Viimeisen tankin kulutus 6,38ltr/100km. Ei tuota voine pitää pahana. Olisi varmaan ollut pikkusen vielä pienempi, mutta Rouvan työajoa tuli tuolle tankille vielä jonkin matkaa.Pappi kirjoitti:Ajotietokoneen keskikulutus 1500km matkalta, tuohon voinee suhtautua kriittisesti, mutta seuraavalla tankkauksella saadaan selvyys. Tankissa on vielä reilusti polttoainetta.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Mitäs oot Pappi tykänny tuosta vitosdiisselistä? Kahtelen vaan w124 dieselin tilalle samankokoista työmatkakulkinetta, ja Volvot kiinnostaisi.
Millä kierroksilla moottori jyllää motarivauhdeissa? Minkä moista kulutusta motariajossa / reippaammassa maantieajossa? Käytännön suorituskyky vrt. vaikka 200 / 220 cdi?
Millä kierroksilla moottori jyllää motarivauhdeissa? Minkä moista kulutusta motariajossa / reippaammassa maantieajossa? Käytännön suorituskyky vrt. vaikka 200 / 220 cdi?
vaikkei minulta kysyttykään niin vastaan omasta puolestani kun samanlainen auto löytyy perheestä. Kierroksia moottorissa viitosvaihteella on satasen vauhdissa n. 2000 ja 150:n vauhdissa n. 3000. Maantieajossa oma yksilö kuluttaa 5,5l/100km tasaisella 90:n nopeudella. Viime perjantaina moottoritiellä kovalla vastatuulella kulutus oli n. 7 - 7,5l/100km nopeuden vaihdellessa 120:n ja 150:n välillä (tämähän ei tietenkään tapahtunut Suomessa... )
Suorituskyky on minulle ihan riittävä, voimaa riittää ihan tyhjäkäynniltä alkaen mukavasti, toki reilummin vasta parin tuhannen kieroksen tuntumassa.
Suorituskyky on minulle ihan riittävä, voimaa riittää ihan tyhjäkäynniltä alkaen mukavasti, toki reilummin vasta parin tuhannen kieroksen tuntumassa.
Uudemmista Mersuista ei kokemusta, joten en kirjoita niistä... Mieluisaa E sarjalaista ei ole ollut koskaan omassa hintaluokassa tarjolla kun autoa olen ollut ostamassa.
Eli CDI;t on kokematta. Koeajoja on tehty, mutta niiden perusteella ei pysty sanomaan oikeastaan mitään. Jos vertaan edesmenneeseen OM603 (kuningasmoottoriin) niin 140hp TDI kulkee paremmin ja kuluttaa reilusti vähemmän. Tuosta 603:sta kun tuli kokemusta TDT:n kanssa vuoden ajalta keskikulutuksen ollessa pikkusen päälle 9ltr/100km, aivan liikaa näille ajoille suhteessa kulkuun.
Kierrokset menee aikalailla noin, miten edellinen kirjoittaja mainitsi. Mittarissa noin 90km/h, kierrokset reilusti alle 2000. Vakkarilla ajelen pääasiassa ja kulutukset pyörii noin kuuden - kahdeksan välillä. Paljon kiinni siitä tuleeko kylällä pätkäajoa. Talven keskikulutusta nosti Ardicin pöhinä, mutta ei tuo konkurssiin vie. Voin aamulla vielä tarkastaa nuo kierrokset kun ajan kotiin töistä.
Aika jännä on näiden kahden Volvon ero. Tuo musta vähän nitisee ja natisee, mutta punainen on hiljainen kuin mikä. Mittarilukeman ero noin 50tkm.
Kori kestää korroosiota ja itse pidän peräkontin muotoilusta. Kantikkuus ei syö tavarankuljetus kapasiteettia. Ylläpito-osat alkaa olla siedettävän hintaisia ja runsaan ulkomaantuonnin vuoksi purkuosia on tarjolla.
Penkit on minun vartalolle sopivat. Löydän mieleisen asennon ja matkanteko maistuu. Hyvin varusteltuja on tarjolla ja hinnat näyttää alkavan 2:lla, kun nettiautoa kahtelee. Varmaan tuossa 3-4 tonnin hintaluokassa alkaa olla ne hyvät. Mikäli ykköskoppasen hintalapussa on 5:lla alkava numero niin silloin täytyy olla jo todella hyvä yksilö.
Tässä kulutuskäppyrää tuon "punaisen" omistusajalta:
Joulukuun nouseva kulutus johtuu melkolailla siitä, että Rouva otti tuon ajoonsa. Minä ajan pääasiassa tällä "mustalla".
