Väykyn osto
Väykyn osto
Tervehdys. Piti nyt rekisteröityä että sais vähän asiantuntijoiden apua.
Olen aikeissa ostaa bensa väykyn ja näitä kahta pitäs lähtee kattoon
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4855301
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4856107
Toi kasi kyllä kiinnostas ehkä enemmän mutta kilsoja siinä on vaan aika paljon enemmän kun tossa 320:ssä.
Mitä mieltä ootte noista ja mitä pitäs ottaa huomioon jos kaupat jommasta kummasta tulee tehtyä...ekaa väyrysty kun tässä ollaan hommaamassa.
Olen aikeissa ostaa bensa väykyn ja näitä kahta pitäs lähtee kattoon
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4855301
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4856107
Toi kasi kyllä kiinnostas ehkä enemmän mutta kilsoja siinä on vaan aika paljon enemmän kun tossa 320:ssä.
Mitä mieltä ootte noista ja mitä pitäs ottaa huomioon jos kaupat jommasta kummasta tulee tehtyä...ekaa väyrysty kun tässä ollaan hommaamassa.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Kannattaa ainakin lukea osto-opas läpi. Itse luin vasta ostamisen jälkeen 

Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa

Re: Väykyn osto
Täällähän kuuluu järjen ääniä pitkästä aikaa. Tervetuloa foorumille.
Kannattaa katsoa pellin alle kumpi kone siellä on. Mielestäni 430 tuli vasta 1998. Voihan tämä olla -98 -malliakin kun on 11/97 rekisteröity. Jos saat valmistenumeron niin siitähän se selviää.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Ehdoton ääni kasille, kulutus sama ja kulku "herkempää".
Nuo kilsat ei haittaa ja epäilen suuresti tuon toisen kilometrejä muutenkin....
Tuossa mökin pihassa seisoo 360tkm ajettu kasi joka toimii kuin kello, vikoja on tietty ollut mutta kaikki on selvitettävissä onneksi.
Ennen ostoa testaa kaikki sähkölaitteet ja myös ilmastointilaite, autom ilmastoinnista saa koodit esille palstan ohjeilla, näkee nopsaan kohdan 7 paineista onko aineet tallella.
Paras tieten jos löydät jonkun mukaan starin tai carsoftan kanssa ottamaan vikakoodit...
Ruosteen kyllä huomaa takakaarista sokeakin.
.
Nuo kilsat ei haittaa ja epäilen suuresti tuon toisen kilometrejä muutenkin....
Tuossa mökin pihassa seisoo 360tkm ajettu kasi joka toimii kuin kello, vikoja on tietty ollut mutta kaikki on selvitettävissä onneksi.
Ennen ostoa testaa kaikki sähkölaitteet ja myös ilmastointilaite, autom ilmastoinnista saa koodit esille palstan ohjeilla, näkee nopsaan kohdan 7 paineista onko aineet tallella.
Paras tieten jos löydät jonkun mukaan starin tai carsoftan kanssa ottamaan vikakoodit...
Ruosteen kyllä huomaa takakaarista sokeakin.

.
Re: Väykyn osto
Jostain olin lukevinani et tota 430 alettiin tekee lokakuussa-97?Juhanit kirjoitti:Täällähän kuuluu järjen ääniä pitkästä aikaa. Tervetuloa foorumille.
Kannattaa katsoa pellin alle kumpi kone siellä on. Mielestäni 430 tuli vasta 1998. Voihan tämä olla -98 -malliakin kun on 11/97 rekisteröity. Jos saat valmistenumeron niin siitähän se selviää.
Ja kiitosta vaan nopeista vastauksista

-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Mikä saattaa kertoa jo jotain auton ylläpidosta kun sen markan osan vaihtamisen sijaan kuunnellaan mielummin niitä kolinoita ja lotinoitatodellauupunut kirjoitti:Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ton 430:sen, tietystitodellauupunut kirjoitti:Kumpi noista ?slinger kirjoitti:Otin auton historiatiedot trafin sivuilta.
Tuotu suomeen 2004 ja ollut sen jälkeen 2 omistajalla.
Vähän vaan huolestuttaa kun on hylsyjä tullut katastuksessa joka vuosi...
Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.
.

