Auto on MB 180C perusbensasedan mallia 1999 perusilmastoinnilla. Lämppärin säätönappula meni toimettomaksi eikä puhallin toiminut enää ollenkaan. Päättelin, että voi olla aika vaihtaa puhaltimen moottori ja olin jo etsiskelemässä edullista moottoria, kun tapahtui jotakin kummallista.
lmastointilaite ryöhääntyi toimimaan itsestään ja työntämään kylmää ilmaa sisään salonkiin täydellä volyymilla! Sammutin moottorin mutta vempele vaan pauhasi virrankatkaisusta huolimatta. Kun en muuta keksinyt ja kun arvelin, että kohta on akku tyhjänä, otin sulakerasiassa irti sen 30 A:n sulakkeen, jonka alla puhallin on. Johan prkl hiljeni.
Tuhannen taalan kysymys kuuluu, mikä tässä mahtaa olla vikana ja millaiseen investointiin tässä joutuu varautumaan?
Omat taidot on sen verran heiveröiset, että pajalle taas matka käy. Mutta onko oikea osoite joku ilmastointihuolto/asennusfirma vai mikä?
Ilmastointi/lämppäri sekaisin
Behrin moottori lämppäriin?
Korjaamolla selvisi, että vika oli puhaltimen etuvastuksessa, joka uusittiin. Nyt homma toimii, mutta korjaamo suosittelee myös puhaltimen moottorin vaihtamista.
Motonetissä Behr-merkkinen moottori näyttäisi maksavan 129,90 euroa. Merteilissä myytävänä oleva maksaa 253 euroa. Veholta en raaski kysyäkään.
Kun k rahaa palaa muutenkin ja autolla on jo ikää, kysyn nyt, voisko tuollaiseen Motonetin myymään Behriin luottaa? Tai miten suhtautua purkuosaan, jota ainakin yksi firma tarjoaa 80 eurolla?
Motonetissä Behr-merkkinen moottori näyttäisi maksavan 129,90 euroa. Merteilissä myytävänä oleva maksaa 253 euroa. Veholta en raaski kysyäkään.
Kun k rahaa palaa muutenkin ja autolla on jo ikää, kysyn nyt, voisko tuollaiseen Motonetin myymään Behriin luottaa? Tai miten suhtautua purkuosaan, jota ainakin yksi firma tarjoaa 80 eurolla?