300d turbo naputtaa
300d turbo naputtaa
Tota jo aikasemminkin kyselin kun tuo -98 300td nakuttaa aika tukevasti siinä 1200 kierroksen nurkilla ja tyhjäkäynnillä, nostajien rallatusta se ei ole eikä edes yhden tikitystä, vaan tulee palotapahtumasta ja yhdestä pytystä. Suutinkärjen siihen uusin ja suuttimen säädin oikeille paineille muttei nakutus ole hävinnyt. Aika ajoin sitä ei kuulu, ehkä puolilämpimänä ääni on voimakkain. Voi olla joku päiväkin ettei ääni kuulu. Ja tosiaan voimakkain on juuri siinä 1200-1300 kierroksen nurkilla, yli kun mennään se loppuu ja alle niin ääni pehmenee. Mikä mahtaa nyt olla? Oliko esikammio jotenkin vaihdettavissa ilman kannen irrotusta, vai voiko se edes olla rikki? Onko tällä mahdollisesti osuutta hehkujen palamiseen? Nyt on kolme hehkua pimeenä vaikkei niillä oo menty kun reilut 20tkm. Ngk ei näköjään kestä...
Päivitetääs tätäkin, hehkut vaihdoin kuukausi sitten eikä onneksi mennyt yksikään poikki (kiitos kuparitahnan), toki tässä välissä mese oli käytöstä poistettuna n.14kk ja nyt juuri leimattuna tuo sama vaiva kummittelee edelleen. Lisäksi on tullut käyntiin laittaessa selvä yhden pytyn pois jäänti muutaman sekunnin ajaksi. Epäilen suutinta? Voiko olla joku siitin jumissa ja valua tyhjäksi?
-98 300diesel turbo
Joo, suutinkärkihän se siellä kuseskeli miten sattuu. Paikansin nakuttelevat suuttimet 3. ja 6. pyttyihin. Otin molemmat pois, n.40barissa alkoivat kusta ohuesti suoraan ja lopullinen "narahdus" tapahtui 160barissa. Otin vanhasta -87 200d koneesta 30tkm ajetut kärjet ja laitoin paikalleen, avauspaineet säädin 140bar nurkille. Nakutukset hävis, tai tarkemminkin vaimenivat. Mitä eroa noilla vanhan mallisilla kärjillä on muuta kuin eri numero? Alkuperäisenä on numero DN0SD310. Nyt paikalleen meni DN0SD265. Ja edukkaasti sais DN0SD314. Kuka näistä tietäis?? Jaa, tossa kun irtokärkiä pyörittelin niin huomasin että nää 265 ovat esiruiskutuksella, eli pikku viiste kärjessä. Mahtaako tuo loppunumero 265, 310 ja 314 tarkottaa jotain ruiskutusmäärää?
-98 300diesel turbo
Dieselkontor
Pari kertaa olen tilannut syötöpumppuihin tiivisteitä tuolta. Eka kerralla paketti katosi johonkin mutta lähettivät uuden tilalle ilmaiseksi. Eli toimii.
Sivusto taisi olla vielä semmoinen että saksankielisenä sieltä löytyy enemmän tavaraa kuin englanniksi tai suomeksi.
Linkki:
http://www.dieselkontor.de
Sivusto taisi olla vielä semmoinen että saksankielisenä sieltä löytyy enemmän tavaraa kuin englanniksi tai suomeksi.
Linkki:
http://www.dieselkontor.de
Tehdään törkeä topicin ryöstö
Onko miten paljo eroa nuilla suutinkärjillä 601-603 jos vertaa 605 ja 606? Itelle pitäs ne vaihella kun on vhä heikossa hapessa nuo vanhat jo ja taitaa olla aika paljon halvempia nuo vanhat?
Onko miten paljo eroa nuilla suutinkärjillä 601-603 jos vertaa 605 ja 606? Itelle pitäs ne vaihella kun on vhä heikossa hapessa nuo vanhat jo ja taitaa olla aika paljon halvempia nuo vanhat?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nuo 314 loppuset meinaan itekkin laittaa. Jossain ulkomaisessa foorumissa ne höpisivät että nuo 314:t olisivat mersun ns. guiet operation kärjet. Myös korkeammilla kierroksilla olis lisätehoa mukamas. Itte en näihin höpinöihin niinkään usko, vaan koittaa tuo pitää. Jos jollakin on faktaa tietoa tai käyttökokemuksia niin pankaas kirjotellen. Risut ja ruusut kelpaa
-98 300diesel turbo
No laitan nyt kuitenkin hatusta vedettyä ettei tarvi ihmetellä että mitä se nyt höpisee.. eli voihan se olla kannen seeti hieman antanut periksi, jolloin venttiili pitää ääntä. Tiedä sitten meneekö 300 koneessa, mutta 290 koneessa käy noin välillä.
Mutta kannattaahan ne suuttimet tietty vaihtaa ensin ja katsoa sitten
Mutta kannattaahan ne suuttimet tietty vaihtaa ensin ja katsoa sitten
Noniin, kärjet vaihdettu ja avauspaineet säädetty 140bar nurkille. Käynti kaunistui uskomattoman paljon, hehkutus päällä käy kuin bensakone Vaan kun lämpee niin alkaa tuo sama palotapahtumasta johtuva nakutus kuin ennekin. Taitaa olla esikammioon palanut reikä vanhan huonon suuttimen takia. Suutinputkea kun löysää niin nakutus lakkaa. Miten esikammio vaihdetaan?
-98 300diesel turbo
suutin pois, esikammion kiristysrengas pois, esikammio pois. Kiristysrenkaan aukaisuun erikoistyokalu n.50e. Esikammio irti vetovasaralla johon voi tehdä sovitteen vaikkapa vanhasta suuttimesta. Voi olla että venttiilikopan joutuu käyttämäään pois että mahtuu irroittamaan nuo...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tosiaan Joo hehku irti. Pari kertaa meinannu unohtia
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tein vielä varmuudeksi pikku testin, vaihdoin kutosen ja kakkosen siittimet keskenään, ja kas kummaa -naputtava pyttykin siirtyi kakkoseen. Jotakin on nyt persiillään siinä suuttimessa. Vissiin uusi kärki sökö. Tilaan uuden siihen, josko sitte loppuis. Hyvä pelata näitten suuttimien kanssa kun auto on käytöstäpoistossa
-98 300diesel turbo
Nonni, nyt on tämä ongelma saatettu päätökseen. Saksasta tuli uusi kärki, se paikalleen ja avauspaineet säädetty 140bar. Tulos: ei naputa eikä savuta sinistä. Vaan toinen ongelma löytyi/muistui, josta tuolla juttua -> viewtopic.php?p=553823#553823
-98 300diesel turbo