M119 ja tikittävät venttiilit.
M119 ja tikittävät venttiilit.
Hyvin ja huolettomasti toiminut S420 -97 on alkanut pitämään nostajaperäistä (?) tikitystä erityisesti kylmänä. Reippaammin ja pitemmästi ajettuna tikittelyä ei kuulu mutta kylmänä tikittää melkein aina. Öljyjä on vaihdeltu huolto-ohjelman mukaan ja nyt sisällä on jokin Gulf:in liemi jossa pitäisi olla Mersun speksiin sopivat numerot.
Kannattaisko kokeilla jotain lamppuöljyhuuhtelua tai toista öljymerkkiä?
Kannattaisko kokeilla jotain lamppuöljyhuuhtelua tai toista öljymerkkiä?
Liian hieno öljy on liian hienoaJuhanit kirjoitti:Tikitys häipyi kun vaihdoin öljyt
Gulf ei lupauksistaan huolimatta taida olla herkkänostimisen moottorin öljy. Nyt sisällä on jokin Tarviketorin halpamerkki. Myyjän mukaan sopii tuommoseen vanhempaan haaramoottoriin hyvin.
Monesti mennään laittaa liian lirua öljyä koneesee, tuo kone käy kuitenkin aika kuumana vakiona ja vaatii vähän paksumpaa öljyä.
Noista öljyputkista vielä niin kannattaa etsiä käsiin metalliset versiot noiden muovisten tilalle.
Mulla ei oo samanlaista konetta lankussa, mutta mulla loppu tikitys ja nakutus ku hotarilla vaihettiin öljyt ja sen jälkeen ajelin kotio reippaampaa tahtia, huomasin tikityksen ja nakutuksen loppuneen viime miitissä......vasta
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mulla teki ihan samanlailla toi pikku kone, mutta laitoin öljyn sekkaan purkillisen fortten litkua ja ny se on loppunu kait kun aikoihin ei ole naputellut, mut venttiilinvarren tiivisteet pitäs vaihtaa (olis tossa hyllyssä valamiina) mutta kukahan ne vaihtaisJuhanit kirjoitti:Tikittää muuten ajoittain taas. Joskus kylmänä, joskus kuumana. Joskus ei ja joskus joo. Pitänee vaihtaa ne kalikoiden O-renkaat jossain välissä.
Vika ei sitten ollutkaan O-renkaissa vaan itse tuossa kalikassa. Niissä lienee jokin valmistusvika kun sadan tonnin jälkeen alkaa päädystä lentämään tulpat pois. Kyllä, niissä on eräänlainen tulppa toisessa päässä ilmeisesti valuteknisistä syistä. Kalikkahan maksaa Veholla yli kympin kuitenkin, joten voisi odottaa että kestää sen tavallisen 30 vuotta tai 500 Megametriä. Onhan nyt kuitenkin kyse S-mersun osista. Reklamaatio on vielä harkinnassa.Mika.T kirjoitti:A 119 180 02 66 CAM LUBRICATION CONNECTOR