Pistelin tossa mittariston valoja

No laitoin lampun paikoilleen ja nyt kun ajelee


Josko löytyisi vika ihan pyörimisnopeus anturista tai väärästä rengastuksesta kuten voi olla abs kohdalla myös.Tulppo kirjoitti:Moi taas.
Pistelin tossa mittariston valojauusiksi eli vaihdoin pimeät lamput toimiviin ja huomasin samalla että ASR n varoitusvalosta puuttui lamppu.
No laitoin lampun paikoilleen ja nyt kun ajeleeniin satunnaisesti se kesken ajon saattaa syttyä. kun pysähtyy ja sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen se sammuu? Eli oletan etä siellä jossain on jokin kosketus tai muu vastaava häiriö. Osaisiko joku auttaa että mistä lähteä hakemaan
?
Eipä jarruttele, tiputtaa koneesta tehot jarruihin koskematta.AK47 kirjoitti: Saattaisi olla asr:n kyseessä myös takajarruissa kokonaisuuden tarkistamisen paikka... Niitähän se jarruttelee tarvittaessa.
Juu ja oman persetuntumahavainnon mukaan sopivasti jos meinaa perä irrota, niin kaasua lisäämällä asr hillitsee perän irtoamista tai jopa oikaisee sitä luistoa (tai sitten on vain käynyt sattumalta usein näin). Pitää vain uskaltaa antaa hanaa. Ilman hanaa saattaa asr "tipahtaa" pois pelistä ja mennään fysiikan laikien ja takavedon periaatteilla kahva edellä...piippu kirjoitti:Kyllä minulla ainakin tuossa E500:ssa ASR ottaa takajarruilla liikaa innostuneen pyörän kiinni.....niin että rutina kuuluu! Ja niinhän se kuuluukin tehdä, samalla kun säätää nokkia, sytytystä ja kaasuläppää! Jos ei näin tee, on vikaa järjestelmässä....Boschin ASR kirjankin mukaan
Voi olla hyvinkin seisottamisessa. Turhaan seisottaminen ei tee aina hyvääTulppo kirjoitti:jos nyt ensin aloittaisi pyörimisnopeus anturista ja jarrujen kunnon tarkistuksesta jos se vielä sitä tekee.
Akku on noin 3kk vanha ja tuntuu pelittävän ihan hyvin.
ja se tosiaan menomatkalla mansesteriin (matkaa noin 45km) teki sen 3 kertaa jo tullessa ei enään kertaakaan? voiko sillä olla mitään merkitystä kun KO kiesi on seisonut tallissa noin 3kk kun ruostesuojailin sitä?
Niin kai sittenpiippu kirjoitti:Kyllä minulla ainakin tuossa E500:ssa ASR ottaa takajarruilla liikaa innostuneen pyörän kiinni.....niin että rutina kuuluu! Ja niinhän se kuuluukin tehdä, samalla kun säätää nokkia, sytytystä ja kaasuläppää! Jos ei näin tee, on vikaa järjestelmässä....Boschin ASR kirjankin mukaan
Sama ollu joka vuosi minulla coupessa. Jos auto on seissyt 2-4kk, niin aina on asr valo vilkkunut toisinaan sen jälkeen mutaman viikon ajan. Itse otin ASR boksin käteen tuossa 2v sitten ja vähän ruiskutelin kontaktispraytä liitoksiin niin ei ole sen jälkeen vilkkunut.AK47 kirjoitti:Voi olla hyvinkin seisottamisessa. Turhaan seisottaminen ei tee aina hyvää... korjaantui itsestään KÄYTTÄMÄLLÄ...
noin se mullakin toimi, mutta siinä sattuu ilimeisesti jossakin kohe aivan pieni nykäys alijännitteeseen ja se piisaa sytytyttää asr valon ja laittaa se vikatilaanTulppo kirjoitti:Ja lisä diagnoosia. Huomasin että ennenkuin ASR valo syttyy niin kone huoneesta kuuluu kitisevää ääntä (vähän kuin laturinremmi). Avasin kone huoneen ja laitoin auton käymään niin ABS laatikosta kuuluu naputusta (niin kuin vantiileistä jotka naputtavat) ja kitisevä ääni tulee samalta puolen mutta en paikallistanut mistä,(ei laturinremmimistä) eikä ABS boxista.?????
Äänet kuuluvat tasan niin kauan kunnes ASR valo syttyy palamaan ?:help:
Laturi toimii. (14,1A)