Vakiollakin ehtii ja suorituskyky on riittävä, tokihan sitä tottuu niihin voimavaroihin mitä pellin löytyy...
Eli CDI;t on kokematta. Koeajoja on tehty, mutta niiden perusteella ei pysty sanomaan oikeastaan mitään. Jos vertaan edesmenneeseen OM603 (kuningasmoottoriin) niin 140hp TDI kulkee paremmin ja kuluttaa reilusti vähemmän. Tuosta 603:sta kun tuli kokemusta TDT:n kanssa vuoden ajalta keskikulutuksen ollessa pikkusen päälle 9ltr/100km, aivan liikaa näille ajoille suhteessa kulkuun.
Kierrokset menee aikalailla noin, miten edellinen kirjoittaja mainitsi. Mittarissa noin 90km/h, kierrokset reilusti alle 2000. Vakkarilla ajelen pääasiassa ja kulutukset pyörii noin kuuden - kahdeksan välillä. Paljon kiinni siitä tuleeko kylällä pätkäajoa. Talven keskikulutusta nosti Ardicin pöhinä, mutta ei tuo konkurssiin vie. Voin aamulla vielä tarkastaa nuo kierrokset kun ajan kotiin töistä.
Aika jännä on näiden kahden Volvon ero. Tuo musta vähän nitisee ja natisee, mutta punainen on hiljainen kuin mikä. Mittarilukeman ero noin 50tkm.
Kori kestää korroosiota ja itse pidän peräkontin muotoilusta. Kantikkuus ei syö tavarankuljetus kapasiteettia. Ylläpito-osat alkaa olla siedettävän hintaisia ja runsaan ulkomaantuonnin vuoksi purkuosia on tarjolla.
Penkit on minun vartalolle sopivat. Löydän mieleisen asennon ja matkanteko maistuu. Hyvin varusteltuja on tarjolla ja hinnat näyttää alkavan 2:lla, kun nettiautoa kahtelee. Varmaan tuossa 3-4 tonnin hintaluokassa alkaa olla ne hyvät. Mikäli ykköskoppasen hintalapussa on 5:lla alkava numero niin silloin täytyy olla jo todella hyvä yksilö.
Tässä kulutuskäppyrää tuon "punaisen" omistusajalta:
Joulukuun nouseva kulutus johtuu melkolailla siitä, että Rouva otti tuon ajoonsa. Minä ajan pääasiassa tällä "mustalla".
Vakiollakin ehtii ja suorituskyky on riittävä, tokihan sitä tottuu niihin voimavaroihin mitä pellin löytyy...
"Mustan" osalta huoltojumppa jatkuu toisena päivänä.
Vaihtoon meni tänään etujarrupalat ja levyt, töineen 180€.
Homma jatkuu vielä alatukivarren, raidetangonpään ja toisen etujarrusatulan vaihdolla. Näiden osalta osiin menee noin 210€ + työt, lisäksi nelipyöräsuuntaus.
Motonetistä kahtelin saman paketin, mutta tuetaan paikallista varaosaliikettä. Hintaeroa on sen verran vähän. Eipähän tartte itsellä hoitaa palautuksia yms.
Raidetpää Volvo850-S70 oik OE 25.90
Etualatukiv Volvo850T/70T vas 79.90
Jarrusatula Volvo-850 etu/oik 88.50
Panttimaksu: Jarrusatula Volvo-850 etu/oik 20.00
Pakkaus- ja rahtimaksu 11.40
Tilaus yhteensä: 225.70€
Jumittuneen jarrusatulan vuoksi levyä ja paloja ei vaihdettu kuin toiselle puolen. Asentaja tuumasi, että ei ne olisi menneet paikalleen.
Eipä tuo ossoo ees tympästä. Rahallahan tuosta selviää ja kokemuksesta tiedän, että alatukivarren vaihto tuo mukanaan keulaan lisää jämäkkyyttä. Nämä on näitä raskaskeulasen auton ihanuuksia. Onneksi tuo alatukivarsi ei maksa tuossa naapurikunnassa kuin vajaa 90€. Iisalmessa oli muistaakseni yli 150€ kun kävin viimeksi kyselemässä.
Jokaiseen TDI Volvoon on saanut näitä samoja palikoita vaihtaa... Menee niin kuin virsikirjassa "Toisinto pohjois-savosta".
Vaihtoon meni tänään etujarrupalat ja levyt, töineen 180€.
Homma jatkuu vielä alatukivarren, raidetangonpään ja toisen etujarrusatulan vaihdolla. Näiden osalta osiin menee noin 210€ + työt, lisäksi nelipyöräsuuntaus.
