Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Ei ole kokemusta aineesta. Brilliant silver on kiva väri jos ei ole kiinnostusta pestä autoa joka päivä Lika ei näy hyvin mutta sittenkun sormella pyyhkäisee huomaa kuinka likainen auto oikeasti onkaan. Itse tykkään auton pesusta joten tulee pestyä aina kun on vähänkin likainen, tänään viimeksi pesin. Helpottaa puhtaanapitoa kummasti kun pitää kunnon vahakerroksen pinnassa, lika lähtee huuhtelemalla pois.
Vanteisiin olen käyttänyt jotain esipesu ainetta joka on koostumukseltaan sellainen ettei valu, nimeä en muista mutta se on semmoisessa mustassa suihkupullossa ja hintaa oli hiukan yli viisi euroa. Tehokasta ainetta on tuo, ei jää paljon jarrupölyä tuon+painepesurin jäljiltä vanteisiin.
Vahana olen käyttänyt Turtle Waxia, ihan perus vahaa (n. 10e purkki). Helppo töinen ja kuitenkin omasta mielestä kiiltää kivasti ja kestääkin hyvin.
Omasta mielestä aika hyvä kiilto 17 vuotiaalle maalipinnalle Toki tuossa kuvassa ei näy kiven iskeymät konepellin etureunassa mutta ei ne itseä haittaa ollenkaan
Vanteisiin olen käyttänyt jotain esipesu ainetta joka on koostumukseltaan sellainen ettei valu, nimeä en muista mutta se on semmoisessa mustassa suihkupullossa ja hintaa oli hiukan yli viisi euroa. Tehokasta ainetta on tuo, ei jää paljon jarrupölyä tuon+painepesurin jäljiltä vanteisiin.
Vahana olen käyttänyt Turtle Waxia, ihan perus vahaa (n. 10e purkki). Helppo töinen ja kuitenkin omasta mielestä kiiltää kivasti ja kestääkin hyvin.
Omasta mielestä aika hyvä kiilto 17 vuotiaalle maalipinnalle Toki tuossa kuvassa ei näy kiven iskeymät konepellin etureunassa mutta ei ne itseä haittaa ollenkaan
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Onko kellään kokemusta tuosta lidlistä saatavasta 3.99 euron carnauba vahasta täytyy kokeilla kunhan ehtii...tuli ostettua kokeeks, voiko halpa olla hyvää, toivottavasti ei sisällä liikoja silikonia kun ei lue tarkkaa tuoteselostetta.
Autoglymin best waxia siinä isossa pahvi laatikossa myytävää carnauba vahaa olen yleensä käyttänyt mutta nyt tarttu testimielessä tuo halpa verrokiks...katsotaan.
Mersuja
Tulipa pestyä Matikki, kahen ämpärin tekniikalla. Sen jälkeen pikkunaarmujen kimppuun bilteman cyklo-kopiolla ja megun kliinerillä. Päälle turtlen platinum-vahaa ja sen päälle sealeri. Löytyi vielä vahapussista megun nxt ja detaileri, pitäsköhän tossa vielä...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Hieno pinta Kuvaan olis siirtänyt Tähteä sen verran että talon harja olis ollut keskellä peilaavaa konepeltiäMultiviri kirjoitti:Ei ole kokemusta aineesta. Brilliant silver on kiva väri jos ei ole kiinnostusta pestä autoa joka päivä Lika ei näy hyvin mutta sittenkun sormella pyyhkäisee huomaa kuinka likainen auto oikeasti onkaan. Itse tykkään auton pesusta joten tulee pestyä aina kun on vähänkin likainen, tänään viimeksi pesin. Helpottaa puhtaanapitoa kummasti kun pitää kunnon vahakerroksen pinnassa, lika lähtee huuhtelemalla pois.
Vanteisiin olen käyttänyt jotain esipesu ainetta joka on koostumukseltaan sellainen ettei valu, nimeä en muista mutta se on semmoisessa mustassa suihkupullossa ja hintaa oli hiukan yli viisi euroa. Tehokasta ainetta on tuo, ei jää paljon jarrupölyä tuon+painepesurin jäljiltä vanteisiin.
Vahana olen käyttänyt Turtle Waxia, ihan perus vahaa (n. 10e purkki). Helppo töinen ja kuitenkin omasta mielestä kiiltää kivasti ja kestääkin hyvin.
