Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Taas heräsi BMW-kuume kun katseli noita ruikun E34-kuvia. :?

Mistäköhän löytäisi E32-koppaisen seiskan, 735i, valkoinen, tummalla plyyshisisustuksella, BBS:n hunajakennovanteilla varustettuna, vahattuna, puunattuna ja virheettömänä? :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vensku_ kirjoitti:Saikko sää millä toimii tuon sadetunnistimen? :cry:
Inpasta nappasin siitä sadetunnistimen kohdalta vaan sen initilize kohdan. Sitten toosa ilmotti, että tunnistin on nyti initialisoitu. Seuraavalla sateella testasin ja toimihan se.

Jokos sait inpalla yhteyden laitteesen?

Sittenhän on nuo jorkin mainitsemat, onko siellä ilmakuplia välissä yms.?


Niin ja eikös noita edullisia ja siistejä penareita löytyisi Wikelle tuolta naapurimaasta sopivasti?
Kein siknatuur
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Sampo N. kirjoitti: Niin ja eikös noita edullisia ja siistejä penareita löytyisi Wikelle tuolta naapurimaasta sopivasti?
Suurin osa lienee teinien linttaan polkemia. :cry: Mutta Saksassa olisi yksi http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =148890453

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Wikke kirjoitti: Mutta Saksassa olisi yksi http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =148890453

Kuva
Aika suolanen oli hinta. Luulisi noita halvemmallakin saavan. Tosin saahan sitä aina pyytää, siitä on hyvä lähteä neuvottelemaan.
Kein siknatuur
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Minäkin laitan korteni kekoon.
Kuva

330 D - 03, 204hp koneella (M57N) 6- vaihteinen manuaali laatikkona.
3¨ rosteriputkiston tein jatko piristystä silmällä pitäen.
Kaikki muut varusteet, kuin sähköpenkit ja parkkitutka.
Laitanpa tuon varusteluettelon, kun kerran edes aloitin.
Väriltään toi on Mystik blau = metalihohto, sähkönsininen.

Code Description (interface) Description (EPC)

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S338A M SPORTPAKET II M Sports package II
S386A DACHRELING Roof railing
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S521A REGENSENSOR Rain sensor
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
Code Description (interface) Description (EPC)
S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS Navigation system Business
S630A AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER Car phone with
cordless receiver

S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction
S716A M AERODYNAMIKPAKET II Aerodynamics package
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line
S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Interior strip strips, Alu Black Cube
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights
S788A M LEICHTMETALLRAEDER BMW LA wheel, Individual
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Operating instructions German
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Omission of outer-skin preservation

Standard equipment

Code Description (interface) Description (EPC)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear
S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
S550A BORDCOMPUTER On-board computer
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
Viimeksi muokannut 300 D farkku, 12.4.2012 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hieno peli, etenkin kun vielä M-sport ja väri vähintäänkin kohdallaan. Noissa mielestäni parasta antia kuitenkin on ajettavuus ja penkit(painoon nähden, joskin suuntavakaudessa pientä toivomisen varaa, keulan feedback taas erittäin hyvä.), harva penkki yhtä hyvin sopinut kuin nuo säädettävällä reisituella olevat sporttijakkarat.

Koneversiokin mitä parahin, ainoa vain että tyhjennä putkesta poies catalysaattorin/dpf hilppeet, sitten perinteinen egr eliminointi kokonaan. Eli termari ja koko linja poies, imusarjan päähän korvikelaippa. Sitten tietenkin jos lastuttaa silleen että alarekisteristä ei kaikkea ota mitä saa vaan vähän passaa sielä ja ottaa loppupäässä kaikki niin askikin kestää. Sitten tietenkin öljyn vaihto tuohon askiin on syytä tehdä jos tomaatti.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Mulqvist kirjoitti:Hieno peli, etenkin kun vielä M-sport ja väri vähintäänkin kohdallaan. Noissa mielestäni parasta antia kuitenkin on ajettavuus ja penkit(painoon nähden, joskin suuntavakaudessa pientä toivomisen varaa, keulan feedback taas erittäin hyvä.), harva penkki yhtä hyvin sopinut kuin nuo säädettävällä reisituella olevat sporttijakkarat.

