HX30W akseli kieroon

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

HX30W akseli kieroon

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Juu, noin kävi mulle. Ahtimena oli kiinanpoikien kopio tuosta holsetin HX30W:stä. Voiskohan tuohon olla muuta syytä kuin huonosti tehty tasapainotus ja ehkä liian melto akseli. Kompura puolelta notkahti ja paineita oli käytössä noin 1,5-1,7 bar mitä vakio hukkaportti antaa myöten. Kuukauden ja noin 1000km kesti tuo ihan uusi turbo.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Re: HX30W akseli kieroon

Viesti Kirjoittaja Runtula »

jari_w123 kirjoitti: Ahtimena oli kiinanpoikien kopio
Eiköhä tuossa ole se taikasana josta syy moiseen vikaan löytyy :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Joo kuulerit in china on hyviä ku ei oo liikkuvia osia. :lol: Ei se näköjään oo pelekkää puhetta nuo kiinan tuotokset.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Paskaa saa kiinasta varmasti, ainoa vaan että monilla muilla on vastaava turbo kestäny reilusti kovempaakin käyttöä. Takuuseen sain kuitenkin uuden samanlaisen ja sen aion käyttää turbohuollossa tasapainotettavana josko sitte pääsis pitempään. Tahtoo nuo paremmat turbot olla kuitenkin sen verran kalliita ettei mulla oo varaa parempaan tällähetkellä. Aito vastaava HX30W maksaa ebay:ssä reilu 1000dollaria ja tämä maksoi pikkusen yli 400€. Oon tykänny tästä turbosta kovasti, hienosti toimi hajoamiseen asti, se oli just passeli mun kokoonpanoon jossa oli ite tehty 6mm pumppu ja moottorina tietysti OM617A.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Hommattii pari kiina hyrrää ja niistä tehtii sit pari puolimelekosta.
Kokkolas punttasivat lopen ja punttaajasta tuntu ettei tarvi moisia tänne ennää kiikuttaa :)

Hyvin ne kuitenki pellaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun uuden kiina HX30:sen akseli painotettiin tänään, olis kuulemma menny painottamattakin mutta hiero kuitenki sen viimisen päälle :shock: . Tässä yksilössä oli ilmeisesti vahingossa osunu painotus kohilleen :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nyt ois uusi kiina HX30 paikoillaan. Ite purin ja kasasin turbon, ilmeisesti tekemäni merkit osu kohdilleen kun ei kuulu uudesta turbosta juuri mitään ääniä :roll: . Saa nähä nyt että miten kestää, raportoin sitte tänne kun jotain hajoaa mutta toistaiseksi vaikuttaa hyvältä 8) .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Ajeliksää vaparina vai oliko se kiero hyrrä paikallaan tässä viikolla?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Vaparina ajelin tämän viikon. Eilen illalla joskus varttiavaille yheksän illalla ajoin ekat testi ajot pelkällä dp:llä siitä teidän tallin ohi :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Oisko sulla jari kuvia tuosta autosta? Siis pellin alta.

Sut tuntien voi olla asiallista jäläkiä... :shock:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ei mulla oikeen kuvia siitä oo, asiallista oon yrittäny mut ei oo onnistunu. Pienellä budjetilla oon yrittäny tuota tehä niin siitä syystä ahtoputkia ja letkuja on sieltä täältä eli sinistä jostain tuninki kaupasta sekä putkea ja pätkä letkua eri mallin turbo saabeista. Cooleri on c4 sitikasta (lähöt samalla puolella) ja öljynjäähdytin on setrabin tekele koska omien (huonojen) ratkaisujen takia orkkis ei sopinut enään paikoilleen. Orkkis ilmanputsarikotelo on kuitenkin paikoillaan, sen sain istumaan pikkumuutoksilla vaikka onkin cooleria varten modattu imusarja paikoillaan.
Toimivuus on kuitenkin ollut tähän asti hyvä ottaen huomioon budjetti ratkaisut ja itsetehdyn pumpun ja turbokin tuli itse purettua ja kasattua :roll: . Aika näyttää miten nuo toimii, pumppu on kuitenkin säädätetty ammattilaisella ja syöttöä oli 90 kuutiomilliä, paljonhan se on 6mm elementeillä mutta syötön ei tarvi olla täysillä 1,5 kilon paineilla ja kiina turbolla :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”