Aluvanteiden lakkaus
Aluvanteiden lakkaus
Tunnetusti kasireikäset on kovin allekirjoittaneen mieleen, ja C-sarjan viispuolasten korvaajaksi moiset orkkikset tuosta melekein naapurista löyty, on vanteissa oikein 124 alkuinen osanumero ja kaikki.
Noh, halvat kun olivat, kerrottiin että hapettumaa löytyy, ja niin niissä sitä toki on ihan riittävästi. Kysymyshän nyt siis kuuluu, että toisin kun noissa talvipyörillä olevissa ei-mb osanumerolla olevissa jossa selkeästi maalit päällä, näissä näyttäisi olevan lakka metallin päällä.
Kun ois riittävästi intoa, saati viittimystä siihen viikottaiseen puunaamiseen, kävi kunnon kiillottelukin mielessä, mutta laiskuuttani jätän väliin.. Onhan noissa ihan eri malliin kiiltoa kuin vannehopeisissa, mutta mikäpä lakka noihin menisi silleen sujuvasti? Hapettumat eivät ole yhdessäkään vanteessa mennyt reikien puolelle, eli hiomisessa olisi käytännössä nämä suorat pinnat, mitä nyt karhennus reikien puolelle. Ja koskaan suoraa alumiinia tullu maalattua, mikä sopisi lakan pohja"maaliksi", toimisko joku muoviprimer tyyppinen ratkaisu, löytyykö pehmeille metalleille oma aine vai miten kannattaa edetä?
Noh, halvat kun olivat, kerrottiin että hapettumaa löytyy, ja niin niissä sitä toki on ihan riittävästi. Kysymyshän nyt siis kuuluu, että toisin kun noissa talvipyörillä olevissa ei-mb osanumerolla olevissa jossa selkeästi maalit päällä, näissä näyttäisi olevan lakka metallin päällä.
Kun ois riittävästi intoa, saati viittimystä siihen viikottaiseen puunaamiseen, kävi kunnon kiillottelukin mielessä, mutta laiskuuttani jätän väliin.. Onhan noissa ihan eri malliin kiiltoa kuin vannehopeisissa, mutta mikäpä lakka noihin menisi silleen sujuvasti? Hapettumat eivät ole yhdessäkään vanteessa mennyt reikien puolelle, eli hiomisessa olisi käytännössä nämä suorat pinnat, mitä nyt karhennus reikien puolelle. Ja koskaan suoraa alumiinia tullu maalattua, mikä sopisi lakan pohja"maaliksi", toimisko joku muoviprimer tyyppinen ratkaisu, löytyykö pehmeille metalleille oma aine vai miten kannattaa edetä?
Iphonella ei noita kirjoituksia pahemmin onnistu korjailemaan, sori tuo hyvin epäselvä selitys..
Mutta tässä jonkinlainen kuva

Kiilto on tosiaan hieman parempi kuin maalatuissa, tuossa näkyy noita hapettumiakin..
Noita kun läheltä kattelee, niin niissä näkyy vanteen kehän myötäiset (vaikee selittää...) jäljet, vähän niinkuin olis sorvissa pyöritelty kiiltäväksi. Rengasliikkeessä oli sitä mieltä että alkuperäisissä pysyy kyllä pinta hyvänä pidempään, nuo vm 94, epäili että joskus kiilloteltu ja lakattu.

Mutta tässä jonkinlainen kuva

Kiilto on tosiaan hieman parempi kuin maalatuissa, tuossa näkyy noita hapettumiakin..
Noita kun läheltä kattelee, niin niissä näkyy vanteen kehän myötäiset (vaikee selittää...) jäljet, vähän niinkuin olis sorvissa pyöritelty kiiltäväksi. Rengasliikkeessä oli sitä mieltä että alkuperäisissä pysyy kyllä pinta hyvänä pidempään, nuo vm 94, epäili että joskus kiilloteltu ja lakattu.
on olemassa lakkaa joka on tarkoitettu suoraan alumiinille. toisaalta en näe estettä vaikka laittasit normaalin autolakan siihen päälle. nyt en maalityyppejä muista enää mutta PPG ainaki valmisti sitä suoraan alun päälle lakkaa
ei muutakon automaalaamosta tai automaali liikkeestä kyselemään.