Motonetistä kahtelin saman paketin, mutta tuetaan paikallista varaosaliikettä. Hintaeroa on sen verran vähän. Eipähän tartte itsellä hoitaa palautuksia yms.
Raidetpää Volvo850-S70 oik OE 25.90
Etualatukiv Volvo850T/70T vas 79.90
Jarrusatula Volvo-850 etu/oik 88.50
Panttimaksu: Jarrusatula Volvo-850 etu/oik 20.00
Pakkaus- ja rahtimaksu 11.40
Tilaus yhteensä: 225.70€
Jumittuneen jarrusatulan vuoksi levyä ja paloja ei vaihdettu kuin toiselle puolen. Asentaja tuumasi, että ei ne olisi menneet paikalleen.
Eipä tuo ossoo ees tympästä. Rahallahan tuosta selviää ja kokemuksesta tiedän, että alatukivarren vaihto tuo mukanaan keulaan lisää jämäkkyyttä. Nämä on näitä raskaskeulasen auton ihanuuksia. Onneksi tuo alatukivarsi ei maksa tuossa naapurikunnassa kuin vajaa 90€. Iisalmessa oli muistaakseni yli 150€ kun kävin viimeksi kyselemässä.
Jokaiseen TDI Volvoon on saanut näitä samoja palikoita vaihtaa... Menee niin kuin virsikirjassa "Toisinto pohjois-savosta".
Rautakaupasta jäi mukaan parvekemattoa. Siitä muokkasin mattoveitsen avulla takatilaan koko peräkontin pohjan peittävän maton. Tekee paljon puhtaanapidolle yms. Jos tuon muuttaa takaisin henkilöautoksi niin maton voi katkaista oikeaan mittaan. Kustannukset noin 23€.
Parempi olisi tullut jostain "parsimatosta", joka on paksua kumia, mutta menköön nyt tuollaisena.
Parempi olisi tullut jostain "parsimatosta", joka on paksua kumia, mutta menköön nyt tuollaisena.
Vuonna 2008 tehtiin tämä:
Nyt oli eteläsuomessa joku innokas insinööri puhkonut kynnyskotelot, iskareiden yläpäät ja merkannut vielä jarrulevyt vaihtolistalle. Nuo paikat käytiin läpi ja tehtiin "itselle", joten mistään kuttaperkasta ei ollut kyse.
Saa nähä tuleeko Nissan vielä pajottavaksi vai meneekö paaliin. Halvalla ja pienin pääomakuluin on auto suvussa palvellut noin 5 vuotta ja 60tkm. Oli halvin auto minkä olen koskaan ostanut ja samalla myös nopein kauppa. Olin lintumetällä ja päätös tuli noin 20sec aikana En ole katunut.
Nyt oli eteläsuomessa joku innokas insinööri puhkonut kynnyskotelot, iskareiden yläpäät ja merkannut vielä jarrulevyt vaihtolistalle. Nuo paikat käytiin läpi ja tehtiin "itselle", joten mistään kuttaperkasta ei ollut kyse.
Saa nähä tuleeko Nissan vielä pajottavaksi vai meneekö paaliin. Halvalla ja pienin pääomakuluin on auto suvussa palvellut noin 5 vuotta ja 60tkm. Oli halvin auto minkä olen koskaan ostanut ja samalla myös nopein kauppa. Olin lintumetällä ja päätös tuli noin 20sec aikana En ole katunut.
Nitinät ja natina osa I.
Mustasssa on ollut koko ajan semmonen joutava natina tuolla takakontissa. Näissähän tyypillisesti hajoaa kiinnikkeet takaluukun verhoilusta ja niin tässäkin. Alareunasta ja sivuilta verhoilu oli kiinnitetty "Pielavetisesti". Yläreunan kiinnikkeistä oli vain yksi paikallaan (painonastat pellin ja verhoilun välissä). Kävin jo aikaisemmin hakemassa nuo yläosan kiinnikkeet marmoritiskiltä hintaan 1.60€/kpl (4kpl).
Tänään sitten sain aikaiseksi verhoilun irroituksen, kiinnikkeiden asennuksen ja uudelleen kokoamisen. Josko tuo verhoilu nyt pysyisi menossa mukana. Osasyy hajonneisiin kiinnikkeisiin on varmaan myös sillä, että auton kontissa on kuljetettu hevosen kokoista koiraa? Karvoista ja alkuperäisestä tuoksusta päätellen.
Samoilla lämpimillä laitoin kiinni "riippuvan" takaoven tiivisteen. Tiivisteen uraan muutama tippa sikaliimaa ja tiiviste paikalleen. Saa luvan pysyä...
