207 D vm-79 HEHKU HUKASSA ?

Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

207 D vm-79 HEHKU HUKASSA ?

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Talvella ilmeni pieniä käynnistämis vaikeuksia kun silloin tällöin piti lähteä liikkeelle moottorivoimin eikä manuaalikyydillä elikkä vapaakävelyluistelu tyylillä.

Ensin pidin syynä sitä että oli kulunut jo pitkälti toista kuukautta edellisestä käyttökerrasta ja ei sen vuoksi halunnut käynnistyä.

Akusta loppui vain potku ja ei auttanut kuin laittaa lataukseen siirtäen lähtöä seuraavaan päivään.

Seuraavana päivänä lähtikin sitten kuin palmunalta kun laitoin tietysti varoiksi myös lohkolämmittimen kytemään ennen starttia.

Toisella kerralla reilun kuukauden päästä oli samat hommat edessä ennen äksöniä.... lataus & lämmitys.

No tuolla kerralla hu hu huomasin jotta kappasvain.... olipahan pahainen jäänyt valot päälle edellisen reissun jälkeen ja kenties siitä johtui jotta akussa ei ollut hönkää kuin nimeksi.

Nämä käyttökerrat kun lipitäen aina ajoittuvat aurinkoisiin päiviin vanhalta mp-pohjalta ja valojen merkkivalo ei pala tai ei näy auringon paisteessa eikä sitä joka kerta tule katsoneeksi missä asennossa katkaisija on tai loistaako ulkovalot kilpaa taivaallisen loisteen kanssa.
Onni että akku sijaitsee penkin alla ja sisätilalämmitys ollut päällä koko talven niin ettei akku tyhjennyttyä päässyt jäätymään vaan vain hyytynmään.

Kolmannella kerralla en pahemmin jurruuttanut vaan suosiolla latasin akkua kolme-neljä tuntia ja jo pörähti kun avitin vielä lohkolämmityksellä hiukan.

Neljäs kerta oliki sitten katsastukseen valmistautuminen ja koska epäilin jarruissa olevan sanomista niin toimitinkin auton paikallisen korjaamon ristiksi periaatteella "leimattuna takaisin" koska tuo penteleen katsastusaika on niin pahasti talvenlopulla ettei ulkona kehtaa räplätä kohmeisin sormin ja särkevin nivelin yhtään mitään mitä ei ole aivan pakko.
Oli siis akku latauksessa yön ylin ja aamulla hetken lohkolämmitys päällä ennen kuin vein korjaamolle.
Eipä siitä katsastuskeikasta muuta kuin .. polttoainejohto vuosi,etujarrut puolsi ja jotain pientä.
Leimattuna takaisin ja kertovat jotta oli ollut vaikeasti käynnistettävä myös heidänkin kanssaan kun eivät varmaan huomanneet lohkolämmitystä käyttää vaan apuvirralla jurruuttamalla..

No jotta ei tästä tule romaania että nyt sitten vihdoin otin ja ostin säästöilläni 100 ah akun 88 ah akun tilalle kun ajattelin vanhan saaneen kuitenkin tarpeekseen talven vähävirtasuudestaan ja kun en sen ikääkään tiennyt enkä tiedä vieläkään.
Kauppareissulle valmistautuminen oli jälleen ... yö latauksessa muttei lohkoa koska kelit jo olivat +-0 tai jotain milloin käsittääkseni ei lisälämpöjä tarvita.

Hyvin pörähti käyntiin uudella akulla ensimmäisen kerran mutta viikon seisonnan jälkeen sai taas useamman kerran starttailla ennen hörähdystä.
Tosin ei tarvinnut laturia käyttää.. huh huh

Välähti tuossa jostain päähän ajatus.. Onkohan tuo hehkutuspuoli kunnossa ja miten?

Silloin kun starttaan säädän kaasupolkimen säädön kuten pitää ja...


1. Virta päälle avaimesta.

2. Vedetään starttausnamikasta ja pidetään 10-30 sekuntia lämpötilan mukaan.

3. Nykäistään namikasta loppuveto jolloin startti alkaa jurnuttaa..

4. Moottori käynnisty.... jos käynnistyy... jos ei niin.
a) Startti ei ala pyörittämään vaan knaks.. sanoo sopimuksen irti.
b) Startti pyörittää mutta mitään ei tapahdu.. ei edes lupaa.
c) Startti pyörittää kunnes akku hyytyy.
d) Jos ei käynnisty niin virta pois hetkeksi ja sitten 1-2-3 uudestaan jne.