-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Helppo soittaa vaikka entiselle omistajalle ja kysästä syytä....melko varmasti nivelet, helat, jarrut ja ehkä päästöt.slinger kirjoitti:Ton 430:sen, tietystitodellauupunut kirjoitti:Kumpi noista ?slinger kirjoitti:Otin auton historiatiedot trafin sivuilta.
Tuotu suomeen 2004 ja ollut sen jälkeen 2 omistajalla.
Vähän vaan huolestuttaa kun on hylsyjä tullut katastuksessa joka vuosi...
Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.
.
Huonoilla syttyvermeillä ja vähänkin hajallisella puolalla noissa on päästöt päin seiniä.
Yksi yleinene on 200tkm kohdalla kaikissa mersuissa (vanhat) katalysaattorit....ei kannata pelätä niidenkään vaihtoa, biltemasta 430:een 200€ + työ tai oma työ.
.
On vaan äijällä salainen numero, prkl!todellauupunut kirjoitti:Helppo soittaa vaikka entiselle omistajalle ja kysästä syytä....melko varmasti nivelet, helat, jarrut ja ehkä päästöt.slinger kirjoitti:Ton 430:sen, tietystitodellauupunut kirjoitti: Kumpi noista ?
Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.
.
Huonoilla syttyvermeillä ja vähänkin hajallisella puolalla noissa on päästöt päin seiniä.
Yksi yleinene on 200tkm kohdalla kaikissa mersuissa (vanhat) katalysaattorit....ei kannata pelätä niidenkään vaihtoa, biltemasta 430:een 200€ + työ tai oma työ.
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
slinger kirjoitti:todellauupunut kirjoitti:On vaan äijällä salainen numero, prkl!slinger kirjoitti: Ton 430:sen, tietysti[/quote
Helppo soittaa vaikka entiselle omistajalle ja kysästä syytä....melko varmasti nivelet, helat, jarrut ja ehkä päästöt.
Huonoilla syttyvermeillä ja vähänkin hajallisella puolalla noissa on päästöt päin seiniä.
Yksi yleinene on 200tkm kohdalla kaikissa mersuissa (vanhat) katalysaattorit....ei kannata pelätä niidenkään vaihtoa, biltemasta 430:een 200€ + työ tai oma työ.
.
Saisko tiedot trafista ?
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Joo ton kävin kattoon jokunen viikko sitten, oli kyl hienossa kunnossa. En löytäny kun yhen pienen ruven kuskin ovesta. Auto tuotu Japanista joskus pari vuotta sitten ja se pisti vähän mietityttään et onks siitä jotain ongelmia tulevaisuudessa huoltojen ja osien suhteen...Kyl tota tarvii viä harkita nyt kun siitä on hintaakin tiputettu.
Jotenkin vaan tuntuu et noi kasikoneella olevat on jotenkin "laiskoja" lähteen kun vertaa vanhaan 300 ce mikä mul oli tai sit vaan tuntuu, tänäänkin survoin meneen tolla Tampereen kiesillä niin perkuleesti ja en saanu ees sitä luistonestovaloo syttyyn mikä vilkku vanhassa kupeessa vähänväliä

Mites noi nelivedot, onko kokemuksia?
tossa vois olla kans yks vaihtoehto
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4521032
tossa vois olla kans yks vaihtoehto
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4521032
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
slinger kirjoitti:Joo ton kävin kattoon jokunen viikko sitten, oli kyl hienossa kunnossa. En löytäny kun yhen pienen ruven kuskin ovesta. Auto tuotu Japanista joskus pari vuotta sitten ja se pisti vähän mietityttään et onks siitä jotain ongelmia tulevaisuudessa huoltojen ja osien suhteen...Kyl tota tarvii viä harkita nyt kun siitä on hintaakin tiputettu.
Jotenkin vaan tuntuu et noi kasikoneella olevat on jotenkin "laiskoja" lähteen kun vertaa vanhaan 300 ce mikä mul oli tai sit vaan tuntuu, tänäänkin survoin meneen tolla Tampereen kiesillä niin perkuleesti ja en saanu ees
sitä luistonestovaloo syttyyn mikä vilkku vanhassa kupeessa vähänväliä
Olet aivan oikeassa mutta, sutiva ei etene

