Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Harju kirjoitti:pösö toiminut liki moitteettomasti
Näinhän se on, kun aika kultaa muistot, muisti on valikoiva ja viat ominaisuuksia :roll: :wink:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

kondivo kirjoitti:
Harju kirjoitti:pösö toiminut liki moitteettomasti
Näinhän se on, kun aika kultaa muistot, muisti on valikoiva ja viat ominaisuuksia :roll: :wink:
Aikaa on mennyt n. puolitoista vuotta ja muisti on sen verran hyvä että muistan esimerkiksi millon auto on pesty viimeksi, se oli pääsiäisenä 8)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Harju kirjoitti:Kovin on murheellista luettavaa, kun itselle on pösö toiminut liki moitteettomasti n.65tkm matkan 8) Laturi ja sen remmin rullineen, pari nuppia ja käsijarru.

Niin pösöhän on 406 hdi vm-01, ajettu nyt n.370tkm
Ei tämä mitään murheellista ole ollut. Kaikki olen tänne laittanut, jota on eteen tullut. Ajonesto oli ainoa auton "seisontaan" laittanut vika, josta selvittiin johtosarjan uusinnalla-johto oli poikki.
Viimeisin stop-valo ja piipitys vika ei selvinnyt Peugeotiin erikoistuneessa liikkeessä, joten teinpä sitten itse 5 minuuttia työtä-irroitin jokaisen näkyvän liittimen ja heiluttelin ja laitoin takaisin paikalleen. Näin tuli sekin vika korjattua eikä tarvittu mitään 500 euron valohoitoa. Liittimet ovat tosi löysän oloiset, joten pieni hapettuma aiheuttanee vikaa herkästi. Helppoa kun tietää-niin kuin kaikki.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Oikeanpuoleinen etujousi meni poikki. Ilmeisesti täytyy myös tarkistaa ylälaakerin kunto samalla? Jousi on mennyt aika keskeltä poikki, mutta on pysynyt päällekkäin jo kuukauden päivät. Rutisee kun kääntää varsinkin oikealle paikallaan.....meneehän noita jousia joskus mersussakin :lol:
Odotellaanpa seuraavaa korjauskohdetta.

Periaatteessahan autoa on ajettu ilman ilmamassamittaria viime kesästä lähtien, koska liitin paikoillaan auto ei kulje mihinkään. Tuntuu kulkevan ihan mukavasti ilman ilmamassamittaria :)
Reilun satasen hintainenhan tuo olisi ja tulisi kyllä hieman vetoja lisää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Melkein voisi sanoa että ostaa kääntölaakerin valmiiksi ja vaihtaa samalla, tarttuilee eli ei.
406 harvemmin "syö" jousia.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niin se meni isäukon Pösöstäki parkkipaikalla kääntäissä jousi ku ei laakeri pyöriny.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Setä on ajanut Pösöllä ilman suurempia murheita jo useamman kuukauden.

Putsasin ilmamassamittarin syksyllä ja se on toiminut siitä lähtien kuten pitääkin. Käytin apuna korvapuikkoa ja tärpättiä. Helppo homma. Ei kannata turhaan ostella uusia ilmamäärämittareita, kun puhdistamalla saa nuo helposti näemmä kuntoon. Langat olivat ehjät ja eivät tuntuneet helpolla poikki menevänkään kun niitä puhdistelin.

Tammikuussa autoon on vaihdettu käsijarruvaijerit ja raidetangonpää. Joku nivel..olikohan alapallo todettiin tuolla katsastuksessa vielä tuon päälle viaksi.

Kulutus on maltillinen, kone käy kauniisti ja jälleen näyttää ajetun 17 000 km ilman öljynvaihtoja...pitää ensi viikonloppuna vaihdella tuohon öljyt.

