KE-jetronic ja tyhjäkäyntiongelmat
Kk-suutin toimii mielestäni oikein.
Ettei vain olisi imuvuotoa tyhjäkäyntimoottorin seudulla?
Kumikaukalo määräjakajan alla, ehjä?
Jos olet kajonnut seosruuviin niin kaikki voi johtua myös siitä.
Seosalue haetaan kohdalleen mittaamalla. Ehalle menevän johdon kanssa kytketään sarjaan yleismittari mA -alueella.
Kaikki imuvuodot ensin kuntoon. Ehjä lamda paikallaan, kone kuumaksi ja mittaus. Seosruuvia todella varovasti liikautellen mittarin näyttämäksi pyritään saamaan 0 mA.
Lamdasäädölle jää nyt tilaa +/- 10mA. Pakokaasuanalysaattorilla ei saa selville tätä toiminta-aluetta. Hyvä yleismittari siis riittää!
Periaate on tietysti se että kaikki muu on ensin korjattu.
Ettei vain olisi imuvuotoa tyhjäkäyntimoottorin seudulla?
Kumikaukalo määräjakajan alla, ehjä?
Jos olet kajonnut seosruuviin niin kaikki voi johtua myös siitä.
Seosalue haetaan kohdalleen mittaamalla. Ehalle menevän johdon kanssa kytketään sarjaan yleismittari mA -alueella.
Kaikki imuvuodot ensin kuntoon. Ehjä lamda paikallaan, kone kuumaksi ja mittaus. Seosruuvia todella varovasti liikautellen mittarin näyttämäksi pyritään saamaan 0 mA.
Lamdasäädölle jää nyt tilaa +/- 10mA. Pakokaasuanalysaattorilla ei saa selville tätä toiminta-aluetta. Hyvä yleismittari siis riittää!
Periaate on tietysti se että kaikki muu on ensin korjattu.
Imuvuotoja koitin etsiä bräkleeniä imusarjaan suhaamalla. Tyhjäkäyntimoottori putsattu ja puunattu. Seoksia kateltiin korjaamolla n. 1kk sitten. Silloin todettiin toi lambda ja paljon muutakin vikaa.
Huomenna menen uudestaan pakokaasuanalyysiin. Niiden arvojen jälkeen katson tuon kumikaukalon. Sitten toi mA -mittaus, jos saan jostain hyvän yleismittarin ja osaan koko homman edes tehdä...
Huomenna menen uudestaan pakokaasuanalyysiin. Niiden arvojen jälkeen katson tuon kumikaukalon. Sitten toi mA -mittaus, jos saan jostain hyvän yleismittarin ja osaan koko homman edes tehdä...
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nyt arvot hyvät ja käykin melko hyvin. Lämpimänä seilaa vähäsen. Vielä koitan toista tkmoottoria ja siitä lähtevää lyhyttä letkua. Näytti hiukan pykineen. Jos ei nuo auta, sitten kumikaukalo.
Jos ei nuokaan, niin...
Jos ei nuokaan, niin...
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
no mulla on taas sitte tämmönen oire että lähtee huonosti käyntiin,saa hangata pitkään ja sitte toine oire on saattaa lämpimänä sillon tällön rueta yhtäkkiä parkumaan 4-5 tonnissa kierrokset.joskus on normalisoitunu ku on polkassu kaasua vaan mut yleensä pitää laittaa sammuksiin ja kun laitat käymään taas on tyhjäkäynti normaali apaut 800rpm.pienen pientä humpailua on myös havaittu tyhjäkäynnissä Oon vaihtanu tulpat,virranjakajan kannen,pyörijän,Uusi tyhjäkäyntisäädin vai joutokäyntiluisti lie ja sille menevät ja tulevat alipaine letkut jo mottina on 2.0E
Apuja kiitos!! alkaa kypsyttää tuo parkuminen!
Apuja kiitos!! alkaa kypsyttää tuo parkuminen!
Määränjakaja on ilmanputsarikotelon alla oleva mötikkä mistä lähtee suuttimille putket... Kumikaukalo on sen ja kaasuläppäkotelon välissä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Omassa W201 2.0 bensassa oli tyhjäkäynnin humppaamista ja nykimistä pienillä kierroksilla. Tankkasin auton eilen ensimmäistä kertaa sen ostamisen jälkeen 98E5:llä. Reilun sadan kilometrin ajon jälkeen tyhjäkäynti tasoittui ja nykiminen poistui oikeastaan kokonaan.
En ole asiatuntija polttoaineasioissa, mutta olisikohan aikaisempi omistaja ajellut 95E10:llä ja Messerschmitt tykkäsi siitä kyttyrää jostain syystä.
En ole asiatuntija polttoaineasioissa, mutta olisikohan aikaisempi omistaja ajellut 95E10:llä ja Messerschmitt tykkäsi siitä kyttyrää jostain syystä.
Mikähän lie kun omassa tenavassa semmonen häikkä että nostaa kierroksia n.2000rpm kun auto liikkuu, sitten kun pysäyttää auton niin kierrokset laskee ihan normaaliin. tekee kylmänä ja lämpösenä. Joskus saattaa sammuakkin?
2.0 ke-jetillä varustettu vm.90 oleva tenava
Löyty mahoton imuilmavuoto. Sen korjattuani rupes pelloomaan.
2.0 ke-jetillä varustettu vm.90 oleva tenava
Löyty mahoton imuilmavuoto. Sen korjattuani rupes pelloomaan.