Kun moottori käynnistyy niin aluksi se tykkää onnahdella ennen lämpeämistään jolloin se kyllä sitten kuullakseni käy aivan napsakasti roks roks...

Vaan olisiko tuo hankala käynnistyvyys hehkutulppien syytä?

Jospa joka pytyn hehkutulppa ei toimikkaan?

Kojetaulussa oleva hehkun merkki kun ei ainakaan toimi (noo ei se nyt sylintereiden tulppialämmitä mutta kuitenkin)

NIIN kysyisinpä vain jotta miten nuo tulpat saisi tarkistettua ilman pois ottoa?

JOO olen tässä lueskellut joitain niin meseläisten kuin muiden Dieselmiesten/naisten/persoonien juttuja niistä tulpista ja niiden vaidettavuuksista ja juuttumisista ja katkeamisista ja kuka korvaa jos katkeaa ja missä katkeaa ja minkä lämpöisenä ei katkea niin heleposti kuin jossain toisessa lämpötilassa ja niin päin pois jotta aivan hirvittää mennä koskemaan mihinkään...jollei ole aivan pakko.

Vaan jos nyt kuitenkin varoiks ...

A. Miten tarkistan tulppien toimivuuden niitä irroittamatta.

B. Miten vaikuttaa merkkivalon toimimattomuus.

C. Mitä muuta minun pitäisi kysyä ja tietää.


KIITOS !
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossa kait ne on kaikiste helepoimmin vaihettavissa mitä missään, konekopan kun ottaa poise niin hyvä kun eivät itestään irti pompi :idea: Tai no etummainen saattaa hiukka hankalammin olla ruiskuputkien takana :P

Toteamiseen paras väline on minusta yleismittari, mittaa hehkutulpan kannalta yksitellen. Vastus pitäisi olla hyvin matala, joitain ohmeja.

Oirekuvaus sopisi kyllä pimenneisiin hehkuihin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Sitten ei ku mittaria hommaamaan ja sen käyttöohjetta Suomeksi ja selko sellaiseksi :D
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sinä kun oot tuommonen TSI-mies, niin siittähän saattaisi saada jo jotain ilimi kun ottasit 12v hehkulampun, mahollisimman tehokkaan semmoisen, vaikka vanahan (mutta toimivan) ajovalopolttimon. Laitat siihen johhot, kytket toisen pään akun plussaan ja tökit toista päätä hehkutulupan päähän, jos syttyy niin luulisi olevan hehkun ehejän, jos ei, niin rikki, selevästi.

Hehkujen johot (tahi kisko jos se on semmosella) pittää tietysti olla irti, muuten mittaat rinnankytkettyjä tuluppia ja vika ei löyvy ellei sitten kaikki ole rikki.

Samalla hehkupolttimolla saa testattua hehkureleen, tai onko se nyt tuossa tapauksessa solenoidi, kytket sen lampun toisen johon runkoon tai akun miinukseen ja toisen johdon hehkuille tulevaan johtoon. Lampun pitäisi palaa kirkkaasti hehkuttaessa, jos ei pala niin se rele eli solenoidi on rikki.

Entäs eihän siinä ole ilmavaivaa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

:D nih! noin han se ilmeisesti kin toimii :D
onpa minul jopa sellanen virallinen koestuslamppu johdol ja hauenleualla varustettu millä tökkii :roll: vaan kun ei sytytä.. no nyt :idea:


Ilmavaiva ?
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Niiettä eihän seisoessaan ota ilimoja pumpulle jostain vuotavasta letkuliitoksesta? Silloinhan siinä olisi pitkä vieteri kun joutuu ilmaamaan ihtensä ennen kuin lähtee käyntiin ja saattaa käyä epätasaisesti alussaan?

Siellä pitiäisi olla kirkkaita putkia suodattimen ja pumpun välillä, jos näkyy kuplia kulkevan käynnistyksne jälkeen niin siinä voipi olla yksi syyllinen. Tai jos näkyy jossain kosteita liitoksia.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Tuotapa pitää tutkia... pikkuhiljaa tulee tutuksi diesel koneet ... :D
Niin että mitä että ?
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Joko se alko jekittää?