Auto on ollut toistaiseksi hintansa väärti. Autoa ei ole pesty kertaakaan 2,5 vuoteen ja kummasti vaan kori pysyy tosi hyvässä kunnossa. Oikein ihmetyttää, kuinka helppoa auton ulkokuoren hoito on. Väykystä ei ole tähän...ei ikinä!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mää oon kahen vaiheilla ku vanhukset meinaa jatkaa autoilua yhden kulkupelin turvin ja tyrkyttää tuota -96 2,0 litrasta 406:sta. Hieman kiehottas ku mittarissa 140tkm ja täysin ehjä auto tarjolla iliman eistä. Vaakku mitä mää sillä teen. :ttu:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Easy Rider kirjoitti:Mää oon kahen vaiheilla ku vanhukset meinaa jatkaa autoilua yhden kulkupelin turvin ja tyrkyttää tuota -96 2,0 litrasta 406:sta. Hieman kiehottas ku mittarissa 140tkm ja täysin ehjä auto tarjolla iliman eistä. Vaakku mitä mää sillä teen. :ttu:
Liity mailman parntaja kerhoon ja palla se :)
(mailma paremaksi ainakun ranskin poistuu tieltä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Reilu 3 vuotta ja n.130tkm on ajeltu pösöllä ja ajan auton loppuun asti (se ei ole välttämättä kovin kaukana :lol: ), auto on saanut osakseen huonoa huolenpitoa ja kovaa käyttöä. Remontteihin on mennyt n.280€ koko aikana.
Hieman tässä seuraajakin miettinyt, merkin joutunee vaihtamaan kun 407 on sisätiloiltaan kovin ahdas :(
Mitä lie sitten tämmönen ois? hinta/laatu suhteeltaan hyvä? :lol:
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5687840
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eti uus 406. On niitä vielä.

Vellimies otti ukon Pugalskin ja sai mukavanharmittoman auton, nyt häätys ehtiä hälle kitkakummia, ku lähtöö Luksempuriin.

Ei pysty ymmärtämään, ranskalaiset ei ooo ikuna osannu tehä mitään hyvää jos puhutaan autoista. 406 sitten tulee ja on ranskisten W124. Samat väljät auraustangotkin takana. :lol:

Isukki aikanaan sano että autonsa (406 2,0 -96) on kuin hän; Ylipainoinen, laiska, juoppo, mutta muuten mukava.

Onneks ei sanonu vielä että vetää väärästä päästä.. Minäkii sillon olemassa, ku etuvetosia miehiä. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Easy Rider kirjoitti:Eti uus 406. On niitä vielä.

Vellimies otti ukon Pugalskin ja sai mukavanharmittoman auton, nyt häätys ehtiä hälle kitkakummia, ku lähtöö Luksempuriin.

Ei pysty ymmärtämään, ranskalaiset ei ooo ikuna osannu tehä mitään hyvää jos puhutaan autoista. 406 sitten tulee ja on ranskisten W124. Samat väljät auraustangotkin takana. :lol:

Isukki aikanaan sano että autonsa (406 2,0 -96) on kuin hän; Ylipainoinen, laiska, juoppo, mutta muuten mukava.

Onneks ei sanonu vielä että vetää väärästä päästä.. Minäkii sillon olemassa, ku etuvetosia miehiä. :lol:

Täällä on ajettu 406:lla (2.0 -02) puolitoista vuotta ihan tyytyväisenä. Piti silloin hommata joku kohtuu edullinen perheauto, johon mahtuu neljän lapsen kanssa ja jota ei tarvitse liiemmin säästellä ja varoa. 406 on sen tarpeen täyttänyt varsin hyvin. Kun heti alkuun kävi läpi tyyppiviat, kuten takajarrut (lähinnä käsijarrut) ja pari muuta kohtaa, niin ongelmatonta on meno ollut sen jälkeen. Sähköviat ovat loistaneet poissaolollaan. Osat ovat olleet halpoja ja vähät remontit ovat sorapiharemonttina onnistuneet amatööriltäkin. Alapallon ja etujousien ylälaakerit vaihdoin eteen viime kesänä. Alapalloa ei erikoishylsyn ja jatkovarren kanssa tarvinnut ihmetellä yhtään ja ylälaakeritkin sai paikoilleen irrottamalla koiranluun iskarista ja iskarin yläpään pultin aukaisulla. Siten vain jousi puristimilla kasaan, vanha pois ja uusi tilalle. Nuo taka-akselin aurauksen säätötangot lienevät seuraavaksi listalla ja pyörien suuntaus sen jälkeen. Tuohon iisin vertaukseen w124:een voi vielä lisätä takalevy/rumpujarruhässäkän käsijarruhilppeineen.
® Mesen Porkkana-klubi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Harju kirjoitti:Reilu 3 vuotta ja n.130tkm on ajeltu pösöllä ja ajan auton loppuun asti (se ei ole välttämättä kovin kaukana :lol: ), auto on saanut osakseen huonoa huolenpitoa ja kovaa käyttöä. Remontteihin on mennyt n.280€ koko aikana.
Hieman tässä seuraajakin miettinyt, merkin joutunee vaihtamaan kun 407 on sisätiloiltaan kovin ahdas :(
Mitä lie sitten tämmönen ois? hinta/laatu suhteeltaan hyvä? :lol:
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5687840
Hyvää:
Hyundain pitäisi olla luotettava peli.

Huonoa:
Etuistuin on tuossa Hyundain mallissa aivan karmea ts. istuintyyny etukenossa ja tuntuu kuin siitä liukuisi lattialle, jos ei paina jaloilla vastaan. Tämä oma kokemukseni ja myöhemmin luin samaa taksifoorumilta, jossa osa jopa kieltäytyi ajamasta tuolla autolla juurikin sen istuimen takia. Muistaakseni nahkapenkeillä varustettu malli sisältää paremmat säädöt etupenkeille eli tässä tapauksessa se lisä on erillinen istuintyynyn etureunan korkeussäätö.

Mutta istumalla huomaa sopiiko se omalle kropalle...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuommoinen hyundai tekisi itselläkin mieli ostaa vara-autoksi. Entinen taksi tottakai ja kilometrejä pitäisi olla vähintään 300 tkm. Jäänyt vielä hommaamatta kun tarve olisi kuitenkin muutama päivä vuodessa.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Koeajoin Sonataa kun luovoin mersusta, oli juuri aika paljon ajettu ex-taxi. Ei kilometrit siinä mitään tuntunut mutta ajettavuus oli lullamainen, jos tykkää jenkkiautoista niin varmaan tykkää Sonatastakin. Istuin ei ollut mikään ihmeen hyvä tai huono siinä mallissa.

Paljonkos Harjun 406:sessa on kilsoja yli puolen millin jos alkaa loppu häämöttää?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Korjauskohteita syksyltä:
Uusi jäähdytin: Valeo n. 200 euroa. Motonetista uutena ostettuun laturiin jouduttiin vaihtamaan uusi siivapyörä. Samalla huomattu, että kampiakselin värinänvaimennin on muutamien kymmenien tuhansien jälkeen jo hieman kulahtanut.
Auton helmat olivat pitkään todella hyvännäköiset. Nyt pvc-kerroksen alta puskee ruoste. Viime tammikuussa katsastettu ehjäkorisena, mutta nyt käsillä tunnustellen vaatii puolisen metriä molemmille puolille uutta peltiä. Helma ihan rapiseen pehmeyttään, kun sitä painaa.
Auto on muuten ollut pitkän ajan todella luotettava, taloudellinen ja mukava. Moottori käy todella nätisti laturin siivapyörän vaihdon jäljiltä. Öljyämisillä helmojakaan ei olisi varmaan koskaan tarvinnut hitsata.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Painava kosla, 406 2,0 -96 on mun muistiin 1690kg. Oonko väärässä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”