230te:hen M102n tilalle M111?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Moska
Viestit: 412
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

230te:hen M102n tilalle M111?

Viesti Kirjoittaja Moska »

Oisko tuossa(kaan) mitään järkee?
Jos laittais väykystä 2.3 koneen ja siihen liittyvät oheislaitteet oman 2.3n 102:sen tilalle. Ilmeisesti passais orkkis lootaan ja ainakin 2.2n 124:n jaloilla jos ei vanhoilla?
Tehoeroahan tuossa ei paljon ole, mutta kulutus vois hiukan tippua ja onhan nuo eri aikakauden moottoreita muutenkin. Miten tuohon sais tasonsäädön pelaan, vai saako orkkis pumpun kiinni väykyn koneeseen?
Mahdollinen kones on -95 mallinen, miten moottorinohjauksen saa pelaan väykystä irroitettuna, vai pitäiskö siinä siirtää puoli väyryä lankun sisään?
Vaiko sittenkin 2.3K tai M112........ :tuumaus: no tuo tekniikka ois ainakin tiedossa..
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Re: 230te:hen M102n tilalle M111?

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Moska kirjoitti:Miten tuohon sais tasonsäädön pelaan, vai saako orkkis pumpun kiinni väykyn koneeseen?
Tandem-tehostinpumppu? :idea: TDT:ssä on tuommoinen, nokka-akselinpäässä ei ole pumppua ollenkaan vaan ot-pumppu hoitaa ohjauksen ja tasonsäädön.

Ainakin joissakin tiisseli 124 ja Väyrysissä pumpunkiinnitykset ovat samanlaiset. Yhdessä 124:ssa oli 210 alkuinen pumppu paikallaan. Pensakoneista en tiedä :?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: 230te:hen M102n tilalle M111?

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Moska kirjoitti: Vaiko sittenkin 2.3K tai M112........ :tuumaus:
Mahtusko M119 sinne mitenkään?
Avatar
Moska
Viestit: 412
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Varmaan se sinne mahtus, vaan ei sovi :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

M104 HFM 320:sestä meni 2,6l M103 tilalle suoraan, noin fyysisesti. Kaikki letkut, putket ja kiinnitykset passasi. Moottorin sähkösarja tuli rinnalle omalla YJ-releellä. M102 ja M111 on kaiketi aika lailla vastaava parivaljakko, pari pyttyä lyhyempi vain.

Luulis saavan aika näppeesti ellei ole ajonestoja tms. kiusana.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Moska
Viestit: 412
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Mitenhän kytkin/laatikko tiimoilla? Omassa lootassa on silmälaakeri akselin päässä, mitenkähän mahtaa olla väykyssä? Passaako vanhan kytkin ja vauhtipyörä uudempaan koneeseen ja saako siihen silmälaakerinkin paikoilleen tai saako väykyn laatikkoon mittarin vaijerin kiinni niin että se toimiikin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”