230E M102 eroja?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Humppalyhtyinen
Viestit: 5
Liittynyt: 03.4.2012 17:48

230E M102 eroja?

Viesti Kirjoittaja Humppalyhtyinen »

Morjensta pöytään.
Kävi tämmöönen juttu kun äireemuorin 124:seen lupaalin ja alootinki vaihtamahan moottoria kun krassuttaa karmiasti käynnistäessä.

No autohan on -86 seedani 230E automaatilla ilman kattia ja jonkun ihime oppahan mukaan ymmärsin että kyseessä on -86 vanhempi moottori(ainaki hihnankiristys hommien mukaan) Autollahan on ajettu se vajaa 450 tkm.

Löysin sitte tuosta mukavasti toisen padan joka on lähtöösin ruottista uitetusta -91/92 230E varmari mersusta.

No ny kun kerta rupesin kuorimaan hilppeitä irti moodorin ympäriltä niin iski silmään kun löysin kyllä YKK anturin (vaimikäseoli) koneen etupäästä siivan juuresta jonka johto menee siihen diagnoosi(?) pistokkeelle, mutta en kyllä löytäny kampiakselin asento tunnistinta startin vierestä vaikka kuinka luuraalin.

K tai KE jetti on kyllä mielestäni molemmissa, enkä pelkää etteikö sopisi paikoollensa lootaan yms.

Mutta kysymys onkin nyt että paljonko pitäisi vaihdella nuota sähköpuolen osasia että sen saapi pelittämään?

Vissiin sytkäboksi on het erilainen. Tässä vaiheessa ainaki mun hatara mersu tietous alkaa kusemahan. :D

Kiitoksia vain näin etukätehen. :)
Avatar
Moska
Viestit: 412
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Virranjakajahan nuissa on erilainen. Jakajan jouvut ottaan vanahasta jos ei uuven konneen mukana oo syttypoksia. Tai hommaamaan uuvemman poksin. Konneen keulasa oleva anturi ei oo asentoanturi vaan liitty jotenki remmiin.
Humppalyhtyinen
Viestit: 5
Liittynyt: 03.4.2012 17:48

Viesti Kirjoittaja Humppalyhtyinen »

No joo. Mää sitten riipaasen jakajan tuosta vanhasta kun kerta uuressa mosassa ei tullu boksia mukana. :)

Kiitoksia tiedosta, helepottaa jo kummasti. :D
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Oon itteni antanu ymmärtää että se siinä juuressa oleva anturi on ihan vaan diagnostiikkapistoketta varten, että ku mersukorjaamo töpselin laittaa kiinni niin pelit ja vehkeet ymmärtää kierrokset siitä hihna pyörän ainokaisesta tapista
Humppalyhtyinen
Viestit: 5
Liittynyt: 03.4.2012 17:48

Viesti Kirjoittaja Humppalyhtyinen »

Joo, semmooseksi se hetken pähkäälyn tuloksena osottautuki. Uus mosa on ny paikallansa ja koitetaa jos siittä sais pääsiääs savut pihalle. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”