Yks megaohmin vastus

Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10746
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

RoopeK kirjoitti:Hae akkutalosta siihen kunnon akku... :lol:
Kannattaa vielä miettiä sitä MattiH.lla olevaa uutta akkua. 30€ halvempi kuin esim tämä motonetin 100ah akku, jossa käynnistysvirtaa vain 800a.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=90-3004

:wink:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Akkutalosta hain Vartan H3:sen. 130e paikalleen asennettuna. Vanha akku oli ihan kaput mutta kummasti se vain käyntiin vielä pyöräytti :shock:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Muistakaa tarkastaa onko lämmitysroikan toinen pää pistorasiassa :oops: Oli päässyt irtoamaan niin oli melko kylmä rauta mersu aamulla :D Kouluun oli jo muutenkin kiire niin ei ehtinyt bussilla menemään, ei muutakuin tuplahehkutus ja nokileka kerrasta tulille 8) Pakkasta oli vaatimattomat 32 astetta, lupaan ettei tule tämmönen toistumaan hyvä mersuni :?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hmm... Pitää vaihtaa apulaiteremmi kun ulisee kuin susilauma pakkasessa tällä hetkellä :D Pitäis ennen kesää hieman takaa lyhentää jousia kun meinaa olla melkoinen etukenotus tällä hetkellä päällä...

Eipä ole tarvinnut muutakuin ajaa ja tankata ( :twisted: )
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

No pitikin mennä sanomaan :D


Kivasti kolisee jokin etupäässä, eipä oikeen pysty juuta eikä jaata sanomaan kun keula on maassa. Pitäis tunkata ilmaan mutta tunkki on 20km päässä :D Mikähän sieltä on hajonnu, päivällä ei vielä mitään mutta auto seiso tien varressa n17h ja siitä kun lähdin seuraavassa kuopassa kuului "klonk". Nimismiehen kiharaa ajaessa klonksuu kokoajan, oisko voisko joku iskarin yläpää/jousi poikki aiheuttaa tuommosta ääntä? En usko että alapallo tai laakeri ois nuin nopeeta väljistyny...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Multiviri kirjoitti:No pitikin mennä sanomaan :D


Kivasti kolisee jokin etupäässä, eipä oikeen pysty juuta eikä jaata sanomaan kun keula on maassa. Pitäis tunkata ilmaan mutta tunkki on 20km päässä :D Mikähän sieltä on hajonnu, päivällä ei vielä mitään mutta auto seiso tien varressa n17h ja siitä kun lähdin seuraavassa kuopassa kuului "klonk". Nimismiehen kiharaa ajaessa klonksuu kokoajan, oisko voisko joku iskarin yläpää/jousi poikki aiheuttaa tuommosta ääntä? En usko että alapallo tai laakeri ois nuin nopeeta väljistyny...
Kallistuksenvakaajan kiinnitysrauta poikki? Se saattaa toisinaan olla kyllä enemmän pauketta kuin kolinaa kun se katkeaa. Auto kun on pyörillään ja katkoskohdat sopivasti kohdillaan niin sitä ei edes huomaa että se on katkennut, vähän kun toista etupyörää nostaa niin alkaa näkymään jos vika on siinä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oikealla edessä väljää joko laakerissa tai pallossa. Ei oikein selvää kummassa kun ei ihan täysin poistunut kun jarrua painoi. Pitää tunkata niin että alatukivarrestakin nostaa nii kokeilla onko se alapallo... Nyt ei taas kolissut kun piti näyttää miltä kuulostaa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alapallonivelen välys ei renkaasta väännellen yleensä tunnu, ainakaan jos ei ole nostettu koholle alatukivarren alta.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Mitenköhän tuota lämmönsäätöä sais herkisteltyä? Joskus toimii niinkuin pitääkin että tulee haaleata ilmaa, yleensä se on joko kuumaa tai kylmää mitä tuo puhaltaa :D (elikkä min asennossa tulee kylmää ja muilla sitten kuumaa). Närhenmunat lienee kunnossa kun kokeilin toisella sillä lämpötila-anturilla (NTC-vastus?) niin pelas oikein eli kun sormilla lämmitti sitä niin alkoi ilman viilenemään ja kun puhalsi siihen tai piti ovea auki alkoi lämmetä ilma. Saman efektin sain anturilla joka on tälläkin hetkellä paikoillaan kun sitä lämmitti ilma kylmeni ja päinvastoin.

