Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Pittää kahtoa kuvia näkösälle kunhan saan ne pienennettyä.
Vaha oli Wurthin tuotteita. Otin purnukan paikallisesta rautakaupasta kun tuli muistettua, että vahapakki huutaa tyhjyyttään...
Tuommosessa isossa autossa koneellinen vahaus puoltaa paikkaansa ja säästää aikaa todella paljon... Peltiä kun on käsitellä asti.
Vaha oli Wurthin tuotteita. Otin purnukan paikallisesta rautakaupasta kun tuli muistettua, että vahapakki huutaa tyhjyyttään...
Tuommosessa isossa autossa koneellinen vahaus puoltaa paikkaansa ja säästää aikaa todella paljon... Peltiä kun on käsitellä asti.
Kokonaiskuva:
Vanteet jätettiin toiseen kertaan...
Kabiinia:
Omistajalla oli motivaatiota penkkien puhdistukseen... Jälki on sen näköistä. Oli kutkuttava tunne avata seuraavana aamuna auton ovi ja nuuhkaista... Puhdas nahka ja mieto Good sense freshin jälkituoksu loivat tunnelman puhtaasta autosta myös sisältä. Takatilaan tein ylijäämä palasta parvekemattoa koko kabiinin levyisen irtomaton, jonka päälle sitten laitettin auton omat tekstiilimatot. Sisäpesu suoritettiin Kärcherin Puzzi 100 Superilla ja pesuaineena Jiffy.
Nuohan on jenkkilässä täysiä työkaluja, joten maalipinta oli sen mukainen. Pääasia oli, että auto pestiin, vahattiin ja siivottiin kunnolla. Kelpaa nyt omistajan ajella kuunnellen 7.3ltr Powerstroken sulosointuja
Vanteet jätettiin toiseen kertaan...
Kabiinia:
Omistajalla oli motivaatiota penkkien puhdistukseen... Jälki on sen näköistä. Oli kutkuttava tunne avata seuraavana aamuna auton ovi ja nuuhkaista... Puhdas nahka ja mieto Good sense freshin jälkituoksu loivat tunnelman puhtaasta autosta myös sisältä. Takatilaan tein ylijäämä palasta parvekemattoa koko kabiinin levyisen irtomaton, jonka päälle sitten laitettin auton omat tekstiilimatot. Sisäpesu suoritettiin Kärcherin Puzzi 100 Superilla ja pesuaineena Jiffy.
Nuohan on jenkkilässä täysiä työkaluja, joten maalipinta oli sen mukainen. Pääasia oli, että auto pestiin, vahattiin ja siivottiin kunnolla. Kelpaa nyt omistajan ajella kuunnellen 7.3ltr Powerstroken sulosointuja
JaniH, sinä kun olet näistä "Mequn" aineista vähän perillä niin sanoppa oma mielipiteesti tästä paketista:
http://www.mekushop.fi/epages/mekushop. ... ucts/G3300
Nuo aineet voisi ostaa erikseen, mutta TM testissä tuota tuotepakettia jonkin verran kehuttiin. Kahtelin nuo sun Ryslerin kuvat ja eipä juuri naarmuja / holoja näy. Hyvää jälkeä.
Tuohon mustaan tekisi mieli kokeilla edellä linkattua tuotepakettia kun ei ole saanut aikaiseksi Kuopion reissua Karppasen myymälään.
http://www.mekushop.fi/epages/mekushop. ... ucts/G3300
Nuo aineet voisi ostaa erikseen, mutta TM testissä tuota tuotepakettia jonkin verran kehuttiin. Kahtelin nuo sun Ryslerin kuvat ja eipä juuri naarmuja / holoja näy. Hyvää jälkeä.
Tuohon mustaan tekisi mieli kokeilla edellä linkattua tuotepakettia kun ei ole saanut aikaiseksi Kuopion reissua Karppasen myymälään.
Ultimate Compound on hyvä aine, tuo pesuaine voi olla ihan hyvä ylläpitopesuihin kun taitanee sisältää hieman carnabau-vahaa mutta muista tuon paketin tuotteista en osaa sanoa juuta enkä jaata mutta ehkäpä korvaisin tuon paketin ostamalla erikseen tarvittavat aineet, jopa sen takia kun nuissa megun paketeissa on pienemmät purnukat kuin erikseen ostettuina.
