Terve
Tuosta C180-95 bensapelistä tihkaa kannen oik.etunurkasta hieman oilia, keskusteluissa on ollut puhetta että ne nurkkapultit saa kiristettyä ilman nokkien irroitusta..ja vastaavasti että nokat pitää irrottaa..kuinkahan se oikein on? En viitsisi avata koko koppaa jos edessä on "isompi" projekti.
W202 kannen kiristystä..
- Matti-Pekka
- Viestit: 42
- Liittynyt: 01.2.2012 10:12
- Paikkakunta: Janakkala
Voi tosiaan ainakin se imupuolen säätöpyörä olla edessä. Muuten saattaisikin päästä käsiksi ainakin irrottamalla sen etupuolen kannen.
Jos tuon purkaa, niin WIS suosittelee vaihtamaan tuohon ne uudemman mallin pikkupultit. Liekö vanhanmallisilla tapana löystyä. Uudet 18 Nm ja 90°.
Jos purat nokat pois, niin kampiakseli pitäisi pyöräyttää kohtaan 30 astetta JYKK. Tuossa asennossa voipi nokkia pyöritellä, eikä venttiilit osu mäntiin. Se etukansi pitää irrottaa ainakin jos on se ennakonsäätö. Sitä varten pitää laskea nesteet pois. Uusi o-rengas etukannen ja sylinterikannen väliin.
Kiristin tieten pois, sille purku ja osina takaisin. Merkit ketjuun & pyöriin. Saakohan tuossa nostettua ketjua paikoiltaa irrottamatta nokkapyöriä? Pakopuolelta helepoin, jos tarvii purkaa (uudet pultit suositeltuja – 20 Nm & 60° tai 90° ). Nokat pyöritetään asentoon, jossa suurin osa nokista töröttää ulospäin l. mahdollisimman vähän venttiileistä painettuna. Nokkapukit 21 Nm.
t.
Risto
Jos tuon purkaa, niin WIS suosittelee vaihtamaan tuohon ne uudemman mallin pikkupultit. Liekö vanhanmallisilla tapana löystyä. Uudet 18 Nm ja 90°.
Jos purat nokat pois, niin kampiakseli pitäisi pyöräyttää kohtaan 30 astetta JYKK. Tuossa asennossa voipi nokkia pyöritellä, eikä venttiilit osu mäntiin. Se etukansi pitää irrottaa ainakin jos on se ennakonsäätö. Sitä varten pitää laskea nesteet pois. Uusi o-rengas etukannen ja sylinterikannen väliin.
Kiristin tieten pois, sille purku ja osina takaisin. Merkit ketjuun & pyöriin. Saakohan tuossa nostettua ketjua paikoiltaa irrottamatta nokkapyöriä? Pakopuolelta helepoin, jos tarvii purkaa (uudet pultit suositeltuja – 20 Nm & 60° tai 90° ). Nokat pyöritetään asentoon, jossa suurin osa nokista töröttää ulospäin l. mahdollisimman vähän venttiileistä painettuna. Nokkapukit 21 Nm.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Matti-Pekka
- Viestit: 42
- Liittynyt: 01.2.2012 10:12
- Paikkakunta: Janakkala