W204 tilaus Saksasta - Mersu kotona !
Onnittelut 740 GLE:lle uudesta hienosta mesestä! Toivottavasti kolhun korjaus onnistuu ilman suuria vastoinkäymisiä.
Aloittelevana mersumiehenä itsellänikin on suunnitelmissa lähes vastaavilla spekseillä varustetun auton hankkiminen Saksasta. Olisinkin kysellyt asioista paremmin tietäviltä, onko saksantuonteihin, erityisesti diesel-malleihin, syytä tehdä täällä kotimassa jotain lisäasennuksia, että auto pelaisi talvisin kylmemmässä ilmastossa paremmin? Esimerkiksi polttoaineen esilämmittimen/polttoainesuodatinlämmittimen tms. asennus? Ja onko kenelläkään tietoa, kuinka paljon kyseinen laite asennustöineen maksaa?
Aloittelevana mersumiehenä itsellänikin on suunnitelmissa lähes vastaavilla spekseillä varustetun auton hankkiminen Saksasta. Olisinkin kysellyt asioista paremmin tietäviltä, onko saksantuonteihin, erityisesti diesel-malleihin, syytä tehdä täällä kotimassa jotain lisäasennuksia, että auto pelaisi talvisin kylmemmässä ilmastossa paremmin? Esimerkiksi polttoaineen esilämmittimen/polttoainesuodatinlämmittimen tms. asennus? Ja onko kenelläkään tietoa, kuinka paljon kyseinen laite asennustöineen maksaa?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
E-sarjalainen manuaalivaihteella on ainoa oikea vaihtoehto, ne automaagijäteöljynvatkainvaihteistot on paholaisen keksintöä.Leemu kirjoitti:Juu enkä yhtään ihmettele. Kyllä E-Mersu on pilalla jos siinä on manuaalivaihteisto740 GLE kirjoitti: Väkisinvaihdettava E olisi Suomessa myöhemmin myytäessä vielä pahemmin epäkurantti yksilö.
Olisit vaan 740 GLE ostanu sen manuaalivaihteisen E-sarjalaisen, niin mä olisin voinu ostaa sen sitte sulta muutaman vuoden päästä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
LF carsin ulkoiset puitteet eivät ole ainakaan nyt uusia tiloja odotellessa kovin lennokkaat, mutta autot he katsovat tarkasti.haju kirjoitti:Käytitkö mitä välitysliikkettä sitten loppujen lopuksi? Itsellä menossa tilaus Lf Cars Oyn:n kautta, joten jos sieltä hommasit mersun, niin mielellään kokemuksia kuulisin ko. firman toiminnasta.
Niin ja hieno on auto
Omani vaikuttaa edelleenkin olevan juuri sellainen kuin sovittiin ja auton tarkastuksen yhteydessä raportoitujen puutteiden lisäksi en ole löytänyt mitään muuta virhettä kuin Frankfurtin teollisuusilmastossa hapettuneet alumiinikoristeet. Kattokaiteissa ja ikkunoita kiertävissä koristelistoissa oli jo kesämökin alukattilan himmeää pintaa, joka kiillottui parin tunnin jynssäämisellä virhettömäksi.
Olennaistahan ei olekaan kuinka virheetön tuon ikäinen auto voi olla eikä se, kuinka virheetön käytetyn auton tarvii olla, vaan se, että kaikki huolellisenkin tarkastajan löytämät virheet on jo ennalta raportoitu.
LF Carsin heput tuon katsastuksessa tulleen naarmunkin huomasivat, vaikka auton kolhija ei ollutkaan "huomannut mitään". Paha hänen olisi ollut silti väittää vastaan kun oli alle viikon vanha kuvasarja samasta autosta, joten homma näyttäisi hoituvan ja sekä maalaus että maalipinnan hionta yli asti on jo sovittu.
Minusta palvelu ei ollut halvin saatavissa oleva, mutta täysi hoito valkophjaisiin kilpiin ja normaaliin rekisteriotteeseen saakka tehtynä mahdollisti käytetyn auton oston ihan normaalin hintaan mutta virheettömällä historialla olevan yksilön ja omat varusteet vuoden 2008 esitteestä valiten.