UC:n hienoin puoli on se että sen leikkaavuus riittää aika pitkälle varsinkin karvalaikan kanssa ja silti samalla aineella saa viimeisteltyä pinnat holottomiksi käyttäen tietenkin viimeistelylaikkaa eli yksi aine ja muutama laikka riittää pitkälle. Aine myös leikkaa heti kun koskee pintaan joten soveltuu erinomaisesti myös Cycklo-mallisten koneiden kaveriksi sekä myös muiden epäkeskotyylisten, olen nähnyt senkin että kympin gernillä ja UC:lla on saatu erinomainen tulos aikaan.
Vahaksi voisin suositella Megun #16:sta
Nuihin savitouhuihin en ole itse kajonnut lainkaan kun olen riittävän monta kertaa kuullut että savi on tökännyt pinnassa ja siitä onkin syntynyt kiva naarmu, samaten nuo quick detailerit on melko turhia hyvien vahojen kanssa. Itse käytän sen sijaan tätä.
UC:n hienoin puoli on se että sen leikkaavuus riittää aika pitkälle varsinkin karvalaikan kanssa ja silti samalla aineella saa viimeisteltyä pinnat holottomiksi käyttäen tietenkin viimeistelylaikkaa eli yksi aine ja muutama laikka riittää pitkälle. Aine myös leikkaa heti kun koskee pintaan joten soveltuu erinomaisesti myös Cycklo-mallisten koneiden kaveriksi sekä myös muiden epäkeskotyylisten, olen nähnyt senkin että kympin gernillä ja UC:lla on saatu erinomainen tulos aikaan.
Vahaksi voisin suositella Megun #16:sta
Nuihin savitouhuihin en ole itse kajonnut lainkaan kun olen riittävän monta kertaa kuullut että savi on tökännyt pinnassa ja siitä onkin syntynyt kiva naarmu, samaten nuo quick detailerit on melko turhia hyvien vahojen kanssa. Itse käytän sen sijaan tätä.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tuli tossa kokeiltua cycloa bemarin takakontinluukkuun. Aineina oli megun #105 ja #205. Kyllähän tuosta pesunaarmut aika hyvin lähti, mutta isompia naarmuja varten pitäis varmaan olla se rotary. Mutta kuinkas paljon tuota myllytysainetta kuuluu laittaa siihen laikkaan? Noilla aineilla alko aika äkkiä häviämään se aine siitä pinnasta.
Hyvä huomio, kiitos.JaniH kirjoitti:Ultimate Compound on hyvä aine, tuo pesuaine voi olla ihan hyvä ylläpitopesuihin kun taitanee sisältää hieman carnabau-vahaa mutta muista tuon paketin tuotteista en osaa sanoa juuta enkä jaata mutta ehkäpä korvaisin tuon paketin ostamalla erikseen tarvittavat aineet, jopa sen takia kun nuissa megun paketeissa on pienemmät purnukat kuin erikseen ostettuina.
Jotain jämerää tuo musta Volvo kaipaa... pinnassa on paljon semmosta pientä pesunaarmua, joka näkyy varsinkin sopivassa auringonpaisteessa.
Koirien tekemille naarmuille ei juurikaan muuta voi kun maalauttaa, mutta sille tielle tuskin tuolla autolla tulen lähtemään.
Eilen tuli sadepäivän ratoksi laitetuksi Poorboysia ja Collinitea aakkosen pintaan.
Tällainen tuli maalipinnasta lähiotoksena:
ja tällainen parin vaaksan päästä:
Täällä vielä lisää kuvia.
Tällainen tuli maalipinnasta lähiotoksena:
ja tällainen parin vaaksan päästä:
Täällä vielä lisää kuvia.
-T
Välillä tuli hinkkailtua rönttääki eli vanhat mömmöt pois ja Autoglymin EGP pintaan ja viimeistely Wet Glaze 2.0:lla. Muoveihin Meguiar's Gold Class Trim Detailer.
Huono 50/50 maskista:
Ja koko auto yleiskuvin:
Eli tuomonen pikkunen pikafiksi =)
Huono 50/50 maskista:
Ja koko auto yleiskuvin:
Eli tuomonen pikkunen pikafiksi =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Sisäpesun tekasin tänään tuohon punaiseen. Onhan tuolla jo vuosi ajettu, eikä muuta kuin muutaman kerran imuroitu.
Pesuainetta kahtelin... Jiffy loppu, mäntysuopakin oli aika loppu. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Rouvan 8kg Bioluvil... Siitä vaan tekemään kädenlämpöiseen veteen käsipesuohjeella seosta. Sopivasti 10ltr ohje purkin kyljessä.
Näyttihän tuolla p*skoo irtoovan. Kolme säiliötä lutrasin penkkeihin, lattiaan ja takakonttiin.
