Lisättäköön ainaki omalla kohalla vielä Omien virheiden pikaiseen korjailuun/peittelyynjovihava kirjoitti:
suurin osa ajasta menee tuumailuun, suunnitteluun, sottailuun ja joutavanpäiväseen hipistelyyn
Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Jahans, ollaanpas elvistelemättä pro-nippusiteillä siellä Tämmönen äkkisepittäjä joutuu tuusaamaan vähän ylittevarman päälle kun ei ole oikein tuota kokemusta
Moottorirojekti lähti tuossa ajelulle
Ensin käytin sitä kaatopaikalla metallinkeräyslaarin reunalla, harkihin jotta muljautanko sinne koko möhkäleen, armahin kuitennii ja jatkoin matkaa alumiinihitsarille sen tehostimen pumpun korvakon hitsuuta varten. Romulaarin äärellä sanoin kyllä koneelle että tänne jouvut jos et ala kunnolla pelaamaan
Nyt sitten ootellaan että millon tullee puhelua homman valmistumisesta. Maailmalta olisi myös tulossa kaikenlaista oheissälää, niinkuin 115A laturi vapaakytkimellä, vaihtoehtoisia koneenkorvakoita mallaustarkoituksiin, henkilöauton shifteriä...
Eilettäin irroittelin Kaapista jo pohjamuovin, nautarautapuskuriyhdistelmän ja etupalkin, ihan noin verryttelymielessä, puskimen ja palkin toki ruuvasin vielä hollille takas minimimäärällä ruuveja
Kahtelin muutennii paikkoja ja ruutailin X1R irroitusöliyä kaikkiin näkösällä oleviin ruuvinkantoihin jotka koneswapissa joutuu avaamaan. Samalla siinä tuumin strategioita, taidan irroittaa koneen palkkeineen jos vaan saan niitä kantavat M12 pultit auki, pitäisi tipahtaa suht mukavasti ja saapi koneentyynyjä värkätä irtaallaan ollen. Kytkimen työsylinterin taidan jättää kanssa letkuun kiinni, irroitan vaan laatikosta, sama sylkky pitäisi käydä mahdollisesti kumpaan tahansa laatikkovaihtoehtoon.
Millähän myrkyllä sitä pesisi tuon konehuoneen kun vanhan koneen saapi sieltä poise? Oisko ideoita? Öljytöhnää siellä nimittäin on ihan urakalla, sotkeentuneena vuosikymmenien tiepölyyn jankiksi
Moottorirojekti lähti tuossa ajelulle
Ensin käytin sitä kaatopaikalla metallinkeräyslaarin reunalla, harkihin jotta muljautanko sinne koko möhkäleen, armahin kuitennii ja jatkoin matkaa alumiinihitsarille sen tehostimen pumpun korvakon hitsuuta varten. Romulaarin äärellä sanoin kyllä koneelle että tänne jouvut jos et ala kunnolla pelaamaan
Nyt sitten ootellaan että millon tullee puhelua homman valmistumisesta. Maailmalta olisi myös tulossa kaikenlaista oheissälää, niinkuin 115A laturi vapaakytkimellä, vaihtoehtoisia koneenkorvakoita mallaustarkoituksiin, henkilöauton shifteriä...
Eilettäin irroittelin Kaapista jo pohjamuovin, nautarautapuskuriyhdistelmän ja etupalkin, ihan noin verryttelymielessä, puskimen ja palkin toki ruuvasin vielä hollille takas minimimäärällä ruuveja
Kahtelin muutennii paikkoja ja ruutailin X1R irroitusöliyä kaikkiin näkösällä oleviin ruuvinkantoihin jotka koneswapissa joutuu avaamaan. Samalla siinä tuumin strategioita, taidan irroittaa koneen palkkeineen jos vaan saan niitä kantavat M12 pultit auki, pitäisi tipahtaa suht mukavasti ja saapi koneentyynyjä värkätä irtaallaan ollen. Kytkimen työsylinterin taidan jättää kanssa letkuun kiinni, irroitan vaan laatikosta, sama sylkky pitäisi käydä mahdollisesti kumpaan tahansa laatikkovaihtoehtoon.
Millähän myrkyllä sitä pesisi tuon konehuoneen kun vanhan koneen saapi sieltä poise? Oisko ideoita? Öljytöhnää siellä nimittäin on ihan urakalla, sotkeentuneena vuosikymmenien tiepölyyn jankiksi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Olikos niitäkin niinko erilaisia? Tuon voisi oikeastaan pestä jo ennen purkamista kertaalleen.
Löysäsin moottorikehdon pultit jo valamiiksi ja ruutasin öljyä väliin
Sitten tutkailin noita alipainejuttuja, etenkin sitä tyhjäkäynnin korotusta, 200D:n pellin alta, kertokaas viisaammat että:
Onko tuo se tyhjäkäynninkorotuksen ohjaus?