Koneversiokin mitä parahin, ainoa vain että tyhjennä putkesta poies catalysaattorin/dpf hilppeet, sitten perinteinen egr eliminointi kokonaan. Eli termari ja koko linja poies, imusarjan päähän korvikelaippa. Sitten tietenkin jos lastuttaa silleen että alarekisteristä ei kaikkea ota mitä saa vaan vähän passaa sielä ja ottaa loppupäässä kaikki niin askikin kestää. Sitten tietenkin öljyn vaihto tuohon askiin on syytä tehdä jos tomaatti.
Kolme asiaa josta en ruvennut tinkiin autoa etsiessä. M - sport, 3L kone ja 6 vaihteinen manuaali laatikko.

Unohdin mainita, että syksyllä tein 3¨ rosteriputkiston autoon. EGR ei saa tästä N koneesta, kuin ohjelmallisesti pois käytöstä ja sekin lähtee, kun teetän auto kohtaisen softan.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kannattaa se mekaanisesti poistaakkin käytöstä, sama putkitus/termari sielä on kuin vanhassakain. Jaahdytysputkikin löytyy OEM versiona ilman EGR termarin lähtöjä. Se tuossa on hyvä että sielä on huoparulla korvattu valmiiksi jo M57 ->M57N päivityksen yhteydessä painetoimiseen erottimeen. Eikai EGR aiheuta muuta kuin tyhjänpäiväisen koodin siitä, että ilmamäärä on liian suuri.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Mulqvist kirjoitti:Kannattaa se mekaanisesti poistaakkin käytöstä, sama putkitus/termari sielä on kuin vanhassakain. Jaahdytysputkikin löytyy OEM versiona ilman EGR termarin lähtöjä. Se tuossa on hyvä että sielä on huoparulla korvattu valmiiksi jo M57 ->M57N päivityksen yhteydessä painetoimiseen erottimeen. Eikai EGR aiheuta muuta kuin tyhjänpäiväisen koodin siitä, että ilmamäärä on liian suuri.

Niinpä taitaa löytyä, manuaalissa kun taas ei ole egr termaria :wink:
Tässä on tekeillä putki laippoineen egr.n tilalle, laittaa samalla paikalleen ku poistaa sen käytöstä.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No nyt on e46:sta parhaimmillaan! TYKKÄÄN! :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

300 D farkku kirjoitti:
Mulqvist kirjoitti:Kannattaa se mekaanisesti poistaakkin käytöstä, sama putkitus/termari sielä on kuin vanhassakain. Jaahdytysputkikin löytyy OEM versiona ilman EGR termarin lähtöjä. Se tuossa on hyvä että sielä on huoparulla korvattu valmiiksi jo M57 ->M57N päivityksen yhteydessä painetoimiseen erottimeen. Eikai EGR aiheuta muuta kuin tyhjänpäiväisen koodin siitä, että ilmamäärä on liian suuri.

Niinpä taitaa löytyä, manuaalissa kun taas ei ole egr termaria :wink:
Tässä on tekeillä putki laippoineen egr.n tilalle, laittaa samalla paikalleen ku poistaa sen käytöstä.
on jo edc16 eculla ja menee ennen pitkää vikatilaan pelkällä tulppauksella
vaatii ohjelman muutoksen toimiakseen
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hah, tässä huomaa ettei ole enään ko. merkin autoa. Asioita unohtuu paljonkin, juurikin tuo manuaalista termarin puuttuminen. Eikä kyllä muistanu sitäkään että EDC15->EDC16 päivitystä. Tosiaan, vanhempi ei herjaa pidemmän päällekkään muuta kuin sen ilmamäärän.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

300 D farkku kirjoitti:Minäkin laitan korteni kekoon.
Kuva
M-A-K-E-A 8)

Varusteitakin kuin pienessä kylässä. :D
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Re: Inpa usb 1.1, Toimiiko Volkkarissa??

