Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
En oo guru, mutta vastaan kuitenkin. En usko, että toimii. Ainakaan kaikkialle ei pääse käsiksi. Kannattaa tilata se adapterikaapeli, vaikka tuolta. Ei oo kallis.Sampo N. kirjoitti:Vastakkaas gurut tuohon munkin kysmykseen.
Vuosimalli on 2000-vuoden sekasikiö, on OBD ja oma testipistoke. Pitäiskö inpalla saada yhteys tuohon OBD:hen (usb:sta) eli onko mulla koneen asetukset pielessä vai enkö vaan osaa?
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... i-bmw.html
Joo, eli oltiin loppupeleissä samaa mieltä. Aina ei ajatus siiry tekstiin halutulla tavalla.Enins kirjoitti:Käsitin aikaisemmista kirjoituksistasi, ettei BMW:hen pääse muka käsiksi muualta, kuin pyöreältä liittimellä. Ja pyöreä pistoke jäi siis pois 2001 alkaen. Tuossa viimeisessä viestissä vastasit jo itse ihmettelyyni, eli puhuitkin malleista, jossa on molemmat dianostiikkapistokket.-jorkki- kirjoitti:...Monta kertaa on käynyt niin, että epähuomiossa on tällaisessa "välimallin" autossa, jossa on molemmat pistokkeet, on yrittänyt saada yhteyttä autoon OBD:n kautta. Testeri kyllä löytää ICOMin mutta autoon ei saa yhteyttä. Adapteri väliin ja vanhantyyppinen pistoke käyttöön niin homma pelaa.
Mihin ihmetyksesi toimimattomuudesta perustuu, onko sinulla erilaisia kokemuksia?
No pitäis toimia, mut ainakaa henkilökohtaisesti ei meina toimii kirveelläkään.Sampo N. kirjoitti:Kerropa vielä sellanen, että miten tuo oma diagnostiikkapistoke toimii usbiportissa, kun pistää sen sovittimella siihen kiinni? Vai alanko katella sarjaportillista konetta ihan suosiolla?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Eilen oli lahkolaisten ilta. Niiden KP-osastolaisten. Ensimmäinen päätti tehdä ohituksen yksikaistaisella ja yksisuuntaisella pätkällä. Jäsen nro 2 ajeli motarilla vasenta kaistaa n. +40 km/h ja päätti poistua rampille, vaikka oikea kaista oli täynnä autoja. Jäsen nro 3 tuli rampilta Rantaväylälle ja heitteli perää. Kunnes baijerilainen mopo karkasi käsistä ja tuiskasi penkkaan Kaikki tämä puolessa tunnissa. Oliko kyseessä tilastopoikkeama vai...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Sehän ois ollu melkein kuin eräissä henkilövaaleissa. Paitsi ettei ihan voi samoja termejä käyttää.Sampo N. kirjoitti: Oispa ollut noloa, kun mulkku olis niitannut toisen mulkun.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Inpa usb 1.1
Itellä ei pelannu vanhassa läppärissä livedata tuolla hitaalla portilla,muuten kyllä pääsi lootikoihin käsiksi.Inpa kaatui 5s sisään kun statusta klikkasi.Itellä kaapeli on tällainen modaus,
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1505990
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1505990
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tuli verotuspäätös tästä mutteriläjästä, noin 1600 erkkiä. Auto itessään maksoi 2600 erkkiä + 200 erkkiä hakukustannuksia. Viimeisessä on mukana kaikki tuomiset ja syömiset. Sitten oli vielä rekisteröintikatsastus 100 erkkiä ja 40 erkkiä taitaa mennä kun käy kilvet hakemassa. Tullin tilapäiset kilvet maksoi 17 erkkiä.
Kaikkiaan auto maksoi siis
2600+200+1600+100+40+17=4557 ~ 4500 erkkiä. Jaa että kannattiko, siitä kertoo nettiauton vertailu. Tällä malmikasalla oli ajettu 188 tkm.
http://www.nettiauto.com/bmw/523/?id_ve ... 9&yto=2001
Ainoa vaan, että voisin ajaa pienemmälläkin mutterifarkulla. Tiedä vaikka innostuis tätä vähän kiillottamaan ja lähtemään uudelle Tukholman reissulle.