Mustasssa on ollut koko ajan semmonen joutava natina tuolla takakontissa. Näissähän tyypillisesti hajoaa kiinnikkeet takaluukun verhoilusta ja niin tässäkin. Alareunasta ja sivuilta verhoilu oli kiinnitetty "Pielavetisesti". Yläreunan kiinnikkeistä oli vain yksi paikallaan (painonastat pellin ja verhoilun välissä). Kävin jo aikaisemmin hakemassa nuo yläosan kiinnikkeet marmoritiskiltä hintaan 1.60€/kpl (4kpl).
Tänään sitten sain aikaiseksi verhoilun irroituksen, kiinnikkeiden asennuksen ja uudelleen kokoamisen. Josko tuo verhoilu nyt pysyisi menossa mukana. Osasyy hajonneisiin kiinnikkeisiin on varmaan myös sillä, että auton kontissa on kuljetettu hevosen kokoista koiraa? Karvoista ja alkuperäisestä tuoksusta päätellen.
Samoilla lämpimillä laitoin kiinni "riippuvan" takaoven tiivisteen. Tiivisteen uraan muutama tippa sikaliimaa ja tiiviste paikalleen. Saa luvan pysyä...
Mustasta otin tänään lisävalot pois kesää ja lähestyvää katsastusta ajatellen. En viitti kiusata konttorin väkeä osittain laillisilla valoilla. Referenssit kelpaisi, mutta 100w polttimot voivat ottaa tarkkaa insinööriä ohtalohkoon.
Volvo menee huomenna korjaamolle lepäämään ja siihen vaihdetaan vähän etupään osia, jotta kelpaisi konttorille. Ajatus on myös saada ajotuntuma sille jämäkkyydelle, mitä tuollaiselta etuvetoiselta voi odottaa (ei mopolla mahottomia).
Pakettiauto tuli tarpeeseen, emäntä toi tänään 4 isoa paalua kuiviketta tallille... Toivottavasti säkit pysyivät ehjänä, en kurkannut konttiin
Volvo menee huomenna korjaamolle lepäämään ja siihen vaihdetaan vähän etupään osia, jotta kelpaisi konttorille. Ajatus on myös saada ajotuntuma sille jämäkkyydelle, mitä tuollaiselta etuvetoiselta voi odottaa (ei mopolla mahottomia).
Pakettiauto tuli tarpeeseen, emäntä toi tänään 4 isoa paalua kuiviketta tallille... Toivottavasti säkit pysyivät ehjänä, en kurkannut konttiin
Nissani oli käynyt nosturilla mutkan... Tuomioksi tuli paalaaminen. Sen verran on pehmennyt paikat, että ei toinna ennee korjata / korjuuttaa. Omistaja oli autoonsa erittäin tyytyväinen ja mitä huoltokirjaa kahtelin niin todella vähillä remonteilla tuo auto taittoi vuodesta 2008 näihin päiviin.
"Musta" on huomenna huollossa. Rouva tarvitsi autoa työreissulle, joten korjaamo antoi veloituksetta käyttöömme sijaisauton. VW Vento 1.8CL. Siistin oloinen kampe mitä äkkiseltään tuossa pihalla sitä kahtelin töistä tultuani.
Mukavoo kun palvelut pelaa.
"Musta" on huomenna huollossa. Rouva tarvitsi autoa työreissulle, joten korjaamo antoi veloituksetta käyttöömme sijaisauton. VW Vento 1.8CL. Siistin oloinen kampe mitä äkkiseltään tuossa pihalla sitä kahtelin töistä tultuani.
Mukavoo kun palvelut pelaa.
"Musta" katsastettu ja näin saa vuoden ajella kaikessa rauhassa. Katsastushuolto maksoi noin 600€. Palikkaa meni jonkin verran etupäähän, mutta nyt on jäsy ajaa.
Savuarvoksi jäi 1.98. Iskunvaimentimet ja jarrut olivat ok.
Myös pakettiautomuutos tarkastettiin, eli penkin selkänojien kiinnitys ala-asentoon.
Katsastus maksoi noin 60€ sisältäen päästömittauksen.
Savuarvoksi jäi 1.98. Iskunvaimentimet ja jarrut olivat ok.
Myös pakettiautomuutos tarkastettiin, eli penkin selkänojien kiinnitys ala-asentoon.
Katsastus maksoi noin 60€ sisältäen päästömittauksen.
Papilla kun on sitä suurta viisautta volovoista niin ossaakko sanua missä kohtaa mahtaa olla vika kun ei taho kuskin puole lämmönsäätö pelittää oikee.