Omasta mielestä aika hyvä kiilto 17 vuotiaalle maalipinnalle Toki tuossa kuvassa ei näy kiven iskeymät konepellin etureunassa mutta ei ne itseä haittaa ollenkaan
"Mersun pesty pelti tähteänsä palvoo"
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastataan tähän nyt,että ei käynyt huonosti ainakaan. Kelin kuivuttua paineilmalla isommat vedet pinnasta pois ja sitten vain rätillä loput vedet,sen jälkeen normaali kiillotus,rättejä menee vähän enempi kuin,että kuivaan pintaan pääsis kiillottamaan. Tulos on ihan samanlainen,hyvä.Bomber4 kirjoitti:Kuinkahan käy vahaustuloksen,kun vahat levitetty auton pintaan ja alkoi satamaan keskenkaiken ? Nyt sataa niin reilusti ettei auta kuin odotella auton kuivumista ja sitten kiillotella,mutta kuinkahan käyttäytyy toi vaha. Collinite 476 on vahana.
Star
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
niitä videoita jotka vetää lähes sanattomaksi..
hirveetä kun tulee törkeitä stereotypioita vaan mieleen tyyliin "tuon täytyy olla vaaleahiuksinen ja sen pitää olla ameriikasta siitä valkoisten asuntovaunujen alueen roskisten läheltä.." -white trailer park trash blonde proudly made in usa.
-----
kuinkahan syviä naarmuja tollasesta vaaleesta harmaasta mersusta mahtaa saada pois jollain "värivahalla"? mietin jo ylipuhuu kaveria kynäruiskuileen hieman kirkaslakkaa niihin naarmuihin.. tulis sekin "huhupuhe" testattua ihan itte. mutta se kehotti kokeileen jotain värivahaa aluksi.
tosin.. eipä ton "normaali" vahaaminen ainakaan haittaisi. ei oo tainnu pariin vuoteen nähdäkkään vahaa.
edit: tosin.. on siitä kai ainakin 6v kun viimeksi oon vahannut autoa.
hirveetä kun tulee törkeitä stereotypioita vaan mieleen tyyliin "tuon täytyy olla vaaleahiuksinen ja sen pitää olla ameriikasta siitä valkoisten asuntovaunujen alueen roskisten läheltä.." -white trailer park trash blonde proudly made in usa.
-----
kuinkahan syviä naarmuja tollasesta vaaleesta harmaasta mersusta mahtaa saada pois jollain "värivahalla"? mietin jo ylipuhuu kaveria kynäruiskuileen hieman kirkaslakkaa niihin naarmuihin.. tulis sekin "huhupuhe" testattua ihan itte. mutta se kehotti kokeileen jotain värivahaa aluksi.
tosin.. eipä ton "normaali" vahaaminen ainakaan haittaisi. ei oo tainnu pariin vuoteen nähdäkkään vahaa.
edit: tosin.. on siitä kai ainakin 6v kun viimeksi oon vahannut autoa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Minkälaisilla räteillä ruukaatte levittää ja kiillottaa vahaa käsinvahatessa?
Itse olen tähän asti käyttänyt vanhoja pitkiä kalsareita ja t-paitoja (jotka on tietenkin pesty ennen vahausta ). Liekkö fiksua ollenkaan? Vaha on niillä kyllä levinnyt ja jonkinlainen kiiltokin pintaan tullut. Onko rätillä siis merkitystä?
Entäpä lasien käsittely? Kannattaako käyttää jotain erityistä lasivahaa vai laittaa samaa tavaraa myös laseille?
Itse olen tähän asti käyttänyt vanhoja pitkiä kalsareita ja t-paitoja (jotka on tietenkin pesty ennen vahausta ). Liekkö fiksua ollenkaan? Vaha on niillä kyllä levinnyt ja jonkinlainen kiiltokin pintaan tullut. Onko rätillä siis merkitystä?
Entäpä lasien käsittely? Kannattaako käyttää jotain erityistä lasivahaa vai laittaa samaa tavaraa myös laseille?
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Levitys tulee hoidettua vaahtomuovisilla tai mikrokuituisilla levitystyynyillä. Niillä saa sopivan ohuen kerroksen tavaraa leviteltyä, ovat näppärän kokoisia eivätkä maksa juur mittään. Esim täältä: http://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=115rolle kirjoitti:Minkälaisilla räteillä ruukaatte levittää ja kiillottaa vahaa käsinvahatessa?
Itse olen tähän asti käyttänyt vanhoja pitkiä kalsareita ja t-paitoja (jotka on tietenkin pesty ennen vahausta ). Liekkö fiksua ollenkaan? Vaha on niillä kyllä levinnyt ja jonkinlainen kiiltokin pintaan tullut. Onko rätillä siis merkitystä?