Kaikkiaan auto maksoi siis
2600+200+1600+100+40+17=4557 ~ 4500 erkkiä. Jaa että kannattiko, siitä kertoo nettiauton vertailu. Tällä malmikasalla oli ajettu 188 tkm.
http://www.nettiauto.com/bmw/523/?id_ve ... 9&yto=2001
Ainoa vaan, että voisin ajaa pienemmälläkin mutterifarkulla. Tiedä vaikka innostuis tätä vähän kiillottamaan ja lähtemään uudelle Tukholman reissulle.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nyt tuli tuolta iibuista tilattua tuo 20-pinninen kaapeli. Saas nähdä kuinka lähtee toimimaan usb:n kautta. Mukana tulee tosin liitin sarjaporttiin, josko toimisi sitten paremmin.
Nyt sitten jännäämään, onko koneessa kaikki asetukset kunnossa. Voipi lisäksi olla, että tuota pientä kaapelin modausta pitää harrastaa, saas nähdä.
Tuommonen tuli tilattua: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1763wt_936
Nyt sitten jännäämään, onko koneessa kaikki asetukset kunnossa. Voipi lisäksi olla, että tuota pientä kaapelin modausta pitää harrastaa, saas nähdä.
Tuommonen tuli tilattua: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1763wt_936
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nonni, PingPangPong lähetti kaapelin tänne. Oli kirjottanut paketin kylkeen tullille avausohjeita kohtaan ronskisti "gift". Hinnaksi oli merkitty 10 USD. No, eipä tuo kauas heittänyt.
Nyt kun ehtisi vielä jossain välissä käydä sovittamassa tuota paikalleen ja tutkia tuleeko dataa vai meneekö sitä.
Menee väkisinkin ensi viikkoon.
Nyt kun ehtisi vielä jossain välissä käydä sovittamassa tuota paikalleen ja tutkia tuleeko dataa vai meneekö sitä.
Menee väkisinkin ensi viikkoon.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
No höh, toivottavasti kaapel ilmestyy pian._Hämis_ kirjoitti:Mun inpa-kaapeli on edelleen hukassa, eikä kaverikaan ole vielä omaansa tuontu, vaikka kaupat on jo sovittu.
Itse kävin tänään konttorilta kilvet tuohon. Ei siitä tullutkaan Janis Petkettä, vaan Niilo. Kyltit oliva NIL- jotakin.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tapahtui tälläkin rintamalla jotain. Omaa konetta en vielä ehtinyt testaamaan, mutta kaverin inpalla katsottiin tuota laitetta. Selvisi, ettei obdsta tule mitään, vaikka sellainen onkin.
Nokkka-akselin asentotunnistimesta löytyi koodia, joka ei poistunut. Autossa vaikuttaa kuitenkin olevan vedot tallessa eikä vikatilasta ole merkkiä. Pissapojan suuttimen lämmityksessä oli samoin vikaa, johto näytti olevan irti. En tiedä minkä takia. Takalasi saatiin naksahtamaan inpalla auki, vika on siis joko johdossa tai mikrokytkimessä. Virta syötettiin ohitusleikkauksella takaruudulle. Takajarruvalon toimimattomuudelle ei keksitty syytä, en tosin ole katsonut onko sulaketta edes paikalla. Mitäs muuta, sadetunnistimessa oli jotain häikkää.
Iltapuhteiksi vaihdettiin myös ratti hienompaan. Kaveri sai ruman sporttiratin ja minä hienon nelipuolaisen ruorin. Nyt säästyy polttoainetta, kun autosta tuli heti kerralla herrasmiesmaisepi navigoitava. Ainoa vaan, että nyt joutuu meitsi laittamaan puhelinsarjan tuohon vaunuun. Uudessa ratissa kun oli napit sillekin
Itse vaihto oli tosi helppo. Akun napa irti, bägi irti parilla torxilla, liittimet irti, alta löytyi 19-millinen pultti(?). Ei ollut tiukassa. Akun kenkä takaisin ja kellon ajan syöttö uudelleen. Ei hajonnut takasam eikä varottu luukkujen kanssa. Abs-boksi voi kuulemma joskus hajota akkutalkoissa.
Nokkka-akselin asentotunnistimesta löytyi koodia, joka ei poistunut. Autossa vaikuttaa kuitenkin olevan vedot tallessa eikä vikatilasta ole merkkiä. Pissapojan suuttimen lämmityksessä oli samoin vikaa, johto näytti olevan irti. En tiedä minkä takia. Takalasi saatiin naksahtamaan inpalla auki, vika on siis joko johdossa tai mikrokytkimessä. Virta syötettiin ohitusleikkauksella takaruudulle. Takajarruvalon toimimattomuudelle ei keksitty syytä, en tosin ole katsonut onko sulaketta edes paikalla. Mitäs muuta, sadetunnistimessa oli jotain häikkää.
