Audi 100
Audi 100
Naapuri osti tommosen sinkkikorisen 80-luvun satku audin.
Täys huoltokirja ja paljon osaa vaihdettu.
Eli kytkin, startti, jakopää ym. pientä.
Mukavasti pörisee vitoskone (2.0) rosterivaimentimella.
Ei oikein istunut tuplahäntä siihen helman koloon, oli liian lähellä ja kolisi.
Noh, laskettiin pakaria pidemmillä kumeilla, jolloin tehtaan lovi helmassa
oli hullun näkönen. Pakkohan siihen oli sellainen thynig-rosteri liekkisuoja vääntää...
Weitech -alusta ja 16" stilauton vanteet 205/50-16 kumeilla, ei hullumman näkönen.
Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota ko. pirssin kanssa pelatessa, onko tyyppivikoja?
Kytkin oli muuten maksanut 1200€.
Täys huoltokirja ja paljon osaa vaihdettu.
Eli kytkin, startti, jakopää ym. pientä.
Mukavasti pörisee vitoskone (2.0) rosterivaimentimella.
Ei oikein istunut tuplahäntä siihen helman koloon, oli liian lähellä ja kolisi.
Noh, laskettiin pakaria pidemmillä kumeilla, jolloin tehtaan lovi helmassa
oli hullun näkönen. Pakkohan siihen oli sellainen thynig-rosteri liekkisuoja vääntää...
Weitech -alusta ja 16" stilauton vanteet 205/50-16 kumeilla, ei hullumman näkönen.
Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota ko. pirssin kanssa pelatessa, onko tyyppivikoja?
Kytkin oli muuten maksanut 1200€.
Pro HVM
Tyyppivioista tuli mieleen ohjaustehostimen vuodot, lähinnä pumppu.
Tiedä sitten onko asia korjaantunut joillain paremmilla osilla korjaten, kaikistahan ne pumput on varmasti kertaalleen laitettu.
Ihan kelvollisena autona minä satas-audia pidän.
Kytkimen hintoja:
100 2,0 8.84--87 (ei D/TD). . . . . . . . . . . . . . . . . 124.50
100 2,0E 88--90. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164.00
Taitaa olla kytkinremppa tehty markka-aikana, 1200 mk....
Tiedä sitten onko asia korjaantunut joillain paremmilla osilla korjaten, kaikistahan ne pumput on varmasti kertaalleen laitettu.
Ihan kelvollisena autona minä satas-audia pidän.
Kytkimen hintoja:
100 2,0 8.84--87 (ei D/TD). . . . . . . . . . . . . . . . . 124.50
100 2,0E 88--90. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164.00
Taitaa olla kytkinremppa tehty markka-aikana, 1200 mk....
wiimax.fi
Minusta nuo audin 100 koriset on jostain syystä aliarvostettuja... Miksi en tiedä. Isällä oli joskus tuollainen 2,2 ruisku. Mitään muuta vikaa ei ollut paitsi käsijarru jumitti/jäätiy herkästi, joten se kannattaa herkistää ja rasvata hyvin!
Oli yllättävän laadukkaan tuntuinen auto! Ruostettakaan ei ollut paitsi toisessa etulokarissa joka oli joskus pienen nokkakosketuksen takia vaihdettu tarvikeosaan...
On varmasti hintalaatusuhteeltaan parhaita autoja!
Oli yllättävän laadukkaan tuntuinen auto! Ruostettakaan ei ollut paitsi toisessa etulokarissa joka oli joskus pienen nokkakosketuksen takia vaihdettu tarvikeosaan...
On varmasti hintalaatusuhteeltaan parhaita autoja!
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mukavat kyydithän niissä ainakin saa vaikkakin muotoilu muistuttaa saippuakoteloa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Audi 100
Ajelen nykyään MB 300D vm -91. Aikaisemmin ajelin Audi 100 2,0E vm- 86 ja Audi 100 2,3E. Pojallani on Audi COupe 2,3E vm-90.
Olen samaa mieltä kanssasi, että ainakin nämä Audit (kaikki 5-sylinterisiä) ovat hyviä ajaa ja kestäviä, huoltotarve on pieni ja korjaukset yksinkertaisia. Korit ovat käytännössä ruostumattomia. Vanhemmassa Audi 100 autossa oli jarrut ja tehostimen hydraulipumppu heikot kohdat.
