Porsche 944, onko sinulla kokemusta?
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Porsche 944, onko sinulla kokemusta?
Minua kun on kyseinen automalli kovin viimeisen vuoden aikana kiinnostanut, niin kysäistäänpä, onko kellään meseläisellä kokemusta tästä?
Iältään auto olisi n. 86-89 mallia ja ei mikään turbo, tai muu erikoisversio, vaan tavallinen 2,5L.
Iältään auto olisi n. 86-89 mallia ja ei mikään turbo, tai muu erikoisversio, vaan tavallinen 2,5L.
Re: Porsche 944, onko sinulla kokemusta?
Kaverilla on justiinsa semmonen. Osti apout 2kk sitten sellaisen ja ajoi jopa talvella sillä. Kuulemma tosi kiva ajaa, parempi kuin Bemarit (ylläri sinänsä ). Ei olis uskonnu että vannoutunut Bemari-mies kääntää kelkan, nyt on pömpöttimet myynnissä. Pystyy heittämään mutkiin ihan miten vaan. Alustan suunnittelun ehdottomuus korostuu 3.kaljakorin vetävässä tavaratilassa. Tarkoittaa sitä että perässä on viritetty pyöränripustukset ja vetopyörästöt optimipaikoille. Jotkin osat ovat VW-Audi perua, miinuksena on hirrrmuisen kallis takalasi (jos sellaisen joutuu ostamaan).Haikara kirjoitti:Iältään auto olisi n. 86-89 mallia ja ei mikään turbo, tai muu erikoisversio, vaan tavallinen 2,5L.
Kulutus 2,5 bensalla on järjen rajoissa (9-15L /100km). Mukavuudessa häviää Suprille ja jaappanilaisille urheiluautoille. Melutaso on mm. reilusti kovempi kuin Suprissa ja vakiovarustelu karumpi. Tosin suunnittelufilosofiat on hieman erilaiset. Supraa on aikoinaan yritetty myydä enemmän läskeille jenkeille nautiskelusukkulaksi, Porsse on enemmän klassinen ajajan urheiluauto.
Kysäses Autocarrerasta kytkinrempan hintaa. Tämän jälkeen unohda suosiolla auton hankinta.
Vakavammin, lueskeles täältä: http://www.9xxfin.com/
Vakavammin, lueskeles täältä: http://www.9xxfin.com/
I drive an Opel. What's your excuse?
Siis eikö nykyään haluta tehdä mitään itse?Melitos kirjoitti:Kysäses Autocarrerasta kytkinrempan hintaa. Tämän jälkeen unohda suosiolla auton hankinta.
Vakavammin, lueskeles täältä: http://www.9xxfin.com/
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Tuota foorumia olen seurannut jo pidemmän aikaa Merkkifoorumeiden vikahan tahtoo olla tietty fanaattisuus omaa merkkiään kohtaan, jolloin objektiivisuus asiaan häviää (tai halutaan hävittää), joten ajattelin kysäistä muidenkin mielipiteitä...Melitos kirjoitti:Kysäses Autocarrerasta kytkinrempan hintaa. Tämän jälkeen unohda suosiolla auton hankinta.
Vakavammin, lueskeles täältä: http://www.9xxfin.com/
P.S. toki porscheclubin sivuilta löytyy myös paljon hyvää tietoa juuri tuon mallin ominaisuuksista ja "ominaisuuksista"
onhan nuita lootia ainaskin alfoissa ja bingo volvoissa.Melitos kirjoitti:Ei ole ihan nipsnaps kun loota on takana ja koneen ja lootan välissä muistaakseni torque tube -kardaani jne yms. Kaikkea se saksalainen insinööri....
eikä ainakaan volvoon kytkiremppa oo mitenkään ihmeellinen.
silloin kun olin pajalla töissä siinä kävi tuommonen porse säännöllisesti huollossa ja tulihan sillä ajeltuakin (kerrran vuodessa öljynvaihto ja ajo oli in ja out hallista)
kokemukset rajoittuu lastutetun 944 turbon "takapenkillä" matkustamiseen 200km/h++ nopeuksilla. oli sen verran nöyryyttävä kokemus, että Porschen sijaan painostin serkun ostamaan vaihtoehtona olleen Impreza GT:n
Niin tai yhdessä valintaan päädyttiin: 10 vuotta uudempi auto jolla voi ajaa myös talvella. Kovat kyydit Porschessa sai...
Niin tai yhdessä valintaan päädyttiin: 10 vuotta uudempi auto jolla voi ajaa myös talvella. Kovat kyydit Porschessa sai...
Datsuni on mun ratsuni.