Noilla huudeilla on nimittäin semmoinen rikkimennyt anturi OM602:ssa, ensiksi arvailin että se olisi flektille, mutta näissä on kuulemma visko:
Jos niin mikäs se tuo alipainekytkin 200D:ssä sitten on? Liittyykö EGR härdelleihin?
Löysäsin moottorikehdon pultit jo valamiiksi ja ruutasin öljyä väliin
Sitten tutkailin noita alipainejuttuja, etenkin sitä tyhjäkäynnin korotusta, 200D:n pellin alta, kertokaas viisaammat että:
Onko tuo se tyhjäkäynninkorotuksen ohjaus?
Noilla huudeilla on nimittäin semmoinen rikkimennyt anturi OM602:ssa, ensiksi arvailin että se olisi flektille, mutta näissä on kuulemma visko:
Jos niin mikäs se tuo alipainekytkin 200D:ssä sitten on? Liittyykö EGR härdelleihin?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sä saat ne paskat sieltä konehuoneesta pois ku ostat puuilosta 10 litran tonkan jarrukliineriä ja pumppupullon... Sitte vaan suhhuuttelet ympäriinsä ja hinkkaat jollaki harjalla vielä päälle... Joku huuhtelu vois olla sit paikoillaan operaation viimeistelyksi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Jos haluat konehuoneen puhtaaksi harjailematta suosittelen tätä:
http://www.painepesuri.fi/yellowservice ... l-6295-068
Kyseessä on oikeasti melkoinen myrkky, ei kärsi tiputella iholle laimennettunakaan mutta lika lähtee .
http://www.painepesuri.fi/yellowservice ... l-6295-068
Kyseessä on oikeasti melkoinen myrkky, ei kärsi tiputella iholle laimennettunakaan mutta lika lähtee .
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Ja ilman Karjalaista huumorintajua olisi äly hajonnu kaikkien niiden vastoinkäymisten keskellä.kondivo kirjoitti:Tyypillinen Savolais-Karjalaisheimon edustaja:jovihava kirjoitti:Kävimme läpitte tätä ketjunvaihtohommaa etukäteen mielikuvaharjoitteluna pro-asentaja Tiilerin kanssa, joka meinasi että tähän työvaiheeseen on hyvä olla kamraadi, toinen pyörittää konetta ja toinen hoitaa ettei tule harhasyöttöjä nokkarattaalla eikä sylttää vanha ketju alarattaalla. Mutta koska minä olen kauhia simppu, eikä luonto kestä mennä pyytämään apua niin päätin sittenkin yrittää ihan ihtekseen, onhan minulla sentään neljä raajaa
Ilman savolaista jääräpäisyyttä, itsepäisyyttä, päättäväisyyttä ja toimeliaisuutta tämä maa olisi jäänyt asuttamatta ja puolustamatta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Pinelinea juu ja kuumavesi ("Höyryä") pesurilla perään. Tarvittaessa toista käsittely harjaamalla vielä ennen huuhtelua. Niinkuin Mika T. mainitsikin.
Ite ainakin saanu monet paikat puhtaiksi, ihan vaan pinelineä, harjaa ja tosin kylmää vettä, eikä painepesuria.. Mut toistaiseksi riittävästi pärjätty.
Ja vinkki, pese konetila ja kone ennenkö alat irroittaa, niinkuin pähkäilitkin, mukavampi puuhastella, kun ei ole heti kuutiosentin rasvanökö kynnenalla.
Toki jos rahaa on niin tuota kärkkerin ainetta voit haalia jostain.
Ja onhan noita kait muitakin, pinelinee vaan taitaa olla helpoiten saatavilla?
Ite ainakin saanu monet paikat puhtaiksi, ihan vaan pinelineä, harjaa ja tosin kylmää vettä, eikä painepesuria.. Mut toistaiseksi riittävästi pärjätty.
Ja vinkki, pese konetila ja kone ennenkö alat irroittaa, niinkuin pähkäilitkin, mukavampi puuhastella, kun ei ole heti kuutiosentin rasvanökö kynnenalla.
Toki jos rahaa on niin tuota kärkkerin ainetta voit haalia jostain.
Ja onhan noita kait muitakin, pinelinee vaan taitaa olla helpoiten saatavilla?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Pineline 10-litrainen on vain 8 euroa halvempi, ei tässä nyt saa jäädä niin pienestä kiinni kun kunnolla tehdäänToki jos rahaa on niin tuota kärkkerin ainetta voit haalia jostain.
Muttajoo, Pineline on hyvää ainetta.
