ilmastoinninflektien sähköt
ilmastoinninflektien sähköt
Tämmönen ongelma kun autoon laittaat virrat päälle kylmänä niin ilmastoinnin flekti (vain toinen) alkaa huutaa jo sillo. Toinen ei toimi ollenkaan.
Välillä pyörintä lakkaa ja välissä taas saattaa toimii pätkimällä. Tänään huomasin vasemman etuvalon takana jonku sähkömutikan joka kärysi. Varmaan vois liittyy tähän flekti hommaan?? Eli miten sähköt liikkuu tämmösessä??
Autona 300 bensa vm 91 manuaali-ilmastoinnnilla.
Välillä pyörintä lakkaa ja välissä taas saattaa toimii pätkimällä. Tänään huomasin vasemman etuvalon takana jonku sähkömutikan joka kärysi. Varmaan vois liittyy tähän flekti hommaan?? Eli miten sähköt liikkuu tämmösessä??
Autona 300 bensa vm 91 manuaali-ilmastoinnnilla.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Joo eli saattaa ottaa, dieselissä on siinä ylävesiletkun koneeseen meneväsä pääsä kopassa, sininen on väriltään. Flekti pyörii myös silloin kun ottaa piuhan pois, eli toimii silloin oikein kun piuha on kiinni ja anturi toimiva, muuten pyörii koko ajan. Ottaa vastaan sen anturin vastuksen ja jos on alueelta poikkeva, luulee että anturi on rikki ja varmuudeksi pyörittää flektiä. Näin olen opiskellut, voin myös olla väärässä.
Se valon takana oleva on flektien etuvastus, eli kun ilmastoinnin kompurassa paine kasvaa, paineanturi laittaa pyörimään flektin tuon etuvastuksen kautta puolella teholla jotta viilentää kennoa --> paine laskee. Jos taas tuosta lämpöanturilta tulee signaali että on liian kuuma, pistää se flektin pyörimään täydellä teholla ja katkaisee ilmastoinnin pois päältä, menee myös tämän etuvastuksen kautta. Eli se säätää joko puoliteholle tai täysteholle.
Se valon takana oleva on flektien etuvastus, eli kun ilmastoinnin kompurassa paine kasvaa, paineanturi laittaa pyörimään flektin tuon etuvastuksen kautta puolella teholla jotta viilentää kennoa --> paine laskee. Jos taas tuosta lämpöanturilta tulee signaali että on liian kuuma, pistää se flektin pyörimään täydellä teholla ja katkaisee ilmastoinnin pois päältä, menee myös tämän etuvastuksen kautta. Eli se säätää joko puoliteholle tai täysteholle.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Joo kyllä, eli tuo mitä kertoilin on juurikin ilmastoinnin flektin toiminta, itsellä yhdellä flektillä oleva ilmastointi mutta luulisi pätevän ihan samat asiat. Ohjaus tulee kuivaajan vierestä olevasta paineanturista sekä lämpöanturilta.
Tuosta kahden flektin systeemistä ei ole tietoa. 300 turbodieseleissä on vain tuota yhden isomman flektin systeemiä. Aika ahasta sielä varmaa eesä on 2 flektin mallisa niin joutuu pian purkamaan jonkun verran, että pääsee piuhoihin käsiksi.
Millainen se lämpöanturi sinulla siinä on?
Tuosta kahden flektin systeemistä ei ole tietoa. 300 turbodieseleissä on vain tuota yhden isomman flektin systeemiä. Aika ahasta sielä varmaa eesä on 2 flektin mallisa niin joutuu pian purkamaan jonkun verran, että pääsee piuhoihin käsiksi.
Millainen se lämpöanturi sinulla siinä on?