Iltapuhteiksi vaihdettiin myös ratti hienompaan. Kaveri sai ruman sporttiratin ja minä hienon nelipuolaisen ruorin. Nyt säästyy polttoainetta, kun autosta tuli heti kerralla herrasmiesmaisepi navigoitava. Ainoa vaan, että nyt joutuu meitsi laittamaan puhelinsarjan tuohon vaunuun. Uudessa ratissa kun oli napit sillekin
Itse vaihto oli tosi helppo. Akun napa irti, bägi irti parilla torxilla, liittimet irti, alta löytyi 19-millinen pultti(?). Ei ollut tiukassa. Akun kenkä takaisin ja kellon ajan syöttö uudelleen. Ei hajonnut takasam eikä varottu luukkujen kanssa. Abs-boksi voi kuulemma joskus hajota akkutalkoissa.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ruorista se on kiinni, pitää paikkansa. Oli tuo vaihtoveivikin viitosesta, vaimon mielestä hieman pappamaisempi vain. Omasta mielestäni kuitenkin aivan ihqu.Kimmo Koo kirjoitti:Pienestä on kiinni ekoajaminen Iso numeroinen Bemari johon pienempi numeroisen quori.
Oli hyvä kauppa, kun molemmat oli tyytyväisiä vaihtoon. Minä sain bonuksena jopa rattiin ohjauksen sisäilman kierrolle -en tosin koskaan ole vielä käyttänyt moista härpätintä.
Tiistaina ehtii testaileen, josko omat kaapelit ja softat toimisi. Odotan innolla.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nyt on ilta vietetty autossa istuen ja koriin autoon tutustuen. INPA lähti toimimaan noilla ohjeilla ja tuolla kaapelisarjalla, USB-porttiin pistin.
Vaihteistoon en tosin saanut yhteyttä, liekö manuaalivaihteistossa mitään tutkittavaakaan? Täytyy vielä kaapelin osalta perehtyä tuohon jorkin linkittämään jenkkimodaukseen, josko siitä olisi jotain apuja.
Uusia vikoja ei ilmennyt, nokka-akselin asentotunnistinta herjaa edelleen, ei ole vika poistunut ajamalla. Kulkuihin tuo ei kuitenkaan vaikuta mitenkään. Mikäli halvalla saa ja vaihto on helppoa, niin voihan tuota koittaa uusia. Tiedä vaikka tulisi 100 heppaa lisää autoon.
Sadesensoriasiaa pitää samoin tutkia. Siinä oli kaikki arvot tapissa, mutta ei yhtään vikakoodia? Jotenkin epäilyttää, että lasi on vaihdettu, mutta sensoria ei ole koodattu autoon? Tällöin ei kuitenkaan pitäisi sensoriin saada yhteyttä?
Nyt kun asennukset ovat tähän asti menneet oikein, pitää jatkaa SSS:n DIS:in ym. puolelle. Saas nähä palaako auto lähiviikkoina.
Vaihteistoon en tosin saanut yhteyttä, liekö manuaalivaihteistossa mitään tutkittavaakaan? Täytyy vielä kaapelin osalta perehtyä tuohon jorkin linkittämään jenkkimodaukseen, josko siitä olisi jotain apuja.
Uusia vikoja ei ilmennyt, nokka-akselin asentotunnistinta herjaa edelleen, ei ole vika poistunut ajamalla. Kulkuihin tuo ei kuitenkaan vaikuta mitenkään. Mikäli halvalla saa ja vaihto on helppoa, niin voihan tuota koittaa uusia. Tiedä vaikka tulisi 100 heppaa lisää autoon.
Sadesensoriasiaa pitää samoin tutkia. Siinä oli kaikki arvot tapissa, mutta ei yhtään vikakoodia? Jotenkin epäilyttää, että lasi on vaihdettu, mutta sensoria ei ole koodattu autoon? Tällöin ei kuitenkaan pitäisi sensoriin saada yhteyttä?
Nyt kun asennukset ovat tähän asti menneet oikein, pitää jatkaa SSS:n DIS:in ym. puolelle. Saas nähä palaako auto lähiviikkoina.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Täytyypä koittaa tuota aktivointia. Sellanen huomio muistuu nyt myös mieleen, että akku oli ratinvaihtoprokkiksessa irti. Kiinnityksen jälkeen sulat pyyhkäisivät kertaalleen lasin yli. Tiedä sitten liittyykö se tähän yhtään mitenkään.ruikku kirjoitti:Kokeileppa aktivoida sadetunnistin: Virrat pois viiksi "tihkuasentoon" virrat päälle viiksi 0-asentoon virrat pois.