Siinä vaiheessa ku alakaa koneesta irrota lämpöä näillä keleillä nii kuskin puoli ei lauhukkaan niinku pitäs vaan jatkaa kuuman puskemista, aikasa kun renklaa sitä namikkaa mistä valitaa kuin lämmintä haluaa niin alakaa tulla inhimillesmmä lämpöstä, mutta sama ongelma palaa jo seuraavan kerran kun sammuttaa auton.
Ajomukavuus tahtoo kärsiä tästä kiusallisesta viasta johtuen kun kuskin penkillä hikuaa koivet ihan kivasti ja vänkärillä vastaavasti on verrattainki kylymä olla kun sen puoli yrittää epätoivoisesti tasata huonelämpötilaa ja puskee niin kylmää kuin vaan irtoaa (kylymä koneen ku pistää päälle ni vetää lasit jäähä toiselta puole).
Joku läppähän sielä täytyy jumia, mutta mistä niitä pääseeis kahtoo kun ei tuossa oppaassa näytetä muuta kuin moottorin ja kennon vaihto, eikä muista toimista puhuta mitään.
Hanskalokeron jo otin irti ja jalkotilasta sen levyn vänkärin puolelta, mutta eipä siitä palijo hullua hurskaammaksi tullu, palijo johtoja vaan on eikä mitään liikkuvia osia.
edit.
Tämmöset mustat lootat löytyy molemmin puoli, mahtaakoha olla joilla ohjataa lämmintä/kylymää putkistoon.
Sen moottorin jo löysin kuskinpuolelta joka ohjaa ylös/alas virtausta.
Uskaltaakoha nuita mutikoita käyttää irti vai tippuukoha mite paljo osia tuonne sisälle.
Siinä vaiheessa ku alakaa koneesta irrota lämpöä näillä keleillä nii kuskin puoli ei lauhukkaan niinku pitäs vaan jatkaa kuuman puskemista, aikasa kun renklaa sitä namikkaa mistä valitaa kuin lämmintä haluaa niin alakaa tulla inhimillesmmä lämpöstä, mutta sama ongelma palaa jo seuraavan kerran kun sammuttaa auton.
Ajomukavuus tahtoo kärsiä tästä kiusallisesta viasta johtuen kun kuskin penkillä hikuaa koivet ihan kivasti ja vänkärillä vastaavasti on verrattainki kylymä olla kun sen puoli yrittää epätoivoisesti tasata huonelämpötilaa ja puskee niin kylmää kuin vaan irtoaa (kylymä koneen ku pistää päälle ni vetää lasit jäähä toiselta puole).
Joku läppähän sielä täytyy jumia, mutta mistä niitä pääseeis kahtoo kun ei tuossa oppaassa näytetä muuta kuin moottorin ja kennon vaihto, eikä muista toimista puhuta mitään.
Hanskalokeron jo otin irti ja jalkotilasta sen levyn vänkärin puolelta, mutta eipä siitä palijo hullua hurskaammaksi tullu, palijo johtoja vaan on eikä mitään liikkuvia osia.
edit.
Tämmöset mustat lootat löytyy molemmin puoli, mahtaakoha olla joilla ohjataa lämmintä/kylymää putkistoon.
Sen moottorin jo löysin kuskinpuolelta joka ohjaa ylös/alas virtausta.
Uskaltaakoha nuita mutikoita käyttää irti vai tippuukoha mite paljo osia tuonne sisälle.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Vastaampa ite ihtelleni ku tuli kokeiltua.
Eli juurikin tuo loota molemmin puolin sielä lämppäripaketin kylessä on kyseisen puolen lämmpöä säätelevä servo (tai miksi sitä ny sanotaankaa).
Anyway, vänkärin puolellahan sen irrotus ja varsinkaa takasin laitto ei ois onkelma missään suhteessa, ruuvit näkösällä ja käjet mahtuu/taipuu iha zuit zait sinne vaan.
Kuskin puolella oliki sen verra akrobaattine homma saaja varsinki takasi se moottori (jossa ei ees ollu vikaa, samoin ku ei läpätkää tuntunu tarttuileva) että empä iha heti ota samaa jumppaa uusiksi :aatu:
Huomena ihimettelemmä lissää pelittääkö vai ei, ainaki nyt tuon moottorin irtikäytön jäläkee pelas oikee hienosti.
Eli juurikin tuo loota molemmin puolin sielä lämppäripaketin kylessä on kyseisen puolen lämmpöä säätelevä servo (tai miksi sitä ny sanotaankaa).
Anyway, vänkärin puolellahan sen irrotus ja varsinkaa takasin laitto ei ois onkelma missään suhteessa, ruuvit näkösällä ja käjet mahtuu/taipuu iha zuit zait sinne vaan.
