Herrasmiehet ajavat BMW:llä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Wikke kirjoitti:Vai saako S-sarjaan nahkapäällysteisen kojelaudan?
Laajennettuja nahkasisustuksia on saaatavissa lisähintaan, ainakin kalliimpiin mallisarjoihin (E- S- CL- SL). Lisäksi löytyy designo-sisustaa yms. kunhan vaan pätäkkää lyö lisää pöytään. Eli rahalla saa ja hevosella pääsee mutta hinnat-alkaen-malleissa saa tyytyä muoviin.

Noista sisustusasioista, itsekin olen ollut hiukkasen pettynyt näiden aivan uusimpien MB-mallien kulmikkaaseen muotokieleen ja lievään sekavuuteen interiöörin osalta. Audilla ja BMW:llä on mielestäni tyylikkäämpi ja selkeämpi linja nykysin. Mersu taisi tehdä sisustan osalta joutsenlaulunsa W211 mallissa, se on yksiselitteisesti tyylikkään upea kaarevine hienostuneine linjoineen. W124 on myös selkeän asiallinen ja laatuvaikutelmaltaan edelleen pesee nämä nykymersut. Materiaalien laatu ja työnjälki oli vielä tuolloin ihan omaa luokkaansa. Rahassa ei tarvinnut pihistellä kuten nykyisin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Minusta siellä 60-80 -luvuilla oli ne hienot sisustat. Puiset ikkunankarmit ja tyylikkäät tuhkakupit. Sittemmin on ollut vain trendipelleileilyä ja erilaisten hullutusten mukana juoksemista. Jahka lakkaan köyhtymästä niin ostan Rollsin. Siinä on jotain samaa kuin vanhoissa ässissä. Vai oisko se toisin päin. No kuitenkin...
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juhanit kirjoitti:Jahka lakkaan köyhtymästä niin ostan Rollsin.
Tuosta lähtee alle 8 tonnilla, verokaan ei liene hirmuinen enää noin vanhaan.
[nettiauto]4451069[/nettiauto]
:D
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusi 3 Touring //M Sport-paketilla:
Kuva
http://www.teknikensvarld.se/2012/05/15 ... portpaket/
Kuva
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Kyllä nuo BMW:t vain miellyttävät silmää. Ovat tehneet niin jo E46- ja E39-korimalleista lähtien.
530d Touring -01
250EXC-F -04
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eldorado kirjoitti: W124 on myös selkeän asiallinen ja laatuvaikutelmaltaan edelleen pesee nämä nykymersut. Materiaalien laatu ja työnjälki oli vielä tuolloin ihan omaa luokkaansa. Rahassa ei tarvinnut pihistellä kuten nykyisin.
Jep, käteen jäävät muoviniiteillä kasatut ovipahvit/ovenkahvat/ovitaskut. Ovipahvit jotka kutistuvat yläosasta auringossa. Penkit joiden kulma heti puhki+hetekkaa muistuttavat kuoleetuvat jouset. Mittariston maaviat/pomppiva nopeusmittari. Halkeilevat puut/kojetaulu.

Tulipas ikävä tuota laatua 8)

Mutta Eldon kanssa samaa mieltä tuosta muotoilusta. 211:sessa on kyllä komea sisusta, uudempien kanttiset ja muoviset kojetaulut on melko kauheita :?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu tokihan 124:ssäkin omat juttunsa on, mutta autotkin alkavat olla 20-25 vuotta vanhoja. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä että yleinen laatuvaikutelma niissä oli uudehkoina parempi kuin näissä uusimmissa nykymersuissa. Tai sitten aika kultaa muistot. :roll: Pääsin ajelemaan satalankkuja 80/90-lukujen vaihteessa tuliterinä kun ammattiajoakin tuolloin touhuilin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mitsu
Viestit: 604
Liittynyt: 28.3.2006 9:44
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Mitsu »

Pitää tännekki ilmottautua ku tuos n.kuukaus sitte hommasin tuommosen E39 525tda touringin tuon S40:in kaveriks :wink: 8)
Ex E39 525tds touring paku - 99
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mitsu kirjoitti:Pitää tännekki ilmottautua ku tuos n.kuukaus sitte hommasin tuommosen E39 525tda touringin tuon S40:in kaveriks :wink: 8)
Terrrrvetuloa vääräoppisten kerhoon. Täälläkin kurvaillaan E39:llä. :D
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kun ne pemarit on nyt in, niin ostakee multa tuo e36 farkkupaku poies. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

e46 kelpais tänne, tai miksei e39:kin. 3-litran i-koneella. Dieselit on p-ceestä. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tässähän pitää ihan tosissaan alkaa vaatimaan ylläpidolta omaa pemaripalstaa. :lol:
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eldorado kirjoitti:e46 kelpais tänne, tai miksei e39:kin. 3-litran i-koneella. Dieselit on p-ceestä. :lol:
Eipä tarvi vaihdella tulpanjohtoja ku lyö läpi, tai puola hajoaa kun kylpee öljyssä tai tai... Team rautaiset tulpanjohdot. 8) :lol:

