Koitin ja ei vaikutusta..Käytiin haaparannalla asti kojestamassa ja oli aika tuskanen reissuInsaneMe kirjoitti:koittiitko sitä suoraa alipainetta sinne haarotukseen ja sitten käyä ajelemassa pitempään?
T.Sankari
Ilipon S 300 Turbodiesel
Wideon pätkää vähän tyrkylle...Alipaineet häviää kuin veitsellä leikaten.
Eihän näitä juhannuksena kukkaan kato, mutta laitetaan tyrkylle...
http://scania470.kuvat.fi/kuvat/IMG_0019.MOV
Eihän näitä juhannuksena kukkaan kato, mutta laitetaan tyrkylle...
http://scania470.kuvat.fi/kuvat/IMG_0019.MOV
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Juu,kun egr poistettu ohjelmasta se silti startatessa käyttää venttiilin auki.Sen jälkeen ohjelma pyytää sitä pysymään kiinni kaikissa tilanteissa.ilipo kirjoitti:Tarkoitatko että vaikka egr on poistettu käytöstä ohjelmalla ja tulpattu niin sen venttiilin pitäs olla kuitenkin ehjä... ei kai??? vai...dealer kirjoitti:En tiedä ässästä mutta väykky ei pelaa oli viallinen venttiili kummassa tahansa, hukkaportilla tai EGR:ssä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mutta eikös se silloin katkasis sen alipaineen heti käynnistäessä eikä vaan vähän ajan päästä? eihän sen pitäs sitten ajaessa sitä ruveta värkkäämään poies jos sille ei oo etes pyyntiä käyttää sitä?kilander kirjoitti:Juu,kun egr poistettu ohjelmasta se silti startatessa käyttää venttiilin auki.Sen jälkeen ohjelma pyytää sitä pysymään kiinni kaikissa tilanteissa.ilipo kirjoitti:Tarkoitatko että vaikka egr on poistettu käytöstä ohjelmalla ja tulpattu niin sen venttiilin pitäs olla kuitenkin ehjä... ei kai??? vai...dealer kirjoitti:En tiedä ässästä mutta väykky ei pelaa oli viallinen venttiili kummassa tahansa, hukkaportilla tai EGR:ssä.
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Mistä tuossa vilimissä oli otettu tuo alipaine?
Pitäs mittoa se EGR:n asentotunnistin että antaako se oikeaa signaalia EGR auki ja kiinni.
Ilmamäärämittariahan tuossa ei ole niin se haistelee kierrätyksen toimintaa sen asentotiedon perusteella.
Siinä ERG venttiilissähän on johtoliitin josta sen vois mittoa.
WIS:stä varmasti löytys mittausohojeet.
Pitäs mittoa se EGR:n asentotunnistin että antaako se oikeaa signaalia EGR auki ja kiinni.
Ilmamäärämittariahan tuossa ei ole niin se haistelee kierrätyksen toimintaa sen asentotiedon perusteella.
Siinä ERG venttiilissähän on johtoliitin josta sen vois mittoa.
WIS:stä varmasti löytys mittausohojeet.
-
- Viestit: 2147
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2147
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kiitos kuvista !
Epäilevänä tuomaana vain tuota rintapellin säätimen seutua tiirailen, koska meillä oli siinä vika ja kerittiin melkein kaikki muu ensin epäillä.
Olettehan varmaankin tarkastanut jo, ettei ole vuotoa siihen tulevassa alipaineletkussa.
Epäilevänä tuomaana vain tuota rintapellin säätimen seutua tiirailen, koska meillä oli siinä vika ja kerittiin melkein kaikki muu ensin epäillä.
Olettehan varmaankin tarkastanut jo, ettei ole vuotoa siihen tulevassa alipaineletkussa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
No mulla teki juuri siten että yhtäkkiä katosi tehot, mutta kun käytti virtoja pois ja käynnisti uudestaan, pelasi taas kuin pitääkin.ilipo kirjoitti:Alakaa haiskahtaan elektroniikka puolen vialle. Vika on paikallistettu hukkaportin alipainekellon puolelle eli ite kello on sökö(molemmat?) tai sitte se boksi(?)joka ohjaa tuota kelloa on syyllinen, koska alipaineet häviävät noin äkisti ja palaavat heti kun auton sammuttaa ja lähes välittömästi käynnistää uudelleen....
® Mesen Porkkana-klubi
Vuotaako kenelläkään muulla tuo egr-venttiilin alipainekalvon juuresta öljyä ku laitettiin siihen kaikki letkut kiinni niin rupes tihkuun vähän?
Edit: Näyttää olevan juorureikä "pohjassa" josta se öljy tulee. Oliskohan joku o-rengas tms. joka siellä päästää vähän läpi...
Edit: Näyttää olevan juorureikä "pohjassa" josta se öljy tulee. Oliskohan joku o-rengas tms. joka siellä päästää vähän läpi...
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Semmonen selvis että viime kesänä kun laitettiin karalan ohjelma niin egr ei ollutkaan kokonaan pois käytöstä vaan "osittain" pois....
No welho-karala tekas semmosen ohojelman että nyt egr on poistettu kokonaan käytöstä
Ainakin toistaiseksi on toiminut oikein mutta ajellaan nyt ja kattellaan... Se alkuperäinen vika ei oo selvennyt mistä johtui
No welho-karala tekas semmosen ohojelman että nyt egr on poistettu kokonaan käytöstä
Ainakin toistaiseksi on toiminut oikein mutta ajellaan nyt ja kattellaan... Se alkuperäinen vika ei oo selvennyt mistä johtui
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Pasille laitoin jo yyveetä mutta 2 minuuttia odoteltuani vastausta turhaan laitan tännekkin kyselyä josko jollain olisi samanlaista vuotoa pumpun ja sen kyljessä olevan "mustan laatikon" välistä. Lähtee normaalisti kylmänä käyntiin ja ajon jälkeen sammuttaa ja starttaa niin lähtee vaikeasti käyntiin ja sammuu....ilmojahan se sieltä reppii. Millainen tiiviste tuonne hommataan?
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD