väykyn kattoluukku

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

väykyn kattoluukku

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Heippa!! Kun en oikein löytänyt topikkia tälle, niin kysyn sitten näin.. Autossa on lasikattoluukku, niin kuinka se ohjelmoidaan niin että kun luukun avaa kokonaan, että se aukeaisi kerralla aukiasti, kun nyt se avautuu puoleenväliin, ja pitää nappi vapauttaa, ja taas aukiasentoon niin sitten luukku aukeaa loppuun. Kuinka se ohjelmoidaan niin että se aukeaa kerralla sinne auki asti? Entäs sitten kun perheen toisessa väykässä kattoluukku aukeaa ainoastaan spoileriasentoon. Katon sisään ei lähde, yrittää kyllä luukkua laskea, mut siihen jää ja jostain alkaa kuuluun klonksahdus. Onko joku ehkä vain jumissa, vai jotain rikki?? Luukku on toiminut moitteetta, mutta eräänä talvena kun auto on ollut yön lämpimässä tallissa piti luukkua avata ettei ryytyisi, mutta eipäs auennutkaan.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Pidät sitä nappia muutaman sekunnin pohjassa senkin jälkeen kun se on tullut kokonaan auki- Ja sama kiinni päin.

Kattoluukun purkua voi ihailla juutupesta:

http://www.youtube.com/watch?v=qgBC_Y_b ... 5FA477C99A
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

re: väykyn kattoluukku

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ei auttanut tuo kikka, edelleen pysähtyy puoleenväliin kun avaa "katon sisään", jatkaa toki matkaa kun päästää napista irti ja taas painaa aukiasentoon.
Homer
Viestit: 23
Liittynyt: 12.9.2012 20:14

Viesti Kirjoittaja Homer »

On niin hyvin otsikoitu, että jatkanpa tähän. Siirryn siis seuraavaan ongelmaan - kattoluukkuun.
Lasisen kattoluukun mekanismi ei toiminut, mutta kaikenlaista rutinaa ja rapinaa kuului aina hetken aikaa, joten pitihän sinne kurkata. Sieltä löytyi vähän muoviosien palasia, reilusti hinkattua alumiinikiskoa ja vaijereita mutkallaan. Onneksi sain sen jotenkin takaisin pakettiin ennen sadetta ja nyt sitten pohdiskelen, että kuinka helevetillinen homma tuon kunnostaminen olisi vai tiivistänkö luukun niille sijoilleen. Ehjää osaa ainakin tarvitaan ja ilmeisesti noiden vaijerienkin tarkoitus on olla jotekin muuten kuin silmukalla.
Kannattaako tuota lähteä kunnostamaan (saako niistä kunnolla toimivia) ja tuleeko liian kalliiksi?

...ja sitten kun sade alkoi niin huomasin että A-palkin verhoilu on märkä. Liekö tuulilasi huonosti liimattu. Mitähän seuraavaksi...
Riesa
Viestit: 51
Liittynyt: 20.10.2010 10:31

Viesti Kirjoittaja Riesa »

Rutina kuului siitä kun ne vaijerit tulivat ulos sieltä muovikourusta joka on liitetty kattoluukkusysteemin peltirunkoon. Vesi tulee sisään sieltä kattoluukun kautta kun se muovi ei ole enää tiivis siihen peltiin.

Omaan väykkyyn olen vaihtanut luukun kaksi kertaa. Ensimmäisessä ostamassani luukussa sama vika. Ilmeisesti näitä kattoluukkuongelmia esiintyy alkupään väykyissä? Oma -97 ja nyt autossani -99 luukku, jossa oli parannettu sitä rakennetta.

Ensihätään ehdotan että teippaat luukun ulkopuolelta umpeen ni ei tule lisää vettä sisään.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”