w124 280TE 4k rpm rajotin! apuva

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Maakenz
Viestit: 36
Liittynyt: 14.6.2012 20:23

w124 280TE 4k rpm rajotin! apuva

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Ostin tällasen auton "(280TE) tiptop kunnossa, se on korinvaihto ja tekniikkana nyt toi M104 145KW manuaaliaskilla
kone ei ota yli 4000 kierrosta, ennenkuin vauhti on käyny yli 120km/h, sen jälkeen ottaa paremmin ,mutta ei vieläkään yli 6000..
se pysyy tässä tilassa kunnes moottori sammuu taas.
Tyhjäkäynti on todella siisti kuitenki.
oisko ajonopeussignaalissa jotain häikkää ja voiko tota jotenkin ohittaa?
luuliskohan se ECU et auto ei liiku tai jottain...
oon kolmas omistaja ja edellinen tiesi kertoa että se on ollu tollanen korinvaihdon jälkeen ku se sille tuli. ne jotka sen on vaihtanut, on mun tavoittamattomissa..
edellistä omistajaa se ei haitannu koska sen vaimo sillä ajeli eikä varmaan koskaan ylittäny tota 4000rpm.. MUT MINÄ HALUAISIN :D
kiitos vastauksista.

http://190rev.net/forums/showthread.php?t=41641 / tuossa lienee samanlainen ongelma...
Maakenz
Viestit: 36
Liittynyt: 14.6.2012 20:23

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Nyt ehkä viisastuin vähän kun katsoin noita auton papereita tarkemmin yms.
saksankielinen käsikirja tuli mukana ja siinä lukee korin malli 220TE. luin sitä opusta ja huomasin sitten että vaihdekaavio on eri näissä moottoreissa.
Näyttäisi että tässä on 220sen manuaalivaihteisto paikallaan, koska 280TEssä on käsikirjan mukaan pakki vasemmalla ylhäällä.
voiko se sotkea ECUn niin että auto luulee olevan paikallaan tai saa ihan väärää tietoa....Nyt ois mersulaisten hyvät neuvot paikallaan..
tämä on siis korinvaihto 220TE->280TE
voiko tota rajotinta ohittaa? jossain ulkomaalaisilla foorumeilla olivat jotenkin ABS mötikän kautta vieneet eculle johtoa ,mut ei oikeen osannu suomentaa...
Maakenz
Viestit: 36
Liittynyt: 14.6.2012 20:23

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

taas päivitetään,nyt näyttää että ongelma on löytyny, koska tästä puuttuu kokonaan CC/isc moduuli (tmp/LLR)
se tyhjäkäynnin ja vakkarin säätöjuttu, sinne pitäis kaavion mukaan mennä ABS moduulista kierrosluku signaali ja Hall anturilta ajonopeus signaali..
avasin ton vänkärin puolen lattiamaton ja koko boksia ei näy :D :shock:
220sessä sitä ei tannut olla ollenkaan, sit myös musta/vihreä nopeussignaalijohto on sielä irrallaan...
oisko kellään ABS moduulin kytkentäkaaviota olemassa? siis m104...se kuitenkin näyttäs olevan moottoriin kuuluva, pitäs sieltä ottaa pinniltä 30 johto ECUlle...
Maakenz
Viestit: 36
Liittynyt: 14.6.2012 20:23

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Ongelma ratkaistu!!! ainakin osittain, ykkösellä ei vielä anna mennä 4kn ,mutta siitä eteenpäin antaa!! yhdistin vihreämustaan johtoon joka roikkui yksinään apparin jalkatilassa hall anturilta nopeussignaalin nii johan mennään! voimaki tuntuu olevan hyvin tallella, ei sinäsä haittaa toi ykkösvaihteen rajoitus, eipä hän tuu turhaa rääkättyä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla on 3,2l M104 W201 korissa ja painin aikonaan saman ongelman parissa. ABS-boksi piti vaihtaa toisennumeroiseen jotta sieltä sai signaalin ECU:lle. Boksi piti ottaa sellaisesta autosta jossa joku vehje tarvitsee liiketietoa, esim. ASR tai moottorinohjaus. Alkuperäisessä ABS-rasiassa oli kyllä pinni ja liitäntä kortillekin siitä, mutta sieltä ei vain signaalia tullut koska sitä ei alkuaan 190:sessä ole mihinkään tarvittu. Oikea ABS-boksi ja linkki siitä ECU:lle ja kiertää joka vaihteella loppuun. Paikallaan seisten on se 4krpm rajoitus. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

nopeusmittarin pulssianturi antaa paljon harvempaa pulssia kuin abs:n. Voisko esin perän abs pulssia jakaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”