M119 ja tikittävät venttiilit.

Vastaa Viestiin
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

M119 ja tikittävät venttiilit.

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Hyvin ja huolettomasti toiminut S420 -97 on alkanut pitämään nostajaperäistä (?) tikitystä erityisesti kylmänä. Reippaammin ja pitemmästi ajettuna tikittelyä ei kuulu mutta kylmänä tikittää melkein aina. Öljyjä on vaihdeltu huolto-ohjelman mukaan ja nyt sisällä on jokin Gulf:in liemi jossa pitäisi olla Mersun speksiin sopivat numerot.

Kannattaisko kokeilla jotain lamppuöljyhuuhtelua tai toista öljymerkkiä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Venttiilikopat pois ja vaihda ne muoviset nostimien öljyputket tai niiden oo-renkaat.

Vanhemmiten vuotaa kaikissa noissa M119 koneissa.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mika.T kirjoitti: vaihda ne muoviset nostimien öljyputket tai niiden oo-renkaat.
Pystytkö sanomaan mitä varaosanumeroa marmoritiskillä pitää vaatia vai ostanko jostain muualta jotain muuta?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

A 119 180 02 66 CAM LUBRICATION CONNECTOR

Tuollasen osanumeron anto epc.
Kattelin tuon M119.980 koneesta. Mutta pitäs olla kaikissa 119:ssä samat.

Noitahan on sitten 8kpl/kansi.

Pelkille O-renkaille ei löytynyt numeroa joten nuo tulee muoviputkien kanssa.

Suosittelisin KL-varaosia.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Tikitys häipyi kun vaihdoin öljyt :shock:

Gulf ei lupauksistaan huolimatta taida olla herkkänostimisen moottorin öljy. Nyt sisällä on jokin Tarviketorin halpamerkki. Myyjän mukaan sopii tuommoseen vanhempaan haaramoottoriin hyvin.
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Juhanit kirjoitti:Tikitys häipyi kun vaihdoin öljyt :shock:

Gulf ei lupauksistaan huolimatta taida olla herkkänostimisen moottorin öljy. Nyt sisällä on jokin Tarviketorin halpamerkki. Myyjän mukaan sopii tuommoseen vanhempaan haaramoottoriin hyvin.
Liian hieno öljy on liian hienoa :lol:
Monesti mennään laittaa liian lirua öljyä koneesee, tuo kone käy kuitenkin aika kuumana vakiona ja vaatii vähän paksumpaa öljyä.

Noista öljyputkista vielä niin kannattaa etsiä käsiin metalliset versiot noiden muovisten tilalle.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Tikittää muuten ajoittain taas. Joskus kylmänä, joskus kuumana. Joskus ei ja joskus joo. Pitänee vaihtaa ne kalikoiden O-renkaat jossain välissä.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Hajin tänään Marmoritiskiltä yhden CAM LUBRICATION CONNECTORin sekä pussillisen parhaimpia ja kalleimpia O-renkaita Tasannolta.

Kukahan se vaihtaisi nyt nuo renkaat...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Hyppät popedaan Taikiksenkanssa ja tuutta käymää. :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla ei oo samanlaista konetta lankussa, mutta mulla loppu tikitys ja nakutus ku hotarilla vaihettiin öljyt ja sen jälkeen ajelin kotio reippaampaa tahtia, huomasin tikityksen ja nakutuksen loppuneen viime miitissä......vasta :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Juhanit kirjoitti:Tikittää muuten ajoittain taas. Joskus kylmänä, joskus kuumana. Joskus ei ja joskus joo. Pitänee vaihtaa ne kalikoiden O-renkaat jossain välissä.
mulla teki ihan samanlailla toi pikku kone, mutta laitoin öljyn sekkaan purkillisen fortten litkua ja ny se on loppunu kait kun aikoihin ei ole naputellut, mut venttiilinvarren tiivisteet pitäs vaihtaa (olis tossa hyllyssä valamiina) mutta kukahan ne vaihtais :roll:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mika.T kirjoitti:A 119 180 02 66 CAM LUBRICATION CONNECTOR
Vika ei sitten ollutkaan O-renkaissa vaan itse tuossa kalikassa. Niissä lienee jokin valmistusvika kun sadan tonnin jälkeen alkaa päädystä lentämään tulpat pois. Kyllä, niissä on eräänlainen tulppa toisessa päässä ilmeisesti valuteknisistä syistä. Kalikkahan maksaa Veholla yli kympin kuitenkin, joten voisi odottaa että kestää sen tavallisen 30 vuotta tai 500 Megametriä. Onhan nyt kuitenkin kyse S-mersun osista. Reklamaatio on vielä harkinnassa.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Laitappas tästä pelistä pari kuvaa kans näytille! :)
® Mesen V8 Klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”