300 SE ei käynnisty
300 SE ei käynnisty
Terve,
alkaa ideat loppumaan kesken, että miks ei mersu käynnisty, niin tulin täältä etsimään apua.
Eli 88 vuoden W126, jossa on 90 vuoden 300 TE:stä kone ja laatikko (eli M103). Auto on seissyt koko talven, koska ei ennen lumien tuloa lähtenyt käyntiin, eikä oikeen jaksanut pakkasella alkaa vääntämään. Nyt pitäis repästä kuntoon ja tavotteena olis saada leimalle kahden viikon sisään.
Kaikkiin sylintereihin menee bensaa ja kaikki tulpat sytyttää, mutta jos ilmanottoaukkoa ei raota erikseen, niin näyttää ainakin aukeavan tosi vähän. Ei tosin auta, vaikka laittaa jotain väliin niin, että pysyy isolla raolla koko ajan. Startti kyllä pyörittää konetta ja välillä kuulostaa, että joku sylinteri sytyttää, mutta vaikka pyörittää kuinka kauan, niin ei käynnisty.
Ei enää paljon muuta tule mieleen, kun että sytytyksen ajoitus on pielessä. Jos jollain on ideoita sen tarkastamiseen ja/tai korjaamiseen niin otetaan innolla vastaan. Kaikki muutkin ideat kelpaa, kun iteltä on jo aika lailla loppunut.
Lisäksi jos jollain on ylimääräsiä kaasupolkimia, niin sellanenkin tarvis vaihtaa. Vantaasta muutaman kymmenen kilometrin päästä voin tulla noutamaan, muuten postilla.
Kiitos jo etukäteen avusta!
alkaa ideat loppumaan kesken, että miks ei mersu käynnisty, niin tulin täältä etsimään apua.
Eli 88 vuoden W126, jossa on 90 vuoden 300 TE:stä kone ja laatikko (eli M103). Auto on seissyt koko talven, koska ei ennen lumien tuloa lähtenyt käyntiin, eikä oikeen jaksanut pakkasella alkaa vääntämään. Nyt pitäis repästä kuntoon ja tavotteena olis saada leimalle kahden viikon sisään.
Kaikkiin sylintereihin menee bensaa ja kaikki tulpat sytyttää, mutta jos ilmanottoaukkoa ei raota erikseen, niin näyttää ainakin aukeavan tosi vähän. Ei tosin auta, vaikka laittaa jotain väliin niin, että pysyy isolla raolla koko ajan. Startti kyllä pyörittää konetta ja välillä kuulostaa, että joku sylinteri sytyttää, mutta vaikka pyörittää kuinka kauan, niin ei käynnisty.
Ei enää paljon muuta tule mieleen, kun että sytytyksen ajoitus on pielessä. Jos jollain on ideoita sen tarkastamiseen ja/tai korjaamiseen niin otetaan innolla vastaan. Kaikki muutkin ideat kelpaa, kun iteltä on jo aika lailla loppunut.
Lisäksi jos jollain on ylimääräsiä kaasupolkimia, niin sellanenkin tarvis vaihtaa. Vantaasta muutaman kymmenen kilometrin päästä voin tulla noutamaan, muuten postilla.
Kiitos jo etukäteen avusta!
oiskos vaikkapa kahtottava virranjakajan kansi ja pyörijä?
ja johrot ja tulpat.... vaikka kipuna näkyis, se ei välttämättä enää tule kovassa paineessa pytyssä
(ihte testaisin brätkliinerillä suoraan ilmanottoputkeen... )
E. eikä niitä "ilmanotto aukkoja" tarvihe mennä peukaloimaan, jos ei lähe...
mitäs niille tarkoitit sitten?
kaasuläppää?
vaiha siihe tulpat vaan ja mittaile sekä tarkista mitä yllä kerrottu
ja johrot ja tulpat.... vaikka kipuna näkyis, se ei välttämättä enää tule kovassa paineessa pytyssä
(ihte testaisin brätkliinerillä suoraan ilmanottoputkeen... )
E. eikä niitä "ilmanotto aukkoja" tarvihe mennä peukaloimaan, jos ei lähe...
mitäs niille tarkoitit sitten?
kaasuläppää?
vaiha siihe tulpat vaan ja mittaile sekä tarkista mitä yllä kerrottu
® Mesen linttaklubi
Johdot on uudet ja tulpat alle 5000km ajetut. Ilmanottoaukolla tarkotin sitä läppää, minkä läpi ilmanputsarista menee ilma eteenpäin. Vähän enempi sytyttävältä kuulosti kun sen pakotti auki.
Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?
Pyörijää ja kantta en oo vielä katellut, mut jos huomenna sitten niitä. Käyn ostamassa uudet tulpat niin jos niistä lähtis. Onko ideoita et mistä sais uuden pyörijän jos tarvii vaihtaa? Ei ainakaan Motonetin nettisivuilta löytynyt.
Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?
Pyörijää ja kantta en oo vielä katellut, mut jos huomenna sitten niitä. Käyn ostamassa uudet tulpat niin jos niistä lähtis. Onko ideoita et mistä sais uuden pyörijän jos tarvii vaihtaa? Ei ainakaan Motonetin nettisivuilta löytynyt.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
taitaa olla kipuna hukassa, jos ei yhtään käyny tuolla tökötilläEzko__ kirjoitti:Jotain tollasta engine starter juttua suihkutettiin menemään. Ei auttanut.boogieman kirjoitti:Oisko Brake Cleaner. Ts. melkeinpä sama mitä, kunhan jottain palavata ainetta mitä saapi sumumuodossa suhuuteltua.Ezko__ kirjoitti:[...]
Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?
[...]
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Eipä noi ollut, mut samalla kun vaihdoin eikä hyrähtäny käyntiin niin repäsin virranjakajan kannen auki ja pyörijän irti, putsasin vähän ja takas kiinni, niin kuulosti useempi sylinteri jo sytyttävän! Oli kannessa aika kuluneen näköstä metallia. Nyt uutta kantta ostamaan ja toivotaan, että käynnistyy!
miksi se on elossa? virranjakajan kannen ja pyörijän viat on erittäin yleinen vika. Väitän että yleisin. Se voi auttaa että sen putsaa, ja voi toimia jonkin aikaa mutta kyllä ne osat ovat entiset.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55