Tuo Kärcherin myrkky on sellaista että suhupullolla kun levittää vaikkapa aluvanteeseen niin muutaman minuutin kuluttua voi huuhdella pinttyneetkin liat pois, en suosittele auton päältäpesua kyseisellä aineella
Konetilan pesussa sikäli mukava että harjaamaan ei ihan joka paikkaan tahdo päästä, tosin Jovihavalla ei ole tilassa konetta paikallaan....
tuolla konstilla on pesty SL:än koko pohja(moneen kertaan),, eikä naapureita vissiin oo paljoa naurattanuteero1989 kirjoitti:Fairyä,tiskiharjaa ja vettä
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Moniin vaan niin laiska että tiskiharjan heiluttaminen tuntuu liijan työläältä, homma pitäisi tapahtua melekolailla ihan painepesurin voimin
Eilen illalla käväisin ohiajellessa hitsurin luona vilasemassa joko korvakko on päässyt työn alle ja sehän olikin jo valamis, murtuma siellä oli ollut ja syvä vaan ei einää. Meinasi että kotelon materiaali oli ollut hyvin hitsattavaa ja pitäisi olla nyt kunnossa Koska satuin olemaan Yingillä liikenteessä eikä siinä ole koukkua niin jäi kone vielä sinne, pitää tänään kääntyä Kaapin kanssa
Tuli tuossa mieleen että joskus nähänyt isojen moottoripyörien perässä kärryjä, tilanteessa että joutuu kesken kaarteen hidastamaan niin eikö se ole aika vaarallinen laitos, ainakin jos siinä on yhtään mitään massaa Sitta taasen, saisikohan mopon perään laittaa polkupyörän kärriä?
Eilen illalla käväisin ohiajellessa hitsurin luona vilasemassa joko korvakko on päässyt työn alle ja sehän olikin jo valamis, murtuma siellä oli ollut ja syvä vaan ei einää. Meinasi että kotelon materiaali oli ollut hyvin hitsattavaa ja pitäisi olla nyt kunnossa Koska satuin olemaan Yingillä liikenteessä eikä siinä ole koukkua niin jäi kone vielä sinne, pitää tänään kääntyä Kaapin kanssa
Tuli tuossa mieleen että joskus nähänyt isojen moottoripyörien perässä kärryjä, tilanteessa että joutuu kesken kaarteen hidastamaan niin eikö se ole aika vaarallinen laitos, ainakin jos siinä on yhtään mitään massaa Sitta taasen, saisikohan mopon perään laittaa polkupyörän kärriä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Lupa myönnettyjovihava kirjoitti: Sitta taasen, saisikohan mopon perään laittaa polkupyörän kärriä?
Voin kertoa että semmonen lastenvaunun aksilalla oleva polkupyörän kärri ei kestä vetää pitkiä matkoja täyttä sarjaa autonpyöriä(ainakaan "täysiä" viritetyllä Tunturi tiger aqualla)... katkee aksila ja alkaa viipottaa aika pahasti,, onneksi rattaat eli kärri irtosi perästä...
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
näissä kahdessa vika kuvas, se " alipainehärveli" on tyhjäkäynnin korotus
jos se mosa on paljo ajettu, ni ota pohja poies ja tarkista öljypumpun kunto
mulla katkes matka kotio sen takia ajoin kuitenkin kotipihaan, kun matkaa ei ollut kuin nelisen kilometriä
hyvin kesti kuningasmoottori ilman öljynkiertoakin
jos se mosa on paljo ajettu, ni ota pohja poies ja tarkista öljypumpun kunto
mulla katkes matka kotio sen takia ajoin kuitenkin kotipihaan, kun matkaa ei ollut kuin nelisen kilometriä
hyvin kesti kuningasmoottori ilman öljynkiertoakin
® Mesen linttaklubi
Laakerinlehdet onkin jo vaihtolistalla, oiskos muuta mitä kannattaisi tehhä kun tuo potta eli alusastia on irrallaan?