Kaverilla oli tai ehkä on vieläkin(en ole varma kun sillä on niin monta autoa) tuollainen vapari 944. Osti sen jostain halvalla kilvettömänä. Oli tuotu joskus saksasta ja käytetty rata-autona sen jälkeen suomessa. Sai sen niin halvalla koska kone oli kuulemma jumissa. No sinne oli joku tunari tiputtanut jonkun työkalun vauhtipyörän väliin joka kiilautui niin ettei kone pyörinyt. Sen kun kopautti irti niin kone toimi ihan hyvin. Sitten papereita selvittelemään ja tilaamaan saksasta ja auto maalauksen kautta kilpiin. Oli muuten älyttömän matalalla alustalla. Minulla oli siihen aikaan vielä Celica ja minusta tuo possu tuntui vaan aika laiskalta verrattuna jaappaninmaan ihmeeseen.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
SM on upea auto Myös yksi minun klassikkohaaveista...Makemyday kirjoitti:Jos olet ajanut GTi Golffia niin ajokokemus on jotensakin samanlainen. Vähän muoviselta tuntui, tosin kopuja otin Ferrari kyydin jälkeen, että se siitä objektiivisuudesta Siis itse en tykännyt, mutta meikäläisen listalla onkin ykkösenä Citroën SM, se jossa on Maseratin mylly jne.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
laitoksella olin pari yötä mukulan ja vaimon kanssa huoneistohotellissa. siellä ainoa miestenlehti oli joku ruotsalainen autolehti. tuli "luettua" kaikki artikkelit niinä parina pitkänä päivänä. siinä oli pitkä artikkeli SM sitruunan ominaisuuksista. esimerkiksi akunvaihto edellyttää lokasuojan ja parin muun pikkudetaljin irroitusta, ja sitten kun sähkönlähteen saa kaivettua esille niin on kai sanomattakin selvää että kyseessä ei ole mikään normiparisto vaan erityisesti SM:ään suunniteltu malli. veikkaisin että 944 on tuon rinnalla hermolepoa
Datsuni on mun ratsuni.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
nokileka kirjoitti:laitoksella olin pari yötä mukulan ja vaimon kanssa huoneistohotellissa. siellä ainoa miestenlehti oli joku ruotsalainen autolehti. tuli "luettua" kaikki artikkelit niinä parina pitkänä päivänä. siinä oli pitkä artikkeli SM sitruunan ominaisuuksista. esimerkiksi akunvaihto edellyttää lokasuojan ja parin muun pikkudetaljin irroitusta, ja sitten kun sähkönlähteen saa kaivettua esille niin on kai sanomattakin selvää että kyseessä ei ole mikään normiparisto vaan erityisesti SM:ään suunniteltu malli. veikkaisin että 944 on tuon rinnalla hermolepoa
Tätähän se autoharrastus on. Verta, hikeä ja kyyneleitä.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... a=N&tab=wiHarju kirjoitti:minkä näkönen vehe on siis se sm sitikka?
Konehuonetta:
http://www.iddstechnique.nl/images/SM_motor.JPG
Viimeksi muokannut PK, 21.4.2006 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Porsche kuume on kova, 944 (2.7) tai 924S pitää saada, 951 kiertää houreissa tasaisin väli ajoin, budjetti onneksi palauttaa maan pinnalle. Kuume nousi vuosi sitten eikä lääkärin määrämä lääke ole vielä saapunut parkkipaikalle. Kipuilu on ollut ajoittain kovaakin, tilannettä ei ole helpottanut kevät ja lisääntyneet Porschet tiestöillämme.
Noinkin vanhaksi urheilu-autoks noi tuntuu olevan "pomminvarmoja" ja galvanoitu kori on iso plussa. Tosin huono yksilö on huono, oli merkki mikä tahansa, paitsi tässä tapauksessa tulee normaalia tojotaa huomattavastikin kalliimmaksi.
Suomen kieliset Porsche 944 sivut.
[edit]Ainiin, piti SM:stä sanoa. Hieno auto kertakaikkiaan, vaihteen siirron matkustamoon näkyvät osat on kuin kaunis koru.[/edit]
Noinkin vanhaksi urheilu-autoks noi tuntuu olevan "pomminvarmoja" ja galvanoitu kori on iso plussa. Tosin huono yksilö on huono, oli merkki mikä tahansa, paitsi tässä tapauksessa tulee normaalia tojotaa huomattavastikin kalliimmaksi.
Suomen kieliset Porsche 944 sivut.