Kyllä ne kuitenkin ihan kohtuullisesti liikkuu....mutta mitään suttu vehkeitä ne ei ole kuin 155 renkailla.
Kasin hienous on joustavuus...vankka ja tasainen veto joudolta tappiin.
Nelikko on aina nelikko....noissa vanhemmissa ei taida olla ongelmana kuin jakolaatikko...? Vai oliko se etuperä tms, mikälie.
E:tuo linkin auto on luultavasti hienossa kunnossa, olen myyjän aikaisemmin myymää toista mersua joskus vuosia sitten käynyt ajamassa ja oli hienossa kunnossa, myyjä kertoi huollot ja muutaman piilevän viankin.
.
.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4896664
Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
Pitipäs rekisteröityä uudestaan tännekkin. Tuo mersu on muuten isäni autoRautapiha kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4896664
Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
ja ostettaessa oli jotain 70tkm +/-5tkm mittarissa. Hyvän ajettavuuden
perusteella väittäisin noitten kilometrien pitävän kutinsa. Meidän aikana
alustaan vaihdettu muistaaksen yksi raidepää ja alapallot eteen ja narinat
taakse. Noista nivelissä oli vähän väljää vain toisella puolella mutta
saman tien uusittu siis molemmalle puolelle. Muutoin siis alustalleen
originaali kunnossa ja yhä erittäin hyvä ajettava. Auto on heti suomeen tuotua meillä massuutettu ja kaikki pienet ruosteen alutkin on otettu kiinni ajoissa. Myös vakiovika eli etujousikupit uusittu tänä keväänä Havukaisella. Autosta on siis pidetty hyvää huolta kokoajan eikä tällä
nuoriso ole rällännyt sillä omistaja on eläkeläinen. Tähän autoon tarvitsee
Investoida ainoastaan bensaa ja pesuvettä. Remontteja ei siis ole tiedossa. Vähän meni myyntipuheeks vaikka itsee harmittaa jos menee
kaupaks sillä se on ollu minulle vara-autona jos oma paavo on ollu
remontissa.
Kyllä, olen huomannut näitä autoja maahantuodessa että monessa hyvin vähän ajetussa autossa on huono alusta vaikka autolla olisi ollut vain yksi aikaisempi omistaja ja täydellinen huoltohistoria. Nivelet ja puslat ei kestä jos ajaa liian paljon tai jos auto vain seisoo puoli vuotta kerrallaan. Seisonnan jälkeen tulisi aina rasvata paikat ja sitä ei varmasti kukaan tee... Käsi ylös joka näin tekee! Seisonnassa olevaan autoon olisi hyvä laittaa rasvanipat kaikkialle minne voi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Sergey kirjoitti:Kyllä, olen huomannut näitä autoja maahantuodessa että monessa hyvin vähän ajetussa autossa on huono alusta vaikka autolla olisi ollut vain yksi aikaisempi omistaja ja täydellinen huoltohistoria. Nivelet ja puslat ei kestä jos ajaa liian paljon tai jos auto vain seisoo puoli vuotta kerrallaan. Seisonnan jälkeen tulisi aina rasvata paikat ja sitä ei varmasti kukaan tee... Käsi ylös joka näin tekee! Seisonnassa olevaan autoon olisi hyvä laittaa rasvanipat kaikkialle minne voi.

aina rasvaan kun otan seisonnasta....tai laitan seisomaan

mitä tulee noihin nippoihin, nykyisissä nivelissä ei ole niin paljon metallia että siihen saisi nipan kuin juottamalla pintaan....ja noita nippoja tulisi kaikkiaan varmaan sata. joten eiköhän ole vain helopompaa vaihdella ne pari koiranluuta 50tkm välein. ja ei todellakaan ole ihme että JO 50tkm ajettuun vaihdellaan koiranluita ja alapalloja tms muita tankojen heloja....omiin audeihin on vaihdeltu koiranluut 50tkm välein.
ja epäilen että rasva minneen kuivuu....
.
arivee kirjoitti:Pitipäs rekisteröityä uudestaan tännekkin. Tuo mersu on muuten isäni autoRautapiha kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4896664
Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
ja ostettaessa oli jotain 70tkm +/-5tkm mittarissa. Hyvän ajettavuuden
perusteella väittäisin noitten kilometrien pitävän kutinsa. Meidän aikana
alustaan vaihdettu muistaaksen yksi raidepää ja alapallot eteen ja narinat
taakse. Noista nivelissä oli vähän väljää vain toisella puolella mutta
saman tien uusittu siis molemmalle puolelle. Muutoin siis alustalleen
originaali kunnossa ja yhä erittäin hyvä ajettava. Auto on heti suomeen tuotua meillä massuutettu ja kaikki pienet ruosteen alutkin on otettu kiinni ajoissa. Myös vakiovika eli etujousikupit uusittu tänä keväänä Havukaisella. Autosta on siis pidetty hyvää huolta kokoajan eikä tällä
nuoriso ole rällännyt sillä omistaja on eläkeläinen. Tähän autoon tarvitsee
Investoida ainoastaan bensaa ja pesuvettä. Remontteja ei siis ole tiedossa. Vähän meni myyntipuheeks vaikka itsee harmittaa jos menee
kaupaks sillä se on ollu minulle vara-autona jos oma paavo on ollu
remontissa.
No niihän siinä nyt kävi että ensimmäinen paikalle vaivautunut osti auton.
Tässäkin tapauksessa oli taas niitä asiantuntijalääkäriostajaehdokkaita jotka
puhelimen välityksellä keksi autossa olevan sitäjatätä vikaa joka olis pitäny
hinnassa huomioida. Myytiin siis ehjää autoa ja katsomaan tullut sen myös totesi näin olevan. Oma lukunsa vielä noi tekstiviestikyselijät. Yksikin pelle
tarjoili 1500€ useamman kerran.