Sano mitä sanot, mut 390nm vääntöä tuntuu kiiiiivaaaaltaaa... :twisted: :twisted: :twisted: No, ei nää uudet x35i mallit varmaan huonoja olis, tuplaturbo 3 litriin Penziin... Taitaa sielläki se Iisaakki Nuuttoni asustaa... :shock:

Seuraavaksi 4,4i. :ope:
Ja ex-five. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No... Ehkä se moottori on kiva, mut kori ei... :evil: :evil: :evil:

Kuva

Nyt pitäis sitte alkaa keksii kunnollista ruosteenestoa, kun saa tuon palan vaihdettua... Hyvät maalit jne. En halua uudestaan vaihtaa paloja tähän. :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock: Ovetkin ruosteessa :shock: Taisit ottaa kuvan naapurin väykystä :D
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Alareunat ovista ottaa kukkaa mutta muuten pysynee yleensä ihan hyvässä kuosissa, takaluukun reuna ja tankinluukun alunen saattaa ottaa nekin. Eipä tosin ole tullut noin pehmiää nähtyä mikä venskun kuvasa on.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Siis hapristuuko e39:kin tuohon tapaan? :shock: Entä e46?

Pahin bimmerikuume on onneksi jo laskenut, ajellaan nyt toistaiseksi mersulla vaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Toki rapistuu jos ei pidä huolta, kuitenkin reilusti vähemmän kuin W210 joita korjailtiin jo 3v vanhana.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Jep, käteen jäävät muoviniiteillä kasatut ovipahvit/ovenkahvat/ovitaskut. Ovipahvit jotka kutistuvat yläosasta auringossa. Penkit joiden kulma heti puhki+hetekkaa muistuttavat kuoleetuvat jouset. Mittariston maaviat/pomppiva nopeusmittari. Halkeilevat puut/kojetaulu.

Tulipas ikävä tuota laatua 8)
Ja vielä kun aattelee että nuita vikoja on jo alle puolenmiljoonan ajetuissa :eec:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

AM kirjoitti:Jep, käteen jäävät muoviniiteillä kasatut ovipahvit/ovenkahvat/ovitaskut. Ovipahvit jotka kutistuvat yläosasta auringossa. Penkit joiden kulma heti puhki+hetekkaa muistuttavat kuoleetuvat jouset. Mittariston maaviat/pomppiva nopeusmittari. Halkeilevat puut/kojetaulu.

Tulipas ikävä tuota laatua
Ne joilla on joskus ollut uudesta 124 muistelevat sitä miten moottorilla, vaihteistolla ja kytkimellä oli ajettu avaamatta 500-600 tkm kun auto meni vaihtoon.
Yleensä muistot nousevat pintaan siinä vaiheessa kun nykyinen uudempi "auto" on tuotu trailerilla korjaamolle, vaihteisto tai kone vikatilassa tai muuten hajalla.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aika kultaa muistot. Ensimmäinen W124:seni oli alle 10-vuotias kun sen hain. Ensimmäisen 30tkm matkalla hajosi perä ja moottori. No olihan siinä jo 400tkm siinä vaiheessa mittarissa. Kestävähän se oli autona, mutta enpä ymmärrä sen kohdalla ylimääräistä hypetystä, kyllä sitä korjata sai. Ensimmäiset ruostereiätkin tuli paikkaltua ennenkuin se täytti 10v. 400tkm ajelin tuolla samalla yksilöllä joten jonkunlaista tuntumaa siihen tuli.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AM kirjoitti:Ensimmäisen 30tkm matkalla hajosi perä ja moottori.
Tästä tuli mieleen että onko väykyissä kuinka yleistä että yli 500tkm ajettuna perä on äänetön pullo? Vasta öljynvaihdossa tuli ihmeteltyä kun perä oli aivan ruti kuiva ja kyllä, siellä oli öljyä sisuksissa :D Lankuissa en muista ikinä nähneeni täysin kuivaa perää vaan aina sieltä on jostain muutama tippa työntynyt kartanolle ja melko usein se mukava vollotuskin säestää matkan tekoa.

Hurjalta näyttää Vensku_:n otokset :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eldorado kirjoitti:Siis hapristuuko e39:kin tuohon tapaan? :shock: Entä e46?
Sitä mäkin ihmettelin. :(

Kyl vähä vetää mieltä latteeksi. Kattelin kyllä viime syksynä katsastuksessa, että ompas tuosta tunkin nostokohdan kohdalta ilkeen näköin, liekö mätä, toivottavasti ei inssi koputa... :happy:

Koputin sitte ite nyt. 8) :lol:

Noh, kesäloma alkaa kohta, tietää ainakin mitä tekee...
Mazda, Galant, Lancer hitsattava, Sprintteriin kone ja jarruremppaa... Mikä meni pieleen, mersut ei oo vielä _läpimätiä_ mut muut on. :lol:

:arrow: DeLorean :ope:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu ei kai tuosta ruosteenpirusta pääsisi eroon muutoin kun ostamalla riittävän uuden auton (lue: käytännössä ihan uuden) niin ehkä sitä sitten vuoden-pari saattaisi selvitä ehjillä pelleillä.