Onko nuissa kaikissa lankuissa se imumoottori tuolle haistelijalle? Itellä se ei ainakaan pelaa jos pitäis olla. Eikös se oo vänkärin jalkotilassa oikealla puolen?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

oikean suulakkeen alapuolella
potkusuojamuovin yläpuolella
autodidakti
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Näkeekö imurin kun ottaa hanskalokeron pois vai pitääkö purkaa enempikin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

haskalokeron takaa on oivat työskentelytilat
http://www.w124performance.com/service/ ... 83-637.pdf
autodidakti
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Käytin tuon imurin näkösällä, liittimen irroitin ja laitoin takaisin niin alkoi pyörimään :D nyt tuntus pelaavan tuo lämpötila-automatiikka. Jos ei enää tarvis hikoilla/palella
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ääh, eihä se pelannutkaa :D pitää kaivella varaosa-auton sisuksista "uus" ja kokeilla sillä. Parkissa pelas muttei ajossa enää. Pitää ottaa auki ja kokeilla josko tuota vanhaa sais elvytettyä. Hikoillaan siis vielä :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

uuelle tuommoselle imurille olis tarvis, onko jollakin purkuautoa missä olis ehjä semmonen?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Imuri käyty hakemassa tänään, huomenna laitella paikalleen ja nauttia toimivasta lämmönsäädöstä 8)

Flektin laakeri ainakin pitäis uusia, miten tuota onkohan se laakeri vaihdettavissa? En oo kerenny tutkimaan asiaa vielä... Aivan umpiväljä se laakeri. Kuulostaa lintuparvelta mersu kun hiukan vinkaisee se... :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Imuri laitettu paikoilleen, samalla iski inspiraatio hanskalokeron kannen jalopuulistan vaihtoon :D Alkuperäsessä kannessa oli ruuvin reikiä joten vaihdoin varaosa-autosta otetun kannen jossa oli erilainen jalopuu. Puoli vuotta se kiusas ja häirihti se lista, ei loppuunsa ollut paha homma vaihtaa paitsi että jokainen ruuvi joka siinä hanskalokeron kannessa on piti käyttää auki :D

Pesin ja vahasinkin osittain tuon :shock:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Lämmönsäätö rupes pelaamaan täysin oikein uudella imurilla. Vissiinkin hihnan kiristinrulla paskana ku pitää melkosta ulinaa, johan se kymppitonnin kestikin. Motonetin laatukuraa sekin.
Viimeksi muokannut Multiviri, 18.3.2012 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Kappas, täytynee itelläkin hommata jostakin uus imuri. Kuuma meinaa tulla nimittäin.

Sama homma täällä myös kiristinrullan kanssa. Viime kesänä vaihdoin iskarin, keinun laakerin ja rullan, jonka jälkeen rullattu vajaa 20 tkm --> taas kuuluu vikinää. Tiiä sitte tuleeko rullasta vai mistä, KL:n osia kuitenkin...
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laturin akseli kiero, siitä johtuu ainakin hihnan kirskuminen. Kävin hakee jo uuden laturin, pitää vaihdella kuhan saa inspiksen. Samalla vois pumpun kylestä kääntä modulaattorin "tappiin" ja laittaa lootan alipaineen paikalleen... Kohtahan sitä saa jo kesärenkaita käännellä alle :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laturin vaihtelin päivällä. Laatikon modulaattoria säädettiin ja väliaikaiseksi tarkotettu alipaineletkun irroitus korjaus korjattiin eli laitettiin letku takaisin laatikon kylkeen. Luistaa, luistaa ja luistaa :D Vaihdoissa kiekat käy korkeella varsinkin pikku kaasulla, olihan se niin että modulaattoria piti kääntää vastapäivään? Saapa nähhä pitääkö se laatikko puottaa kohta poies, täyskaasulla ei vielä vaihdoissa luista, ykösellä kun lähtee tuntuu että se luistas...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onkos tietoo...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Säädä myös se syöttöpumpun kyljessä oleva säädin...


Kone sammuksiin...
Alipainesäätimen ruuvit löysälle....
Kaasupohjaan...
Käännetään alipainesäädintä MYÖTÄPÄIVÄÄN sen verran että tuntuu jousivaste ja ruuvit kiinni...
Kaasun voi löysätä.
:D

Laatikon kyljestä paineita kiriessä pyöritetään normaalin kierteen suuntaan.. Eli myötäpäivään paineet nousee (vaihdot kovenee) ja vastapäivään laskee (vaihdot pehmenee)

Ja sitten vaijerin kireydellä säädetään osakaasun vaihtokohdat.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Aaahh.. Löysin jonkun kirjotuksen jonka mukaan sitä pumpun kylen modulaattoria käännetään vastapäivään. Täytyy siis tehä uudestaan, onneks se ei oo iso homma.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Multiviri kirjoitti:Sama pumppu on näissä kuin kapeissa. Varaosanumero alkoi 602...
Onkos alkuperäisessä sitten muovi- vai metallisiivet? Vaihtoivat mulle Veholla vesipumpun viime kesänä.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei hajua, mulla tais olla paikoillaan motonetin malli. Ei kestänyt kuin hiukan yli 30tkm.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joopasen joo, eipä näy kansi pitävän ilman seetirenkaiden vaihtoa. Nyt hakusassa vähäpäästöinen turbo OM603, mieluiten koko auto niin saa laatikonkin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No sehän vastustaa :(
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jep, ei etes öljyjen vaihtoväli tullu täyteen...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Voe ärkele :cry: On se tääläki vastustanu että ei tarvi yksin olla :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”