230en tomaatin yläväännöt hukassa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

230en tomaatin yläväännöt hukassa

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Morjens mesenaaatin väki, ongelma seuraava:
Kone käy tasaisesti ja pelaa loistavasti ajellessa hiljaa.. ja vaihtaa
nätisti...mutta mutta kun painaa lapun lattiaan. -> tomaatti vaihtaa pienemmälle mut mitään ei tapahdu kone huutaa 3,5-5 tonnin välillä
kone kiertää mutta ei vaan kiihdy. kuski kylläkin :twisted:
mikähän voisi myllyä vaivata, ajatus vapaa :idea:

niin ja olen uusi meseläinen eka meesu just hommattu--tuskin viimeinenkään, vaikka koittelee niin periksi ei anneta :fu:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ensinnäkin...TERVETULOA FOORUMILLE, toisekseen jos et laittais niitä lappuja lattialle ja kieltäisit tommaatteja vaihtelemasta ilman lupia :lol:

Nii ja minähän en tuon mallisista mersuista tiiä muutako sen että ovat...mersuja :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

thänks! Tukkipinoon ajettu 230ce -89- "facelift" :lol:
filosofia hukassa ajamisen suhteen? mut ei prkl nuin laiska voi olla
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

thänks! Tukkipinoon ajettu 230ce -89- "facelift" :lol:
filosofia hukassa ajamisen suhteen? mut ei prkl nuin laiska voi olla
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Herätellään tätä ketjua uudelleen.
En ole ehtinyt/tarpeeksi kiinnostunut asiasta ollut kun tuo auto on kumminkin liikkunut etiäpäin. Sehän kait sen tarkoitus on :D Mutta peekele kun sei kulje mihinkään, bensankulutskin on 20l /100km :shock:
Tulipa mieleen olisko jako hypännyt pykälällä tai sössitty korjaus kun on kansiremppa tehty edellisen omistajan toimesta.... olen kuullut joskus puhuttavan moista, et kone käy nätisti ja ym. mut kulutus huippuluokkaa ja puhti kateissa.
Onhan siihen tullut vaihdettua nää perinteiset, tulpat+johdot, virranjakajan kansi+pyörijä, bensasuodatin, ilmanputsari, = ei vaikutusta parempaan. Kattikaan ei oo tukossa, lamda-anturista ei tietoo onko kunnossa vai tai miten se oireilee jos paskana. Mut tämmöisiä jorinoita tälläkertaa :nerd: ottakaa kantaa meseläiset :!:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla on semmonen kokemus että tuossa moottorissa on saatu yhdistettyä suuren moottorin kulutus ja pienen moottorin tehot.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Loppuisko polttoaine yläkierroksilla ? Eli bensapumppua meinaan
Star
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Osittain uskon tuon olevan ominaisuus, mut rajansa kaikella :wink:
kaiketi tuossa nelarissa on vain yksi bensapumppu? mut tierä häntä, ei ole osannut epäillä tuota kun moottori ei rötää missään vaiheessa ja tyhjäkäynti on melko tasaista.. Voisikos sittenkin olla se kuuluisa ylij.rele, koska se tuntuu keskustelujen perusteella vaikuttavan kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan 8)
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

sillähän se voisi parantua... tinaa se ja esim. p-pumpun rele...

toinen mikä voisi olla, oletko tarkastanut sytyn ajoitusta?

