ST rojekti ei alkanu ahtaa...
ST rojekti ei alkanu ahtaa...
Nyt konkari superturpo miehet vois auttaa ekaa st:tä rakentavaa. Turpona Garret t04 mallia en muista vähän pienempi kompura kuin hx35 pakopesä samaa luokkaa. ahtoja ottaa 0.7 eli ei nimeksikään... vaikuttaako pienikin pakosarjavuoto? voiko välijäähdytin olla niin tukossa vanhasta turposta joka ryysäsi öljyä? ja onko jollain ollu samaa onkhelmaa eli mistä sitä alottas ettimään? ruokaa saa-> tientäydeltä mustaa. Kiitos jo tässävaiheessa. (OM603 7mm tapit)
Onkos hukkaportillinen turbo?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
ilmanputsari kunnossa? ei pitäs pikkuset vuodot kyl ahtoihin vaikuttaa ees pakosarjanpuolella,heräävyyteen kylläkin vaikuttaa isommatkin viuodot onko mahdollista että pumpussa olisi vikaa? mustaa taitaa saada jokainen aikaan mutta toimivuutta ei välttämättä kaikilla tule voit koittaa mittailla paineita ennen välijäähdytintä,jos on kovin erilaiset nuon pienissä paineissa niin kai se tukossakin voi olla toki joku jätti joskus sukat sinne ahtoputkiin ja senjälkeen kuului koneesta että mums mums ja röyh, sukat lensi pakoputkesta pihalle venttiili taisi saada sillon osumaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Eise kuuleri tukosa oo. Se vaan söis ne öljyt ku oikein antaa hanikkaa.
Sullon joko ahtovuotoa, tai sitte se Garretti ei vaan tee sitä painetta. Nehän on suunniteltu ylleesä suunnilleen tuommoselle ahtopaineelle siinä koneessa mihin ne on ekana asennettu. Monasti jopa vakiokierroskoneen ahtimia.
Siipi koot monasti esim. 47mm/65mm ja pakopesä a/r 1.00.
Eli ei mitenkään parhaasta päästä ST käyttöön.
Sullon joko ahtovuotoa, tai sitte se Garretti ei vaan tee sitä painetta. Nehän on suunniteltu ylleesä suunnilleen tuommoselle ahtopaineelle siinä koneessa mihin ne on ekana asennettu. Monasti jopa vakiokierroskoneen ahtimia.
Siipi koot monasti esim. 47mm/65mm ja pakopesä a/r 1.00.
Eli ei mitenkään parhaasta päästä ST käyttöön.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
En oo kuullu että paluupuolella mutkat nyt pahemmin savuuttas öljyä, ellei letku mee littuun. Kunhan on riittävä ränni, pääsuunta on alaspäin ja turbo oikeassa asennossa. Paluuputken pää pitäs öljypohjassa olla öljypinnan yläpuolella. Jossain muistan lukeneeni laitetun öljykierron painepuolelle kuristusta että paluu ei ahistas, mutta kannattanee harkita vähintään kahiste ennen ku alkaa sieltä puolelta säätämään. Tukkonen putsari tekee kyllä välillä sellasen imun kompurakoteloon että vetää öljyt henkeen vaikka olis paluu kunnossa. Sen tautta ei oikeen pysty kaasaripelejäkään ahtamaan kuin paineistamalla kaasutin, paitsi jollain mooseksen vanhoilla hiilirengastiivisteisillä turboilla ja remmikompuroilla.Maasha^ kirjoitti:voiko liian mutkikas öljynpaluuletku vaikuttaa? 20mm laippa on paluussa että koko ei varmaa pitäs ongelma olla mutta nuo mutkat.. on aika jyrkkiä
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
pää asia kunhan on alamäkeä koko ajan ja muistaaksen 16mm paluuletku oli suotavaa,mutkat ei pitäs haitata.kyllä tuommosen ahtimen tuolla pitäis herätä kun se mun 40v vanha separaattorikin (lue hopeless projektien alkupäästä tarinaa jos et tiedä) ahtoi pienemmässä koneessa kiloa,enempikin olis ahtanu kun olis ollu vaan kierroksia tai muutenvaan viittiny huudattaaMaasha^ kirjoitti:voiko liian mutkikas öljynpaluuletku vaikuttaa? 20mm laippa on paluussa että koko ei varmaa pitäs ongelma olla mutta nuo mutkat.. on aika jyrkkiä
jos ahtoputket on tosiaan kunnolla kiinni eikä vuotoja suuremmin ole niin mahdollisesti alkaisin syyttämään pumppua ehkä pakoputki ahdas? syitä on monia ja kuvatkin olis kivoja
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Joo pahottelut on nii alkeellista käyttöä vielä mulla tämä foorumi ilman putsaria oon sitä koittanu huuattaa ja vanhalla pienemmällä turpolla ahto 1.5 ja tuo turpo on ollu 740 jääratavolvossa jossa ahto +1 kiloa ja jossai 2.5 -3litran diesel bemarissa jossa ahto nii että letkut postaili irti... ite kyllä kääntelin pesät ja käytin kompurapesää kokonaan irti liekkö tullu vuotoa? epäilys sen suhteen on kyllä suuri.. Pumpun on työstäny myös asian osaava kaveri sen suhteen myös epäilyttää kovasti mystistä on... tuntuu kyllä ettei se oikee vislaakkaan turpo eli ettei pyöris vaan... rööri on 3 tuumaa downpaippi ja 2½ tuumaa loppu. Kansirempan tein just. ettei ois pumpun ajotus päässy hyppäämään? samanlailla kyllä kävi ku ennenki... Vaikeeta saada dieselin viritys näin vaikeeksi, tulee kyllä kädetön olo pikkuhiljaa..
