Nypityt nastarenkaat - ajonautinnon huipentumako?
Nypityt nastarenkaat - ajonautinnon huipentumako?
Mitäs raati on mieltä, nyppästäänkö Gislavedeista piikit pois ja päristellään niillä puoleen väliin kesää? Sisäinen Spede kehottaa käyttämään kumit loppuun, pintaa on noin 5-6mm, eli ensi talveksi niistä ei enää kalua ole, mutta tämän kelirikkoajan niillä ajelisi vielä mukavasti. Joudun liikkumaan paljon vetelillä kakkateillä, joten karkeakuvioisella renkaalla olisi puolensa.
Suositeltava työmenetelmä? Sivuleikkurit vaiko ruuvari ja rakko kämmeneen?
Nimim. "Susilauma Ceen alla."
Suositeltava työmenetelmä? Sivuleikkurit vaiko ruuvari ja rakko kämmeneen?
Nimim. "Susilauma Ceen alla."
No meikäläisellä kesärenkaiden puutteesta johtuen on nyt farkun alla talvirenkaat.Paremmat renkaat heitin jo talteen ja ruuvasin alle Sunnyt,pintaa ja nastoja niissä on mutta pitoa ei ole ollut kai uutenakaan.Luotan siihen että nastat poistuvat ihan omin avuin Ainakin vähenemään päin ne on
Joskus olen nyppinyt nastat vanhoista renkaista(en omaan autoon)Olihan siinä hommaa..ruuvarilla lähtee näppärästi.Nastoja vaan on..ja paljon.Tuollaiset välikelirenkaat on hyvä keksintö,ei tartte hyviä kesärenkaitakaan vielä pilata karheilla asfalteilla.Ajonautintohan ne eivät ole..mersussa tosin rengasmelu ei niin vaivaa,mutta laitappa johonkin nipponiin talvirenkaat kesäksi
Joskus olen nyppinyt nastat vanhoista renkaista(en omaan autoon)Olihan siinä hommaa..ruuvarilla lähtee näppärästi.Nastoja vaan on..ja paljon.Tuollaiset välikelirenkaat on hyvä keksintö,ei tartte hyviä kesärenkaitakaan vielä pilata karheilla asfalteilla.Ajonautintohan ne eivät ole..mersussa tosin rengasmelu ei niin vaivaa,mutta laitappa johonkin nipponiin talvirenkaat kesäksi
Just tuli sama mieleen kun Rässillekkin... Taitaa vaan HVM:n muovimersuissa olla se kuminpoltonestovilkkuvalo, mikä estää nastojen poiston. Vaan minähän oon tässä parin kilometrin päässä tällä hetkellä, ja nastanpoistaja on pihassa.
Ei vaan, meisselillä ne lähtee (RUUVImeisselillä, toim. huom.). Tehään kimpassa rengasrojekti joku päivä kun jaksaa ryhtyä.
Ei vaan, meisselillä ne lähtee (RUUVImeisselillä, toim. huom.). Tehään kimpassa rengasrojekti joku päivä kun jaksaa ryhtyä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Meisselillä saa vain ranteen kipeäksi. Otat akkuporan ja asennat teräksi semmosen 4-5mm paksun puuruuvin, josta katkaset kärjen ja kannan. ruuvaat ruuvin aina nastan viereen niin nasta nousee ylös mukavasti kierrettä pitkin. Aikaa menee 2-3 minuuttia renkaassa. Nastan poiston jälkeen renkaat kannattaa painottaa
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Ceessä ei ole kumituksenestojärjestelmää, ässässä on. Oli muuten helppo homma, nuo nykyaikaiset muoviset nastat lähtee irti kun rengasta ravistaa. Viimeistely onnistuu suunnilleen paineilmalla.Sivonen kirjoitti:Just tuli sama mieleen kun Rässillekkin... Taitaa vaan HVM:n muovimersuissa olla se kuminpoltonestovilkkuvalo, mikä estää nastojen poiston. Vaan minähän oon tässä parin kilometrin päässä tällä hetkellä, ja nastanpoistaja on pihassa.