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jones79 kirjoitti:Itellä ei pelannu vanhassa läppärissä livedata tuolla hitaalla portilla,muuten kyllä pääsi lootikoihin käsiksi.Inpa kaatui 5s sisään kun statusta klikkasi.Itellä kaapeli on tällainen modaus,

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1505990
Kattelin tuota omaa "BMW Cables" piuhaa, on justiinsa ku tuo, mutta valmiiksi juotettu nuo pinnit yhteen.

Kysymys kuuluukin, mahtaisko tuo siis toimia Volkkareissa, jos juotan nuo auki, ja laitan kytkimen väliin, jolla saan avattua ja suljettua tarpeen mukaan nuo nastat? :tuumaus:
(Tosin eihän se perkele toimi vieläkään mun autossa! :shout:)

Kun kaverilla ois folkkari, niin pääsis sitäkin kiusaamaan. :happy:

Asialla on vielä vähän kiire, ku ABS valo palaa, ja suunnilleen viikon päästä ois leima. 8)
Onko VAG-COM tosiaan vain muutaman hassun megatavun ohjelma? :shock: Kun INPA on reilu 300 Megaa... :ei_tajuu:

Tuli jo tehtyä tuohon OBD2-BMW20pin piuhaan "resetointinappi", eli laitoin painonapin joista vedin piuhat 7 ja 19 pinniin (reset ja ground). Nyt vaan bemariin virrat päälle, "adapteri" :lol: kiinni ja painetaan nappia niin kauan mitä huoltoa halutaan nollata. 8)
Testaan ehkä tänään toimiiko. :idea:

Toki vähä kuvia. :wink:

Ensin piti vähän näitä kiinanpojan nättejä juotoksia parantaa. :eec:
Kuva
(en jaksanu kun tuon pahan näköisen ja sitte tuon maajohdon. 8))

Heittelin piuhat kiinni.
Kuva

Tilaahan liittimessä on vaikka enemmänkin kaikelle pikku modeleille. 8)
Kuva

Ja sitte resetoimaan, jos toimii :lol:
Kuva
:whisper: öljyvalon nollaukseen pitäisi riittää yli 3 sekunnin "oikosulku", jos on mennyt jo väli niin pitkälle, että inspection valot palaa, niin öljyvalokaan ei nollaudu, vaan pitää suorittaa inspection huolto, tästä on ainakin kahta vaihtelevaa tietoa, eli 10 tai 12 sekunnin painallus. Pitää sen 13 sekuntia, niin ainakin pitäis nollautua. 8)
Kohta pitäis taas öljyt vaihtaakin. :?
Tietysti jos sattuu olemaan iso ajotietokone, niin valojen nollaushan onnistuu sieltä, ja 2000 ja sitä uudemmissa ilmeisesti vaan sieltä, kun tuo 20 napanen liitin poistui.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kyllä se volkkarissa toimii ilman mitään juottamisia ja kytkimiäkin. :wink:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

_Hämis_ kirjoitti:Kyllä se volkkarissa toimii ilman mitään juottamisia ja kytkimiäkin. :wink:
Niinno mietin ihan samaa, että näinköhän se juotos haittaa mitää Volkkarin tapauksessa. :wink:
Kun justiinsa Bmw:n K väylän joku jumpperi... :)

Mut firmware pitää vissii ajaa sinne, joku volkkaripohjanen? :hurt:

Ja sit taas toisinpäin, jos BMW:tä yrittää lukea???? :ei_tajuu:

No sitähän ei tarvi vissii yrittää ku ei toimi! :shout: :kivalla_paahan:

edit:
Haa! Hämiksellä on folkkari, kerros heti mitä kaikki tiedät näistä obd jutuista! :D :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Volkkarikaapeli toimii suoraan INPA:n kanssa kun on 7-8 pin vedetty yhteen, noi taas on jumpperilla valmiiksi esim, E65 seiskakopassa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No kai se pitää mennä koittaa o.O

mut ainakin tuo oma taikanappi viritys toimi! 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Ei kait sole ku vak-komin jostain hommaat, olikohan 409.1(?) tuon kans sopeva versio, ja sitten vain tonkimaan volkkarin bittejä. Näin se mulla toimi. :D
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hyvä, kiitokset tuotakin tiedosta. 8)
Koitetaan löytää soppeli versio ja vielä jos saa toimimaankin. :shock: :?