tohtii sillä koittaa ajamassakin käydä ilman putsaria olikos tuossa pienemmässä puhaltimessa jokin hukkis tms rajottamassa ahtoja? pillerin pitäs kiivetä ihan vahingossakin 2bar tuo 1.5 on vielä melkein turvallistakin voithan sitä ajotustakin tarkastaa mutta en ihan heti uskoisi siihenkään jos pakopesä tai sarja vuotaa kovasti niin kyllä se sieltä savuja lykkää jos paikallaankin kaasuttelee, mulla on ainakin sillontällön sieltä vuotanut sillätapaa mutta ahtoja ollu aina et oo mielestäni ensimmäinen jolla on pumpussa vikaa kun ei vaan ahda,yleensä ne romut myydään sitte eteenpäin seur omistajalle joka sitte rikkoo sen pienilläkin voimilla ja sit vaan ihmetelläänMaasha^ kirjoitti:ilman putsaria oon sitä koittanu huuattaa ja vanhalla pienemmällä turpolla ahto 1.5 ja tuo turpo on ollu 740 jääratavolvossa jossa ahto +1 kiloa ja jossai 2.5 -3litran diesel bemarissa jossa ahto nii että letkut postaili irti...
mystisiä tuommoset viat on ainakin itelle ku mynää paiskottu kiinni niin aina on vehkeet rokannu vaikka olis vähä jaloinkin tullu tehtyä en sano etteikö muutkin osaa mutta sieltä on tullu kyl aina kerrasta hyvää ja nykyään nuita "pumpuntekijöitä" tuntuis olevan joka nurkalla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
raaka heitto vasemmalta lonkalta:
kaasuvivuston välitys pielessä = ei aukea täysille ... ???
kaasuvivuston välitys pielessä = ei aukea täysille ... ???
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Juu ja sitten lyyään vasaralla venttiili suunnilleen ruotuun, läpätään porakoneella istukka leveeks ja nakataan vanaha pahvi ja pultit kii. Kokeiltu homma Ooppelin CIH:hissä, toimii. Joku kivi sinneki vaan kerkes ku putsaritta ajo.Terho P kirjoitti: tohtii sillä koittaa ajamassakin käydä ilman putsaria
Juu kai se rikka kuuleriin jää, mutta siivet ei pitkään tykkää jos kivitetään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mun jären mukaan jos tulee tien täydeltä mustaa, niin kyllä sen kakkua pitäis saada, muttei ilmaa?pekkovee kirjoitti:raaka heitto vasemmalta lonkalta:
kaasuvivuston välitys pielessä = ei aukea täysille ... ???
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Joo näin juuri ja syytä kyselinki tässä hidastaa tätäki tutkimista tuo takapyöränlaakerin vaihto. prkl ku on kruunumutteri lujassa... pitäskö sitä lämmittää? kaasuvivusto menee pohjaan kylläVensku_ kirjoitti:Mun jären mukaan jos tulee tien täydeltä mustaa, niin kyllä sen kakkua pitäis saada, muttei ilmaa?pekkovee kirjoitti:raaka heitto vasemmalta lonkalta:
kaasuvivuston välitys pielessä = ei aukea täysille ... ???
vetäse vingulla poikki se kruunu jos oikeen alkaa ahdistaa kyllä sitä mustaa piisaa jos syöttöaika on vaan pitkä tai liian pitkä, sillon saa sanoakkin että soppaa lykkää niin ja niin paljon mutta silti toimivuus on jotain muuta mutta jos ahdin pyörii sormellakin pyörittäen kevyesti ja siitäkään vikaa ei löydy niin oikestaan muuta ei jää jäljelle naftan saanti
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
eiku tuli mieleen oman ex turpodee Geen kanssa kun rakentelin vivuston uusiks, ja ihmettelin koneen elottomuutta...
alasavua pukkas kyllä 7 mm tapeilla, ylempänä oli voima hukassa, ahdot jäi 0.7 bariin vakioahtimella
katsastuksessa kiers kuitenkin melkein 6 Krpm niin eisilloinkaan vielä otsassa välähtänyt
jossain epätoivon pimeydessä sitten tutkin vivustoa, ja kun kaasu oli pohjassa, oli pumpun kaasuakseli vasta noin 2/3 kääntyneenä
pikku uudelleen pohdiskelu, ja onkelmat poistui, ja ahtoakin löytyi eri tapaan
alasavua pukkas kyllä 7 mm tapeilla, ylempänä oli voima hukassa, ahdot jäi 0.7 bariin vakioahtimella
katsastuksessa kiers kuitenkin melkein 6 Krpm niin eisilloinkaan vielä otsassa välähtänyt
jossain epätoivon pimeydessä sitten tutkin vivustoa, ja kun kaasu oli pohjassa, oli pumpun kaasuakseli vasta noin 2/3 kääntyneenä
pikku uudelleen pohdiskelu, ja onkelmat poistui, ja ahtoakin löytyi eri tapaan
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
totta tosiaan pakoputki ahisti. Ei ois uskonu että noin kova vaikutus. 3 tuuman ränni alusta loppuun nytTuuttero kirjoitti:Minkälainen pakoputki sulla on?
Ittellä aikoinaan kun poistin 2 vaimenninta ja tein alun uudestaan niin ahdot nousi 0.4bar vaikka alkuputki tehtiin samankokeisesta.
Toinen on likainen ilmansuodatin mikä rajaa ahtoja.
- MB w124 300TD ST
- MB w124 300D
Ne tekköö jokka ossoo, jokka ee ossoo ne arvostelloo!
- MB w124 300D
Ne tekköö jokka ossoo, jokka ee ossoo ne arvostelloo!