Entäpä lasien käsittely? Kannattaako käyttää jotain erityistä lasivahaa vai laittaa samaa tavaraa myös laseille?
Vahan kiilloitus/poispyyhintä ja ylipäätään käytännössä kaikkiin rättitarpeisiin tulee käytettyä mikrokuituliinoja. Ihan vaan sen takia että naarmuttaa ehkä vähän vähempi kuin vanhat kalsarit ja eritoten sen takia että mikrokuituliina vetää itteensä kaiken lian ja pölyn jne ettei niitä tule sitten pyöriteltyä ympäri maalipintaa kiilloitettaessa Plus että vahat kiilloittuu helpommin näillä ku vanhoilla t-paidoilla... Näitä tullut osteltua robinhoodeista siivouspuolelta jotain tarjousliinoja, samoin kärkkäiseltä jne. Yleensä löytää jonkun 5kpl/3-4e tarjouksessa. Näitä on kertynyt nurkkiin jätesäkillinen että riittää
Tuulilasiin en ole vahaa vetänyt, sivulasit ja takalasi on tullut toisinaan vedeltyä samalla kamalla kuin maalipinta eikä siinä mitään ongelmaa ole ollut. Tuulilasista kun vaan tahtoo nähdä läpi joka tilanteessa niin olen käyttänyt TurtleWaxin 5sateesta tuulilasiin. Vahat tuppaa harmahtuvaan kastepistelämpötiloissa toisinaan, sitä tuo 5sateesta ei tee ennenkuin alkaa hiipumaan pinnasta. 5sateesta kirkastuu lämppärin puhaltimella nopsakkaan kun taas vahat ei oikein meinaa kirkastua muuta kuin hinkkaamalla jos silläkään. Silloin vaan uusintakäsittely tuulilasiin ja taas mennään.
Suosittelen sullekin käymään lukemassa http://www.pesukinnas.com foorumia, sieltä löytää pirusti vinkkejä ja niksejä kaikkeen mahdolliseen. Ei tartte olla mikään himohinkkaaja/automeikkaaja/myllyttäjä jotta siellä uskaltais lueskella ja höpötellä. Porukka on mukavaa ja kysymyksiin löytyy yleensä melko nopsakkaan jonkinmoinen vastaus ainakin.
Täytyypi vissiin kokeilla jotain tuommoista kuhan töihin menee taas..prehistorik kirjoitti:Täytyy olla jokin helpompi tapa...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rcYcieaYGkg[/youtube]
Sattuu tulemaan joku (epä)mukava asiakas jolle pitäisi tehä sisäputsi nopeasti ja ilman ajanvarausta.. Kyllähän semmoinen onnistuu!
Linjuri auto on maantien ässä...
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Omasta käytännön kokemuksesta täytyy ihmetellä tuota Bilteman cyklo-kopion hehkutusta
Talossa on kolme metallimustaa autoa, joita pidetään riittävän kiiltävinä ja tämän kesän kokemuksella kyllä Bilteman kehuttu kaksilaikkainen ei häävi laite ole:
- kaksi pientä laikkaa > hidas työskentely (on vaihdettu ne vakiolaikat
- kova ja karkea ääni > epämiellyttävä
- kömpelön tuntuinen laite
Käytän Prestan tuotteita autojen maalipinnan ylläpitoon ja kyllä Gernin isolaikkainen perinteinen 20€UR kiilloituskone on ainakin minulla mieluummin käytössä
Ei ole hologrammejakaan maalissa
Näillä omakohtaisilla kokemuksilla mennään...
Talossa on kolme metallimustaa autoa, joita pidetään riittävän kiiltävinä ja tämän kesän kokemuksella kyllä Bilteman kehuttu kaksilaikkainen ei häävi laite ole:
- kaksi pientä laikkaa > hidas työskentely (on vaihdettu ne vakiolaikat
- kova ja karkea ääni > epämiellyttävä
- kömpelön tuntuinen laite
Käytän Prestan tuotteita autojen maalipinnan ylläpitoon ja kyllä Gernin isolaikkainen perinteinen 20€UR kiilloituskone on ainakin minulla mieluummin käytössä
Ei ole hologrammejakaan maalissa
Näillä omakohtaisilla kokemuksilla mennään...