Hyviä autoja ovat Audit ja MB:t ainakin ennen vuotta 1996 valmistettuna.
Olen samaa mieltä kanssasi, että ainakin nämä Audit (kaikki 5-sylinterisiä) ovat hyviä ajaa ja kestäviä, huoltotarve on pieni ja korjaukset yksinkertaisia. Korit ovat käytännössä ruostumattomia. Vanhemmassa Audi 100 autossa oli jarrut ja tehostimen hydraulipumppu heikot kohdat.
Hyviä autoja ovat Audit ja MB:t ainakin ennen vuotta 1996 valmistettuna.
Ammoin omistin Opel rekord 2,3 d Berlinan. Kaveri pisti oman satkunsa myyntiin ja kehoitti koeajolle. Tämä audi oli silloin suht tuore, 5 syl. diesel. Kumeen kourissa kädet vapisten aloittelin koejon, mitä ihmettä, tämähän mekastaa aivan tajuttomasti! Oikella kädellä lämmityslaitetta isommalle, - ei puhallin toimi jne,jne . Kaikkiaan vein auton aikalailla äkkiä takaisin, kun vioista ei meinannut loppua tulla. Siis ero opeliin oli aivan valtava, se sentään toimi ja oli suht hiljainen.
Nämä muistot mielessäni en noteeraa edelleenkään ko. ritsoja.
Noh, pellit kyllä kestää audissa - siksi niitä myydään vieläkin. Rekordeja ei ole näkynyt vuosiin päinvastaisesta syystä.
Nämä muistot mielessäni en noteeraa edelleenkään ko. ritsoja.
Noh, pellit kyllä kestää audissa - siksi niitä myydään vieläkin. Rekordeja ei ole näkynyt vuosiin päinvastaisesta syystä.
Audi 100
Takavuosina ollut neljä erialaista Audi 100 -autoa.
-84 2.2 CD, -85 1.9 TD, -86 2.0E , -89 2.0E.
Tyyppiviat lienee jo lueteltu. Hydraulipumppu joka huolehtii, ohjaus ja jarru -tehostuksesta ja tason säädöstä oli vika-altis ja kallis.
Hammastankoon joka tuppasi alkaa vuotamaan ei alkuun saanut
juurikaan osia.
Jostain syystä jokaisesta meni etupyörän laakeri ainakin kerran.
J a erityisesti on mainittava ovenkahvat, siis ne ulkopuoliset, niitä sai vaihtaa jatkuvasti, vuosimalliin -88 saakka.(edit: epätarkka ilmaisu, =>88 ei onkelmia kahvojen kanssa...) Parissa oli myös ongelmia mittariston kanssa, uudelleen tinaamalla
kuitenkin korjantuivat ne viat.
Käsijarru, joka toimii levittämällä takajarrupaloja, saattoi työllistää
myös siihen ei saanut mitään osia.
Nuo mainitsemani viat/osien puutteet lienevät jo historiaa....
Muuten autosta jäi posittivinen kuva. Hyvä ajaa, pieni kulutus.
Tosin se ainut dieselmalli, turbo sellainen. Siinä tapahtui totaalinen
moottorivaurio 275th. kohdalla. Ilmeisesti kannentiiviste petti ajossa
ja 2syl. mäntä ylöstullessaan tulikin kyljestä ulos. Korjaaminen maksoi
sillon -80 luvun loppupuoilella yli 10th. mummoa.
-84 2.2 CD, -85 1.9 TD, -86 2.0E , -89 2.0E.
Tyyppiviat lienee jo lueteltu. Hydraulipumppu joka huolehtii, ohjaus ja jarru -tehostuksesta ja tason säädöstä oli vika-altis ja kallis.
Hammastankoon joka tuppasi alkaa vuotamaan ei alkuun saanut
juurikaan osia.
Jostain syystä jokaisesta meni etupyörän laakeri ainakin kerran.
J a erityisesti on mainittava ovenkahvat, siis ne ulkopuoliset, niitä sai vaihtaa jatkuvasti, vuosimalliin -88 saakka.(edit: epätarkka ilmaisu, =>88 ei onkelmia kahvojen kanssa...) Parissa oli myös ongelmia mittariston kanssa, uudelleen tinaamalla
kuitenkin korjantuivat ne viat.
Käsijarru, joka toimii levittämällä takajarrupaloja, saattoi työllistää
myös siihen ei saanut mitään osia.
Nuo mainitsemani viat/osien puutteet lienevät jo historiaa....
Muuten autosta jäi posittivinen kuva. Hyvä ajaa, pieni kulutus.
Tosin se ainut dieselmalli, turbo sellainen. Siinä tapahtui totaalinen
moottorivaurio 275th. kohdalla. Ilmeisesti kannentiiviste petti ajossa
ja 2syl. mäntä ylöstullessaan tulikin kyljestä ulos. Korjaaminen maksoi
sillon -80 luvun loppupuoilella yli 10th. mummoa.
Viimeksi muokannut visar, 08.7.2006 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB CLS 320CDI
pyöran laakerit etu+taka
etujouset
raidetngon päät
altukivarret
lämmitys laitteen moottori helppo vaihtaa noin 10min jos ei ole ilmastointia
virtalukon pohja
pensa pumppu noin 300-350 tkm ruisku
oven ulko kahvat vm -87 asti
lasin nostimet toimivat vaijeri käyttöisesti sähkö käyttöiset vielä surkeammat
hytrauli nostimet jos on riippuu vm. mallista
jos ilmastointi niin on surkea jenkki valmiste kuumaa ja kylmää koska sattuu
jousi lautaset 500 tkm
käsi jarru jos on levyt takana (2,0 on vielä rummut)
mootorin ja vaihteiston kumi tyynyjä jokus manuaali vaihteisto
ja audistihan ei menetä yö uniaan pienten hytrauli vuotojen takia
hammastanko on vuoto herkkä
tehotimen pumppu vuotaa roppujen alta kun tehtaalta lähtiessä niiden alle on laitettu liian ohuet o-renkaat 2mm ja taas 2,5mm on liian paksu
joku 2,2mm olis hyvä
autohan on tilava lämmin erittäin luja korinen halpa sillä ei jää talvella kiinni hiljainen vara osat motonetista hyvä ajaa ongelmaton taka akselin tuenta
eiköhän siinä ollut kaikki
etujouset
raidetngon päät
altukivarret
lämmitys laitteen moottori helppo vaihtaa noin 10min jos ei ole ilmastointia
virtalukon pohja
pensa pumppu noin 300-350 tkm ruisku
oven ulko kahvat vm -87 asti
lasin nostimet toimivat vaijeri käyttöisesti sähkö käyttöiset vielä surkeammat
hytrauli nostimet jos on riippuu vm. mallista
jos ilmastointi niin on surkea jenkki valmiste kuumaa ja kylmää koska sattuu
jousi lautaset 500 tkm
käsi jarru jos on levyt takana (2,0 on vielä rummut)
mootorin ja vaihteiston kumi tyynyjä jokus manuaali vaihteisto
ja audistihan ei menetä yö uniaan pienten hytrauli vuotojen takia
hammastanko on vuoto herkkä
tehotimen pumppu vuotaa roppujen alta kun tehtaalta lähtiessä niiden alle on laitettu liian ohuet o-renkaat 2mm ja taas 2,5mm on liian paksu
joku 2,2mm olis hyvä
autohan on tilava lämmin erittäin luja korinen halpa sillä ei jää talvella kiinni hiljainen vara osat motonetista hyvä ajaa ongelmaton taka akselin tuenta
eiköhän siinä ollut kaikki
Kuules tiileri, se oli sitä viimestä korimallia, aika löysä muuten mutta..dealer kirjoitti:Ammoin omistin Opel rekord 2,3 d Berlinan
Pitemmälle ei kannata edes lukea, mies joka on joskus erehtynyt tuollaisen ostamaan lienee jäävi arvostelemaan minkään ajopelin ominaisuuksia.
vähä samahan se on pösömiestenki kans mutta olkoon ny tällä kertaa
-Kaikki ventovieraat eka kyydin jälkeen: Ei voi olla näin hiljaista ja mukavaa autoa!
-Päihitti mukavuudessa 124:n kirkkaasti.