Voihan se itse tunnistinkin olla mykkä?
Luulisi tunnistimesta tulevan jonkin vikakoodin, mikäli laite olisi hengetön.
Kein siknatuur
Mä oon kuullu sellasen tempun tuosta sadetunnistimesta, että virrat päälle, sitte tihku päälle, ja 2 kertaa pois ja päälle tihku sinä aikana, kun pyyhkijät pyyhkii.
Olikoha tuo sitte "resetointi"?
Sitte oli kanssa joku muu temppu, että piti virrat sammuttaa 5 vai 8 sekunnin kuluessa siitä, kun pyyhkijät tullu ala asentoon... Olikohan se nyt mikä, ohjelmointi kait.
Täytyis kokeilla tota toistakin hässäkkää? Ku itelläkään ei toimi.
Olikoha tuo sitte "resetointi"?
Sitte oli kanssa joku muu temppu, että piti virrat sammuttaa 5 vai 8 sekunnin kuluessa siitä, kun pyyhkijät tullu ala asentoon... Olikohan se nyt mikä, ohjelmointi kait.
Täytyis kokeilla tota toistakin hässäkkää? Ku itelläkään ei toimi.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Katsoppa tuulilasin ulkopuolelta sadetunnistimen kohdalta miltä näyttää. Tuulilasin vaihdossa pitäisi vaihtaa lasia vasten tuleva osa, jossa on jotain geelimäistä ainetta. Jos välissä on ilmakuplia, sadetunnistin ei voi toimia ainakaan oikein. Jos sielläpuolen ei näy mitään omituista, voisi purkaa sisäpuolelta sen elektroniikkaosan pois ja katsoa miltä siellä näyttää.Sampo N. kirjoitti:
Sadesensoriasiaa pitää samoin tutkia. Siinä oli kaikki arvot tapissa, mutta ei yhtään vikakoodia? Jotenkin epäilyttää, että lasi on vaihdettu, mutta sensoria ei ole koodattu autoon? Tällöin ei kuitenkaan pitäisi sensoriin saada yhteyttä?
Resetointi onnistuu inpallakin, yhdellä kaverilla heräsi sillä henkiin.
Eikä se elektroniikkaosan vioittuminenkaan ole poissuljettu vaihtoehto. Kaikista vioista ei aina tule vikakoodeja. Ei tehtaalla osata ennakoida kaikkia vikamahdollisuuksia...
Katsotaanko tämä sadetunnistinhomma loppuun, ennen kuin tehdään mikrokytkimestä kauppoja? Tulisi sitten samoilla kuluilla jos on tarvis.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Juu tutkitaan ennen kuin hutkitaan. Katotaas vaikka jos saisin kuvaa sadesensorin näkymistä.
Pitääpä vielä inpa raahata tuonne autolle ja tutkia mistä se resetointi tapahtuu. Onhan tuossa kiekolla nuo sissit, dissit ja kaikki muutkin, mutta koitetaan ensin opetella ennen kuin auto palaa. (Kärähtää se loppupeleissä kuitenkin )
Pitääpä vielä inpa raahata tuonne autolle ja tutkia mistä se resetointi tapahtuu. Onhan tuossa kiekolla nuo sissit, dissit ja kaikki muutkin, mutta koitetaan ensin opetella ennen kuin auto palaa. (Kärähtää se loppupeleissä kuitenkin )
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nonni, softat on asennettu koneelle ja vähän tutkittukin. Kaikki tuntuvat pelaavan.
Tällaiset kokemukset ensi näpelöinnillä:
INPA: Selkeä ja helppokäyttöinen, löytää vikakoodit, voi tehdä pikatestin ja tutkia ohjauspurkkeja yksilöllisemmin. Pystyy myös kuittamaan huoltovalot ja vähän ronkkimaan. Ilmeisesti memofileistä pystyy myös aktivoimaan ja poistamaan laitteita käytöstä. Ensisijaisesti tämä näyttäisi olevan testiohjelma, joka kertoo missä mennään. Hyvä ottaa mukaan, kun lähtee tutkimaan penaria ostoaikeissa.