Bioluvil toimii painehuuhtelukoneessa koska se ei vaahtoa kovinkaan paljoa. Mikäli käyttää pulverimaista pesuainetta niin kannattaa käyttää aikaa siihen, että pesuaine liukenee veteen kunnolla. Minä en malttanut, joten pääsin puhdistamaan tuon puhdasvesisäiliön savotan jälkeen.
Pesuainetta kahtelin... Jiffy loppu, mäntysuopakin oli aika loppu. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Rouvan 8kg Bioluvil... Siitä vaan tekemään kädenlämpöiseen veteen käsipesuohjeella seosta. Sopivasti 10ltr ohje purkin kyljessä.
Näyttihän tuolla p*skoo irtoovan. Kolme säiliötä lutrasin penkkeihin, lattiaan ja takakonttiin.
Bioluvil toimii painehuuhtelukoneessa koska se ei vaahtoa kovinkaan paljoa. Mikäli käyttää pulverimaista pesuainetta niin kannattaa käyttää aikaa siihen, että pesuaine liukenee veteen kunnolla. Minä en malttanut, joten pääsin puhdistamaan tuon puhdasvesisäiliön savotan jälkeen.
Jäi aikaa kaivella esille tuo W124 yksi päivä ja lähtökohta oli "hieman" likainen..
Auto ollut seisonnassa n5 vuotta ja yhden kerran tuossa välissä pesty yhteen tapahtumaan.
Koska heti ei kerennyt laittaa silloin lakanaa päälle, niin auton tultua pölyiseksi, niin enää ei viitsinyt sitä laittaakkaan, jottei turhaan ala naarmuttaa peltipintaa.
Alkuun "Intense tar remover:a" kierros päälle ja huuhtelu. Liuotinaineella seuraava kierros, jonka jälkeen vasta shampoota.
Tuossa kohtaa yllätti, että autosta alkoi jopa tulla ihan puhtaan näköinen ja tuntuinen. Toki ennen seisontaan jäämistä autoa on vahattu tunteella ja paljon..
Takaisin hallin uumeniin ja autoglymin savella auto läpi. Ensinmäisillä kerroilla huolestutti työmäärä tuon saven kanssa, mutta tuollahan käy mielikseen koko auton läpi.
Seuraavaksi autoglym:n vahoja kerros ja kun vähän kuivuivat, niin peitot päälle ja parin päivän päästä ottamaan ne pois.
Jeep tuli pestyä samoilla lämmöillä (muija teki kotona remonttia, joten piti pitkittää kotia menoa..)
Kuvat jäivät tuosta ottamatta, mutta joku vanha fiilistelykuva:
Hieman tämä kesä mennyt huonolla näiden pesujen kanssa Alettava kohta kirimään, jotta on suojaa talvea vastaan.. Kun nyt on taas hyvät vahat alla, niin pesun jälkeen Aqua Wax:a pintaan ja homma rokkaa.
Auto ollut seisonnassa n5 vuotta ja yhden kerran tuossa välissä pesty yhteen tapahtumaan.
Koska heti ei kerennyt laittaa silloin lakanaa päälle, niin auton tultua pölyiseksi, niin enää ei viitsinyt sitä laittaakkaan, jottei turhaan ala naarmuttaa peltipintaa.
Alkuun "Intense tar remover:a" kierros päälle ja huuhtelu. Liuotinaineella seuraava kierros, jonka jälkeen vasta shampoota.
Tuossa kohtaa yllätti, että autosta alkoi jopa tulla ihan puhtaan näköinen ja tuntuinen. Toki ennen seisontaan jäämistä autoa on vahattu tunteella ja paljon..
Takaisin hallin uumeniin ja autoglymin savella auto läpi. Ensinmäisillä kerroilla huolestutti työmäärä tuon saven kanssa, mutta tuollahan käy mielikseen koko auton läpi.
Seuraavaksi autoglym:n vahoja kerros ja kun vähän kuivuivat, niin peitot päälle ja parin päivän päästä ottamaan ne pois.
Jeep tuli pestyä samoilla lämmöillä (muija teki kotona remonttia, joten piti pitkittää kotia menoa..)