[edit]Ainiin, piti SM:stä sanoa. Hieno auto kertakaikkiaan, vaihteen siirron matkustamoon näkyvät osat on kuin kaunis koru.[/edit]
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Hehheh... Samaa vikaa tuppaa olemaan enenevässä määrin Epäkäytännöllisempää autoa saa hakea, mutta hauska se on jokatapauksessaSamuliS kirjoitti:Porsche kuume on kova, 944 (2.7) tai 924S pitää saada, 951 kiertää houreissa tasaisin väli ajoin, budjetti onneksi palauttaa maan pinnalle. Kuume nousi vuosi sitten eikä lääkärin määrämä lääke ole vielä saapunut parkkipaikalle. Kipuilu on ollut ajoittain kovaakin, tilannettä ei ole helpottanut kevät ja lisääntyneet Porschet tiestöillämme.
Noinkin vanhaksi urheilu-autoks noi tuntuu olevan "pomminvarmoja" ja galvanoitu kori on iso plussa. Tosin huono yksilö on huono, oli merkki mikä tahansa, paitsi tässä tapauksessa tulee normaalia tojotaa huomattavastikin kalliimmaksi.
Suomen kieliset Porsche 944 sivut.
[edit]Ainiin, piti SM:stä sanoa. Hieno auto kertakaikkiaan, vaihteen siirron matkustamoon näkyvät osat on kuin kaunis koru.[/edit]
Täytyy viikolla käydä tuossa yhtä helmeä kurkistelemassa. Ei kuume luultavasti sitten ainakaan hellitä, vaan mies hourailee entistä enemmän...
944 cabriolet saattas olla myynnissä yhellä tutulla.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
[aivopesua]Eihän se kahden hengen autona epäkäytännöllinen ole, tavaraa mahtuu vaikka viikon reissua varten. Takapenkit tosin toimii vain "kaverit humalassa baarista kotiin" reissuille tai alle 10v nassikoille. Porschelle löytyy käypät lasten istuimet[/aivopesua]Haikara kirjoitti:Epäkäytännöllisempää autoa saa hakea, mutta hauska se on jokatapauksessa
Tuossa vähän sadomaso-sitikan kuvaa vanhan duunipaikan pihalta (otettu taivaan vanahalla kamerakännyllä - sorry):
Takkoo:
Iestä:
Jakuvaarien piirittämänä:
(onpas sinne lavettikin eksynyt )
Takkoo:
Iestä:
Jakuvaarien piirittämänä:
(onpas sinne lavettikin eksynyt )
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei ole porsesta muuta kokemusta kuin sen verran että yhdellä jobbarilla oli pihassa turbo-944. Sen auton kulmia vähän painelin ja kuskinpenkkiä testasin. Ja nimenomaan painelin kulmia vähän, sillä kovemmallakaan pomppimisella joustoa ei ollut varmasti lähellekään tuumaa. Tosi kova alusta.
Niinhän se joppari puhui että ei tätä Suomeen kannata ostaa ollenkaan, alusta alkaa toimia vasta 150+++ nopeuksissa. Koeajolla Saksassa oli auton edellinen omistaja - joku 20-luvulla syntynyt herrasmies - sanonut että "jos mie ajan tuonnepäin niin aja sie sitten takasin?" ja lähtenyt pihasta liikkeelle. Samanten oli kelannut 250km/h mittariin eikä auto kysellyt mitään, kiihtyi vaan niin *rkeleesti. Siinä vauhdissa paapa alkoi esittelemään auton käyttäytymistä ja viskoi rattia laidasta laitaan: "kato tällä voi tehä tälleikin, ei meinaa mittään... tosi hyvä on ajaa". Siinä oli jopparilla meinannut tulla rusketusraita kalsareihin, ja itse kun pääsi rattiin, niin oli kuulemma pelottanut vielä niin paljon ettei uskaltanut ajaa kuin puoltatoistasataa.
Olen aina pitänyt tuota korimallia Porschen rumimpana, mutta kun sitä lähempää tarkasteli, niin oli seuraavat kaksi viikkoa seisokki päällä. Hieno auto.
Ai niin, setämiehellä olisi joku viitisenkymmentä vuotta vanha Porsse... Ehkä myynnissä? Se on se Kuplan koneella varustettu laiskin mahdollinen -ska. Samalla äijällä on muuten Jupiter TT...
Niinhän se joppari puhui että ei tätä Suomeen kannata ostaa ollenkaan, alusta alkaa toimia vasta 150+++ nopeuksissa. Koeajolla Saksassa oli auton edellinen omistaja - joku 20-luvulla syntynyt herrasmies - sanonut että "jos mie ajan tuonnepäin niin aja sie sitten takasin?" ja lähtenyt pihasta liikkeelle. Samanten oli kelannut 250km/h mittariin eikä auto kysellyt mitään, kiihtyi vaan niin *rkeleesti. Siinä vauhdissa paapa alkoi esittelemään auton käyttäytymistä ja viskoi rattia laidasta laitaan: "kato tällä voi tehä tälleikin, ei meinaa mittään... tosi hyvä on ajaa". Siinä oli jopparilla meinannut tulla rusketusraita kalsareihin, ja itse kun pääsi rattiin, niin oli kuulemma pelottanut vielä niin paljon ettei uskaltanut ajaa kuin puoltatoistasataa.
