KE-jetronic ja tyhjäkäyntiongelmat

Katso myös w124 moottori-osio.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kk-suutin toimii mielestäni oikein.
Ettei vain olisi imuvuotoa tyhjäkäyntimoottorin seudulla?
Kumikaukalo määräjakajan alla, ehjä?
Jos olet kajonnut seosruuviin niin kaikki voi johtua myös siitä.
Seosalue haetaan kohdalleen mittaamalla. Ehalle menevän johdon kanssa kytketään sarjaan yleismittari mA -alueella.
Kaikki imuvuodot ensin kuntoon. Ehjä lamda paikallaan, kone kuumaksi ja mittaus. Seosruuvia todella varovasti liikautellen mittarin näyttämäksi pyritään saamaan 0 mA.
Lamdasäädölle jää nyt tilaa +/- 10mA. Pakokaasuanalysaattorilla ei saa selville tätä toiminta-aluetta. Hyvä yleismittari siis riittää!

Periaate on tietysti se että kaikki muu on ensin korjattu.
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

Imuvuotoja koitin etsiä bräkleeniä imusarjaan suhaamalla. Tyhjäkäyntimoottori putsattu ja puunattu. Seoksia kateltiin korjaamolla n. 1kk sitten. Silloin todettiin toi lambda ja paljon muutakin vikaa.

Huomenna menen uudestaan pakokaasuanalyysiin. Niiden arvojen jälkeen katson tuon kumikaukalon. Sitten toi mA -mittaus, jos saan jostain hyvän yleismittarin ja osaan koko homman edes tehdä...
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Otas se räkleenikannu mukaan ja ruittaile sillon ku on letkut perssiissä. Aikas nopsasti alakaa numerot vilistää jos jostain horasee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

Nyt arvot hyvät ja käykin melko hyvin. Lämpimänä seilaa vähäsen. Vielä koitan toista tkmoottoria ja siitä lähtevää lyhyttä letkua. Näytti hiukan pykineen. Jos ei nuo auta, sitten kumikaukalo.


Jos ei nuokaan, niin... :kele: :asd:
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Pakokaasuanalyysillä ei saa säätöaluetta keskelle.
Analyysi lopuksi ihan vaan tarkastusmielessä, että onko säätö mA menetelmällä onnistunut.
Padepski
Viestit: 15
Liittynyt: 02.5.2007 12:00
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja Padepski »

no mulla on taas sitte tämmönen oire että lähtee huonosti käyntiin,saa hangata pitkään ja sitte toine oire on saattaa lämpimänä sillon tällön rueta yhtäkkiä parkumaan 4-5 tonnissa kierrokset.joskus on normalisoitunu ku on polkassu kaasua vaan mut yleensä pitää laittaa sammuksiin ja kun laitat käymään taas on tyhjäkäynti normaali apaut 800rpm.pienen pientä humpailua on myös havaittu tyhjäkäynnissä Oon vaihtanu tulpat,virranjakajan kannen,pyörijän,Uusi tyhjäkäyntisäädin vai joutokäyntiluisti lie ja sille menevät ja tulevat alipaine letkut jo mottina on 2.0E


Apuja kiitos!! alkaa kypsyttää tuo parkuminen!
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Entäs se määränjakajan kumikaukalo, ootkos sitä vaihtanu..? :roll: Vähän vaikuttas et jostain välillä hörsii ilmaa liikaa... :?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Padepski
Viestit: 15
Liittynyt: 02.5.2007 12:00
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja Padepski »

öö onko määränjakaja se mihin tulee kolmenapanen sähköjohto tavallaan niin ku keulan puolella päin vai se mihin tulee kaksnapanen johto joka on sitte vastakkaisella puolen ruiskun kylessä kiinni?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Määränjakaja on ilmanputsarikotelon alla oleva mötikkä mistä lähtee suuttimille putket... Kumikaukalo on sen ja kaasuläppäkotelon välissä... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Torsti
Viestit: 18
Liittynyt: 04.5.2011 18:19

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Omassa W201 2.0 bensassa oli tyhjäkäynnin humppaamista ja nykimistä pienillä kierroksilla. Tankkasin auton eilen ensimmäistä kertaa sen ostamisen jälkeen 98E5:llä. Reilun sadan kilometrin ajon jälkeen tyhjäkäynti tasoittui ja nykiminen poistui oikeastaan kokonaan.

En ole asiatuntija polttoaineasioissa, mutta olisikohan aikaisempi omistaja ajellut 95E10:llä ja Messerschmitt tykkäsi siitä kyttyrää jostain syystä.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä se 95E10 teki itellekki ihmeelliset tyhjäkäynti ongelmat ja nykimiset... 98:lla ei ollu mitään ongelmaa... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Zpeed
Viestit: 10
Liittynyt: 13.9.2011 23:19
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Zpeed »

Mikähän lie kun omassa tenavassa semmonen häikkä että nostaa kierroksia n.2000rpm kun auto liikkuu, sitten kun pysäyttää auton niin kierrokset laskee ihan normaaliin. tekee kylmänä ja lämpösenä. Joskus saattaa sammuakkin?


2.0 ke-jetillä varustettu vm.90 oleva tenava

Löyty mahoton imuilmavuoto. Sen korjattuani rupes pelloomaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”