Jos joku ylläpitäjistöstä tahi moteraattoreista sattuu vilasemaan tännepäin, niin voisitteko heivata koko tämän topikin tuonne Linttaklubi-osioon, pliis? Kiitosta
Jos joku ylläpitäjistöstä tahi moteraattoreista sattuu vilasemaan tännepäin, niin voisitteko heivata koko tämän topikin tuonne Linttaklubi-osioon, pliis? Kiitosta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Koska laturi vaihtuu 35A(?) versiosta 115A versioon, siksipä ajattelin myös päivittää laturilta akulle menevän paukkulangan vähän jytäkämpään. Kysyin neuvoa kahdelta ihteäni viisaammalta näissä virranjohtoasioissa, Lerssinen (Wattien Waltias, Kirkkauden Ylijumala) kehoitti laittamaan 16 neliömetrin kaapelia kun taas WoimaWirtamies Juhanit nokitti vielä yhdeksällä neliöllä ja kun aattelin että liian kanssa päriää niin ostin sitten semmosta Tinasin silimukan päähän, valamiina virranjohtotehtäviin
Tuhostimen korvakko on nyt hizzattu uudelleen, kaippa se nyt kestää, etenkin kun on uusi kiristiniskari ja vapaakytkimellinen laturi
Ehkä silti teen sille pumpulle lisätukiraudan, tai sitten en
Pakittelin pikkusateen perästä kärrin Kaapilla autokatokseen niin asfalttiin tuli upeita pilvikuvioita
Öljypohjan irroittelin, sielläkin oli hitsattu halkeama
Peseskelin potan, tiiviste oli todella tiukassa kiinni, polttelin/sulattelin sen kosanin ja lastan kanssa poise, oma hommasa siinäkin, ilman kosania olisi ollut aika sitkiä paikka
Kivahan se tuommoisena puhtaana sitten
Aika hyvin näytti halkeama hitsatun, kaippa tuo pittää
Kierokangenlaakereita meinasin vaihella sitta tuonne, mutta se on sitten jo toisen päivän juttu
Jouduin muuten tuon öljypohjan irrottamiseksi irrottamaanmyös kampiraudan ajoitusmerkin vastanuolen, se kun on näissä pakettiautovehkeissä alapuolella, mitenhän saan sen takas varmasti nollakohtaan, oli soikiareikäinen säädettävä nimittäin? Oisko Mikalla hyviä ideoita?
Ainiin, semmoine ilmiö on tullut Kaappiin että kun kaartaa oikialle niin kuskin puolen etusesta kuuluu napsumista, mikähän lie Minähän vaihoin laakerin apparin puolelle vuosi-pari sitten, olisiko nyt kuskin puoli antautumassa
Tuhostimen korvakko on nyt hizzattu uudelleen, kaippa se nyt kestää, etenkin kun on uusi kiristiniskari ja vapaakytkimellinen laturi
Ehkä silti teen sille pumpulle lisätukiraudan, tai sitten en
Pakittelin pikkusateen perästä kärrin Kaapilla autokatokseen niin asfalttiin tuli upeita pilvikuvioita
Öljypohjan irroittelin, sielläkin oli hitsattu halkeama
Peseskelin potan, tiiviste oli todella tiukassa kiinni, polttelin/sulattelin sen kosanin ja lastan kanssa poise, oma hommasa siinäkin, ilman kosania olisi ollut aika sitkiä paikka
Kivahan se tuommoisena puhtaana sitten
Aika hyvin näytti halkeama hitsatun, kaippa tuo pittää
Kierokangenlaakereita meinasin vaihella sitta tuonne, mutta se on sitten jo toisen päivän juttu
Jouduin muuten tuon öljypohjan irrottamiseksi irrottamaanmyös kampiraudan ajoitusmerkin vastanuolen, se kun on näissä pakettiautovehkeissä alapuolella, mitenhän saan sen takas varmasti nollakohtaan, oli soikiareikäinen säädettävä nimittäin? Oisko Mikalla hyviä ideoita?
Ainiin, semmoine ilmiö on tullut Kaappiin että kun kaartaa oikialle niin kuskin puolen etusesta kuuluu napsumista, mikähän lie Minähän vaihoin laakerin apparin puolelle vuosi-pari sitten, olisiko nyt kuskin puoli antautumassa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nojoo, pitäisi kait ihtesäkin vähän rajotella, Photobuckettikin lähetti jo uhkauskirjeen että jossei se kaistanleveyden tuhlaaminen lopu niin alkaavat periä vuokraa
Niih, miulla on kuvat siis puketissa, ei Mesen palvelimella, helepompi läjässä ladata ja ehken varmempi paikka
Niih, miulla on kuvat siis puketissa, ei Mesen palvelimella, helepompi läjässä ladata ja ehken varmempi paikka
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Niinpäs onkin. Itelläkin on siellä jotain mutta kuvaämpärin käyttöliittymä on mennyt koko ajan huonompaan suuntaan, joten enää ei monestikaan jaksa sinne latailla.jovihava kirjoitti:Nojoo, pitäisi kait ihtesäkin vähän rajotella, Photobuckettikin lähetti jo uhkauskirjeen että jossei se kaistanleveyden tuhlaaminen lopu niin alkaavat periä vuokraa
Niih, miulla on kuvat siis puketissa, ei Mesen palvelimella, helepompi läjässä ladata ja ehken varmempi paikka
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Nii, Jovi on linkittänyt ne http://i242.photobucket.com/albums/ff28 ... -19-323.jgRoisto kirjoitti:Moro,
Jovin kuvat ovat kyllä erinomaisia mutta ainakin mokkulan yli gigapikselikuvat tahmaavat pahasti. Eikö meillä tuo foorumisofta skaalaakaan niitä kuvia tallennettaessa vaan vasta näytettäessä?
t.
Risto
kun imuttamalla foorumisoftaan se skaalaus olisi tapahtunut.