millaiset päästöt on autossa? jos on liian rikkaalla, ei kierrä, mutta muuten toimii :oops:
® Mesen linttaklubi
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Kiitti vinkeistä, :D Täytyy releet tsekata läpi ja nuita sytkiä ja päästöjä en ole käynyt testauttamassa. Käytän pajalla sitten kuin olen rikkonut nuo releet :lol:
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Dodiin, Ylij.rele ja Bensarele tarkastettu. Bensareleen kortissa oli kylmäjuotoksia, tinailin epäilyttävät juotokset uudestaan, mut eihän tuolla ollut mitään vaikutusta kun kävin koeajolenkillä. Tyypillistä mun kohdalla :x Ylij.rele oli ok. Apusilmänä oli looppi ja mikroskooppi. Mutta mutta koeajolenkillä panin merkille, että bensapumphu pitää melkoista sirinää/vikinää....kuulee selvästi kun seisoo vierellä ja auto on käynnissä. Kuinkas kovaa meteliä tuo ylipäätänsä saa pitää??? Onko kellään ollut samalaista ongelmaa vai olenko ainut 8)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Vaihdoin bensapumpun siinä kohdassa kun se alkoi selvästi kuulua käynti äänen yli, kyllähän se pientä surinaa pitää aina mutta kyllä käynnissä ollessa pitäis olla aika huomaamaton. Motonetiltä löytyy aito boschin pumppu kohtuu hinnalla.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

kyllä nuo pumput pitää aika mekkalaa uudetkin, et ei siitä äänestä oikein tiedä onko finaalissa vai ei.
yhden pumpun aikoinaan vaihdoin w202 ja uusi oli yhtä äänekäs.
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Taas olis aikaa remontille ei toi auto vieläkään kule mihinkään. Mut on sentään katsastuksen läpäissyt. Jotain juutupen videoita tullut kateltuu kun venäläiset antaa varvia koneelle ja silmä kovana tillittävät kuinka ilmaläppä liikkuu. ite kokeilin samaa niin ei hän toi läppä mee alas kaasuttaessa kuin 3cm.. sormella kun painaa läppää niin menee helvetin pajon alemmaksi.
Kysymys kuuluu miten toi kuuluisi toimia. taas koitellaan kepillä jäätä :P
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Oiskohan mahdollisesti surullisen kuuluisa nokka-akseli kulunut matalaksi, ja ei kierrä sen takia, eikä ime ilmaakaan?
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Omassa bensapumpun kyllä kuulee alle maantienopeuksissa. Suuri kulutus yleensä viittaa huonoon seokseen, mutta jos päästöistä menee läpi niin soosia ei vaan mene tarpeeksi kattilaan. Kaasuvivuston liikeradat on ainakin helppo tarkistaa heti aluksi. Sitten mittailemaan sähköosia, ruiskun vikadiagnostiikka... Eiköhän noilla pääse alkuun. Järjestelmässä on melko paljon osasia, mutta ei se mikään mahdoton ole tutkia järjestelmällisesti, jos aikaa vaan on. Halvempaa ainakin kuin arvalla osien osto...
204.201
EX 124.083
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

mistäs mittaillaan ja mitä. Yleismittari löytyy ja tarvittaessa oskilloskooppi. Onko täälllä ohjeita moisesta operaatiosta
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

http://mbworld.org/forums/e-class-w124/ ... nosis.html Tuosta pitemmän tarinan kera.

http://www.landiss.com/mixture.htm Enemmän keskittyy seoksen säätöön, muttah hieman teknisempi näkökanta avaa asiaa enemmän.

Boschin ESIstä löytyy kattavat testit aiheeseen liittyen.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=69135 tuosta lista vikakoodeista.
Tuommoiset linkit olen ainakin aikoinaan tänne kirjoitellut ylös, mutta googlella löytyy paljon lisää. Suomeksi ei mahdottomia ole...
204.201
EX 124.083
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Hieno homma kiitokset, Täytyy perehtyä asiaan jahka saan emännän mesen ekana kuntoon
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Eipä mennyt montaa vuotta vian selvityksessä :o Auton tehottomuuten löytyi syy. Nokka-akselin nokat kuluneet niin prkleesti. Tais se tossa välissä autotallin nurkalla seistä puoltoista vuotta. Mistähän uudet osat kannattaa haalia?? vai löytyykö käytettynä mistään, ei ehkä kannata.
Nokka ja keinuvivut uusiksi. mites hydr.nostimet?
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Onko muilla kokemuksia tästä kaupasta? toimii virossa. http://spareto.ee/
Tosi kilpailukukykyiset hinnat, nokka kitti 297€
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”