MB 200D -90 alkoi savuttamaan

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
HHE
Viestit: 7
Liittynyt: 09.5.2012 20:40

MB 200D -90 alkoi savuttamaan

Viesti Kirjoittaja HHE »

mittarissa reilu 500tkm,koko alkuvuoden vähän säksättänyt,riippuen mitä öljyä on käyttänyt,mutta hyvin pelannut,eikä ole vienyt öljyä,öljyt ja suodattimet vaihdettu säännöllisesti,nyt viikonloppuna alkoi säksättämään enemmän ja alkoi mös savuttamaan ja viemään öljyä,paineet tyhjäkäynnillä lämpimänä 2 ja lämmöt n.80.savutus on kovinta kun lähtee vaikka risteyksestä hetken seisoskelun jälkeen,mutta kun sen jälkeen oikein tarjoa kaasua niin savutus vähenee,savu on ehkäpä vaaleaa tai sinertävää.mitä kannattais kattoa ensin ja kannattaako tllä ees ajaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Melko varmasti kansipahvi antautunu. Jos kerran säklättää ja öljyä häviää. väpättääkö öljynpainemittari ylös-alas?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
HHE
Viestit: 7
Liittynyt: 09.5.2012 20:40

Viesti Kirjoittaja HHE »

Multiviri kirjoitti:Melko varmasti kansipahvi antautunu. Jos kerran säklättää ja öljyä häviää. väpättääkö öljynpainemittari ylös-alas?
öljynpainemittari ei väpätä,vettä ei häviä ja öljyt on normaalin mustat.mitäköhän jossain osaajalla pahvin vaihto mahtaa maksaa??
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

missäpäin asut?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
HHE
Viestit: 7
Liittynyt: 09.5.2012 20:40

Viesti Kirjoittaja HHE »

Multiviri kirjoitti:missäpäin asut?
kanta-häme/janakkala
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Omassa tehosekottimessa oli juuri samat oireet ja kansipahvi oli repeytynyt suoraan pyttyyn. lopussa meni öljyä 4L/100km, sininen savuverho kokoajan takana ja ö-paineet pomppi tyhjäkäynnillä 1-2 väliä.

kaikki alkoi pienellä nostajan tikityksellä, 5tkm kerkesi ajamaan ja sitten oli pakko tehdä kansiremontti :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
HHE
Viestit: 7
Liittynyt: 09.5.2012 20:40

Viesti Kirjoittaja HHE »

Shatter kirjoitti:Omassa tehosekottimessa oli juuri samat oireet ja kansipahvi oli repeytynyt suoraan pyttyyn. lopussa meni öljyä 4L/100km, sininen savuverho kokoajan takana ja ö-paineet pomppi tyhjäkäynnillä 1-2 väliä.

kaikki alkoi pienellä nostajan tikityksellä, 5tkm kerkesi ajamaan ja sitten oli pakko tehdä kansiremontti :roll:
Jep,jep,tässä mesessä kans öljyä saa lisätä päivittäin,täytyypi ens viikolla hakea merteililtä tiivisteet ,kansipultit ja venttiilinnostimet,jos sais sen sitten purettua,täältä varmaan löytyy vinkkejä kansiremonttiin.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

täältä Moottoriosiosta löytyy mun kirjoittama topic jossa on ohjeet om606 kannen irroitukseen, alfamerin kirjassakin on hyvät ohjeet. 200d kansi om nopeA IRROITTAA. kirjoitus virheet by nokia :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
HHE
Viestit: 7
Liittynyt: 09.5.2012 20:40

Viesti Kirjoittaja HHE »

Multiviri kirjoitti:täältä Moottoriosiosta löytyy mun kirjoittama topic jossa on ohjeet om606 kannen irroitukseen, alfamerin kirjassakin on hyvät ohjeet. 200d kansi om nopeA IRROITTAA. kirjoitus virheet by nokia :D
ok,kiitos vinkistä,täytyypi perehtyä aiheeseen,ennenkuin alkaa purkamaan,eikä toi alfamerin kirjakaan näyttäs olevan kovin kallis
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”