapari 606, kuitenkin tätäkin on saanut turbona? mietityytti myös että onko tuo väyrysen kone nyt sitten eri kuin 124?

kiitos ja anteeksi, vastatkaa jos jaksatte!
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

124 kopassa turbokonetta on saanut uutena vain kapeakantisena (602 ja 603).

606 sai vaparina lankkuun, mutta turbollinen tulee vasta väykyssä. koneet on samat ja tekniikan vaihto onnistuu helposti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
zozua
Viestit: 18
Liittynyt: 20.8.2011 14:28

Viesti Kirjoittaja zozua »

Mites jos viritykseen ajatellen onko mitään eroja noitte koneitten välillä vrt. väyrysen 606 t ja 124 603/602 t ? kestävyydessä ja virittämisen helppouden osalta? Ja onko noissa muuta ero noissa koneissa kun tuo "kapea" kantisuus? onko tuo väyrysen moniventtiili kannella ja onko koneissa muuta eroa kun tuo kansi eli onko moottoreiden toiminnassa tapahtunu muuta uudistusta kun tuo kansi?

myös kiinnostaa että onko laatikoiden kestävyydessä eroja w210 ja w124 välillä?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

askista en puhu mitään ku en oikiasti niistä paljoa tiä. mekassahn tuo lukee että 606 on kuningasmoottori :wink: nuota projekteja kannattaa kahlailla läpitte niin kuume nousee ja tieto kasvaa :wink: 606 turbossa on mm väkevämmät veivit ja hengittävyys vakiona samaa luokkaa kuin 603viilattuna. 606 ei tahdo rikki saada jos yhtään on järkeä sen tyhjän lompakon lisäksi. kyl tuo 603 kestää turbona ja suhteellisen hyvin vaparinakin voimia mutta turbokonetta etsisin jos autolla meinataan nauttia kestävyydestä ja tehoista :wink: vapari 603 kärsii sen 300 hummaa ottaa kohtuu kivasti ja 400 sen on todettu kestävän vielä kohtuu kivasti jos on muutoin kunnossa oleva kones ja yhtään osaamista :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Eiköhän tuo 606 jotain kestä...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY[/youtube]

:wink:

Mitään näistä tiedä mutta olishan tuollainen kuningasmoottori hieno, tuolla ykskakskolmosen konehuoneessa... :kuume:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Mikäs muuten on OM606 turbon käypä hinta nykyään, sanotaan nyt vaikka suoraan väyrysen konehuoneesta nostettuna tarvittavine apukilkkeineen.

(En ole ostamassa ainakaan vielä, mutta yhtä aika potentiaalista asennuskohdetta tarjottiin jos vaan rahoitus jotenkin järjestyisi...)
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Eikös ne maksa sen verran paljon, että samalla hintaa saa koko auton esim. ruotsista...? :roll: :nocando:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jossain parintonnin huiteissa ehkä vähän alle menee ehjä kone ja siihen apulaitteet päälle. ainaskin mitä ite olen niitä seuraillut :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Hämeenlinnassa vaihtoi omistajaa väykky 606 motilla,farkkukori,hintaan 900e,oli suomi kilpinenkin,leimattu ja ajossa. Tästä autosta tietää paremmin ainakin Laineracing (joku tuttu myi). Koko auton taitaa tosiaan saada halvemmalla.
Star
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Bomber4 kirjoitti:Hämeenlinnassa vaihtoi omistajaa väykky 606 motilla,farkkukori,hintaan 900e.
mahtoi olla vapari? halpa se oli silti mutta vaparikoneiden hinnat on ihan toistaluokkaa kuin turbot :wink: 606 vaparista hyötykäyttöön/varaosiksi voi ottaa kannen ja ehkä lohkon. tuo vapari 606 ..voimaa tulee helposti ulos mutta veivit ei sitä kestä oikein mitenkään :?

vastaampa jo seuraavaankin kysymykseen:
männäntappi on vapari 606 koneessa pienempi kuin 606turbossa joten turbon veivit ei mene ilman turbon mäntiä paikalleen. vaihtoehto b:ostaa kalliit h-profiiliveivit vaparimäntien jatkoksi eikä silloinkaan takuuta ole kestävyydestä koska männäntappi on pieni ja mäntäkin on edelleen vaparista
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Terho P kirjoitti: vaihtoehto b:ostaa kalliit h-profiiliveivit vaparimäntien jatkoksi eikä silloinkaan takuuta ole kestävyydestä koska männäntappi on pieni ja mäntäkin on edelleen vaparista
eiköhän se kestä jos e aleta ennätyksiä rikkomaan.

ja voihan sen turbo koneen veivin yläsilmän holkittaa pienemmälle tapille, kuten myös cdi koneen veivin. muttei niilläkään kannata ennätyksiä yrittää tehä.
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Joo ei kannata mitää kierros ennätyksiä koittaa vaparin männäntapilla.
Jos kutosesta puhutaa nii H- tai 606 veivit sinne ja parikymppiä männän laesta pois nii 500hv setuppi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Aito "Mersedec 300 tdt -99", 300 tkm, 2.250 Skr, Norrköpingissä. Hyvät
varusteet, hyvä kunto. huollettu 5.000 km välein. "Vähän pintaruostetta."
Ei sähköposteja. Ei kuvia. Voi tutustua paikan päällä.

http://www.blocket.se/ostergotland/Mers ... 183270.htm
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jarkko N kirjoitti:Aito "Mersedec 300 tdt -99", 300 tkm, 2.250 Skr, Norrköpingissä. Hyvät
varusteet, hyvä kunto. huollettu 5.000 km välein. "Vähän pintaruostetta."
Ei sähköposteja. Ei kuvia. Voi tutustua paikan päällä.

http://www.blocket.se/ostergotland/Mers ... 183270.htm
Varmaan aika hyvin karkottaa potentiaaliset ostajat tämä ei kuvia juttu. "svara ej på mail skickar ej bilder prutar ej"

"Enkä muuten vastaa maileihinkaan" :lol:
Kein siknatuur
JUKKA.K
Viestit: 61
Liittynyt: 23.10.2010 19:53

Viesti Kirjoittaja JUKKA.K »

eseestie kirjoitti:Eiköhän tuo 606 jotain kestä...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY[/youtube]

:wink:

Mitään näistä tiedä mutta olishan tuollainen kuningasmoottori hieno, tuolla ykskakskolmosen konehuoneessa... :kuume:
Pikkasen kyllä kuume nousee!!!!!!!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”