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ja tippa, korkeintaan kaks, sinistä akryyliä sekaan niin ei mene keltaseks se pinta. Eikä kannata säikähtää jos lakka näyttää sen akryylin jälkeen aivan siniseltä, ei sitä valmiina huomaa...
W203 270CDI '01
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
Kiitos, jos nuo viimeistään talvella sais laiteltua. Kaikissa vanteissa on just noiden pulttien ympärillä hapettumaa, niissä kohin mistä lakka lähtenyt. Syy-seuraus suhde ei tiedossa.
Onko mitään käsitystä mitä noille on tehty? Tosiaan 124 alkuiset, orkkis vanteet, leiman mukaan 94 tehty, Kanadassa ja Saksassa. Ku en paremmin osaa kuvata, niin läheltä katsoen näyttää LP-levyltä, hienoiset urat löytyy. Olisko noi jälkikäteen kiillotetut ja millä keinolla? Luulis tosiaan tehtaan lakan pysyvän parempana.
Onko mitään käsitystä mitä noille on tehty? Tosiaan 124 alkuiset, orkkis vanteet, leiman mukaan 94 tehty, Kanadassa ja Saksassa. Ku en paremmin osaa kuvata, niin läheltä katsoen näyttää LP-levyltä, hienoiset urat löytyy. Olisko noi jälkikäteen kiillotetut ja millä keinolla? Luulis tosiaan tehtaan lakan pysyvän parempana.
Sanokaas miksi lakka kellastuu? 5-6v sitten roiskin oman ja kaverin moottoripyörän raaka-alumiinivanteet spies & hecker 2-k lakalla. Minun pyörässä on edelleen kellastumatta mutta kaverin pyörässä on ihan keltaiset.
Kumpikin on vielä honda 80 luvun alusta. Kumpikin säilötty ulkona myös talvisin ilman pressua. Ainoa ero on siinä että eri paikkakunnalla säilötty (vantaa ja ahvenanmaa).
Kumpikin on vielä honda 80 luvun alusta. Kumpikin säilötty ulkona myös talvisin ilman pressua. Ainoa ero on siinä että eri paikkakunnalla säilötty (vantaa ja ahvenanmaa).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tässä nyt olis lähikuvaa tuosta pahiten itteensä ottaneesta vanteesta. Muissa jälki pultinreikien ympärillä samanmoinen, mutta reunoilla vähemmän.
Oisko jollaki hyviä ajatuksia miten tätä kannattais lähestyä? Poislukien kanttarin jäljet, ei mitään syviä syöpymiä ole. Ja kaikissa koloissa lakka tallella, niissä on jotain pikeä tahi vastaavaa..

Oisko jollaki hyviä ajatuksia miten tätä kannattais lähestyä? Poislukien kanttarin jäljet, ei mitään syviä syöpymiä ole. Ja kaikissa koloissa lakka tallella, niissä on jotain pikeä tahi vastaavaa..

Tarkoitus olis hioa nuo sitten kun tulee talvirenkaiden aika. Irtolakkaa en vielä noista kovin ole irrotellut, mutta ainakaan niissä kohdissa mistä se on kokonaan lähtenyt, ei mitään kovin ihmeellistä kuoppaa ole, toistaiseksi olen toiveikas ettei kovin syvää hiontaa tarvi suorittaa. Mieluuten pitäisin nuo tuollaisina, kunnon hionta 2-4000 asti ja lakka päälle. Tietysti jos kovin pahoja koloja löytyy niin sitten täytyy maalilla menna.. Noissa koloissa tosiaan lakka on pysynyt, vielä tällä hetkellä vaikuttaisi siltä ettei niistä tarvitse kuin pinta matata ja välttyisi niiden pohjia myöhen hionnalta.
Mutta onko noita joskus tehtaalta saanut tuon näköisinä vai onko nuo jälkikäteen kiillotellut? Ilmeisesti koneistamalla jotenkin vedetty jäljistä päätellen..
Mutta onko noita joskus tehtaalta saanut tuon näköisinä vai onko nuo jälkikäteen kiillotellut? Ilmeisesti koneistamalla jotenkin vedetty jäljistä päätellen..