Sä et vaan osaaHaikara kirjoitti:Omasta käytännön kokemuksesta täytyy ihmetellä tuota Bilteman cyklo-kopion hehkutusta
Talossa on kolme metallimustaa autoa, joita pidetään riittävän kiiltävinä ja tämän kesän kokemuksella kyllä Bilteman kehuttu kaksilaikkainen ei häävi laite ole:
- kaksi pientä laikkaa > hidas työskentely (on vaihdettu ne vakiolaikat
- kova ja karkea ääni > epämiellyttävä
- kömpelön tuntuinen laite
Käytän Prestan tuotteita autojen maalipinnan ylläpitoon ja kyllä Gernin isolaikkainen perinteinen 20€UR kiilloituskone on ainakin minulla mieluummin käytössä
Ei ole hologrammejakaan maalissa
Näillä omakohtaisilla kokemuksilla mennään...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Juuri näin...Camargue kirjoitti:Siistiä autoa ei siis synny ilman kovaa vahaustyötä.
Pari kertaa tein kesällä niin, että pesun, vahauksen ja kiillotuksen jälkeen pysäköin auton illalla pihalle hivenen vinottain. Auton avaimet pistin keittiön naulaan. Avasin konjakkipullon, pistin pihavalon päälle ja ihailin autoa konjakkilasin ääressä parisen tuntia. Jos ihmetyttää, niin mielestäni oikea Ässämies ei kysele syytä moiseen auton palvontaan W 126 on niin upean näköinen auto, että siinä silmä lepää pitkään. Kyllä säihkysäärisiä naisiakin jaksaa katsella vaikka kuinka, mutta ne tuppaavat kävelemään ohi. Ässän kun pysäköi pihaan niin siinähän pysyy.
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
No tottapuhuttuna nuista värivahoista suurin osa käskee pysyä kaukana mutta kyllä niillä nyt hieman saa naarmua peittoon. Tosin kestohan tuolla naarmujen peittämisellä on viikosta kahteen värivahoilla joten hyötyähän tuosta ei ole.NonSenCe kirjoitti: kuinkahan syviä naarmuja tollasesta vaaleesta harmaasta mersusta mahtaa saada pois jollain "värivahalla"? mietin jo ylipuhuu kaveria kynäruiskuileen hieman kirkaslakkaa niihin naarmuihin.. tulis sekin "huhupuhe" testattua ihan itte. mutta se kehotti kokeileen jotain värivahaa aluksi.
Ja syvää naarmua ei saa peitettyä oikeastaan millään, pienet pesupyörteet saa piiloon hetkeksi aikaa värivahoilla...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Onhan nuo kiillotuskoneet kivoja...Mattiw124 kirjoitti:Joo kyllä omasta autostani pidän kaikki kiilloituskoneet kaukana. PAITSI jos tarve vaatii niin silloin vasta. Käsityöt ne miehen tiellä pitää
https://www.facebook.com/media/set/?set ... f0c8ab4a87
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mieki ko tuota voorrtia myllyttelin niin oli semmonen sopiva pilvinen ilma ettei aurinko osunut oikeastaan kertaakaan pintaan ja näytti karvalaikalla vetelyn jälkeen hyvältä niin pyyhin siihen vain vahat päälle kun oli kiirekkin olevinaan, no ainakin pimeys meinasi tulla. Mutta sitten kun katselin tuota autoa joskus myöhemmin auringonvalossa niin hologrammiahan siinä pinnassa on mutta pääasia että omistaja on iloinen...
Rälläkkämallin koneellahan pitää joko oikeasti osata homma tai sitten on käytettävä enemmän aikaa ja useampaa erillälailla leikkaavaa laikkaa sekä useimmiten myös useampaa eri ainetta. Itselläni on motonetistä ostetut karkeahko laikka sekä pehmeä viimeistelylaikka ja aineen Meguiar's Ultimate Compound sekä Ultimate Polish. Nuo aineet on ammattikäyttöön tarkoitetuista aineista jalostettu helppokäyttöisemmiksi tavallisia kuluttajia varten joten sopii hyvin meille aloittelijoille. Tuo UC siis on itse myllytysaine ja UP taas viimeistelyaine jolla saa sitten ne holot pois.