Tuntuu olevan unkeellisen vaikeita nää bittiohjelmat asentaa, siis niin että piuha toimii vielä ja lukee autonkin dataa. :evil:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Siinä vaiheessa kun huomaat asentavasi VMWare yms. että ajat koneella virtuaalipalvelinta yms. niin sitten voi sanoa että menee jo hankalaksi yhden testerin asennus. :D Muuten melkolailla lasten leikkiä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Joo no ei tuntuis olevan millää tavalla lastenleikkiä tän VAG-COMinkaan kanssa leikkiminen, niinkun ei INPA:nkaan. :evil:
Step1: Please ensure that you have installed the VAG-COM software.

Step2: Plug your disabled cable to the USB. There maybe be a pop-up window to indicate you to install the driver, for damaged cable, let it be, skip it.

Step3: Right click "my computer", select " hardware", then "device manager", then "Other device", the " USB device".

Step4: Right click "USB device", select "properties", select " detail", there will be a line information displayed. VID_xxxx & PID_xxxx, please write down the 4 letters or number for VID and PID.

Step5: Unplug the cable, select"RT-USB.inf or VAGUSB.inf" in installation folder ex: "c:\ross-tech\vag-com\"

Step6: In item [RossTechHw], please add one more line as " %USB\VID_xxxx&PID_xxxx.DeviceDesc%=RT-USB,USB\VID_xxxx&PID_xxxx", please ensure the four number or alphabets are the same as the ones you write down in step 4.

Step7: In the end of the text, add one more line as " USB\VID_xxxx&PID_xxxx.DeviceDesc="VAG-COM Compatible USB Interface", the four numbers or alphabets are also the same as the ones you write down in step4.

Step8: Save "RT-USB.inf" file and then exit.

Step9: Unplug the cable, and then plug the cable to the USB port. System will indication found new hardware, and will pop up window for driver update. If do not have the pop up window, let it be, Right click "my computer", select " hardware", then "device manager", then "Other device", then right click "USB device", select update drive.

Step10: Let the driver point to installation folder ex: "c:\ross-tech\vag-com\"

Step11: System will search the drive for several seconds, then it will indicate that find the driver and then install it.

Step12: Open the software "vidpidfix.exe" i sent you. Click "search", there will be indication two lines of information. First " found one device", second "0".

Step13: Click "0", then click "open", the information will be displayed in he blank dialogue. Click "write default EE data", if success, there will be a pop up information " wirte successful". Then click "ok" and exit.

Step14: Unplug cable and then plug cable.

Step15: Just as the step 10, update the drive and let the file point to installation folder ex: "c:\ross-tech\vag-com\". There will be a indictaion information that it install completrly.

step16: Open the file" Mprog2.8_setup.exe". Click" device" and then"scan", if above steps are all well done, there will be information " find one device".

Step17: Use Mprog2.8.exe to open file " genius vag com ept.ept" . Then click "erase", if succeed, there will be a information " successful", and then click " program" , if succeed, there will be a informtion " Programmed Serial Number : Disabled "

Step18: Your computer can recognize the cable now and your cable is ready to use.
Mulla tökkää tossa kohdassa 12. Ei avaudu tuo ohjelma, herjaa yhtä puuttuvaa dll tiedostoa. Tuolla Forumilla sanottiin että ei oo vielä ajurit yms kunnossa...? No, tiedä häntä, mutta alun oon tehny just kun tuossa on sanottu. Ei toimi ei. :? (Nii en oo ite kysyny, ja lukittuhan tuo ketju onkin, mutta muillakin lienee samoja ongelmia, ja sitte vaan lukee et "thanks, problems solved"... Joo, ja mitenköhän? :evil: )

Ei kukaan tarvis piuhaa? Alkaa vituttaa. :x Tosin ei kannata myyä, ainakaan täällä, kun "hinta on tiedossa", tai tiedetään että noita saa suht halvalla, tuli ite maksettua ihan liikaa tosiaan...