Jos olisi jäljellä vielä suunta kohti Haapavettä Tiileri kyytiin ( )
Heh, löytyipäs vanha topikki, mutta niin ajankohtainen
Mielenkiinnolla luin tämänkin läpi, kun se tonnin tilava ritsa pitäisi passatin tilalle löytää.
Onkos tullut uutta päivitystä kellään tähän?
On pari ihan varteenotettavaa satas-audia tuolla nettiautossa nyt tarjolla...
Mielenkiinnolla luin tämänkin läpi, kun se tonnin tilava ritsa pitäisi passatin tilalle löytää.
Onkos tullut uutta päivitystä kellään tähän?
On pari ihan varteenotettavaa satas-audia tuolla nettiautossa nyt tarjolla...
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
älä ihmeessä ota automaattia ja tosiaan se hydraulpumppu on kyllä yks perkele. Meni kolmesti purkuun ennenkuin sain sen pitämään. Kunnon laiskanlinna, mukava ku mikäkin. Letkukikalla piiskasin lisää tehoja ja ei aikaakaan niin oli kansipahvi puks sen vaihtoon meni vajaa tunti, kun sen sai vaihdettua niin että löysäs vain kannen pultit ja raotti kantta viitisen senttiä Ilmastoinnin antureita joutui kyllä muutaman vaihtelemaan mutta ne kun vaihtoi niin alkoi tulemaan tasaisesti sopivaa ilmaa.
turbohan tuo mulla oli yhen talven alla.
turbohan tuo mulla oli yhen talven alla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hyvä auto, 5-pyttynen lähes pomminvarma, sinkkikori ei ruostu. Ja tilaa on! Ainakin tuossa laatikkomallin satasessa. Uudempikoppainen (91-) on pienempi, mutta selvästi hiljaisempi ja mukavampi. Kannattaa ottaa tosiaan manuaalina ja ilman automaattista ilmastointia.
Edit: uudempkoppaisessa on korjattu vanhan mallin oikeastaan ainoa tyyppivika eli hydrauliikkapumppu on parempi. Vanhassa se oli aika riesa niinkuin Sergey mainitsikin. Uudempikoppaisesta en keksi mitään huonoa sanottavaa, paitsi että älä ota V6-koneella ellet tiedä mitä teet.
Edit: uudempkoppaisessa on korjattu vanhan mallin oikeastaan ainoa tyyppivika eli hydrauliikkapumppu on parempi. Vanhassa se oli aika riesa niinkuin Sergey mainitsikin. Uudempikoppaisesta en keksi mitään huonoa sanottavaa, paitsi että älä ota V6-koneella ellet tiedä mitä teet.
® Mesen Porkkana-klubi
jos löytyy lappuja kunnon korjaamolt uuden hydraulipumpun asennuksesta niin rok. automaateista se 3v oli se surkea, tuo mikä minullakin oli. onneksi oli helppo vaihtaa
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jos Satkua tekee mieli niin paras valinta on 91-94 vuosimallin 2.3E koneella. Quattrolla mieluiten jos löytyy hyvä mutta siinä alusta kalliimpi huoltaa.
Jotkut puhuvat että kun 100 vaihtui A6:ksi vuonna 1994 auton laatu hieman laski, materiaalien osalta esimerkiksi. Yleisesti voidaan sanoa että 88-94 vuosimallin sataset on niitä joilla Audi alkoi nostamaan profiilia, noita autoja on suunniteltu vähän isommalla rahalla. Nyt niitä saa ihan pilkkahinnalla. Ei ne toki 124-mersun veroisia ole lähellekään jos ajatellaan yleistä laatuvaikutelmaa, mutta eivätpähän sitten toisaalta ruostu.
Topic minun omasta Satkusta löytyy täältä.
Jotkut puhuvat että kun 100 vaihtui A6:ksi vuonna 1994 auton laatu hieman laski, materiaalien osalta esimerkiksi. Yleisesti voidaan sanoa että 88-94 vuosimallin sataset on niitä joilla Audi alkoi nostamaan profiilia, noita autoja on suunniteltu vähän isommalla rahalla. Nyt niitä saa ihan pilkkahinnalla. Ei ne toki 124-mersun veroisia ole lähellekään jos ajatellaan yleistä laatuvaikutelmaa, mutta eivätpähän sitten toisaalta ruostu.
Topic minun omasta Satkusta löytyy täältä.
® Mesen Porkkana-klubi