Lähinnä vertasin tuota isäukon tuliterää kutosta ja omaa, yli kymmenen vuotta vanhaa muutaman tonnin väykkyäEldorado kirjoitti:Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun.


Minäpä luulen että taidat olla ainoa ihminen maailmassa joka tekee valinnan noin päin jos noista saisi siis valita.XUX63 kirjoitti:Lähinnä vertasin tuota isäukon tuliterää kutosta ja omaa, yli kymmenen vuotta vanhaa muutaman tonnin väykkyäEldorado kirjoitti:Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun.Väykky 6, kuus 0
Enhän minäkään niin tyhmä sentään ole ettenkö kutvosta ottaisi enkä myöskään niin tyhmä, etten sitä myisi, rakentaisin kymppitonnilla taloa, reilun kymppitonnin laittaisin 211 eemeliin ja lopuilla kävisin golf-lomalla jossain lämpimässä kohteessaEldorado kirjoitti:Minä ottaisin kyllä mielelläni tuliterän matstan jos sellaiseen olisi varaa.
Kalliimpihan tuo näyttää Mazda olevan.Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun. Mersussa voisi olettaa hintaansa perustuen että asiat olisi tehty paremmin kuin hapispaskoissa. Mutta kun ei ole. Ainakaan kaikilta osin.
Mersu on edelleen laatuauton hintainen, mutta ei laatuauto.
19.11.09, 13:29
MAKE
PALJONKOHAN TUOLLAINEN UUDENKARHEA VM. 2007 MAZDA 6 2,3 SAISI OIKEIN KULUTTAA ÖLJYÄ.
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN.
Kulutusasiat vaivaavat siis mazdaväkeäkin10.06.08, 12:13
Mitä_ihmettä
Mazda6 2,3 GT:n huikea öljynkulutus rikkoo moottoreita?
Onko muilla kokemuksia Mazda6 2,3 GT:n öljyn kulutuksesta. Eräällä kaverilla oli Mazda GT -03 mallia ja siihen piti lisätä n. 4l öljyä 20 000 tuhannen kilometrin huoltovälin aikana. Nyt tuosta moottorista kuuluu "kolinaa" ja se pitää todennäköisesti koneistaa. Eipä maksa paljoa. Korvaako Mazda näitä kuluja?
Katsastusmiehen kanssa juttelin kutosista ni sano että niitä hylätään ekassa katsastuksessa mätävikojen takia... japanin auton. omistaja kuuntelee sateella kun auto ruostuu....Höömy kirjoitti:Kerran olen autokaupassa katsonut alle viisivuotiasta Mazda 6:sta. Oli päällepäin helkkarin hyvän näköinen auto, mutta vilkaisu helman alle oli järkytys. Kumi/muoviliuska oli irti useammasta kohdasta kuin kiinni. Alta helma oli kauttaaltaan ruosteessa ja samaa tavaraa oli alhaalla kaikkissa kanttauksissa. En olisi uskonut, että nykyauto voi olla niin tajuttoman ruosteessa.
Näkemieni saman ikäisten Mersujen ruosteet ovat olleet lähinnä jotain pintakukkaa saumoissa. Mazda oli ihan hitsikunnossa. No Mazda in this house.
Japanilaisilla sentään takuu on takuu. Mersulla se on jotain ihan muuta.XUX63 kirjoitti:Mazdaliike laittoi tehtaan takuuseen uudet ja niin on puolitoistasataatuhatta ajettu kutvonen seuraavan omistajan riesana
Joo, Ylivieskassa ja Oulussa takuuta ei ollut mutta Laakkosella tuttu kauppias ajatteli myydä isäukolle taas kerran uuden kutvosen eli en tiiä oisko jusamppikin tyytyväisempi jos ois vaihtanut paikka missä asioidajusamb kirjoitti:Japanilaisilla sentään takuu on takuu. Mersulla se on jotain ihan muuta.
Tuttu automaalari väitti, että olisi 3-vuotias Mazda6 mennyt jo paaliinLucky-Dog kirjoitti:Maksan tiisseleissä suuttimia menny ja mitä merkkiliikkeen asentajan kans jutellu, niin MB :n vastaavat osat on Vehollakin halavempia, saatika sitte muaalla
Joo, olisi pitänyt kierrellä ympäri Suomea kyselemässä. Oma moka. Ei tietenkään mersun. Tai jälleenmyyjä/huollon, joka meni eilen konkurssiinXUX63 kirjoitti:Joo, Ylivieskassa ja Oulussa takuuta ei ollut mutta Laakkosella tuttu kauppias ajatteli myydä isäukolle taas kerran uuden kutvosen eli en tiiä oisko jusamppikin tyytyväisempi jos ois vaihtanut paikka missä asioidajusamb kirjoitti:Japanilaisilla sentään takuu on takuu. Mersulla se on jotain ihan muuta.![]()
Ei tietenkään. Kuten ei tuossa esimerkkini tapauksessakaan Mazdan vaikka vain yksi kolmesta JäMystä antoi takuunjusamb kirjoitti:Ei tietenkään mersun.
Mahdoton yhtälö. Mersun myynti kasvaa ja väykkyjä riittää korjattavaksi vissiinkinjusamb kirjoitti:Tai jälleenmyyjä/huollon, joka meni eilen konkurssiin
Sellaista se talousmatematiikka on, että mahdoton yhtälökin on mahdollinen:XUX63 kirjoitti:Mahdoton yhtälö. Mersun myynti kasvaa ja väykkyjä riittää korjattavaksi vissiinkinjusamb kirjoitti:Tai jälleenmyyjä/huollon, joka meni eilen konkurssiin
Kyllä.jovihava kirjoitti:Vai onkos se niin että jos jonkun väykyn saa säästettyä museoautoikään niin ne lunastaavat sen Stuttgartiin![]()
Tuolla se on veteraanien romulavalla, senku käyt ruuvaan. Otettiin katto yhteen 4.5 jenkkiversioon johon ameriikan Joe oli laittanu jälkiasennus luukun joka oli rikki.XUX63 kirjoitti:Tippuiko paljonkin osia pihamaalleAki P kirjoitti:Viimeviikolla yritin nostaa muuten w108 Ässää romulavalle mutta se kerkes katketa kahtia ennenkuin oltiin trukilla lavan vieressä. Että osaa ne MERSUTkin ruostuaVoisin käydä noukkimassa pois
Eli siis osta ooppeli niin pitää kulutukset paikkansadealer kirjoitti:Olenpa tankkaillut omaa Opelia pari kertaa niin että kulutusmittarin lukemaa on verrattu todelliseen kulutukseen.
Ensimmäisellä vertailulla ajotietokone kertoi kulutuksen olleen 7,8 ja tankkauksesta laskien se oli 7,8. Ajomatka jotain 300 km.
Tänään kävin tankkaamassa, ajettu 157 km lyhyttä matkaa ja kyläpyöritystä ja näytössä 9,1 litraa.
Polttoainetta meni 14,29 litraa josta laskien keskikulutus 9,1 litraa![]()
)
Ja sitäpaitsi ainaki mulla on mersuissa ollu ajotietokoneessa muitakin valikoita kuin kulutusmittari jos se alkaa liikaa häiritä. Tankille on oma mittari joka kertoo milloin tarvii tankataAri66 kirjoitti:
Eli.... ei tarvita Opelia, jotta voi luottaa kulutusmittarin lukemiin