Pitäis viel vaikka kokeilla jotain yleisohjelmaa? Joku Car jotain oli joku ohjelma vissiin? Tärkeintä nyt ois kuitenkin, että sais vaan vikakoodit luettua. BMW:n kanssa sitte pitäis päästä "vähä pidemmällekin"...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Uskoisin, että sulla on kompuutterin asetuksissa jotain pielessä?

Itse tilasin tuolta ebaysta keväällä nämä kilkkeet:

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... 4831wt_936 (OBD-kaapeli + vielä parempaa rutosti ohjeita miten laittaa koneesta asetukset kuntoon sekä koko liuta ohjelmia.)


En kuitenkaan saanut tuosta e39:stä OBD:n kautta mitään pihalle, joten piti tilata vielä tämäkin kaapeli: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 1763wt_936

Kaksi iltaa kun asensi noita vanhaan kannettavaan (XP) ohjeiden mukaan noin voila, alkoihan pemari suoltamaan tietoa sieltä konehuoneen pistokkeen kautta.

Meikäläisellä kun ei ollut sarjaporttia koneessa, niin laitoin nuo kaapelit yhteen ja ihme kyllä kontaktit löytyivät. Sen enempää en pinneihin jaksanut perehtyä, kun toosa toimi muutenkin.

VAG:hen perehydyn vasta sitten kun tulee sellanen kuljetin hankittua.

Elä luovuta, kyllä se sieltä löytyy. Nuo kaapelit muuten maksoivat yhteensä suurin piirtein sen 40-50 erkkiä ja mukana tuli tosiaan kilometri eri ohjelmia ja toinen kilometri asennusohjeita.
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

No jo on ohjeet vakkilaiseen. :shock: Ei kait se nuin vaikiaa ollu. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kai sitä onkin jotain pielessä asetuksissa, mut ku tietäis mitä...
xp läppäri usb portilla ilman com porttia se mullakin on tähän käyttöön pyhitetty.

:nocando:

monta monta iltaa vietetty koneen kanssa tuloksetta. :evil:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Missä päin valtakuntaa tuo Inksa on, meinaako se Inkoota vai mitä? Mikäli olisi täsäs lähistöllä niin voisin omien vehkeiden kanssa tulla penaria tutkimaan?

Elä kuitenkaan luovuta, tuskin ne juuri sinun autoosi ovat tehtaalla laittaneet esto-ohjelmaa.

Voisin myös lähettää nuo omat kiekot ja piuhat lainaan teikäläiselle, kiekot vaan ovat tällä hetkellä Kalajoella lainassa yhdellä kaverilla.
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Inkeroista, eli Suur-Kouvolan yksi "taajama". 8) :lol:

150 km meillä on sitte etäisyyttä suurinpiirtein. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vensku_ kirjoitti:Inkeroista, eli Suur-Kouvolan yksi "taajama". 8) :lol:

150 km meillä on sitte etäisyyttä suurinpiirtein. :D
No jos tänne päin on joskus asiaa, niin laita ilmotellen ja toisin päin. Voin jollakin aikataululla koittaa nuo kiekot saada sinne päin ja piuhat saa lainaan kans.

Benarifoorumilla näytti olevan jokin topikki, jossa paikalliset harrastajat lukevat inpalla koodeja. Sitä kautta löytyy varmasti lähempää apu.
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Juu, ja on mulla tossa Kotkassa yks btcf:läinen joka mulle on lukenu vikakoodit ja varmaan täytyy sitä palvelua vielä käyttää et saa airbagin valon nollattua. :roll:

Käytii Rossifumin luona Haminassa lukee vikakoodit sitte kaverin Golffista. Vasen etuanturi. Huomen pitäis sitte olla aikaa sekin kattoa... :?

On se helppoo ku on Ross-techin piuha ja aito softa. :roll: :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Mihin sulla se puimurin diagnostiikka homma tökkää? :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”