Ei vaan, meisselillä ne lähtee (RUUVImeisselillä, toim. huom.). Tehään kimpassa rengasrojekti joku päivä kun jaksaa ryhtyä.
No pikkuisen käytin sivuleikkureita apuna, neljä rengasta nyppii asialle omistaunut idiootti alle tuntiin.
On muuten nastat tosiaankin muuttuneet niistä päivistä kun minä 11mm tikka-nastoja Nokian nolla yseihin ammuin, nämä nykyiset näyttävät lähinnä kierolle käytännön pilalle.
Koeajokin on suoritettu, matka taittu niinku maseratissa kuunaan. Nyt kaikki nyppimään, hopi-hopi.
Loppuun pieni laulunpätkä nyppyrenkaiden ystäville:
"Nastarengasmies ei baarista naista saa, nyppykumi-mies kun saapuu paikalle lyylit pyörtyy ja parta halkeaa...
Mulla tuli heti mieleen ihan sama juttu. Varsinkin kun muistelen HVM:n kehuneen jotta Tajunkankaan ammattikoulun nuoriso kokoontuu kuminpolttajaisiin ihan HVM:n talon likelle. Siellähän samalla kentällä olisi HVM:kin voinut käydä näyttämässä nykynuorisolle mallia kuinka Hakkis sulaa ja höyrystyy.Rässi66 kirjoitti:Vaihtaa trimmattavia talvikumeja niitä sinne vetävälle akselille ja menee "suljetulle alueelle"
harjoittelemaan kiihdytysautolun lähtötoimenpiteitä kuten ns. burnouttia... :twisted
I drive an Opel. What's your excuse?
yks näppärä nastan poistaja on kans tuo autotallin terävä kynnys! eli ei muuta ku vetävät pyörät kynnykselle ja kunnon kuopaisu niin nastojen nyppimistä ei jää enää paljoakaan. paitsi tietysti ne jarruttavat renkaat...
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ootee osastolle menee, mutta vaihtelin kesätossut alle ja samalla tarkastin Michelinin X-Ice Northin kärsimykset talven jälkeen. Etukumeissa oli 10mm pintaa ja yksi nasta vasemmasta renkaasta puuttui. Takana oli 8mm pintaa ja oikealta puuttui 2 nastaa, vasemmalta 7.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
XUX63 kirjoitti:Ootee osastolle menee, mutta vaihtelin kesätossut alle ja samalla tarkastin Michelinin X-Ice Northin kärsimykset talven jälkeen. Etukumeissa oli 10mm pintaa ja yksi nasta vasemmasta renkaasta puuttui. Takana oli 8mm pintaa ja oikealta puuttui 2 nastaa, vasemmalta 7.
Pahasti on laatikko luistanut,jos renkaat noin hyvässä jamassa talven jäljiltä .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
oma kokemukseni talvirenkailla kesällä ajosta on todella negatiivinen
Yksi kesä köyhyyksissäni pulttasin alle VANHAT gislavedin nastattomat nastarenkaat ja pystis muuttui aivan todella kauheaksi ajaa...
Tuntui kuin olisi jäätiköllä 200km\h slikseillä renkailla...
Toinen kokemus oli E30 325i pemari talvirenkailla ja sade kelillä -->
jeesukset että kevyt bemari meinaa mennä metsään kun roiskauttaa moisella rengastuksella toistasataa rapakkooon....
en suosittele.... (vaikka itse meinaankin ajaa mazdalla kesän talvirenkailla)
Yksi kesä köyhyyksissäni pulttasin alle VANHAT gislavedin nastattomat nastarenkaat ja pystis muuttui aivan todella kauheaksi ajaa...
Tuntui kuin olisi jäätiköllä 200km\h slikseillä renkailla...
Toinen kokemus oli E30 325i pemari talvirenkailla ja sade kelillä -->
jeesukset että kevyt bemari meinaa mennä metsään kun roiskauttaa moisella rengastuksella toistasataa rapakkooon....
en suosittele.... (vaikka itse meinaankin ajaa mazdalla kesän talvirenkailla)
BMW E31 V12