Kuvat jäivät tuosta ottamatta, mutta joku vanha fiilistelykuva:
Hieman tämä kesä mennyt huonolla näiden pesujen kanssa Alettava kohta kirimään, jotta on suojaa talvea vastaan.. Kun nyt on taas hyvät vahat alla, niin pesun jälkeen Aqua Wax:a pintaan ja homma rokkaa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Eilen tuli testattua Autoglymin uutta Super Resin Polishia. Jälki oli yllättävän hyvää, aiempi koostumus ei tuottanut minulla mitään kovin hyvää tulosta. Laiskana kävin auton kanssa pesukoneessa ja kotiin päästyäni nakkasin vain vahan päälle
Konepelti ennen vahausta:
Vahattuna:
Vielä kiiltokuva kyljestä
Vehkeinä oli levitysliina ja kiillotuksessa tavallinen mikrokuituliina. Olin kyllä tyytyväinen kun aikaakin meni alle kaksi tuntia Valaistus toki heittää hieman noissa konepeltikuvissa mutta kyllä musta sävy syveni heti silminnähden.
Konepelti ennen vahausta:
Vahattuna:
Vielä kiiltokuva kyljestä
Vehkeinä oli levitysliina ja kiillotuksessa tavallinen mikrokuituliina. Olin kyllä tyytyväinen kun aikaakin meni alle kaksi tuntia Valaistus toki heittää hieman noissa konepeltikuvissa mutta kyllä musta sävy syveni heti silminnähden.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
Voi sivistysanakirja sentään noita tein kuvia!
Kukahan kiillottas isutsun täälläpäin ihan oikein voisin maksaa siitä kunnon korvauksen.
Ei piä seurata tätä enää ko tulee vaa mielpahaa..
Kukahan kiillottas isutsun täälläpäin ihan oikein voisin maksaa siitä kunnon korvauksen.
Ei piä seurata tätä enää ko tulee vaa mielpahaa..
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Ei näihin nykypäivänä kovin ihmeitä tarvi että saa kiiltämään Yhdessä Autobildin testissä testattiin kliinereitä, ja aivan kärkipäässä oli CarS kliineri jota sitten Prismasta ostin. Se oli aivan älyttömän tehokasta ainetta! Aiempi Autoglymin vähän puhdistava vaha oli aivan surkeaa tököttiä tuohon verrattuna. Pesin auton (Hyundai -94 ) ja jyräytin CarS kliinerillä. Maalipinnasta tuli älyttömän hyvä, eikä tarvinnut mitään koneita! Tuohon laitoin Korrekin vahan päälle niin oli oikein hyvä käyttöautoksi vaikka ei sillä mitään kiiltopalkintoja voiteta
Tuossa mun mersussa varmasti vaikuttaa se että se oli käynyt autofiksarilla ennen kuin sen ostin. Eka kertaa tälle vuodelle sen vahasin
Ovat nuo autovahat kehittyneet todella paljon kymmenessä vuodessa.
Edit: Olisipa ruosteiden poistokin yhtä helppoa
Tuossa mun mersussa varmasti vaikuttaa se että se oli käynyt autofiksarilla ennen kuin sen ostin. Eka kertaa tälle vuodelle sen vahasin
Ovat nuo autovahat kehittyneet todella paljon kymmenessä vuodessa.
Edit: Olisipa ruosteiden poistokin yhtä helppoa
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
Miehän tässä kerran testasin Korrekin kliineriä koneella niin sain nopealla kertavedolla samanlaisen pinnan kuin myllytysaineella 2 huomattavasti pidemmällä vedolla. Tietenkin erona on se että myllytysaineet leikkaavat pinnasta siivun pois kun taas kliinerit lähinnä puhdistaa maalipinnan sekä meikkaavat naarmut piiloon.
Nuita kun on aikanaan tullut testailtua niin Korrekin kliineri tehoaa parhaiten mutta on työläs käyttää käsin, Turtlen joku nano-kliineri oli hieman heikompi teholtaan kuin korrek mutta käytöltään lähinnä samanlaista kuin vahatkin, Simonizin vastaava taas oli yhtä tuskaa käyttää ja vaikutus maalipintaan oli samaa luokkaa kuin olisi vain vahannut, Sonaxilta olen käyttänyt purkillisen sitä missä on kliineri ja vaha samassa, ideana erittäin hyvä mutta melko heikosti puhdisti hapettunutta pintaa.