Rälläkkämallin koneellahan pitää joko oikeasti osata homma tai sitten on käytettävä enemmän aikaa ja useampaa erillälailla leikkaavaa laikkaa sekä useimmiten myös useampaa eri ainetta. Itselläni on motonetistä ostetut karkeahko laikka sekä pehmeä viimeistelylaikka ja aineen Meguiar's Ultimate Compound sekä Ultimate Polish. Nuo aineet on ammattikäyttöön tarkoitetuista aineista jalostettu helppokäyttöisemmiksi tavallisia kuluttajia varten joten sopii hyvin meille aloittelijoille. Tuo UC siis on itse myllytysaine ja UP taas viimeistelyaine jolla saa sitten ne holot pois.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Noh, millaiset kokemukset tuosta sait?mcee kirjoitti:
Onko kellään kokemusta tuosta lidlistä saatavasta 3.99 euron carnauba vahasta täytyy kokeilla kunhan ehtii...tuli ostettua kokeeks, voiko halpa olla hyvää, toivottavasti ei sisällä liikoja silikonia kun ei lue tarkkaa tuoteselostetta.
Itsellänikin ko. tuotetta löytyy purkillinen ja omien kokemusten mukaan tulee kyllä pirun hieno pinta mutta kestoa ei sitten olekkaan kuin 2-3 pesua.
Käsittääkseni tuo on melko puhdasta carnabauta, eikä tuntuisi olevan turhia pehmitysaineitakaan seassa, on meinaan ihan kivikova mötikkä purkissa ja sieltä saa oikein tosissaan vahaa ottaa levittimeen että sitä sieltä saa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Pääsiäisen kunniaksi poistin rouvan E-lavetista talven piet (pineline, liuotin, claybar) ja laitoin pintaan Collinitea.
Näin.
Näin.
-T
No, nytpä jäi "levy päälle": Pesin ja savipatukalla putsasin vielä "motorisoidun koirankoppini". Kauhea, miten paljon sen keupasta irtosi mähnää claybariin vaikka alla oli tuplapesut ja kliinerit!eerola kirjoitti:Pääsiäisen kunniaksi poistin rouvan E-lavetista talven piet...
Nyt kun pohja on puhdas, niin paaskattoen josko huomenna jatkaisi Poorboy'sillä...
-T
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kun se ottaa itseensä riittävästi sotkua, alkaa tehdä mieli kääntää puhdasta reunaa esiin. Kyllin monen kääntämisen jälkeen puhdasta ei enää löydy ja silloin se on entinen.Väsynyt Mies kirjoitti:Mistä tietää, millon toi claybar on vaihtokunnossa vai onko se yhden käyttökerran jälkeen vaihdettava?
Mutta tokikaan koko paketin pötkölöä ei kannata ottaa käyttöön kerta heitolla. 25 g paloilla tekee jo ihan ihmeitä.
-T
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Pystykkö vielä viisaan mistä noita kannattas kysellä?eerola kirjoitti:Kun se ottaa itseensä riittävästi sotkua, alkaa tehdä mieli kääntää puhdasta reunaa esiin. Kyllin monen kääntämisen jälkeen puhdasta ei enää löydy ja silloin se on entinen.Väsynyt Mies kirjoitti:Mistä tietää, millon toi claybar on vaihtokunnossa vai onko se yhden käyttökerran jälkeen vaihdettava?
Mutta tokikaan koko paketin pötkölöä ei kannata ottaa käyttöön kerta heitolla. 25 g paloilla tekee jo ihan ihmeitä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Yksi ehkä parhaimmista, Bilthamber Auto-Clay soft. Kysellä kannattaa http://www.projectech.fi/ ja hintaa 18,90e 200g köntälle. Nopea toimitus ja käyttöohjeet yms tulee sähköpostiin. Ongelmatapaukset ratkeaa nopeasti.Väsynyt Mies kirjoitti:Pystykkö vielä viisaan mistä noita kannattas kysellä?eerola kirjoitti:Kun se ottaa itseensä riittävästi sotkua, alkaa tehdä mieli kääntää puhdasta reunaa esiin. Kyllin monen kääntämisen jälkeen puhdasta ei enää löydy ja silloin se on entinen.Väsynyt Mies kirjoitti:Mistä tietää, millon toi claybar on vaihtokunnossa vai onko se yhden käyttökerran jälkeen vaihdettava?
Mutta tokikaan koko paketin pötkölöä ei kannata ottaa käyttöön kerta heitolla. 25 g paloilla tekee jo ihan ihmeitä.
Ja Bilthamber claylle riittää liukasteeksi pelkkä vesi, vaikka itse käytänkin vähän shamppoota veden joukossa.
Myös esim Motoneteistä tais löytyä Sonaxin savea, http://www.autonhoito.com josta löytyy myös savia ja sitten tietysti ulkomaiset kaupat.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->