etupyörän laakerinvaihto ohje, missä fentonin tms ohje on
etupyörän laakerinvaihto ohje, missä fentonin tms ohje on
Muistelisin että ihan älyttömän hyvän ohjeen venttoni anto pari vuotta sitte etu´pyörän laakerinvaihtoon mutta en löyä. Olisin kerrannu ennen touhuun ryhtymistä, kun en oo ikinä vaihtanu, mutta kerran vierestä seurannu. Vanaha pois ja uusi paikalle, niinhän se typistettynä menee mutta jokunen välivaihe ei ois pahitteeks ja kireyden saaminen oikeansuuntaiseksi myös hieman kiinnostaa. Oonhan noita kiristelly, mutten kertaakaan vaihon yhteydessä. Jälkikiristys on selkeä, mutta täytyy uusi kuitenkin saada ensin kohileen.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
No vaihoin sen jo ku rouvan oli pakko lähtä liikkeelle. Siis laakeri alkoi pitämään ääntä muutama päivä sitten ja täristämään koko autoa risteysnopeudessa kaarroissa. Hain laakerin lähikaupasta. Olihan tuo melko lailla väljä kun rattaan tunkkas ylös ja hiukan heilutti. Reipas puolisenttiä heilu rengas. Viime katsastukseen mennessä kesällä arvelin jotta taitaa sedät laittaa hylsyä kun aika klappi oli jo silloin, mutta olikin konttorilla täti ja leima tuli kaikinpuolin huomautuksitta. Mitä ny kehotti laakeria hiukan kiristämään. Se kuitenkin unohtu, eikä siinä varoja kyllä mielestäni ollukaan.
Laakerin vaihto on aika selkeä tuohon näemmä, entiset pois jaa uutta rasvan kans tilalle. Viimeistelyyn ja kiristykseen puhelinohjeet JuhoL:ta ja nii kohta hävis rouva horisonttiin mersulla. Saa nähä tuliko kireys kohilleen. Ainakin rengas näytti pyörivän.
Laakerin vaihto on aika selkeä tuohon näemmä, entiset pois jaa uutta rasvan kans tilalle. Viimeistelyyn ja kiristykseen puhelinohjeet JuhoL:ta ja nii kohta hävis rouva horisonttiin mersulla. Saa nähä tuliko kireys kohilleen. Ainakin rengas näytti pyörivän.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kyllä kaiken samanmoisen mitä laakeripaketin mukana tuli otin pois vanahaa purkaessa. Naputtelemalla pikku vasaralla tuurnan kans läx vanhat koolit (sellaset kartiopinnat) koloistansa pois ja uudet varovasti naputellen visakoivuisilla naputtimilla pohjaan saakka. Stefan vaihoin myös. Kai ne kaikki siis tuli vaihettua, enempää en kyenny purkaan eikä laakerisarjan mukana enempää osiakaan tullukaan.
Ääni loppu ja tärinät myös. Rasvaa lie ois voinu laittaa enemmän sinne laakereiden väliseen tilaan. Ainakin se oli täynnä rumaa rasvaa ja uutta rasvaa en sinne tupaten täyteen laittanu ku rasva ei riittäny. Miten lie ois kuulunu asian kans touhuta. Jokapaikka täyteen laakerivaseliinia vaiko vain se pikku tuubi mikä mukana tuli. Kompromissina jotain siltä väliltä.
Ääni loppu ja tärinät myös. Rasvaa lie ois voinu laittaa enemmän sinne laakereiden väliseen tilaan. Ainakin se oli täynnä rumaa rasvaa ja uutta rasvaa en sinne tupaten täyteen laittanu ku rasva ei riittäny. Miten lie ois kuulunu asian kans touhuta. Jokapaikka täyteen laakerivaseliinia vaiko vain se pikku tuubi mikä mukana tuli. Kompromissina jotain siltä väliltä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Jos nyt aivan piripintaan täyttää niin voipihan sieltä tulla ne ylimääräiset poiskin lämmetessään riittävästi?>kun putsaa paikat ensin ja laittaapi sen paketin mukana tulleen rasvamäärän kokonaan sinne kohteeseen lienee sopivasti voideltu? Näin olen ymmärtänyt jotta joku grammamäärä sitä vaseliinia olis mukana ,sama määrä jota suositellaan lisättävän puhtosille paikoille?Castillo kirjoitti:Kyllä kaiken samanmoisen mitä laakeripaketin mukana tuli otin pois vanahaa purkaessa. Naputtelemalla pikku vasaralla tuurnan kans läx vanhat koolit (sellaset kartiopinnat) koloistansa pois ja uudet varovasti naputellen visakoivuisilla naputtimilla pohjaan saakka. Stefan vaihoin myös. Kai ne kaikki siis tuli vaihettua, enempää en kyenny purkaan eikä laakerisarjan mukana enempää osiakaan tullukaan.
Ääni loppu ja tärinät myös. Rasvaa lie ois voinu laittaa enemmän sinne laakereiden väliseen tilaan. Ainakin se oli täynnä rumaa rasvaa ja uutta rasvaa en sinne tupaten täyteen laittanu ku rasva ei riittäny. Miten lie ois kuulunu asian kans touhuta. Jokapaikka täyteen laakerivaseliinia vaiko vain se pikku tuubi mikä mukana tuli. Kompromissina jotain siltä väliltä.
Laakerinvaihtoasia oli framilla 2010 syssyllä väyryseen liittyen ja lyhyen selkeän selostuksen kirjoitti ohjeeksi joku voorumilainen, kun asiaa ujosti tiedustelin, ja muistelisin fentonin olleen asialla. Mutta voihan sitä muistaa väärinkin. Jäi se kuitenkin sen verran mieleen että kun purin kohdetta niin ohje ikään kuin oli kirjoitettuna kuraiseen etulokasuojaan ja selvisin noin parissa tunnissa operaatiosta ilman ihmeempiä vastoinkäymisiä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98