Nuita kun on aikanaan tullut testailtua niin Korrekin kliineri tehoaa parhaiten mutta on työläs käyttää käsin, Turtlen joku nano-kliineri oli hieman heikompi teholtaan kuin korrek mutta käytöltään lähinnä samanlaista kuin vahatkin, Simonizin vastaava taas oli yhtä tuskaa käyttää ja vaikutus maalipintaan oli samaa luokkaa kuin olisi vain vahannut, Sonaxilta olen käyttänyt purkillisen sitä missä on kliineri ja vaha samassa, ideana erittäin hyvä mutta melko heikosti puhdisti hapettunutta pintaa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tuossa kun vahailin mikraa Lidlin vahalla niin tuli ohimennen mieleen että miksei sen ominaisuuksia voisi hieman kokeilla parantaa, suurimmat ongelmathan siinä on onneton kesto sekä se että vaha on kivikova klöntti josta täytyy oikein jynssätä levitystyynyllä että saa purkista sitä poiskin. Hyvinä puolinahan sillä on järjetön kiilto/hinta-suhde =)
No eikun testailemaan:
Kaivelin kaapista Lidlin vahapurkin sekä kiinteää Turtlea sekä purkin mihin seoksen tein:
Rapsuttelin lidlin vahaa tupperin kippoon:
Mikrossa tuota lämmittelin kunnes oli pehmeää, sen jälkeen laitoin nokareen turtlea sekaan ja laitoin taas purkin mikroon. Tästä vaiheesta ei tullut otettua kuvaa. Noin 10 sekunttia myöhemmin turtle oli täysin nestemäistä ja sekoittelin seosta kunnes ainekset olivat sulautuneet yhdeksi aineeksi:
Kovettunut tuotos näyttää tältä:
Testaamaan tuota en ole vielä päässyt mutta jos toimii tuo seos niin testailen lisää erillaisia seoksia kunnes löytyy hyvä =)
No eikun testailemaan:
Kaivelin kaapista Lidlin vahapurkin sekä kiinteää Turtlea sekä purkin mihin seoksen tein:
Rapsuttelin lidlin vahaa tupperin kippoon:
Mikrossa tuota lämmittelin kunnes oli pehmeää, sen jälkeen laitoin nokareen turtlea sekaan ja laitoin taas purkin mikroon. Tästä vaiheesta ei tullut otettua kuvaa. Noin 10 sekunttia myöhemmin turtle oli täysin nestemäistä ja sekoittelin seosta kunnes ainekset olivat sulautuneet yhdeksi aineeksi:
Kovettunut tuotos näyttää tältä:
Testaamaan tuota en ole vielä päässyt mutta jos toimii tuo seos niin testailen lisää erillaisia seoksia kunnes löytyy hyvä =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Audiin kokeilin:
bilteman cyclokopiolla
- menzernan po203s
- dodo juicen lime prime
ja käsin pintaan
- mequn nxt 2.0 kahteen kertaan
bilteman cyclokopiolla
- menzernan po203s
- dodo juicen lime prime
ja käsin pintaan
- mequn nxt 2.0 kahteen kertaan
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Että semmosta. Komeeta jälkeen. Laita vielä koko kaarasta kuvaa.ahonen v kirjoitti:Audiin kokeilin:
bilteman cyclokopiolla
- menzernan po203s
- dodo juicen lime prime
ja käsin pintaan
- mequn nxt 2.0 kahteen kertaan
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Nonniin, perinteinen vesipullotesti:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vuEWLhPWrZ8[/youtube]
Pokkauksesta reunaan päin ja takatolppa siis omalla seoksella =)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vuEWLhPWrZ8[/youtube]
Pokkauksesta reunaan päin ja takatolppa siis omalla seoksella =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Maalaamattomille muoviosille ei oikein ole vahaa. Useimmat vahat jättää valkoista töhnää maalaamattomille muoviosille.
Maalattuja muoviosia tietysti saa ja pitääkin vahata ihan millä haluaa.
Maalaamattomille mikä tahansa muovinhoitoaine, esim Autoglymin Bumper Care.
Tosin muistaakseni TurtleWaxin ICE vaha väittää ettei jätä mitään jämiä muoviosille. Periaatteessa sillä voinee muovitkin vahata, mutta sitä en osaa sanoa tekeekö se hallaa pidemmän päälle.
Itse käyttäisin ja käytänkin nimenomaan muoveille tarkoitettuja aineita, ne on ainakin turvallisia.
Maalattuja muoviosia tietysti saa ja pitääkin vahata ihan millä haluaa.
Maalaamattomille mikä tahansa muovinhoitoaine, esim Autoglymin Bumper Care.
Tosin muistaakseni TurtleWaxin ICE vaha väittää ettei jätä mitään jämiä muoviosille. Periaatteessa sillä voinee muovitkin vahata, mutta sitä en osaa sanoa tekeekö se hallaa pidemmän päälle.
Itse käyttäisin ja käytänkin nimenomaan muoveille tarkoitettuja aineita, ne on ainakin turvallisia.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->