Kuskin puolella oliki sen verra akrobaattine homma saaja varsinki takasi se moottori (jossa ei ees ollu vikaa, samoin ku ei läpätkää tuntunu tarttuileva) että empä iha heti ota samaa jumppaa uusiksi :aatu:
Huomena ihimettelemmä lissää pelittääkö vai ei, ainaki nyt tuon moottorin irtikäytön jäläkee pelas oikee hienosti.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Jaa, kiitos kannustamisesta suureen viisauteen En ole tuohon törmännyt omissa malmivaunuissa, joten en ossaa sanoa tyhjentävää vastausta.lystis kirjoitti:Papilla kun on sitä suurta viisautta volovoista niin ossaakko sanua missä kohtaa mahtaa olla vika kun ei taho kuskin puole lämmönsäätö pelittää oikee.
Olisko tuolla 17:n sivun alla joku topicci, jossa aihetta käsitellään.
VRCF lämmitys ilmastointi ja lisälämmittimet
Jos tuossa sun irroittamassa boksissa on vikaa ja tarvitset "purkuosan" niin yv:llä saat numeron, josta voi kysellä...
Jaa että penkilämmittimestä johtuu jos ei pelaa lämmönsäätö ainaki uuemmissa malleissaPappi kirjoitti:Jaa, kiitos kannustamisesta suureen viisauteen En ole tuohon törmännyt omissa malmivaunuissa, joten en ossaa sanoa tyhjentävää vastausta.lystis kirjoitti:Papilla kun on sitä suurta viisautta volovoista niin ossaakko sanua missä kohtaa mahtaa olla vika kun ei taho kuskin puole lämmönsäätö pelittää oikee.
Olisko tuolla 17:n sivun alla joku topicci, jossa aihetta käsitellään.
VRCF lämmitys ilmastointi ja lisälämmittimet
Jos tuossa sun irroittamassa boksissa on vikaa ja tarvitset "purkuosan" niin yv:llä saat numeron, josta voi kysellä...
Haiskahtaa että vois olla penkin alla oleva penkinlämmittimen ohjainyksikkö viallinen, tekee juuri noin että sotkee sen puolen lin-väylän eli lämmönsäätö ei sen jälkeen toimi.
Kaikkia ne svensonit keksii.
Eipä näy oleva yhtä tehokas tuo volvo sivusto mitä mese.fi täälä saa vastauksen kysymykseen ku kysymyksee tunneissa, tuola näky oleva 3 kuukauttaki vanahoja kyssäreitä joihi ei kukaa ollu vastannu
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Sivuissa on eroja... Sen enempää mitään kehumatta tai morkkaamatta. Volvolandiassa oli paljon tietoa. VRCF:n osalta olen tyytynyt lukemaan lähinnä FAQ osioita. Varsinkin tuota mikä liittyy näihin "museomalleihin" millä itsekin ajan.lystis kirjoitti:Eipä näy oleva yhtä tehokas tuo volvo sivusto mitä mese.fi täälä saa vastauksen kysymykseen ku kysymyksee tunneissa
Joo ei tuo VRCF oikein toimi. Volvolandia oli parempi.Pappi kirjoitti:Sivuissa on eroja... Sen enempää mitään kehumatta tai morkkaamatta. Volvolandiassa oli paljon tietoa. VRCF:n osalta olen tyytynyt lukemaan lähinnä FAQ osioita. Varsinkin tuota mikä liittyy näihin "museomalleihin" millä itsekin ajan.lystis kirjoitti:Eipä näy oleva yhtä tehokas tuo volvo sivusto mitä mese.fi täälä saa vastauksen kysymykseen ku kysymyksee tunneissa
Mese toki on omaa luokkaansa
Kuvia:
Sisäpesut alkakoon... Puzzi 100 super töihin...
Kontti kelpaa vaikka asumiseen...
Pohjustus jollain Korrekin kiiltovahalla, jossa carnabauta? Päälle sitten himon iskiessä Diamondbriten vahaa.
Maalipinnassa on pyörrejälkeä, jolle pitää tehdä jotain. Tämä vahaus tehtiin käsin... Hullun hommaa vahata samana päivänä 2 autoa. Onneksi toinen oli metallivärillä oleva. Eikä alkutilanne ollut lähellekään niin masentava kuin "mustassa".
Punainenkin tuli katsastettua ja meni kerralla läpi. Arvelin, että saa vähintään 500€ taas pistä niveliin yms, mutta kerrasta meni. Jotain näpleemistä on kesäksi, mutta kohta alkaa 5':n viikon kesäloma
P.s Puzzi majailee meikäläisen varastossa, joten tarvittaessa penkkien yms pesu onnistuu kahvin juonnin merkeissä.
