(Yli)puhallusongelma W140 -95 SEL420
(Yli)puhallusongelma W140 -95 SEL420
Pohjustan tarinaa:
Muutama vuosi sitten kärvähti puhaltimen etuvastus, vaihdoin ja puhallusteho palasi.
Pari vuotta sitten ei kesäkelissä ilmastointi jäähdyttänyt, kylmäaineen lisäys ja vikakoodit nollaan, hyvin jäähtyy taas.
Vuosi sitten puhallusteho taas laski, raitisilmasuodattimen vaihto, johan hönkii ilmaa taas.
Nyt kesken ajon puhaltimen/ilmastoinnin käyttöpaneeli tipahti omia aikojaan OFF-asentoon, mutta puhallus jäi. Painoin AUTO-nappia, paneeli heräsi henkiin. Kun varttia myöhemmin sammutin auton, puhallin jäi puhaltelemaan täysillä!!!
Ei hiljentynyt ennenkuin otti sulakkeen pois. Vaihtoehto tietysti akkukengän irtiotto, mutta ei viitsisi ihan kokoajan kontissa rampata.
Purin puhaltimen päältä muovit ja suodattimen, silti jumalaton täysjengapuhallus meneillään ja päätä raapimaan. Johdot irti niin kyllä se puhallin siitä asettui.
Tosin heti jos laittaa piuhat kiinni niin sama taifuuni jatkuu.
KYSYMYS: Onko näissä CAN-väylillä varustetuissa malmilaivoissa enään mitään releohjattua? Eli olisiko puhaltimen toimintaa ohjaava rele jumissa ja siksi effect los tornados?
Muistelelin joskus kontissa oikealla sijaitsevan sulakerasian yhteydessä nähneeni jotain releenmokkuloita, mutta vielää en ole verhoilua purkanut.
Muutama vuosi sitten kärvähti puhaltimen etuvastus, vaihdoin ja puhallusteho palasi.
Pari vuotta sitten ei kesäkelissä ilmastointi jäähdyttänyt, kylmäaineen lisäys ja vikakoodit nollaan, hyvin jäähtyy taas.
Vuosi sitten puhallusteho taas laski, raitisilmasuodattimen vaihto, johan hönkii ilmaa taas.
Nyt kesken ajon puhaltimen/ilmastoinnin käyttöpaneeli tipahti omia aikojaan OFF-asentoon, mutta puhallus jäi. Painoin AUTO-nappia, paneeli heräsi henkiin. Kun varttia myöhemmin sammutin auton, puhallin jäi puhaltelemaan täysillä!!!
Ei hiljentynyt ennenkuin otti sulakkeen pois. Vaihtoehto tietysti akkukengän irtiotto, mutta ei viitsisi ihan kokoajan kontissa rampata.
Purin puhaltimen päältä muovit ja suodattimen, silti jumalaton täysjengapuhallus meneillään ja päätä raapimaan. Johdot irti niin kyllä se puhallin siitä asettui.
Tosin heti jos laittaa piuhat kiinni niin sama taifuuni jatkuu.
KYSYMYS: Onko näissä CAN-väylillä varustetuissa malmilaivoissa enään mitään releohjattua? Eli olisiko puhaltimen toimintaa ohjaava rele jumissa ja siksi effect los tornados?
Muistelelin joskus kontissa oikealla sijaitsevan sulakerasian yhteydessä nähneeni jotain releenmokkuloita, mutta vielää en ole verhoilua purkanut.
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Naapuripalstankeskustelua samasta ongelmasta. Tiedä, onko tuosta sitten apuja - aika mutulla sielläkin mennään
Ja, kyllä sieltä rele pitäisi löytyä, KLIK!, tai KLIK!
Ja, kyllä sieltä rele pitäisi löytyä, KLIK!, tai KLIK!
® Mesen Porkkana-klubi
Eikös regun palaessa puhaltimen pidä lopettaa toiminta kun sytytysvirta katkaistaan? No joka tapauksessa etsin ja irroitan releen tänään. Jos löytyy niin mitataan onko jumissa, jos ei löydy, niin sitten regu vaihtoon...
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
Joo, löytyi rele. Takakontissa sulakerasian vieressä on semmoinen rele-keskittymä. Varaosanumero on A001 542 8219, noin 84,65€ merkkiliikkeestä. Vanhempi rele joka ajaa samaa asiaa on A001 542 7319. Että jos joku ihmettelee että mikäs rele kyseessä niin näiden perusteella voi jotain löytää.
Mutta, eihän se rele ollut vikana vaan se pirun etuvastus. (oletan...)
No sitten vaan tilailemaan uutta palikkaa... Perhana se insinööri on ollut ovela kun on pystynyt suunnittelemaan lähes päivälleen pari vuotta kestävän palikan...
Kenelläkään aatostakaan mikä tuon "palamisen" aiheuttaa kun tuntuu yhdessä jos toisessa porsivan ko. osa?
Ja vinkkejä mistä tällä kertaa tilaisin mokoman vastuksen?
Mutta, eihän se rele ollut vikana vaan se pirun etuvastus. (oletan...)
No sitten vaan tilailemaan uutta palikkaa... Perhana se insinööri on ollut ovela kun on pystynyt suunnittelemaan lähes päivälleen pari vuotta kestävän palikan...
Kenelläkään aatostakaan mikä tuon "palamisen" aiheuttaa kun tuntuu yhdessä jos toisessa porsivan ko. osa?
Ja vinkkejä mistä tällä kertaa tilaisin mokoman vastuksen?
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Itse maksoin siitä parisataa erkkiä vähän aikaa sitten.
Ulkomailta kyllä saa halvallakin..
http://www.autohausaz.com/search/produc ... /Regulator
Ulkomailta kyllä saa halvallakin..
http://www.autohausaz.com/search/produc ... /Regulator
® Mesen V8 Klubi