DIS: Löytää vikakoodit, käyttöliittymä huomattavasti inpaa jäykempi. Kertoo myös miten korjataan ja mihin vika vaikuttaa. Esim. tuossa meikällä on pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimessa häikkää. DIS tarjoili pitkät selostukset sähkökaavioineen ja kertoi mitä tämä sensori tekee. Tällä voi ilmeisesti myös koodailla jonkin verran, en ole vielä perehtynyt.
SSS/Progman: Tästä on vasta erittäin vähän kokemuksia. Nopeasti vilkaisin ja ainakin noita mukavuusominaisuuksia pystyy säätelemään. Syttyykö sisävalo, miten sähköikkuna aukeaa, kuinka varashälytin reagoi, piippaako auto käynnistäessä jne.
TIS: Kertoo miten autoa korjataan, hyvät kuvat ja selkeät ohjeet. Miinuksena pitää todeta, etten löytänyt mitään hakulaatikkoa tästä. Tuskin voinee siis hakusanalla etsiä. Täytyy siis tietää mitä korjaa eikä lontoon kielen pieni hallinta ole haitaksi.
Sadesensorin resetoin, tällöin vinkkari pyyhkäisi kerran lasin yli. Ennen tuo jäi vatkaamaan kun nosti viikseä yhden pykälän ylöspäin. Nyt ei jäänyt. Toisaalta koitin pyyhkäistä kädellä sensorin yli, mutta mitään ei tapahtunut. Kaikki sadesensorin arvot olivat edelleen tapissa, en muuttanut niitä kun en tiennyt mihin ne vaikuttavat.
Tällaiset kokemukset ensi näpelöinnillä:
INPA: Selkeä ja helppokäyttöinen, löytää vikakoodit, voi tehdä pikatestin ja tutkia ohjauspurkkeja yksilöllisemmin. Pystyy myös kuittamaan huoltovalot ja vähän ronkkimaan. Ilmeisesti memofileistä pystyy myös aktivoimaan ja poistamaan laitteita käytöstä. Ensisijaisesti tämä näyttäisi olevan testiohjelma, joka kertoo missä mennään. Hyvä ottaa mukaan, kun lähtee tutkimaan penaria ostoaikeissa.
DIS: Löytää vikakoodit, käyttöliittymä huomattavasti inpaa jäykempi. Kertoo myös miten korjataan ja mihin vika vaikuttaa. Esim. tuossa meikällä on pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimessa häikkää. DIS tarjoili pitkät selostukset sähkökaavioineen ja kertoi mitä tämä sensori tekee. Tällä voi ilmeisesti myös koodailla jonkin verran, en ole vielä perehtynyt.
SSS/Progman: Tästä on vasta erittäin vähän kokemuksia. Nopeasti vilkaisin ja ainakin noita mukavuusominaisuuksia pystyy säätelemään. Syttyykö sisävalo, miten sähköikkuna aukeaa, kuinka varashälytin reagoi, piippaako auto käynnistäessä jne.
TIS: Kertoo miten autoa korjataan, hyvät kuvat ja selkeät ohjeet. Miinuksena pitää todeta, etten löytänyt mitään hakulaatikkoa tästä. Tuskin voinee siis hakusanalla etsiä. Täytyy siis tietää mitä korjaa eikä lontoon kielen pieni hallinta ole haitaksi.
Sadesensorin resetoin, tällöin vinkkari pyyhkäisi kerran lasin yli. Ennen tuo jäi vatkaamaan kun nosti viikseä yhden pykälän ylöspäin. Nyt ei jäänyt. Toisaalta koitin pyyhkäistä kädellä sensorin yli, mutta mitään ei tapahtunut. Kaikki sadesensorin arvot olivat edelleen tapissa, en muuttanut niitä kun en tiennyt mihin ne vaikuttavat.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Alkoi pelittämään tuo sadetunnistin tuolla resetoinnilla. Olipa jännä, en ole ennen ollut kyydissä tai ajanut sadetunnistin käytössä.
Seuraava proggis olisi varmaan laittaa tuo takavinkkari pelaamaan ja ruutu nousemaan takaa. Sitten kun vielä vaihtaisi tuon pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimen, niin tämän joutaiskin jo vaihtaa kesäisempään versioon
Seuraava proggis olisi varmaan laittaa tuo takavinkkari pelaamaan ja ruutu nousemaan takaa. Sitten kun vielä vaihtaisi tuon pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimen, niin tämän joutaiskin jo vaihtaa kesäisempään versioon
Kein siknatuur