Olen aina pitänyt tuota korimallia Porschen rumimpana, mutta kun sitä lähempää tarkasteli, niin oli seuraavat kaksi viikkoa seisokki päällä. Hieno auto.
Ai niin, setämiehellä olisi joku viitisenkymmentä vuotta vanha Porsse... Ehkä myynnissä? Se on se Kuplan koneella varustettu laiskin mahdollinen -ska. Samalla äijällä on muuten Jupiter TT...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Mulla on ollut nyt kuus vuotta tuo saksalaisen nollatoleralismin näytös ja siltikään ei tee mieli myydä sitä. Sitä tulee vain niin hyvälle päälle kun se sattuu toimimaan moitteetta sen yhdenkin päivän. Ja sitten huomaat uutta fiksattavaa tai muut järjestävät sitä.
Talvella lämmin ja tasapainoinen ajettava. Ihan toista kuin toi tähtikeula.
Talvella lämmin ja tasapainoinen ajettava. Ihan toista kuin toi tähtikeula.
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Nyt tuli esille yksi Porsche:jen heikkous. Niillä on kokonaan oma pulttijako 5x130 !!! Miksi näin on tehty? Teknisesti 5x130 pulttijaolla ei saavuteta merkittävästi mitään etua muihin jakoihin verrattuna. Tarkoituksena on ehkä erottua ja estää Porssen vanteiden asentamisen jonkun amisti-Sierran alle.
Kääntöpuolena onkin sitten tavarantoimittajien suppeus. Kaveri ajoi kanttariin Porssellaan jossa on jotkuu Anteran aluvanteet. Kyseisten vanteiden valmistus on lopetettu. Lähin varastosta uusia vastaavia vanteita myyvä liike on USA:ssa (jossain Karoliinassa). Hintaa rahteineen tulee 840€ (yhdelle vanteelle). Toimitusaika laivarahtina on 4-6 vko:a, toimitusmaksu 70€. Uusi vastaava vanne maksoi suomessa aikoinaan 740€. Suomesta on ihan turha alkaa metsästämään edes käytettyä koska eksoottinen pulttijako vähentää mahiksia aika reippaasti.
Barokkeja tuolla hinnalla saisi jo vaatekaapillisen. Elämä halpa, Porsse... sen arvoinen.
Kääntöpuolena onkin sitten tavarantoimittajien suppeus. Kaveri ajoi kanttariin Porssellaan jossa on jotkuu Anteran aluvanteet. Kyseisten vanteiden valmistus on lopetettu. Lähin varastosta uusia vastaavia vanteita myyvä liike on USA:ssa (jossain Karoliinassa). Hintaa rahteineen tulee 840€ (yhdelle vanteelle). Toimitusaika laivarahtina on 4-6 vko:a, toimitusmaksu 70€. Uusi vastaava vanne maksoi suomessa aikoinaan 740€. Suomesta on ihan turha alkaa metsästämään edes käytettyä koska eksoottinen pulttijako vähentää mahiksia aika reippaasti.
Barokkeja tuolla hinnalla saisi jo vaatekaapillisen. Elämä halpa, Porsse... sen arvoinen.
Niinhän se on, auto joka on ollut uutena kallis on sitä vielä vanhempanakin kertaa kaks. Vanhan turbo Porschen ylläpitäminen vaatii paksua lompakkoa jos jokin. Hetken aikaa haaveilin itekin 951:stä kunnes lompakko alkoi murahtelemaan vastalauseitaan (ilmiön on huomannut maahan tuotujen BMW:eiden kanssa "hei tollasen 750XXLtuplahampurilaisen saa nyt parilla tonnilla, mä haluun sen heti" ja sit huomataan et yhden huollon hinnalla saa kolme kpl perus Korollia).
Joten nyt kiikarissa on 924S. Kevyempi kuin 944, mutta saman verran tehoja (S=2.5 Porschen kone, ei Audin pska), ei alumiinisia tukivarsia €€€! jne.
Joten nyt kiikarissa on 924S. Kevyempi kuin 944, mutta saman verran tehoja (S=2.5 Porschen kone, ei Audin pska), ei alumiinisia tukivarsia €€€! jne.