Sisäpesut alkakoon... Puzzi 100 super töihin...
Kontti kelpaa vaikka asumiseen...
Pohjustus jollain Korrekin kiiltovahalla, jossa carnabauta? Päälle sitten himon iskiessä Diamondbriten vahaa.
Maalipinnassa on pyörrejälkeä, jolle pitää tehdä jotain. Tämä vahaus tehtiin käsin... Hullun hommaa vahata samana päivänä 2 autoa. Onneksi toinen oli metallivärillä oleva. Eikä alkutilanne ollut lähellekään niin masentava kuin "mustassa".
Punainenkin tuli katsastettua ja meni kerralla läpi. Arvelin, että saa vähintään 500€ taas pistä niveliin yms, mutta kerrasta meni. Jotain näpleemistä on kesäksi, mutta kohta alkaa 5':n viikon kesäloma
P.s Puzzi majailee meikäläisen varastossa, joten tarvittaessa penkkien yms pesu onnistuu kahvin juonnin merkeissä.
Oikein harmittaa katsoa noin kiiltäviä kuvia kun oman volvon puunaus on jäänyt aika vähille.
Tekniikan puoleen on sen sijaan tullut vähän panostettua, talvella tuli vaihdettua ohjaustehostimen pumppu, viime viikolla alipainepumppu ja katsastusmiehen käskystä raidetangon pää ja parkkipolttimot. Tänään sitten jälkitarkastuksesta tulikin puhdas ote, saa ajella 15kk
Tekniikan puoleen on sen sijaan tullut vähän panostettua, talvella tuli vaihdettua ohjaustehostimen pumppu, viime viikolla alipainepumppu ja katsastusmiehen käskystä raidetangon pää ja parkkipolttimot. Tänään sitten jälkitarkastuksesta tulikin puhdas ote, saa ajella 15kk
Tännään meinasi tulla iso vahinko, tai olisko se nyt vahinko ollut. Huolimattomuutta.
Kesärenkaat ovat alumiinivanteilla ja vaihdon yhteydessä vedettiin ne momenttiin ihan momenttiavaimella.
Tänään sitten rouva soitti, että ei uskalla ajaa. Kuuluu epämääräistä ääntä etupäästä. Mietin jo kaikki vaihtoehdot ja hellasärön välttämiseksi ajoin toisella eräälle levikkeelle. Tehtiin lennosta vaihto ja minä "mustan" rattiin. Ajoin pätkän matkaa ja totta vie... Joku on nyt jossain irti tai löysällä. Auto parkkiin ja tutkimaan. Kaikki renkaat heiluttelin ja kokkeilin. Sitten siinä pähkäillessä tuli mieleen, että kokeilen pyörän pultit.
Kaikki muut olivat tiukalla, mutta kuskin puolen eturenkaasta oli jokainen pultti sormin pyöriteltävissä. En muista missä järjestyksessä meni nuo hommat, kävikö auto huollossa renkaidan vaihdon jälkeen vai ennen renkaiden vaihtoa... Kuitenkin jälkikiristys tuli laiminlyötyä ja tuloksena olisi ollut aika iso remontti. Tuskn olisi keula hyvää tykännyt kun rengas irtoaa täydestä vauhdista.
Jatkossa pitänee muistaa kiristykset myös jälkeenpäiin. Se vaan mietityttää kun kaikki muut olivat siinä momentissa, mihin ne kiristettiin vaihdon yhteydessä.
Kesärenkaat ovat alumiinivanteilla ja vaihdon yhteydessä vedettiin ne momenttiin ihan momenttiavaimella.
Tänään sitten rouva soitti, että ei uskalla ajaa. Kuuluu epämääräistä ääntä etupäästä. Mietin jo kaikki vaihtoehdot ja hellasärön välttämiseksi ajoin toisella eräälle levikkeelle. Tehtiin lennosta vaihto ja minä "mustan" rattiin. Ajoin pätkän matkaa ja totta vie... Joku on nyt jossain irti tai löysällä. Auto parkkiin ja tutkimaan. Kaikki renkaat heiluttelin ja kokkeilin. Sitten siinä pähkäillessä tuli mieleen, että kokeilen pyörän pultit.
Kaikki muut olivat tiukalla, mutta kuskin puolen eturenkaasta oli jokainen pultti sormin pyöriteltävissä. En muista missä järjestyksessä meni nuo hommat, kävikö auto huollossa renkaidan vaihdon jälkeen vai ennen renkaiden vaihtoa... Kuitenkin jälkikiristys tuli laiminlyötyä ja tuloksena olisi ollut aika iso remontti. Tuskn olisi keula hyvää tykännyt kun rengas irtoaa täydestä vauhdista.