Mutta suhteellisen persaukisena on pakko katella aina näitä vähintään 10v vanhoja ja 400-500 tkm ajettuja. Ja sitten saa katella ruosteitakin. :lol:

Sitten tietysti asia olisi erikseen jos kelpaisi joku muukin kuin saksalainen takavetoinen. Muitakin olen toki kokeillut (viimeisenä jaris)...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ensimmäisen 30tkm matkalla hajosi perä ja moottori. No olihan siinä jo 400tkm siinä vaiheessa mittarissa.
Niin, nämä on hauskoja muisteluita. Jokseenkin ainutlaatuisia vielä, sen verran harvinaisia sattumia. Jos kyseessä olisi 2000-luvun bemari ei moottorin hajoaminen kuulostaisi oudoltakaan.
Onneksi on sattunut sitten laadukas väykky seuraavaksi ettei mennyt ihan kokonaan usko mersuihin.
Tästä tuli mieleen että onko väykyissä kuinka yleistä että yli 500tkm ajettuna perä on äänetön pullo? Vasta öljynvaihdossa tuli ihmeteltyä kun perä oli aivan ruti kuiva ja kyllä, siellä oli öljyä sisuksissa Very Happy Lankuissa en muista ikinä nähneeni täysin kuivaa perää vaan aina sieltä on jostain muutama tippa työntynyt kartanolle ja melko usein se mukava vollotuskin säestää matkan tekoa.
Kyllä niihin stefoja vaihdellaan samalla tapaa kuin vanhempiinkin mutta väykyn tai ceen perä ääntää harvemmin, silloinkin useimmiten "vain" pieni vetopyörä rikki eli saa korjattua äänettömäksi.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:Jos kyseessä olisi 2000-luvun bemari ei moottorin hajoaminen kuulostaisi oudoltakaan.
Onneksi on sattunut sitten laadukas väykky seuraavaksi ettei mennyt ihan kokonaan usko mersuihin.
Noh noh, eipäs aleta piruilemaan autovalinnoista. Voisin tietty sanoa jotain takaisinkin mutta ehei, otsikkoa mukaillen "Herrasmiehet ajavat BMW:llä". Mutta kuten jo sanoin: pidän 124:sta laadukkaana, mutten millään tavalla ylivertaisena esim. seuraajaansa. Joiltain osin parempi ja joiltain huonompi.

Pitääpä varmaan kesällä paneutua tuohon E46:sen ruostesuojaukseen. Tällä hetkellä se on vielä ruosteeton mutta saisihan se olla jatkossakin. Mistähänpäin tuo Venskun pemu on lähtenyt ruostumaan? Kivet hakanneet massat pois vai onko ruostunut koteloista käsin?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dealer kirjoitti:Kyllä niihin stefoja vaihdellaan samalla tapaa kuin vanhempiinkin mutta väykyn tai ceen perä ääntää harvemmin, silloinkin useimmiten "vain" pieni vetopyörä rikki eli saa korjattua äänettömäksi.
Aha, tuli vaan vähintäänki pienoisena yllätyksenä meikäläiselle tuo asia :D

Itse taas arvostan lankussa sitä yleistä laaduntuntua muuta valitettavasti tekniikka puolella ei ole meikäläisen tarpeisiin sopivaa vaihtoehtoa muuta kuin harrastepelin merkeissä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

[quote="dealer"][/quote]Kyllähän bemarin kone tarttee huolenpitoa enemmän, tai lähinnä muutamien asioiden seurantaa. Kyllä se sitten pysyy nipussa, suuttimistahan ne lähinnä on arkoja, toinen tietysti on CR-pumppu. Turboistaan taas nuo on tiedettyjäkin jo, etenkin kun garrett vähän epäonnistui GT2556V:n laakeroinnissa. Läpät on sitten asia erikseen, mutta yllättävän monesta on nypitty jo poies.

Monihan noita parjaa, näkyy niillä väki kuitenkin edelleen ajavan.

EDIT: CDI aikakaudella on mersullakin enemmän pajotettu koneita kuin aikasemmin yhteensä, toisaalta 124 koriseen ainakin vielä aikanaan sai uuden koneen hyllystä kun alkuperäinen hajosi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

toisaalta 124 koriseen ainakin vielä aikanaan sai uuden koneen hyllystä kun alkuperäinen hajosi.
Saa näihin uudempiinkin, viime kesänä viimeksi olen laittanut tehdasuuden koko moottorin -05 mersuun.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

W124:n ovipahvien niittaukset hajoavat kun verhoilua ei osata laittaa oikein paikalleen.
Kun homma tehdään huolella, jokaikisen koulun tulee loksahtaa omaan koloonsa. Kiinnitysniitit hajoavat juuri silloin kun koukut eivät vastaanota vetoa kahvasta kiskoessa.
Teinit eivät tätä hommaa malta tehdä oikein. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”