Jovi tuossa jo antoikin hyviä ohjeita mutta sen verran sotkeennun itekkin juttuun että jos hehkut toimii ja aine on ilmatonta niin tarkista seuraavaksi venttiilinvälykset, jää helposti näistä ikiliikkujista tarkastamatta ja vaikuttaa merkittävästi nimenomaan käynnistyvyyteen jos hiukankin meinaa venttiilit kantaa.
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

oon tuos askarrellu muuta ensin... sytkät tuloo eteen taas sit kun pitää liikkeelle lähteä... :D kaikki pitää käydä läpi pikkuhiljaa hissunkissun :wink:
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Virtakatko

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Mersumopilessa päällä pieni sähkökato joka ilmeni männäviikolla Polvijärvi pyrähdyksellä seuraavalla tavalla.
Kalajoelta lähtiessä kaikki toimi niin hyvin kuin on toimiakseen.
Matkanvarrella pysähtymiset ja käynnistykset onnistui aivan hyvin.
Polvijärvellä kahvilla käynnin noin tunnin seisokin jälkeen starttaus ei onnistunut muuten kuin kaapeleiden avulla.
Kotimatkalla huomasin ensin polttoaine ja moottorilämpötilamittarin viisareiden lerputtavan alakuloisesti kun valokatkaisin oli "päällä" asennossa ja viisarit värähtivät ylös kun valokatkaisin oli "kiinni" asennossa.
Myöskään äänimerkki ei toiminut eikä nähtävästi paljoa loistaneet valotkaan vastaantulijoiden valomerkeistä päätellen.
Matka sujui kuitenkin hyvin kun en sammuttanut moottoria vaan annoin hyrskyttää koko ajan.

Nyt sitten latasin akun koska se oli tyhjentynyt.
Akussa oleva "kalansilmä" vain ei muljahda vihreäksi vaan näyttää valkoista vaikka laturi ilmoittaa akun olevan täysi?
Akkussa näyttää nyt olevan 13,jotain V eikä tuota 14,4 V mistä aiemmin on mainintaa ?
Molemmat kapineet ovat uusia ja akku on niitä huoltovapaita.
Akun + puolenpää oli hieman kostunut ladattaessa?
Akun kaapelit on irti akun navoista ja kun yleismittarin + - anturit kytkee akkukaapeleihin näyttää mittari 0,1jotain V kuitenkin liikkuvan jossain vaikka akku on irti ja kone ei ole käynnissä?
Mistä se virta oikein tulee siihen sähköpiiriin?
Mistäpä vikaa pitää lähteä etsimään... kytkennöistä vai laturista vai releestä ?
Onkohan tuo käynnistyvyysvika johtunutkin tästä eikä hehkuista jotka vissiin toimiikin kun on toimiakseen .. eli kun hehkuttaa kunnolla ja akussa on ötyvä tai startti saa riittävästi virtaskaa siis?
Niin että mitä että ?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Akun pitää olla kunnossa, ei noi muuten toimi kovinkaan kaksisesti.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuota, tuohan kuulostaa enemmän latauksen puutteelta kuin akun vialta, vaikka akku ei pitäisi sähköä sisällään niin silti ajaessa eli koneen kierroksilla käydessä sähköä pitäisi riittää. Paitsi jos akku olisi oikosessa, mutta silloin siinä ei kestäisi varausta akkulaturillakaan ladattuna.

Eli jos koneen käydessä kierroksilla ei jännite nouse yli 13V niin laturi ei tehe sähköä. Jos taas koneen käydessä kierroksilla jännite on hyvä (14V) mutta sammutettuna jännite laskee niin ettei tarttaa niin vika olis akussa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Liekkö siis hiilet loppu...
On se sitten kohta ryhdyttävä tekemään jotain eikä vaan meinattava.
Enste täytyy rakentaa jonkinsortin tellinki jotta pääsee auton alle muutakin tekee kuin öljypohjaan nenäänsä raapimaan.
Laturi pois niin sillä se selviää onko hiilet syypäänä vai ei.
Samalla sitten voikin paikallistaa tuon vesivuodonkin ja tehdä sillekin jotain.
Kuuleman mukaan vesipumpunjuuresta tihkuu?
Täytyy nyt sitten koeponnistaa tuo akku... kierroksilla ja ilman...
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Hiukan viisaampi eilistä tänä päivänä :twisted:

Akunnavoista mitattu 13,00 V

Akusta irtiolevista kaapeleista mitattu 0,04 V (aavesäteilyä) ?

Starttauksen jälkeen mitattu akunnavoista 12,86 V

Käynnissä ollessa valot päälle niin lukema laskee hieman.

Kierrokset eivät vaikuta mittausarvoihin mitenkään joten oletan laturin tai latausreleen olevan sökösökösöö ja ryhdyin rakentamaan tellinkejä jotta mahdun alle irroittamaan kaikki mitkä irti lähtee..
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Laturihan se kuulostas olevan, siinähän on latauksensäädin ja hiilet samassa paketissa, erillistä latausrelettä ei ole.