Jatkossa pitänee muistaa kiristykset myös jälkeenpäiin. Se vaan mietityttää kun kaikki muut olivat siinä momentissa, mihin ne kiristettiin vaihdon yhteydessä.
Tänään tuli päivällä tehtyä jälkikiristys. Yksi pultti kaipasi vähän lisää momenttia. Jokunen vuosi sitten ajelin Volvon merkkihuoltoon saakka kolinatutkimuksiin. Vika löytyi rengasavaimen varresta
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Punaisen ilmastointi huollettiin tänään paikallisella huoltoasemalla. 69€ kustannukset ja testituloksen mukaan oli jo aika huoltaakin. Huoltomiehen mukaan ei periaatteessa olisi enää edes pitänyt käynnistyä noin vähillä aineilla.
Vuototestin mukaan järjestelmä on OK, mutta aika näyttää kuinka aineet pysyvät sisällä.
Huoltokirjassa ei ollut merkintää yhdestäkään ilmastointihuollosta, vaikka autoa on näihin päiviin saakka huollettu kovalla rahalla lasilinnassa Kokkolassa ja Ylivivieskassa.
Huomenna mukavoo lähteä reissuun kun ei tartte kuumassa kärvistellä.
Vuototestin mukaan järjestelmä on OK, mutta aika näyttää kuinka aineet pysyvät sisällä.
Huoltokirjassa ei ollut merkintää yhdestäkään ilmastointihuollosta, vaikka autoa on näihin päiviin saakka huollettu kovalla rahalla lasilinnassa Kokkolassa ja Ylivivieskassa.
Huomenna mukavoo lähteä reissuun kun ei tartte kuumassa kärvistellä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Eipä siellä huoltokirjassa ole ilmastointihuoltomerkintöjä, jos ei omistaja sitä erikseen pyydä. Ei kuulu huolto-ohjelmaan.Pappi kirjoitti:Huoltokirjassa ei ollut merkintää yhdestäkään ilmastointihuollosta, vaikka autoa on näihin päiviin saakka huollettu kovalla rahalla lasilinnassa Kokkolassa ja Ylivivieskassa.
Minä olen tänä keväänä käyttänyt kaksi seitsemän vuotiasta autoa ilmastointilaitteen ensihuollossa. Enemmän ajetusta oli karannut aineita hieman vajaa puolet ja vähemmän ajetusta 1/3.
Minä olen autojen minulla olessa käyttänyt ne ilmastointihuollossa ensimmäisenä kesänä hankinnan jälkeen ja siitä sitten kolmen vuoden välein jos on kiesi sattunut niin pitkään olemaan omistuksessa.
Huoltoja ei myöskään näkynyt maahantuojan eli Volvon omassa huoltokirjassa. Tuli taannoin pyydettyä huoltohistoria tuotakin kautta ja kaikki merkinnät vastaa auton mukana tullutta huoltokirjaa.Meissenkeri kirjoitti:Eipä siellä huoltokirjassa ole ilmastointihuoltomerkintöjä, jos ei omistaja sitä erikseen pyydä. Ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Tuosta "mustasta" ei löytynyt tietoja kun kyseessä on uitettu jälkituonti.
Joskus kuullut, että 2:n vuoden välein olisi hyvä huollattaa ilmastointi. Minullekin pitkä aika, kun nuo romut on kiertäneet aika tiuhaan.
Ilmastoinnin huollosta ei yleensä löydy merkintää mistään ihan siitä syystä että se teetetään jossain erillisenä toimenpiteenä eikä sille ole paikkaa huoltokirjoissa, ei kuulu huolto-ohjelmaan kuten edellä mainittiin.
Itse tosin olen aina laittanut merkinnän huoltokirjaan kun teen ilmastoinnin huollon, tai ainakin kysynyt asiakkaalta laitetaanko.
Ilmastointi ei käynnisty ellei painetta ole järjestelmässä, voidaan sanoa että alle 100 grammalla ei varmasti lähde päälle.
Tehtiin kai vuototesti paineistamalla eikä pelkästään huoltolaitteella
Itse tosin olen aina laittanut merkinnän huoltokirjaan kun teen ilmastoinnin huollon, tai ainakin kysynyt asiakkaalta laitetaanko.
Ilmastointi ei käynnisty ellei painetta ole järjestelmässä, voidaan sanoa että alle 100 grammalla ei varmasti lähde päälle.
Tehtiin kai vuototesti paineistamalla eikä pelkästään huoltolaitteella
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14