Kiva lisäbonus oli suomenkielinen ohjekirja, jota en onneksi ehtinyt tilata vielä itse.
Seuraava voi hyvinkin tulla samaa tietä, tai vaihtoehtona voisi ajatella maksavansa saksalaiselle myyjälle lisähintaa ja pyytää häntä osoittamaan myyntirivistään Junge Sterne-yksilöt, jolloin kaupanteko on myös sangen turvallista itsekin hakien.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mulle sopii automaattinen vaihteenarvontakin, kunhan vedon ja moottorijarrutuksen kontrolli toimii niin pienellä toleranssilla, ettei sillä ole talviajossa merkitystä. Jos voimansiirto arpoo käskettyä alasvaihtoa vaikkapa 500 ms, niin se vaihto tapahtuu talvirajoituksillakin yli 10 metriä myöhässä.Väsynyt Mies kirjoitti: E-sarjalainen manuaalivaihteella on ainoa oikea vaihtoehto, ne automaagijäteöljynvatkainvaihteistot on paholaisen keksintöä.
Olisit vaan 740 GLE ostanu sen manuaalivaihteisen E-sarjalaisen, niin mä olisin voinu ostaa sen sitte sulta muutaman vuoden päästä.
Koeajon jälkeen ei uudesta mallista ollut enää paluuta. Mersut ovat aina tarjonneet hyvää kyytiä, mutta 204 ja 212 ovat myös kivoja ajaa.
Cee ei ole tietenkään yhtä hienostunut tai tilava kuin Eee, mutta täytyy vain lohduttautua sillä, että vaikka tilat eivät V70:sta kasvaneetkaan, niin eivät ne juuri huonontuneetkaan. Ja ajamisen, melun ja kulutuksen suhteen uusi Cee minusta pärjää vanhalle Eeelle hyvinkin. Tilojen suhteen ei tietenkään.
6-vaihteinen manuaali hieman epäilytti turhien vaihteiden vuoksi, mutta kulutusoptimi näyttäisi olevan 5-vaihteella 80 rajoituksella, joten kuutosta ei tarvi tarjotakaan alle satasen, vaan se ainoastaan mahdollistaa nopeuden noston ilman suurta kulutuspenaltia.
Tai nouseehan se yli viiden litran kuutosvaihteesta huolimatta. Saa nähdä pysyykö alle normilukeman myös loman jälkeen?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Hienoa, että asiat menivät putkeen.
Itsekin laitoin kyseisen firman kautta auton tilaukseen ja tänään pitäisi tulla raportit ja lisäkuvat valitusta yksilöstä. Toki muitakin firmoja on pilvin pimein mutta jotenkin kaikki on sujunut ainakin tähän mennessä erinomaisen sujuvasti ja ennenkaikkea rivakasti. Myös avaimet käteen- systeemi kiinnosti, mielellään maksan hivenen ekstraa siitä, ettei tarvi kuin hakea auto ja ajella menemään. Mielenkiinnolla odotan, että loppukin sujuisi yhtä hyvin.
Itsekin laitoin kyseisen firman kautta auton tilaukseen ja tänään pitäisi tulla raportit ja lisäkuvat valitusta yksilöstä. Toki muitakin firmoja on pilvin pimein mutta jotenkin kaikki on sujunut ainakin tähän mennessä erinomaisen sujuvasti ja ennenkaikkea rivakasti. Myös avaimet käteen- systeemi kiinnosti, mielellään maksan hivenen ekstraa siitä, ettei tarvi kuin hakea auto ja ajella menemään. Mielenkiinnolla odotan, että loppukin sujuisi yhtä hyvin.
Minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia talvella, käyntiin lähti kylmästäkin tosi hyvin ilman mitään lisälämppäriä. Käsittääkseni tuossa ei mitään sen kummempia talvivarustuksia ole, penkinlämppärit löytyy ja high capasity batteryn bongasin VIN-koodin mukaisesta varustelistauksesta.W204 kirjoitti:Olisinkin kysellyt asioista paremmin tietäviltä, onko saksantuonteihin, erityisesti diesel-malleihin, syytä tehdä täällä kotimassa jotain lisäasennuksia, että auto pelaisi talvisin kylmemmässä ilmastossa paremmin?