Hiilet loppu, veikkaan, seleviää alle kahenkympin sijituksella säädinpakettiin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

JEES !!!
Tekasin tellinkit ja otin alustavia kuvia kyseisestä kiusankappaleesta..

Selkä ei tykkää enää tänään rmymisestä ja sadekkin taitaa olla tulossa joten esta manjana tai myöhemmin sitten laturi irti ja tutkitaan.

Vesipumpunjuuresta ? no jostain juuresta ruikkii vettä joten syylari pois ja tutkitaan sekin samalla..

Mitäpä vielä.... noo starttimoottorin vois vissiin kans avata ja puhdistaa kun pentikslaite sanoo välil vaan jotta niks naks..

Se oliski helevetin hyvä jos vika on hiilissä laturin eikä piirissä sähkön jossain tuntemattomassa paikassa :twisted: Kuva
Siinäsemurheenryynion
Kuva
Näppäränä miähenä tein automaattipysäytystellinkin josta ei oo vaaraa ajaa autoa yli vaan se toppaa itestään kun vauhil kuhauttaa... :twisted:

Ja nyt saunan lautheille oikasee selkäruotoo :D
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Consejero de Grava kirjoitti:Se oliski helevetin hyvä jos vika on hiilissä laturin eikä piirissä sähkön jossain tuntemattomassa paikassa :twisted:
Kaapin sähköissä ei ole mitään monimutkaista :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Eipä kai... kun syventyy asiaan...

Vaan on tuo yks juttu noissa sähköhommissa..
Osien saanti..
Tuo rele mikä pyyhkimiä käskee paukahti tuonnoin (oon tainnu kirjottaa siitäkin?) HELLA merkkinen 5 napanen rele...
Varaosaliikkeen mies ei löytänyt tietokoneella sitä enkä minäkään ole löytänyt.. pari vieraskielistä sivustoa löytyy vaan ummikko selvää saa..
Oon joutunu sitten tyytymään ilman relettä pyyhkimien toimintoon joka huitoo kuin viimestäpäivää kaikenaikaa ...
No tuo tulilasivaha mikälie on kyl hyvä keksintö ja sen avulla ajaa satees kun satees vaan olis se relekkin hyvä olla ..

Juu... ei ne sähköt kovin kummosii taia olla vaan tuo sähkökaavio on niin pienel jotta ei ei ja vielä kerran ei jaksa keskittyä...

mullaku o pien keskittymisvaikeus ongelma päällänsä mut kyl tää tästä...

sauna tuntuu hyvält keskelviikkooki
Niin että mitä että ?
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Onkohan W123:n pyyhkijän rele samanlainen? Tietäisikö joku? Minulla saattaisi olla saman ikäluokan rele varastossa, ehkä. :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

nii i...
12V 5WB 002 690-11 HELLA
tommottii luki releen kyljes...
Niin että mitä että ?
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Eipä ole samanlainen :?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

ei maa mittään .. kiitos kuitennii :D
Niin että mitä että ?
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Eipä mittää :)
Tämmösiä löytyy netistä, mutta onkos nuo sitten uudempiin malleihin?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Tuo
HELLA 5WG 002 450-311
Voi olla käypänen... täytyy etsii nuo tuon vanhan arvot kun ne on nyt jossain tallessa arvaamattomassa. :D

Jaa... penteleessä taitaa olla 6 liitintä ja tuo vanha oli 5 liittiminen :(
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Releestä vielä kuvia kun sattu jäänteet löytymään..
Kuva
5 napanen tai anturinen tai mitä ne nyt onkaan
Kuva
arvot olisi olleet liki samat
Kuva
vaan kun ei niin ei...
Niin että mitä että ?
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Taitaa olla aika harvassa noita releitä. Numerolla 5WB 002 690-111 löytyy hakemalla jotain, mutta ei kuvia.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Laita sen keksinnön (auton...) valmistenumero tänne, niin katotaan mikä ton releen varaosanumero Mersulla on. Sitten näkee myös, missä kaikissa on käytetty samaa relettä.
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

:D
601361-18-063881
:D
Niin että mitä että ?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Jees,

A 005 545 64 24 on osanumero, A 007 545 03 24 pitäis käydä myös samoihin pinneihin. Tasan samaa relettä ei ihme kyllä muissa malleissa ole :roll:
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Ahaaa! ja sit yks juttu viel jotta mistähän hyllyltä A 007 545 03 24 löytyy ?
Saisikohan tuo tarvikeliikkeen myyjä tuolla osanumerolla tilattua releen ettei itse tarvii koheltaa noiden ulkomaantilausten kanssa.
Niin että mitä että ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”