Hehkurele kymysys.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Hehkurele kymysys.

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Eli miten katotaan toimiiko hehkurele? Ja se varmaan on se tupakkiaskia isompi musta laatikko ABS systeemin vieressä? Kaks hehkua jumi kiinni ja pitäisi päästä korjaamolle ajamalla mutta kiinnostaisi tietää että hehkuttaako tuo etes neljällä jäljellä olevalla.
Ja särkyykös tuo om606 jos neljä hehkuttaa kuudesta? :huh:
Kiitos taas :)
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

mittarilla tai lampulla testaa hehkun päästä tuleeko niihin virta
lähtee käyntiin, vaikka osa hehkuista pimeänä, tosin huonompi käyntiinlähtö / käynti alussa
autodidakti
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Voi ku oliski osaamista :( Olisikko kiltti ja selittäsit tarkemmin vähän käjettömämmälle ihmiselle ku näitten dieseleitten kans ei ole tullu kovinkaan paljoa ropellettua :oops:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Releestä irtoaa se kansi, siellä alla on liitin missä on kuus napaa. Siitä lähtee hehkuille virrat, niistä voi sit mitata lähteekö. Ja tietty jos pistokkeen irrottaa niin sit sieltä releen päästä mittaat.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Otat jonkun vanhan auton valolampun (12V),
Tähän käy hyvin esim. vanha huomiovalo, jossa on jo piuhat valmiina
toisen johdon kiinnität maihin / auton runkoon kiinni
ja toisella tökit hehkun päähän (siihen mihin tulee sähköjohto)
Virta päälle > hehkuttaa.
Varo, ettei tämä johto töki runkoon (sen pitäisi olla jännitteinen)
Jos valo palaa, virta tulee hehkulle ja jos ei > virtaa ei tule.
Onko johto poikki vai rele rikki > seuraava tutkimuksen aihe
autodidakti
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kiitos selkeästi rautalangasta väännetyistä ohjeista jota minäkin ymmärrän :D
Kokeilin johdolla räpsiä tulppien päihin ja nehän räpsyivät kaikki, myöskin se joka on sisältä poikki kipinöi myöskin. Tai siis en koittanu etes sitä mistä on kärki poikki. Mutta sitten, en tiedä missähän se yksi hehkulle menevä johto oli kun koitin virtoja käyttää päällä niin hehkuvalo syttyikin hetkeksi :idea: Myöhemmin ei syttynyt :roll:
Samassa rytäkässä ku on levällään niin imusarjan puhistus näyttäisi ajankohtaselta voe hyvänen aika minkä näkönen oli...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

hehkujen mittaus

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Jos omistaa yleismittarin, hehkujen kunnon voi tarkistaa myös kytkemättä virtaa päälle. Homma menee niin että se pistoke irti, yleismittari mittaamaan resistanssia pienimmällä asteikolla jossa valitsimen lukema 200. Sitten mittarin pluskosketin jokaiseen napaan vuoronperään kiinni mustan navan ollessa luotettavassa maassa kiinni. Mittarin pitäis näyttää ehyen tulpan kohdalla noin 0,7-1,5 ohmin lukemaa. Jos ei anna mitään, tai resistanssi huomattavan suuri, on tulppa rikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”